Strona 21 z 33

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 27 sie 2020 11:27
przez Yankee
Szczerze? Wg moich obserwacji pasek chwilowego reaguje można powiedzieć błyskawicznie na padał gazu. Nie czekam nawet sekundy na reakcję.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 27 sie 2020 12:08
przez Marcinek82
Juz niemal pol roku niemam c2 wiec fakt nie pamietam czy to byly 2 sekundy czy 1, ale opoznienie bylo napewno zarowno przy ruszaniu jak i operowaniu gazem w czasie jazdy. Jednak co do paska i wypalania, to jestem pewien tego co pisalem bo caly czas pilnowalem tego kiedy wypala :-)

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 27 sie 2020 13:28
przez Yankee
Możliwe, ale ja jestem też pewien tego, że jak zatrzymuję się na czerwonym światle i po dosłownie chwili ruszam to komputer nie dozuje już dodatkowej dawki paliwa do wydechu. W moim przypadku bardzo szybko zostaje to przerwane... może są jakieś pidy które pokazują co robią wtryski... sprawdzę jak zajdzie słońce bo obecnie leżę pod sosenką i mam wszystko w 4 literach:-)
Obrazek

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 27 sie 2020 17:17
przez Piejar
Na Mazury to to nie wygląda :-)

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 27 sie 2020 19:11
przez Kawu
Yankee napisał(a):Jak zwalniam silnikiem dojeżdżając do punktu zatrzymania wtedy spada z pewnego poziomu 1/2litry na zero :-)

Ale wcześniej napisałeś o zatrzymaniu sie i zerowym wskazaniu.
Teraz już piszesz o zwalnianiu...
Co do twojego zatrzymania ... Kolejny raz to napiszę, że nie masz wtedy zerowego spalania.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 27 sie 2020 19:14
przez Kawu
Yankee napisał(a):ja jestem też pewien tego, że jak zaryzykuję się na czerwonym światła i po dosłownie chwili ruszam to komputer nie dożyję już dodatkowej dawki paliwa do wydechu

? A o co tutaj chodziło ?

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 27 sie 2020 19:19
przez Kawu
Yankee napisał(a):Dozowanie dodatkowego paliwa jest szybko odcinane jak spadają obroty silnika co widać na pasku chwilowego spalania.
Można poszukać jakiegoś pida odpowiedzialnego za zużycie paliwa i pokombinować z prowadzeniem obserwacji tych wszystkich zmiennych.... pytanie tylko po co ?:-)

Nie sugerowałem się tylko paskiem ale Sprawdzałem kiedyś na jakieś apce i nie obcina tak nagle dozowania jak myślisz. Na pewno było po zatrzymaniu z 1L/h więcej niż standardowo bez aktywnego dopalania.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 27 sie 2020 20:25
przez Yankee
Kawu napisał(a):? A o co tutaj chodziło ?


O silne słońce i durny słownik w telefonie :-)

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 27 sie 2020 20:28
przez Yankee
Kawu napisał(a):Na pewno było po zatrzymaniu z 1L/h więcej niż standardowo bez aktywnego dopalania.


Sprawdzałaś może jak długo to trwało?

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 27 sie 2020 20:43
przez Kawu
Yankee napisał(a):
Kawu napisał(a):Na pewno było po zatrzymaniu z 1L/h więcej niż standardowo bez aktywnego dopalania.


Sprawdzałaś może jak długo to trwało?


Z kilkanaście sek na pewno było wyzsze. Spadało stopniowo... Ale czasu nie mierzyłem.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 28 sie 2020 09:10
przez morph
gadanie dla gadania nie ma sensu. fakt jest taki ze zatrzymanie auta na swiatlach nie przerywa wypalania, i kropka , wszelkie inne teorie i pomysly sa albo wyssane z palca, albo prowadzone na uszkodzonym aucie.
W kazdym razie mi moja teoria dziala, oleju nie przybywa.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 28 sie 2020 22:36
przez Yankee
Na zasadzie, że moja teoria jest najmojsza:-)

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 29 sie 2020 07:23
przez Kawu
morph napisał(a):W kazdym razie mi moja teoria dziala, oleju nie przybywa

Zawsze może być tak, że masz taki ubytek oleju zbliżony do ilości która się podnosi ... :)
Spuść olej do białek miski i wtedy sprawdzimy w jakim jest "stężeniu" .

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 29 sie 2020 11:10
przez Marcinek82
Kawu napisał(a):Zawsze może być tak, że masz taki ubytek oleju zbliżony do ilości która się podnosi.


Wg mojej wiedzy napewno tak jest. Kazdy dobry mechanik potwierdzi ze kazdy silnik z turbo jakies ilosci oleju bierze. A w przypadku DPF przy sprawnym silniku i prawidlowym wypalaniu sadzy, poziom oleju jest na tym samym poziomie. Wynika to z tego ze zawsze cos paliwa dostaje sie do oleju. Dlatego olej powinno sie wymieniac co 10-15 tys. a nie jak podaja producenci co 30tys., bo wtedy olej zaczyna miec konsystencje wody.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 29 sie 2020 12:45
przez morph
wczesniej przerywajac wypalanie, poprostu gasza csilnik przybylo mi sporo, zatem odnosze sie do sytuacji wczesniejszej. jezeli przybywa oleju w takich proporcjach co mowisz, to nikt by nie zglaszal problemu przybywajacego oleju( bo by tego nieuchwycił), tylko po latach rozpadajacych sie silnikow;)
Nie chodzi to ze moja teoria jest najmojsza. chcesz szukac dziury w calym no to szukaj.
Pozostaja nam tylko domniemania.Jak dziala - to dobrze, jak nie dziala to klopot....
Najlepiej by było jakby jakis inzynier albo serwisant z kia tutaj sie wypowiedzial, opisal zasade dzialania i realne problemy , bledy eksploatacyjne, zeby miec czarno na bialym.
Skoro nikogo takiego nie ma to co zrobic.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 29 sie 2020 13:05
przez Marcinek82
Mi od kiedy zaczelem zwracac uwage na wypalanie to tez oleju nie przybywalo, poza jednym miesiacem kiedy sporo przejezdzilem w kolo komina po miescie, ale wtedy swiadomie przerywalem wypalanie bo wiedzialem ze za chwile wroce do jazdy autostrada gdzie wypali sie jak trzeba. Swoja droga to mialem sytuacje ze minimalnie ubylo oleju, ale wtedy przegonilem auto kilkaset kilometrow przy ok 180km/h (po niemcach, zeby nie bylo [WINKING FACE]

Edit:
Generalnie wg mnie zaden diesel z DPF nie jest do jezdzenia po miescie (nie taki byl zamysl producentow), bo potem to oleju przybywa, dpf sie zatyka i kupa innych problemow. Z czasem zobaczymy jak bedzie z GPF. U siebie narazie jeszcze nie zauwazylem zeby sie wypalal gpf, byc moze z racji benzyny jest tu tez wypalanie pasywne (ok. 80% jezdze autostrada).

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 29 sie 2020 18:33
przez Jagi
Witam.
Ja już po wymianie oleju. Na razie nie przybywa. Wypalanie 200-250 km. Mam taki plan aby za pół roku jak zrobię 10k km wysłać próbkę oleju do badania. Sprawdzę w ten sposób ile jest w nim paliwa i jak nowy olej trzyma parametry. Jak nie zapomnę i to zrobię, to podzielę się informacjami.
Na chwilę obecną uważam że za rok pozbędę się diesla i wracam do klasycznej benzyny.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 30 sie 2020 09:41
przez morph
moze taki wlasnie byl plan zielonych, zeby kupic i sie pozbyc ;).
Benzyna chyba mniej kopci, wiec tam chyba problem mniejszy.... oile gpf niejest tez odp mniejszy :D.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 30 sie 2020 10:59
przez Marcinek82
Ostatnio czytalem na kiawiarnia ze jeszcze chwila i diesele wroca do lask, a benzyna bedzie bee. Chodzi o to ze nowoczesny diesel - np. nowy 1,6 crdi., emituje mniej szkodliwych zwiazkow niz nie jedna benzyna. Tylko z naszego (uzytkownikow) punktu widzenia, problemem jest DPF i jego uzytkowanie w miescie - w sensie wypalanie. Najlepiej to chyba kupic hybryde w dieselu.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 30 sie 2020 11:35
przez Piejar
Ja mam Megane IV z GPF i po 40 tys km nie zauważyłem nigdy żadnego wypalania. W benzynie temperatura spalin jest wysoka i GPF wypala się w czasie jazdy. Tak więc w benzyniakach GPF nie będzie stanowił problemu