A skąd mam wytrzasnąć te PIDy na carscanerze? Niewiele mam ich i sporo nie działa a auto chyba dobrane najbardziej pasujące.
https://drive.google.com/file/d/1BjJOLw ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1BgFEy6 ... p=drivesdk
DPF - wypalanie
Moderator: Żandarmeria
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
Ostatnio edytowano 29 lut 2024 21:30 przez Yankee, łącznie edytowano 1 raz
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 407
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
Niestety - obrazki są nieczytelne i nie sposób coś doradzić.
Wybór PID ów to pewien problem bo darmowe aplikacje często wyświetlają PIDy bez wartości lub z wartościami niewiarygodnymi. Taka uroda darmowych programów.
Ja w Proceed D4EA korzystam z profilu Kia Venga diesel i o dziwo czyta mi +/-poprawnie dane dotyczące DPF.
Ale już w Renault Megane czytam przez profil pod silnik 1,33 tyle że niby w Renault Arkanie. Z tym, że wartości wyglądają na wiarygodne więc biorę je za dobrą monetę.
Wybór PID ów to pewien problem bo darmowe aplikacje często wyświetlają PIDy bez wartości lub z wartościami niewiarygodnymi. Taka uroda darmowych programów.
Ja w Proceed D4EA korzystam z profilu Kia Venga diesel i o dziwo czyta mi +/-poprawnie dane dotyczące DPF.
Ale już w Renault Megane czytam przez profil pod silnik 1,33 tyle że niby w Renault Arkanie. Z tym, że wartości wyglądają na wiarygodne więc biorę je za dobrą monetę.
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
Ja mam aplikację o ile mnie pamiec nie myli płatną (pro) tak samotorque ale chyba profile są jakieś do doopy i niewiele jest.
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 407
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
W Car Scanner pro pod marką Kia mam 28 profili połączeń z frazą GDI. Coś z pewnością dopasujesz .
Torque też mam pro ale wg mnie torque jest mniej wygodne i chyba po prostu stare.
Torque też mam pro ale wg mnie torque jest mniej wygodne i chyba po prostu stare.
- roofman
- Przedszkolak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 06 lut 2022 16:31
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.6 ON 90KM
2011
Re: DPF - wypalanie
Z wątku wynika, że część osób oddawała DPF do "prania".
Oddałem również swój, bo mimo wypalania przepływ zakłócony (czasami błąd czujnika różnicy ciśnień przy powyżej 3,5tyś obrotów). Sądzę że po prostu już za dużo popiołów się tam zebrało.
W samochodzie nastąpiła zmiana cyfry przebiegu z przodu na 3 więc stwierdziłem że zrobię mu czyszczenie.
Zdziwienie nastąpiło przy kontakcie z zakładem wykonującym usługi "prania" filtra. Otóż według pracowników tego zakładu filtr w KIA z tego rocznika teoretycznie z Euro5 jest znacząco "gęstszy" niż filtry DPF w innych markach pojazdów z normą Euro5. Skonstruowany wręcz tak jak pod normy Euro6. Może stąd problemy z częstym wypalaniem DPF - brak osprzętu pod wyższe normy a konstrukcja filtra DPF prawie pod normę wyższą?
Mieliście jakieś podobne informacje przy usłudze "prania" filtra DPF?
Niestety nie znam pełnej historii swojego pojazdy, nie wiem czy cokolwiek wcześniej było z filtrem DPF robione.
Oddałem również swój, bo mimo wypalania przepływ zakłócony (czasami błąd czujnika różnicy ciśnień przy powyżej 3,5tyś obrotów). Sądzę że po prostu już za dużo popiołów się tam zebrało.
W samochodzie nastąpiła zmiana cyfry przebiegu z przodu na 3 więc stwierdziłem że zrobię mu czyszczenie.
Zdziwienie nastąpiło przy kontakcie z zakładem wykonującym usługi "prania" filtra. Otóż według pracowników tego zakładu filtr w KIA z tego rocznika teoretycznie z Euro5 jest znacząco "gęstszy" niż filtry DPF w innych markach pojazdów z normą Euro5. Skonstruowany wręcz tak jak pod normy Euro6. Może stąd problemy z częstym wypalaniem DPF - brak osprzętu pod wyższe normy a konstrukcja filtra DPF prawie pod normę wyższą?
Mieliście jakieś podobne informacje przy usłudze "prania" filtra DPF?
Niestety nie znam pełnej historii swojego pojazdy, nie wiem czy cokolwiek wcześniej było z filtrem DPF robione.
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Częste wypalanie DPF
przez Damian91x » 09 cze 2020 10:22 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 5351 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
09 cze 2020 11:33
-
Częste wypalanie DPF
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:11 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 112 gości