DPF - wypalanie

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Kawu
Asystent Kierownika
 
Posty: 273
Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
Lokalizacja: Legnica
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013

Re: DPF - wypalanie

23 sie 2020 13:23

morph napisał(a):chyba ze robisz to za wczesnie

Możliwe, ja piszę o swoich testach.
morph napisał(a):pozatym wznowienie przerwanego wypalania nie wlancza sie odrazu

Wiem, napisałem, że po nagrzaniu ... Czyli może do być 5; 10 km ...
Yankee to dlaczego podnosi się stan oleju?
Ps. Od ok.1,5k km nie podnosi mi się stan oleju bo nie miałem przerwanego żadnego cyklu dopalania DPF.
Kia Cee'd 1.6 Crdi: Obrazek

AUTOR WĄTKU
fafa69
 

Re: DPF - wypalanie

23 sie 2020 16:19

Kawu napisał(a):
fafa69 napisał(a):nie wiadomo kiedy się załączy,

Co prawda nie ma fabrycznie lampki ale już tutaj było opisywane jak łatwo to sprawdzać, kontrolować.
fafa69 napisał(a):jak się załączy to samochód muli

Dziwne bo nie odczuwam u siebie różnicy w mocy.
1,4 silnik CRDi to muli

fafa69 napisał(a):Nie popisali się konstruktorzy z tą ekologią

To fakt. Jak większość pomysłów "unijnych" żółtodziobów.

morph napisał(a):ja robie tak, ze jezdze po miescie, olewam to wypalanie ( jak sie wlaczcy to czekam te 3 min napostoju az ostygnie zeby przerwalo dopalanie,

Wtedy za jakiś czas odpalasz auto i po zagraniu znowu masz aktywny start dopalania, które się nie skończyło...
Acha i jak czekasz przed zgaszeniem (testowałem ok. 1 min.) To i tak po takich zabiegach musiałem odsysać poziom oleju, który wzrastał.

czym odsysasz to co dolało, masz jakiś patent ?

Yankee
Dyrektor
 
Posty: 823
Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB

Re: DPF - wypalanie

23 sie 2020 18:16

Kawu napisał(a):Yankee to dlaczego podnosi się stan oleju?


Poziom oleju nie tyle podnosi się w momencie przerwania co z powodu zbyt słabego obciążenia w trakcie dopalanie.

"Bardzo często zdarza się tak, że w sytuacji w której komputer sterujący pracą silnika inicjuje procedurę wypalania sadzy w osadniku, samochód akurat porusza się w mieście. To oznacza, że kierowca nie ma możliwości zwiększenia obciążenia silnika na kilka czy kilkanaście minut. Sterownik jednak nie zdaje sobie z tego sprawy i mimo wszystko wzbogaca mieszankę paliwową. Skutek? Cały olej napędowy nie zostaje spalony oraz zaczyna ściekać po ściankach cylindra do układu smarowania i miesza się z olejem silnikowym."

AUTOR WĄTKU
fafa69
 

Re: DPF - wypalanie

23 sie 2020 19:33

Yankee napisał(a):
Kawu napisał(a):Yankee to dlaczego podnosi się stan oleju?


Poziom oleju nie tyle podnosi się w momencie przerwania co z powodu zbyt słabego obciążenia w trakcie dopalanie.
i tu zaczyna się problem, w jaki sposób i czym maksymalnie obciążyć silnik?, włączyć ogrzewanie szyby z tyłu, klimatyzacja ,( mam włączoną cały czas), dać go na wysokie obroty ?,

"Bardzo często zdarza się tak, że w sytuacji w której komputer sterujący pracą silnika inicjuje procedurę wypalania sadzy w osadniku, samochód akurat porusza się w mieście. To oznacza, że kierowca nie ma możliwości zwiększenia obciążenia silnika na kilka czy kilkanaście minut. Sterownik jednak nie zdaje sobie z tego sprawy i mimo wszystko wzbogaca mieszankę paliwową. Skutek? Cały olej napędowy nie zostaje spalony oraz zaczyna ściekać po ściankach cylindra do układu smarowania i miesza się z olejem silnikowym."

Yankee
Dyrektor
 
Posty: 823
Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB

Re: DPF - wypalanie

23 sie 2020 19:37

Na pewno nie możesz sobie pyrkać po mieście na niskich obrotach zatrzymując się co chwilę.
Nie sądzę aby było potrzebne jakieś super obciążenie. Zwykła jazda na normalnych przelotowych obrotach ale stała i bez przerwy do czasu zakończenia procesu dodawania paliwa.

AUTOR WĄTKU
fafa69
 

Re: DPF - wypalanie

23 sie 2020 19:39

Yankee napisał(a):Na pewno nie możesz sobie pyrkać po mieście na niskich obrotach zatrzymując się co chwilę.
Nie sądzę aby było potrzebne jakieś super obciążenie. Zwykła jazda na normalnych przelotowych obrotach ale stała i bez przerwy do czasu zakończenia procesu dodawania paliwa.

No niestety, czasem się tak nie da i trzeba wyłączyć silnik, czy odczekanie około 2 min na odpalonym silniku przerwie proces ?

Yankee
Dyrektor
 
Posty: 823
Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB

Re: DPF - wypalanie

23 sie 2020 19:47

Odczekanie nic nie da w kwestii przebywania oleju, chyba że jechałeś akurat autostradą to wtedy wart poczekać na ostudzenie turbiny. Cały proces dopalania/dodawania paliwa zatrzymuje sie od razu po zatrzymaniu, wrzuceniu na luz. U mnie zatrzymuje się zanim ja zdążę się zatrzymać :-)

AUTOR WĄTKU
fafa69
 

Re: DPF - wypalanie

23 sie 2020 19:50

Yankee napisał(a):Odczekanie nic nie da w kwestii przebywania oleju, chyba że jechałeś akurat autostradą to wtedy wart poczekać na ostudzenie turbiny. Cały proces dopalania/dodawania paliwa zatrzymuje sie od razu po zatrzymaniu, wrzuceniu na luz. U mnie zatrzymuje się zanim ja zdążę się zatrzymać :-)

Czyli, jak zobaczę, że zaczyna wypalać, poprzez zwiększone zużycie paliwa na paski spalania chwilowego, na bieg i heja na obwodnicę lub jazda na biegu po mieście do skutku.

Yankee
Dyrektor
 
Posty: 823
Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB

Re: DPF - wypalanie

23 sie 2020 20:05

Po miescie nie dasz rady bo to trwa dobre kilkanaście do dwudziestu minut. Gdzie po mieście bez zatrzymania dasz radę 20 minut jeździć? Owszem, jeśli na chwilę staniesz i proces się zatrzyma to po ruszenia po chwili znowu zacznie dopalać, ale to są właśnie te momenty, kiedy meżesz przelewać paliwo do oleju.

AUTOR WĄTKU
morph
 

Re: DPF - wypalanie

24 sie 2020 03:03

chyba nie kumam... to skad paliwo w oleju?

AUTOR WĄTKU
fafa69
 

Re: DPF - wypalanie

24 sie 2020 05:56

Yankee napisał(a):Po miescie nie dasz rady bo to trwa dobre kilkanaście do dwudziestu minut. Gdzie po mieście bez zatrzymania dasz radę 20 minut jeździć? Owszem, jeśli na chwilę staniesz i proces się zatrzyma to po ruszenia po chwili znowu zacznie dopalać, ale to są właśnie te momenty, kiedy meżesz przelewać paliwo do oleju.

i tu właśnie konstruktorzy dali d.... y, ekologia !?

Kawu
Asystent Kierownika
 
Posty: 273
Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
Lokalizacja: Legnica
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013

Re: DPF - wypalanie

24 sie 2020 07:57

fafa69 napisał(a):czym odsysasz to co dolało, masz jakiś patent ?

Strzykawka przez wlot bagnetu kontrolnego lub korkiem spustowym.
Kia Cee'd 1.6 Crdi: Obrazek

AUTOR WĄTKU
fafa69
 

Re: DPF - wypalanie

24 sie 2020 08:13

Kawu napisał(a):
fafa69 napisał(a):czym odsysasz to co dolało, masz jakiś patent ?

Strzykawka przez wlot bagnetu kontrolnego lub korkiem spustowym.

korkiem to wywali mi cały olej, a strzykawka ? :hi: , rzeczywiście trzeba będzie pokombinować :drinkingcheers:

Piejar
Kierownik
 
Posty: 403
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: DPF - wypalanie

24 sie 2020 08:26

Jak wyłączysz silnik to nic Ci nie wywali. Ale korkiem wlewu oleju nie odessasz bo olej jest w misce (wredna grawitacja). Więc strzykawka i wężyk który wprowadzasz przez rurkę bagnetu albo jakaś pompka bo małą strzykawką się namachasz. Ja mam pompkę ręczną która.mozna kupić za 30 zł widziałem też na 12v w Lidlu. Małą strzykawką może być problem żeby zassalo olej bo wężyk ma.w.sobie sporo powietrza.

AUTOR WĄTKU
fafa69
 

Re: DPF - wypalanie

24 sie 2020 08:31

Piejar napisał(a):Jak wyłączysz silnik to nic Ci nie wywali. Ale korkiem wlewu oleju nie odessasz bo olej jest w misce (wredna grawitacja). Więc strzykawka i wężyk który wprowadzasz przez rurkę bagnetu albo jakaś pompka bo małą strzykawką się namachasz. Ja mam pompkę ręczną która.mozna kupić za 30 zł widziałem też na 12v w Lidlu. Małą strzykawką może być problem żeby zassalo olej bo wężyk ma.w.sobie sporo powietrza.

znalazłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/reczna-pompka ... 6643390098
tylko czy wejdzie w dziurkę po bagnecie ?

Piejar
Kierownik
 
Posty: 403
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: DPF - wypalanie

24 sie 2020 12:59

Ja mam takie coś jak niżej. Lepsze bo od razu tłoczy do naczynia na zrzut - nie musisz wyciagac, opróżniać, wkładać. A wężyk sobie dopasujesz - cieńszy włożysz w grubszy, jakaś opaska itp. U siebie miałem na końcu wężyka włożoną rurkę aluminiową która usztywniła końcówkę wężyka w misce. Trzeba tylko uważać żeby nie została :-) Kombinuj.

https://m.ceneo.pl/23268416;pla?se=YxWb ... =147420373

AUTOR WĄTKU
fafa69
 

Re: DPF - wypalanie

24 sie 2020 13:10

Piejar napisał(a):Ja mam takie coś jak niżej. Lepsze bo od razu tłoczy do naczynia na zrzut - nie musisz wyciagac, opróżniać, wkładać. A wężyk sobie dopasujesz - cieńszy włożysz w grubszy, jakaś opaska itp. U siebie miałem na końcu wężyka włożoną rurkę aluminiową która usztywniła końcówkę wężyka w misce. Trzeba tylko uważać żeby nie została :-) Kombinuj.

https://m.ceneo.pl/23268416;pla?se=YxWb ... =147420373

bo jak zostanie, to samochód będzie cięższy :)
dzięki, pokombinuję :rockout: :drinks:

AUTOR WĄTKU
morph
 

Re: DPF - wypalanie

25 sie 2020 10:44

Ale opowiadacie. widac wyrazie podczas dopalania, ze samochod automatycznie podnosi obciazenie - widac na aplikacji roznice ( na biegu jalowym okolo 38-40% podczas dopalania, nagly spadek do kolo 17-20% gdy przerwie proces, obroty sa wyzszeo 50 u mnie przynajmniej, i zmienia sie dzwiek silnika ). W momencie zatrzymania auta na swiatlach widac ze sterownik stara sie utrzymac temperature wysoko(600-630stopni), spada 1stopien na sek. a bywa i ze rosnie. Skoro ustrymywana jest wysoka temperatura spalin, to znaczy ze mimo zatrzymania jazdy procedura wypalania trwa ( o ile jest wlaczony silnik i o ile postoj nie trwa zbyt dlugo, sterownik widzi ze auto stoi). Nie wiem dokladniejak to tam wyglada ale JEZELI rzeczywiscie ropa jest podawana w suwie wydechowym tak by paliwo polecialo wraz z goracymi spalinami do dpfa i tam sie spalilo, to tylko zgaszenie silnika zbyt wczesnie sprawi ze to paliwo zamiast byc wydmuchane pozostanie w cylindrze i bedzie sciekac, albo cos jest nieszczelne, innej odp nie widze. To co jest istotne przy wypalaniu, to jednostajna jazda, gdyz spaliny wylatujace nadal sajakie sa, i przy typowej jezdzie nadal beda bogate w sadze .... dpf bedzie se wypalac, a my i tak bedziemy dostarczac swiezej zaszy. DPF nie wypala sie non stop z tego co pytalem, przerwywa proces po jakims czasie nawet jak dpf nie jest czysty, potem wznowi dosc szybko, pewnie wzgledy bezpieczenstwa. Ja po przerwanych proc. wypalania odciagnolem paliwo strzykawka 20ml, i wezykim z kroplowki, tyle mialem pod reka na urlopie :)
Zatemjak jezdzimy po miescie i tam probojemy wypalac dpf, to najprawdopodobniej po 100km znowu zacznie, bo wcale sie nie wyczyscil.

AUTOR WĄTKU
fafa69
 

Re: DPF - wypalanie

25 sie 2020 12:54

morph napisał(a):Ale opowiadacie. widac wyrazie podczas dopalania, ze samochod automatycznie podnosi obciazenie - widac na aplikacji roznice ( na biegu jalowym okolo 38-40% podczas dopalania, nagly spadek do kolo 17-20% gdy przerwie proces, obroty sa wyzszeo 50 u mnie przynajmniej, i zmienia sie dzwiek silnika ). W momencie zatrzymania auta na swiatlach widac ze sterownik stara sie utrzymac temperature wysoko(600-630stopni), spada 1stopien na sek. a bywa i ze rosnie. Skoro ustrymywana jest wysoka temperatura spalin, to znaczy ze mimo zatrzymania jazdy procedura wypalania trwa ( o ile jest wlaczony silnik i o ile postoj nie trwa zbyt dlugo, sterownik widzi ze auto stoi). Nie wiem dokladniejak to tam wyglada ale JEZELI rzeczywiscie ropa jest podawana w suwie wydechowym tak by paliwo polecialo wraz z goracymi spalinami do dpfa i tam sie spalilo, to tylko zgaszenie silnika zbyt wczesnie sprawi ze to paliwo zamiast byc wydmuchane pozostanie w cylindrze i bedzie sciekac, albo cos jest nieszczelne, innej odp nie widze. To co jest istotne przy wypalaniu, to jednostajna jazda, gdyz spaliny wylatujace nadal sajakie sa, i przy typowej jezdzie nadal beda bogate w sadze .... dpf bedzie se wypalac, a my i tak bedziemy dostarczac swiezej zaszy. DPF nie wypala sie non stop z tego co pytalem, przerwywa proces po jakims czasie nawet jak dpf nie jest czysty, potem wznowi dosc szybko, pewnie wzgledy bezpieczenstwa. Ja po przerwanych proc. wypalania odciagnolem paliwo strzykawka 20ml, i wezykim z kroplowki, tyle mialem pod reka na urlopie :)
Zatemjak jezdzimy po miescie i tam probojemy wypalac dpf, to najprawdopodobniej po 100km znowu zacznie, bo wcale sie nie wyczyscil.


Mam aplikację ale niestety nie pokazuje mi temperatury DPF, Ja niestety nic nie widzę, czy dopala, czy nie, bo komputer niczego nie sygnalizuje, włącza się bez Twojej wiedzy nie informując żadną kontrolką, że chce dopalać DPF-a. I tu jest wielki minus dla KIA za wypuszczenie na rynek takie niedoróbki. Jeżdżę samochodem ciesząc się z jazdy a nie nasłuchując silnika, czy pracuje tak, czy inaczej bo coś tam się dopala,
Komputer w samochodzie może Ci wyświetlić wszystko, nawet informację, że jesteś pod wpływem a tu nic. Wystarczyłaby krótka informacja, słuchaj stary, będę dopalał za 50 km. DPF, jedź na autostradę i zapewnij mi odpowiednie warunki, i po sprawie, kierowca by wiedział, że procedura się zacznie a nie doleje mu ropy do oleju bo tak chce i już.
G....na konstrukcja KIA BEE

wertik
Przedszkolak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 12 maja 2017 19:33
Lokalizacja: Szczecin
Grupa: Szczecińska
Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 128KM
2014, L

Re: DPF - wypalanie

25 sie 2020 13:27

Zdaje sie ze odp na dolewke paliwa jest na samym początku tematu - wywalony uszczelniacz wałka pompy wysokiego cisnienia.

Jeżeli wypala wam często, to wystarczy ze zlapiecie go dwa razy na dopalaniu i skasujecie licznik "B" na kompie. Dystans raczej jest staly i wtedy można zaplanować sobie podróż :p ot takie uroki diesla.

Zainstalowalem apke wg foto instrukcji (za ktoryms razem wskoczyl mi PID z Catb1s2 i wnioski mam takie - w miescie go dobrze nie wypalisz. Za miastem , 4ty bieg, 90km/h, klima/grzanie szyb włączone i po 15-20 km czysty.

Temperatura w miescie za szybko spada w dół. Biorąc pod uwagę "kubaturę" filtra tto nie ma opcji na dobrą dystrybucję tego ciepła.

Zobaczcie efekt tunap 184 - obniża temperaturę zaplonu sadzy w filtrze. Tankuje sie 100ml tunapa na pełen bak, co 3ci bak. Mi pomoglo zmienić dopalanie z co 150 na co 340.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl