Strona 6 z 33

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 06 mar 2018 12:06
przez Norberto1
paja22 napisał(a):Podsumowując. Moim skromnym zdaniem zbędny jest przede wszystkim egr. Dodatkowo można pozbyć się dpfa razem pozwala to na wydłużenie życia silnika, redukcję kosztów użytkowania auta a także serwisowania.

Jeśli ktoś ma podobne doświadczenie lub może się wypowiedzieć (z doświadczenia, nie teorii) miło bo będzie wymienić się spostrzeżeniami.

Nie jesteś sam w tych przemyśleniach (doświadczeniach). Ekologia nie równa się ekonomii, ma być ekologiczniej ale nie ekonomiczniej, ale o tym drugim "ale" głośno się nie mówi. Tylko pamiętaj, że na tym forum są sami uczciwi do bólu użytkownicy i zaraz Cię (nas) zjedzą.... Pozdrawiam

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 06 mar 2018 20:58
przez paja22
W prasie motoryzacyjnej można znaleźć wiele artykułów na temat problemów silnikowych jakie idą za posiadaniem DPFa.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 06 mar 2018 21:17
przez Ryba1983
Tak można znalęść artykuły o DPFie jaki jest zły. Ale zauważcie jedno że głównie są opisywane auta grupy WAG, czasem jakieś Psa/Ford, Toyota. Korea ma trzeba przyznać bardziej udane filterki :icon_biggrin:

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 06 mar 2018 21:30
przez paja22
Moja Kia wyprodukowana jest w Słowacji wg. Nr VIN. :-)
A tak na poważnie to mam wrażenie że więcej problemów jest w grupie WAG tylko dla tego że nasz kraj jest zalany tymi samochodami od dziesiątek lat.
I każdy chłopak z polskiej wsi ma passata w tdi ( a skody to vw dla biednych) itd itd.
Oczywiście bez urazy.

Pssssyt 'a alfy to królowe lawet' ;-)

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 07 mar 2018 02:47
przez Barysio
Witam.
Od miesiąca jestem w posiadaniu Ceed'a 1,6 CRDI SW z 2012 roku (C1FL), auto kupiłem po lizingu - najechane ma 220k km.
Podczas ostatnich mrozów poniżej -15stC zauważyłem że maszyna po zagrzaniu płynu chłodzącego do 90stC wchodzi w tryb wypalania DPF - zwiększone spalanie (dopóki nie osiągnie 90 spalanie w granicach 5l/100km) po przekroczeniu ledwo schodzi poniżej 7 litrów i wszystko było by ok gdyby wypalanie dobiegało końca, a tu wypala i wypala i wypalić nie może - choć na "blacie" check się nie pali, silnik jest żwawy, cichy i fajnie się zbiera jak na 115KM - ostatnio nawet go pogoniłem na trasie 130 km/h na 5 biegu przez 30km i dopalania nie zakończył.
Dodam że co dzień lecę trasą z Tomaszowa do Piotrkowa Tryb trasą 35km i po robocie powrót i wg wszelakich opisów powinien wypalić się bez problemów w tym czasie.
Jak szanowne grono użytkowników diesla z dpf sądzi - czas na wymianę filtra czy może któryś z czujników do wymiany???

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 07 mar 2018 12:37
przez Marcinek82
Barysio napisał(a):... po przekroczeniu ledwo schodzi poniżej 7 litrów i wszystko było by ok gdyby wypalanie dobiegało końca, a tu wypala i wypala i wypalić nie może - choć na "blacie" check się nie pali, silnik jest żwawy, cichy i fajnie się zbiera jak na 115KM - ostatnio nawet go pogoniłem na trasie 130 km/h na 5 biegu przez 30km i dopalania nie zakończył...


Jakos pod koniec 2016 mialem niemal identyczne objawy z tym ze auto (ceed crdi 2014) raczej nie bylo takie zwawe. Robie trasy Gliwice-Wroclaw, 140-160km/h (2500-3000rpm) a mimo to nie byl wstanie wypalic dpfa, malo tego po ok 100km silnik gasnal w czasie jazdy (brak reakcji na gaz), po zatrzymaniu i wylaczeniu na moment wszystko wracalo do normy.
Ale co sie okazalo w ASO, to nie dpf tylko zatkane sitko pompy w zbiorniku. Bio dodatki ktore sa w paliwie tworza jakis taki zel/szlam, ktory zakleja sitko (lepij to niz wtryski :-) ) i pompa nie potrafi wytworzyc cisnienia a komputer traktuje to jako zatkany dpf (czy jakos tak), stad proby wypalania dpfa. Od tego czasu raz na pol roku stosuje dodatek do paliwa, dostepny w ASO (nie pamietam teraz nazwy ale koledzy pewnie wiedza o jaki chodzi ;-) ) za ok 70pln i narazie spokoj.



Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 07 mar 2018 19:02
przez kawis
@sensor

Dodatek dolany. Dzięki za przypomnienie :).
Szczerze mówiąc myślałem żeby go dolać dopiero gdy zauważę, że DPF się częściej dopala.

Od dłuższego czasu leje też dodatek do paliwa ARCHOIL AR6900-D MAX, i od tego czasu też nie mam problemów z DPF. Stosuje może ktoś podobny dodatek?

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 11 mar 2018 08:26
przez sensor
Ale lepiej zapobiegać niż leczyć ! Na Polce jak bedzie stał w butelce to niezadziała
Ja stosuje regularnie, tej samej firmy co masz dodatek do DPF

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 08 maja 2018 10:58
przez ZjemCiMebloscianke
Panowie, może pomożecie w dwóch kwestiach:

Czy ktoś z Was stosował K2 DPF cleaner?
link: https://k2.com.pl/produkty/k2-dpf-cleaner-500-ml

Czytałem dobre opinie na temat tego produktu i tak sobie myślę, że jak mam oddać do regeneracji DPF i bulić za to 500 PLN, a oni go po prostu wypłuczą pod ciśnieniem chemią, to teoretycznie można podobny zabieg podjąć samemu tylko w mniej inwazyjny sposób.

Producent sugeruje wcisnąć rurkę przez czujnik ciśnienia lub temperatury.
Powiedzcie mi, gdzie go znajdę i czy rzeczywiście da sie to aplikować w KIA CEED 1.4 CRDi z 2013 r.?
Dzięki z góry za wszelką pomoc.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 07 cze 2018 19:02
przez Ulcia
...

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 07 cze 2018 21:37
przez Norberto1
Sitko na pierwszy ogień. Jak to sprawdzić? - tylko fizycznie, czyli trzeba się dostać do pompy i badać organoleptycznie.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 11 cze 2018 10:34
przez Ulcia
...

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 cze 2018 20:26
przez ZjemCiMebloscianke
Bieg wyższy od 3, obroty ponad 2000. Stała prędkość i bez zmiany biegu.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 17 cze 2018 08:18
przez Yankee
Trzeba by przy autostradzie mieszkać albo jakimś torze rajdowym żeby tak wypalać Dpfa przez 30km.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 12 lip 2018 20:29
przez kawis
W związku z tym, że DPF wypalał mi się coraz częściej postanowiłem go zregenerować, i tak:
Po raz pierwszy po regeneracji zaczął się wypalać po 80 kilometrach, co bardzo mnie zdziwiło, po raz drugi wypalił się już po 400 kilometrach, a teraz wypala się co 120 kilometrów.
Po podłączeniu do komputera pokazuje poziom zapełnienia na poziomie 1%.
Mechanik u którego robiłem regenerację rozłożył ręce i mówi, że możemy zacząć wymieniać czujniki...
W ASO jestem umówiony na przyszły tydzień.
Czy macie może jakiś pomysł od czego zacząć? Albo co może być przyczyną?

P.S.
Sitko wymienione około 10 tyś kilometrów temu w związku z akcją serwisową.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 19 lip 2018 09:31
przez mariusz00-82
Witam panowie a co w przypadku jak DPF wypala sądzę do ZERA a kolejne wypalenie rozpoczyna się po 50 km w mieście a w trasie co 70-120 km.Serwis poraz kolejny prześwietla cały samochód ale nie może nic znaleźć.Doszło to tego że co drugi dzień mam wypalanie

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 19 lip 2018 11:07
przez brylek
Przy tak częstym wypalaniu kontroluj stan oleju czy nie przybywa.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 19 lip 2018 12:06
przez mariusz00-82
Właśnie przybyło oleju serwis wszystko sprawdza ale jest problem bo wypala i tu jest problem jak by nie wypalał to by wiedzieli co zrobić . Próbują mi wmówić że wszystko jest ok

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 20 lip 2018 20:52
przez kawis
Chyba znalazłem rozwiązanie problemu!
Na forum Kia Sportage zalecali czyszczenie czujnika różnic ciśnień DPF (39210-2A800), po jego wyczyszczeniu i przedmuchaniu rurek odchodzących od niego do DPF problem ustąpił.
W ASO czujnik ponad 400 zł, na ebay 200zł, ale wysyłka z Korei.

Jak uda mi się znaleźć sklep gdzie mieliby go taniej to podeśle link.
Pozdrawiam

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 21 lip 2018 06:04
przez mariusz00-82
Ostatnio ten czujnik kupiłem za 60 zł z kia Optima i podmieniłem i w moim przypadku dalej często wypala