Witam wszystkich. Jako świeży właściciel Kia Cee'd crdi jestem już po przeczytaniu całego wątku i pierwszych obserwacjach.
Mój Sid wypala DPF co 200-250 km. Podczas najbliższej wizyty w ASO poproszę o sprawdzenie ilości sadzy w DPF. Generalnie na razie tragedii nie ma, ale już miałem sytuację gdy DPF zaczął wypalanie po kilku kilometrach jazdy. Do tego było to już pod samym domem - trochę irytujące.
Zakupiłem już interfejs icar pro i zobaczę jak to działa.
Olej planuję wymieniać co 10 tys km i tak się zastanawiam czy stosujecie jakieś dodatki do oleju silnikowego w związku z dpfem?
Kolejne pytanie to jakie dodatki stosujecie do paliwa (było napisane że tuneup i jeszcze chyba jakiś jeden)?
Pozdrawiam
DPF - wypalanie
Moderator: Żandarmeria
Pokaż pierwszy nieprzeczytany post
Posty: 645
Strona 18 z 33
1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 33
- Jagi
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 27 lip 2020 01:50
- Lokalizacja: Chełm
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 128KM
2013, M
- Jagi
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 27 lip 2020 01:50
- Lokalizacja: Chełm
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 128KM
2013, M
Re: DPF - wypalanie
W końcu dzięki podpowiedziom GregoryB aplikacja działa. Problem z brakiem modelu 1,6 CRDi można obejść.
Patrząc na manual z 10 strony: jeśli dochodzimy do punktu 5 i). nie ma możliwości wyboru ceed 1,6 crdi - wracamy do punktu 3 i wybieramy 2,0 crdi i znów sprawdzamy punkt 5 i. czy dostępny jest 1,6 Crdi. W końcu zaskoczy i będzie możliwy do wyboru nasz silnik i będzie można w realtime wybrać tego pida b1s2.
Patrząc na manual z 10 strony: jeśli dochodzimy do punktu 5 i). nie ma możliwości wyboru ceed 1,6 crdi - wracamy do punktu 3 i wybieramy 2,0 crdi i znów sprawdzamy punkt 5 i. czy dostępny jest 1,6 Crdi. W końcu zaskoczy i będzie możliwy do wyboru nasz silnik i będzie można w realtime wybrać tego pida b1s2.
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
I dodatkowo jak ktoś nie ma wskazań temperatury wydechu bank 1 sensor 2 to polecam poszukać pod literką "E" Exhaust gas temp bank1 sensor 2.
Pozdr.
Pozdr.
-
morph
Re: DPF - wypalanie
Witam, jestem tutaj nowy. Kupilem autko w marcu tego roku. Bedac zanipokojony zbyt czestym i nieregularnym wypalaniem dpfa postanowilem poinstalowac owe bajery (OBD2, torque pro + adv do kia EX) bedac przekonanym ze uda mi sie to kontrolowac.... jednak pomimo jak sadze poprawnej instalacji wtyczki, softu i dodatku pojawilo sie wielkie zdziwienie... otoz wszystkie czujniki dzialaja, poza DPF temperature (ktory pokazuje stale - 40 stopni), egr error ktory warjuje pokazujac wartosci ujemne, oraz odczyt z sensorow wydechowych? (wszystkie kolo -65,7 stopni)..
Czy zatem zostalem nabity w butelke przez sprzedajacego i nabylem auto z wycietym dpfem, i to w dodatku z jakims idiotycznym emulatorem ktory jednak "cos wypala" tylko nie wiadomo co? czy moze jednak nie jestem ostatni frajerem i brak odczytu z tych czujnikow jest czyms uwarunkowany?
pozdrawiam
Czy zatem zostalem nabity w butelke przez sprzedajacego i nabylem auto z wycietym dpfem, i to w dodatku z jakims idiotycznym emulatorem ktory jednak "cos wypala" tylko nie wiadomo co? czy moze jednak nie jestem ostatni frajerem i brak odczytu z tych czujnikow jest czyms uwarunkowany?
pozdrawiam
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
A przeczytałeś mój ostatni post? To jest ten, zaraz przed twoim. To powinno rozwiązać twój problem.
-
morph
Re: DPF - wypalanie
Wczoraj sprawdzalem, wydaje mi sie ze jest to samo,ale zobacze. No ale jednak 'DPF termperature' milczy... :/ a dpf preasure pokazuje 120psi jak dodaje gazu to sie niecopodnosi, ale to chyba cos... malo?
sprawdzilem, to samo, dodatkowo bank1 sensor 1 w exshaust pokazuje stale 3646 stopni..
To co dziwne auto nie kopci rura czysta, a komputer wchodzi w tryb wypalania ( widoczne bo wzroscie spalania chwilowego hamujac skrzynia biegow)...
niech ktos mipowie WTF, odpalilem car scanera, i tam brak danych...
sprawdzilem, to samo, dodatkowo bank1 sensor 1 w exshaust pokazuje stale 3646 stopni..
To co dziwne auto nie kopci rura czysta, a komputer wchodzi w tryb wypalania ( widoczne bo wzroscie spalania chwilowego hamujac skrzynia biegow)...
niech ktos mipowie WTF, odpalilem car scanera, i tam brak danych...
- Jagi
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 27 lip 2020 01:50
- Lokalizacja: Chełm
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 128KM
2013, M
Re: DPF - wypalanie
Temperatura DPF nie działa i nie będzie, dlatego wrzucamy ten sensor co kilka postów wyżej Exhaust gas temp bank1 sensor 2
Na Scanerze chyba nie pokaże. Tylko Torque Pro + dodatek Advanced Ex for Kia.
Czasami nie łapie dodatkowych pidów bo ciężko wyłapać i dodać model Ceed 1,6 Crdi
Trzeba próbować dodawać różne modele: np. 2,0 Crdi i potem znów sprawdzać czy nie pojawił się Ceed 1,6 Crdi.
Mi w końcu załapało i pomogło i wyświetla w Torque jak trzeba.
Powodzenia
Na Scanerze chyba nie pokaże. Tylko Torque Pro + dodatek Advanced Ex for Kia.
Czasami nie łapie dodatkowych pidów bo ciężko wyłapać i dodać model Ceed 1,6 Crdi
Trzeba próbować dodawać różne modele: np. 2,0 Crdi i potem znów sprawdzać czy nie pojawił się Ceed 1,6 Crdi.
Mi w końcu załapało i pomogło i wyświetla w Torque jak trzeba.
Powodzenia
-
morph
Re: DPF - wypalanie
tak zgadza sie, to tez wyczailem ze trzeba dac 2.0 crdi ( moze temu zeby typ silnika sie zgadzal), ok dzieki za wskazowki z tym pidem, ogarnolem.. mam dpf w sumie nie wiem czy sie cieszyc czy nie bo przy jezdzie srednio miejskiej wypala sie za czesto.. chyba czas na plukanko? oleju raczej mi nie przybywa. Raz byla tylko sytuacja taka jak kilka razy 4-5 chcial sie wypalac i zostal dosc szybko zgaszony (jazda po miescie/plac zabaw/sklep),po 2 dniach trasa 1000km ( wypalal sie z 11 razy na tym odcinku prawie rowne co 100km) . Wkoncu na miejscu bylo z.. 200ml wiecej oleju. odlalem. wracalem do domu z urlopu, 150km/h, na trasie 800km wypalil sie .. moze raz. no i jezdzac, przez miasto do roboty ( nie po miescie) wypalac sie chce co.. 100-150km).. sam nie wiem czy przy teoretycznym przebiegu ( kupilem w marcu jak mial 145k, teraz ma 150.) przeplukac mu wtryski bo przy niskich obrotach wiecej przykapca ? jakas profilaktyke polecacie? da sie to jakos zdiagnozowac niedrogo? w Kia sie dowiedzialem ze tylko na podstawie roznicy cisnien sa w stanie sprawdzic dpf, ale na ile tam jest popiolu czy cos to nie.. z kolei ktos mi powiedzial ze kia ma taki lipny soft ze nawet jak jest troszke zadymiona to chce to wypalac... co skutkuje naprawde czestym wypalaniem w warunkach okolomiejskich, co wy na to?
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 407
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
Ja bym obserwował spadek ciśnienia na DPF bo moim zdaniem ten właśnie parametr wpływa na start wypalania. Może w ramach najprostszej interwencji przedmuchaj sobie rurki od czujnika delty P do DPF. Nie dmuchaj w czujnik. Czujnik nie ma przelotu miedzy obydwoma końcówkami więc go nie "przedmuchuj/przeczyszczaj" bo go zepsujesz. Czytałem o magikach którym po wielu wysiłkach udało się przedmuchać czujnik Wtedy on nie wykazuje spadku więc DPF jakby zawsze był czysty.
- Jagi
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 27 lip 2020 01:50
- Lokalizacja: Chełm
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 128KM
2013, M
Re: DPF - wypalanie
Mnie wypala Dpf co 100-250 km i na razie nic z tym nie będę robił. Pacjent z 2013 roku 86 tys przebiegu.
Najważniejsze że wiem kiedy startuje i teraz nawet jak zajadę pod dom i jest wypalanie, to czekam aż skończy proces na postoju. Nie mam już myśli, aby gonić go wtedy w trasę. To tylko samochód. Średnie spalanie też na razie ok i oleju nie przybywa.
Z lubelskiego w Bieszczady i z powrotem średnie wyszło 5,7/100 także git.
Aha profilaktycznie kupiłem mu specyfik do DPF-a od Liqui Moly (pół butelki na bak teraz, pół za 2 tys km) i to tyle co zrobiłem dla DPF.
Najważniejsze że wiem kiedy startuje i teraz nawet jak zajadę pod dom i jest wypalanie, to czekam aż skończy proces na postoju. Nie mam już myśli, aby gonić go wtedy w trasę. To tylko samochód. Średnie spalanie też na razie ok i oleju nie przybywa.
Z lubelskiego w Bieszczady i z powrotem średnie wyszło 5,7/100 także git.
Aha profilaktycznie kupiłem mu specyfik do DPF-a od Liqui Moly (pół butelki na bak teraz, pół za 2 tys km) i to tyle co zrobiłem dla DPF.
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
Dziwne bo na postoju dopalanie zostaje wstrzymane. Tak bynajmniej było u mnie jak testowałem.
Konieczna była jazda.
Jak było przerwane to przy kolejnym odpaleniu, np nast.dnia po ok 10 km (równie w zależności od temp.
) znowu się aktywowało dopalanie .
Więc dopalanie na postoju jesteś pewny że działa?
Konieczna była jazda.
Jak było przerwane to przy kolejnym odpaleniu, np nast.dnia po ok 10 km (równie w zależności od temp.
) znowu się aktywowało dopalanie .
Więc dopalanie na postoju jesteś pewny że działa?
- Jagi
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 27 lip 2020 01:50
- Lokalizacja: Chełm
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 128KM
2013, M
Re: DPF - wypalanie
Witam. Wydaje mi się że na postoju wypala. Może nie jest to w pełni prawidłowy proces. Wolę poczekać parę minut jak temperatura spadnie poniżej 400 stopni i wtedy gaszę.
Tak jak piszę pewnie nie jest to w pełni prawidłowy proces, ale lepsze to niż gaszenie od razu.
Tak jak piszę pewnie nie jest to w pełni prawidłowy proces, ale lepsze to niż gaszenie od razu.
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
Na postoju stygnie a nie dopala. Jak wrzucasz na luz to automatycznie proces się zatrzymuje i oczekuje na dalszą jazdę aby włączyć dopalanie i dolewanie paliwa.
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
Yankee napisał(a):Na postoju stygnie a nie dopala. Jak wrzucasz na luz to automatycznie proces się zatrzymuje i oczekuje na dalszą jazdę aby włączyć dopalanie i dolewanie paliwa.
Dokładnie. To samo stwierdziłem podczas testów.
-
morph
Re: DPF - wypalanie
z moich obserwacji, na postoju badz podczas jazdy ktora niepozwala na mocne rozgrzanie(od swiatel do swiatel zolwim tempem), gdy temperatura spadnie ponizej 500 to proces sie zatrzymuje. Do 500 spada okolo 1 stopien /s a potem leci mocno w dol.
-
fafa69
Re: DPF - wypalanie
to wypalanie DPF to jedno wielkie utrudnienie, nie wiadomo kiedy się załączy, jak się załączy to samochód muli, potrafi się załączyć w mieście, jeżdżąc od świateł do świateł i wtedy jest problem, wyłączyć silnik ?, to doleje ropy do paliwa, nie wyłączać silnika ?, to nie wiadomo kiedy proces dopalania się wyłączy. Nie popisali się konstruktorzy z tą ekologią
-
morph
Re: DPF - wypalanie
nie popisali, ale z aplikacja wszystko wiadomo. ja robie tak, ze jezdze po miescie, olewam to wypalanie ( jak sie wlaczcy to czekam te 3 min napostoju az ostygnie zeby przerwalo dopalanie,boto widac - zmienia sie nagle dzwiek silnika,spadao obciazenie mocno, i temperatura zamiast o 1 stopien na sekudne, spada mocno. potem zrobie sobie kontrolowany wypad na obwodnice i wsio... sprawdze jak to bedzie dziala iczy bedzie...
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
fafa69 napisał(a):nie wiadomo kiedy się załączy,
Co prawda nie ma fabrycznie lampki ale już tutaj było opisywane jak łatwo to sprawdzać, kontrolować.
fafa69 napisał(a):jak się załączy to samochód muli
Dziwne bo nie odczuwam u siebie różnicy w mocy.
fafa69 napisał(a):Nie popisali się konstruktorzy z tą ekologią
To fakt. Jak większość pomysłów "unijnych" żółtodziobów.
morph napisał(a):ja robie tak, ze jezdze po miescie, olewam to wypalanie ( jak sie wlaczcy to czekam te 3 min napostoju az ostygnie zeby przerwalo dopalanie,
Wtedy za jakiś czas odpalasz auto i po zagraniu znowu masz aktywny start dopalania, które się nie skończyło...
Acha i jak czekasz przed zgaszeniem (testowałem ok. 1 min.) To i tak po takich zabiegach musiałem odsysać poziom oleju, który wzrastał.
-
morph
Re: DPF - wypalanie
"Wtedy za jakiś czas odpalasz auto i po zagraniu znowu masz aktywny start dopalania, które się nie skończyło...
Acha i jak czekasz przed zgaszeniem (testowałem ok. 1 min.) To i tak po takich zabiegach musiałem odsysać poziom oleju, który wzrastał."
jak nie czekam 1 minuty tylko patrze na info z apki. jezeli dodatkowe paliwo jest dodawane w 4tym suwie by polecialo wraz ze spalinami do dpfa, to nie widze szans, by po "naturalnym" przerwaniu procesu poleciala ropa do paliwa. chyba ze robisz to za wczesnie. pozatym wznowienie przerwanego wypalania nie wlancza sie odrazu, Ale bede obserwowac. zbyt czeste wypalanie moze zniszczyc dpfa . do bani ten system tak czy siak
Acha i jak czekasz przed zgaszeniem (testowałem ok. 1 min.) To i tak po takich zabiegach musiałem odsysać poziom oleju, który wzrastał."
jak nie czekam 1 minuty tylko patrze na info z apki. jezeli dodatkowe paliwo jest dodawane w 4tym suwie by polecialo wraz ze spalinami do dpfa, to nie widze szans, by po "naturalnym" przerwaniu procesu poleciala ropa do paliwa. chyba ze robisz to za wczesnie. pozatym wznowienie przerwanego wypalania nie wlancza sie odrazu, Ale bede obserwowac. zbyt czeste wypalanie moze zniszczyc dpfa . do bani ten system tak czy siak
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
Nie ma takiej opcji żeby zgasić silnik podczas dawkowania paliwa do dopalania. No chyba że zrobisz to w czasie jazdy.
Zanim zredukujesz bieg, wrzucisz na luz i zmniejszysz prędkość to auto samo przestaje dolewać paliwa do wydechu. Poza tym jak jestem w trasie to zawsze czekam chwilkę przed zdarzeniem silnika.
Zanim zredukujesz bieg, wrzucisz na luz i zmniejszysz prędkość to auto samo przestaje dolewać paliwa do wydechu. Poza tym jak jestem w trasie to zawsze czekam chwilkę przed zdarzeniem silnika.
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Częste wypalanie DPF
przez Damian91x » 09 cze 2020 10:22 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 5318 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
09 cze 2020 11:33
-
Częste wypalanie DPF
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:11 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 130 gości