Strona 11 z 33

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 15 paź 2019 19:57
przez Adriano1312
Mam teraz około pół centymetra ponad Maks i przelatane 5 tys km od wymiany. Dobije do 10 kontrolują stan i wymienię olej. Szkoda się z tym szarpać a w sumie jak przy 10 tys będzie coś koło centymetra stanu powyżej to nic się nie stanie. Ropa też dobre smarowidlo więc szkoda czasu na kminienie jak to ugryzc. Mnie bardziej ciekawość zjada co i jak to działa bo ogólnie uważam że jak zrobię to co pisze czyli wymiana co 10 tys będzie ok

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 paź 2019 07:27
przez Kawu
Adriano1312 napisał(a):Mam teraz około pół centymetra ponad Maks i przelatane 5 tys km od wymiany. Dobije do 10 kontrolują stan i wymienię olej. Szkoda się z tym szarpać a w sumie jak przy 10 tys będzie coś koło centymetra stanu powyżej to nic się nie stanie. Ropa też dobre smarowidlo więc szkoda czasu na kminienie jak to ugryzc. Mnie bardziej ciekawość zjada co i jak to działa bo ogólnie uważam że jak zrobię to co pisze czyli wymiana co 10 tys będzie ok


Ropa to raczej nie smarowidło a "czyściwo". Bardziej płucze niż smaruje …
Mi akurat wczoraj się włączyło wypalanie ok. 15 km od celu (niestety po około 110 km przebiegu - poprzednio było już 230 km - spróbujemy jeszcze raz przeczyścić dpf'a na dniach).
Chciałem jeszcze pokręcić się ok 10 km żeby dopaliło się do końca a tu zdziwienie bo pierwszy raz dopalanie trwało ok 15 km a nie 23-25 jak zwykle.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 paź 2019 08:11
przez fafa69
Kawu a skąd wiesz, że włączyło się wypalanie, opisz nam, jak to wygląda
Dziękuję

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 paź 2019 08:15
przez Adriano1312
Kolega już parę postów wyżej opisywał jak to śledzi tzn widzi po chwilowym zużyciu paliwa. Mój styl jazdy nie ma opcji że to zobaczę a po pracy silnika nic nie czuje jakiś zmian. Dam jeszcze szansę temu dpf ale jak mnie zacznie wkurzsc zbyt częsta wymiana oleju to usunę go w cholere bo samo czyszczenie nic nie poradzi na przybywająca ropę w oleju

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 paź 2019 08:18
przez fafa69
Wiem, że pisał, patrzę na tą kreskę na wolnych obrotach i nic, zero wskazań, jak przygazuję na wolnych obrotach nie podnosi się, dopiera jak jadę na biegu to pokazuje chwilowe spalanie i jak puszczę gaz na biegu to spada do 0

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 paź 2019 09:23
przez hevimental
fafa69 napisał(a):Wiem, że pisał, patrzę na tą kreskę na wolnych obrotach i nic, zero wskazań, jak przygazuję na wolnych obrotach nie podnosi się, dopiera jak jadę na biegu to pokazuje chwilowe spalanie i jak puszczę gaz na biegu to spada do 0


na luzie nie pokazuje

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 paź 2019 10:15
przez Kawu
fafa69 napisał(a):Wiem, że pisał, patrzę na tą kreskę na wolnych obrotach i nic, zero wskazań, jak przygazuję na wolnych obrotach nie podnosi się, dopiera jak jadę na biegu to pokazuje chwilowe spalanie i jak puszczę gaz na biegu to spada do 0


Nikt nie pisał o wolnych obrotach.
Weryfikacja musi być tylko podczas jazdy i na zapiętym biegu = tzw. hamowanie silnikiem.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 paź 2019 11:54
przez fafa69
czy na wolnych obrotach na postoju jestem w stanie stwierdzić, czy jestem w procesie dopalania ?

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 paź 2019 12:51
przez Kawu
fafa69 napisał(a):czy na wolnych obrotach na postoju jestem w stanie stwierdzić, czy jestem w procesie dopalania ?


Oczywiście, że nie. Wtedy dopalanie zostaje wstrzymane … Pomyśl co by było jakby dopalało podczas postoju na skrzyżowaniu … wysoka temperatura podczas postoju mogłaby zrobić coś niedobrego.

PS. Czytaj odpowiedzi wcześniejsze, hevimental przecież napisał, że nie pokazuje na luzie.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 paź 2019 12:51
przez Kawu
fafa69 napisał(a):czy na wolnych obrotach na postoju jestem w stanie stwierdzić, czy jestem w procesie dopalania ?


Oczywiście, że nie. Wtedy dopalanie zostaje wstrzymane … Pomyśl co by było jakby dopalało podczas postoju na skrzyżowaniu … wysoka temperatura podczas postoju mogłaby zrobić coś niedobrego.

PS. Czytaj odpowiedzi wcześniejsze, hevimental przecież napisał, że nie pokazuje na luzie.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 paź 2019 13:31
przez fafa69
To co się dzieje z paliwem, które jest podawane w trakcie dopalania jak stanę na postoju na wolnych obrotach ?

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 paź 2019 13:59
przez Kawu
fafa69 napisał(a):To co się dzieje z paliwem, które jest podawane w trakcie dopalania jak stanę na postoju na wolnych obrotach ?

Pewnie jest wtryskiwana tylko jego "standardowa" dawka a nie "zwiększona" ...

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 17 paź 2019 18:56
przez GregoryB
Kawu napisał(a):
fafa69 napisał(a):czy na wolnych obrotach na postoju jestem w stanie stwierdzić, czy jestem w procesie dopalania ?


Oczywiście, że nie. Wtedy dopalanie zostaje wstrzymane … Pomyśl co by było jakby dopalało podczas postoju na skrzyżowaniu … wysoka temperatura podczas postoju mogłaby zrobić coś niedobrego.

PS. Czytaj odpowiedzi wcześniejsze, hevimental przecież napisał, że nie pokazuje na luzie.


Panowie, z całym szacunkiem, ale nie piszcie głupot :palka:

Jeśli wypalanie DPF włączy się podczas jazdy to trwa cały czas dopóki nie wyłączysz silnika lub proces się nie zakończy. Nie ma znaczenia, że stoisz na światłach czy na postoju - cały czas proces wypalania jest uruchomiony i trwa dopóki nie zakończy się cała procedura lub nie wyłączysz silnika. Jeśli wyłączysz silnik podczas wypalania to owszem, nie spalony olej napędowy spłynie do miski olejowej, jednak żeby było to bardzo niebezpieczne dla silnika to musiało by go być ponad 5 cm ponad stan MAX. Dodatkowo, jeśli wyłączyłeś silnik podczas procesu wypalania i procedura nie zakończyła się sukcesem to wypalanie z dużym prawdopodobieństwem uruchomi się ponownie, gdy tylko silnik osiągnie temperaturę 90 stopni i będzie nie mniej niż 1/4 paliwa w baku. Sterownik silnika będzie ponawiał próby wypalania, gdy tylko będą odpowiednie warunki do przeprowadzenia z sukcesem procesu wypalania. Ma to na celu uniemożliwić całkowite zatkanie filtra DPF przez niedokończone procesy wypalania, które jeśli będą się zbyt często powtarzać mogą doprowadzić do uszkodzenia filtra i konieczności jego wypalenia serwisowego lub wymiany.

Na pocieszenie powiem, że z tego co wiem od "fachowców z ASO" to filtry DPF w Kijankach są naprawdę mało problematyczne w porównaniu z innymi markami samochodów. Nie ma z nimi większych problemów nawet przy jeździe po mieście. Na Waszym miejscu nie stresował bym się także zwiększającym się poziomem oleju, ponieważ ja i moja Żona jeździliśmy Ceed-em ponad rok bez monitorowania wypalania DPFa, bardzo dużo po mieście oraz rzadziej w trasie i oleju przybywało, ale żeby było go bardzo dużo ponad stan to raczej nie mogę tego powiedzieć. Wymieniałem i wymieniam olej co 15000 km i zawsze jest go trochę ponad stan, ale w żaden sposób nie wpływa to na pracę silnika i jego ogólną kondycję. Teraz się już tym nie stresuję i tego samego Wam życzę, bo przecież jazda samochodem ma cieszyć a nie stresować. Można przecież wpaść w paranoje, jeśli ciągle tylko myślisz o DPF-ie, wypalaniu, poziomie oleju, itp....

Pozdrawiam Wszystkich serdecznie :drinkingcheers:

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 17 paź 2019 19:50
przez fafa69
:rockout: :rockout: :rockout: :drinkingcheers: :drinkingcheers: :drinkingcheers:

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 17 paź 2019 20:40
przez Peter007
Głos rozsądku

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 18 paź 2019 06:33
przez Kawu
GregoryB napisał(a):Jeśli wypalanie DPF włączy się podczas jazdy to trwa cały czas dopóki nie wyłączysz silnika lub proces się nie zakończy.

A wg mnie zostaje wstrzymane na postoje\u. Jest wtedy mniejsza dawka paliwa podawana przez wtryskiwacze. Podczas jazdy proces dopalania zostaje przywrócony.

GregoryB napisał(a):żeby było to bardzo niebezpieczne dla silnika to musiało by go być ponad 5 cm ponad stan MAX.

A skąd ta wartość 5 cm ?
Tyle to już wybiło by pewnie bagnetem. Za duża ilośc oleju powoduje jego "spienianie"...

W Oplu mój znajomy przez takie rozrzedzanie oleju niestety robił kapitalke (panewki zatarte). Olewal sprawę a jednak smarowanie jest mniejsze na takim oleju - a zmienial co ok. 30 000 km jakiś 5w30 Elfa.

GregoryB napisał(a):Teraz się już tym nie stresuję i tego samego Wam życzę, bo przecież jazda samochodem ma cieszyć a nie stresować.

Nikt nie pisze o stresowaniu. Dokładnie - jazda ma odprężać itd.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 18 paź 2019 06:44
przez Peter007
No to po co to całe pilnowanie procesu wypalania skoro on się zatrzymuje sam przy postoju?

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 18 paź 2019 06:47
przez Kawu
Peter007 napisał(a):No to po co to całe pilnowanie procesu wypalania skoro on się zatrzymuje sam przy postoju?

Czy postój na skrzyżowaniu a gaszenie auta to to samo ? Zastanów się.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 18 paź 2019 06:50
przez Adriano1312
Dlatego Kolega wymienia co 15 tys olej a nie 30tys. Druga sprawa jak sam zauważyłeś w oplu a nie Kia a procedura może być podobna ale nie taka sama. Ja też już olewam temat tego dpf dopóki nie zaczną pojawiać się jakieś błędy w ECU. Będę wymieniał co 10tys olej bo to w sumie koszty nie duże a jak kupiłem to miałem na bagnecie ponad dwa centymetry ponad stan bo źle popatrzyłem przy zakupie na miarę. Auto non stop serwisowane na niemieckim warsztacie. Somsiad ma praktycznie ten sam model tyle że młodszy i też rośnie mu poziom oljeu do 2cm ponad stan(przed samą wymiana) i śmiga tak już parę lat, wymiany co 10-15tys. W sumie to tylko auto i jak nie sypie błędami to może się nakrecilem że chce to kontrolować a to ma jeździć i jeździ.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 18 paź 2019 07:32
przez Peter007
Kawu napisał(a):
Peter007 napisał(a):No to po co to całe pilnowanie procesu wypalania skoro on się zatrzymuje sam przy postoju?

Czy postój na skrzyżowaniu a gaszenie auta to to samo ? Zastanów się.
Zastanów się czy ktoś gasi auto bez zatrzymania się...