Szukałem podobnej usterki na Forum, ale nie znalazłem.
Silnik w moim Cee'd 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm. Pojawiło się to dzisiaj i nie ustąpiło po przejechaniu 30 km. Z tą usterka praktycznie nie daje się wyprzedzać. Przy wciskaniu gazu silnik dochodzi do 3000 obrotów i dalej nie idzie. Jest tak na każdym biegu,również na luzie.
Zapisałem się na przyszły tydzień do serwisu. Teoretycznie silnik jest na gwarancji (6,5 roku, 97 000 km), więc mam nadzieję, że nie jest to usterka wychodząca poza zakres gwarancji.
Może ktoś wie, co to może być?
Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
Moderator: Żandarmeria
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1607
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
Na przyszły tydzień do serwisu? Stary leć od razu, samochód przeszedł Ci w tryb serwisowy.
Kiedyś miałem to samo, ale w silniku 1.4 benzynowym. Wpadłem na genialny pomysł, aby pojechać na trybie serwisowym z Łodzi do Krakowa, od Częstochowy na lawecie niestety...
Swoją drogą na forum multum jest informacji o 3000 rpm, po prostu nie szukałeś dokładnie.
A powodów może być i trylion, u mnie winne były katalizatory (zapchane).
Kiedyś miałem to samo, ale w silniku 1.4 benzynowym. Wpadłem na genialny pomysł, aby pojechać na trybie serwisowym z Łodzi do Krakowa, od Częstochowy na lawecie niestety...
Swoją drogą na forum multum jest informacji o 3000 rpm, po prostu nie szukałeś dokładnie.
A powodów może być i trylion, u mnie winne były katalizatory (zapchane).
Będzie: Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
szczur75
Re: Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
romnizin napisał(a):Może ktoś wie, co to może być?
Zafajdane od paliwa sito w zbiorniku. Sito do wymiany.
romnizin napisał(a): mam nadzieję, że nie jest to usterka wychodząca poza zakres gwarancji.
Porzuć nadzieję. Gwarancja nie obejmuje zanieczyszczeń z paliwa.
-
romnizin
Re: Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
Zauważyłem, że usterka pojawia się podczas mrozu i nie dotyczy temperatury silnika, tylko raczej komory silnika. Przed i po dłuższej (30 km) trasie na mrozie usterka była, a jak postał kilka godzin to odpuściła. Jak postał dłużej, to pojawiła się powtórnie.
Dzisiaj wymieniam filtr paliwa.
Dzisiaj wymieniam filtr paliwa.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
romnizin napisał(a):Zauważyłem, że usterka pojawia się podczas mrozu
No i to własnie potwierdza słowa Szczura, uwierz mi że on ma rację, dopiero co o tym rozmawialiśmy
-
szczur75
Re: Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
Może też tak być, że jak wystąpi i zatrzemasz się i zgasisz silnik i potem uruchomisz to będzie jechał normalnie... Jakiś czas.
-
romnizin
Re: Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
Pomogło przeczyszczenie filtra paliwa w baku. Szczur75 proponował wymianę tego filtra, ale fachowcy w serwisie ograniczyli się do przeczyszczenia. Przy okazji wymieniłem filtr paliwa (ten pod maską). Pozostaje jeszcze wymiana stacji benzynowej.
-
szczur75
Re: Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
romnizin napisał(a):fachowcy w serwisie ograniczyli się do przeczyszczenia
Może szybko wrócić problem, czego Ci nie życzę.
-
tabalma
Re: Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
Przypadłość opisywałem w viewtopic.php?f=36&t=5450&start=40#p144103 i nie jest to rzadki przypadek. W firmie której pracuję jest 76 samochodów kia ceed 1.6 crdi i większość z nich przy przebiegu powyżej 100000km miała czyszczony smok w baku. Auta są tankowane na różnych stacjach w całym kraju jak to w trasie.Jedno jest pewne smok zakończony siateczką spełnia swoją rolę wyłapuje różnego rodzaju ciała obce oraz wytrąconą parafinę. W każdym z tych przypadków filozofowie oraz naciągacze proponowali i zaczynali robotę od wymiany filtra paliwa,a wystarczyło zmierzyć ciśnienie przed filtrem paliwa w komorze silnika.
-
romnizin
Re: Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
A co się dodaje do paliwa, żeby rozpuścić osady?
-
PABLOTECH - Asystent Kierownika
- Posty: 272
- Dołączył(a): 18 gru 2013 21:18
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: KIA SORENTO XM ( MY2013 ) 3,5L EXV6 280KM
Re: Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
... i to będzie słuszna decyzja....romnizin napisał(a):Pomogło przeczyszczenie filtra paliwa w baku. Szczur75 proponował wymianę tego filtra, ale fachowcy w serwisie ograniczyli się do przeczyszczenia. Przy okazji wymieniłem filtr paliwa (ten pod maską). Pozostaje jeszcze wymiana stacji benzynowej.
Tylko w ciągu ostatnich 3 dni (info z dzisiaj) do jednej z ASO w W-wie zawitało około 10 aut z tym samym w/w problemem. Nie wiem gdzie Ty tankujesz ale niektórzy przebąkiwali coś o BP
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
tabalma napisał(a):Przypadłość opisywałem w viewtopic.php?f=36&t=5450&start=40#p144103 i nie jest to rzadki przypadek. W firmie której pracuję jest 76 samochodów kia ceed 1.6 crdi i większość z nich przy przebiegu powyżej 100000km miała czyszczony smok w baku. Auta są tankowane na różnych stacjach w całym kraju jak to w trasie.Jedno jest pewne smok zakończony siateczką spełnia swoją rolę wyłapuje różnego rodzaju ciała obce oraz wytrąconą parafinę. W każdym z tych przypadków filozofowie oraz naciągacze proponowali i zaczynali robotę od wymiany filtra paliwa,a wystarczyło zmierzyć ciśnienie przed filtrem paliwa w komorze silnika.
O tym właśnie prawi ogoniasty, zawsze przy pierwszych mrozach armia Ceedów w całej PL ląduje w ASO, siatka na smoku jest bardzo gęsta, więc jak tylko przychodzą pierwsze przymrozki, a w bakach lub co gorsza na stacjach jest jeszcze letnie paliwo, zaczynają się wytrącać pierwsze cząsteczki parafiny i smok się zapycha.
Ja też jestem konsumentem i zwykłym użyszkodnikiem Ceeda, niemniej jednak w tym przypadku przyznaję rację ASO - to nie jest wada auta, tylko cecha, dzięki temu macie mniejsze szanse zniszczenia pompy bądź wtrysków, a że paliwo w PL jest jakie jest, to taki jest efekt.
Pomagają te wszelkie depresatory do diesla, które obniżają graniczną temperaturę krystalizowania się parafiny, ale trzeba pamiętać, że to pomaga PRZED, bo po fakcie to już tylko serwis.
Dlatego ja jeżdżę benzyną
-
PABLOTECH - Asystent Kierownika
- Posty: 272
- Dołączył(a): 18 gru 2013 21:18
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: KIA SORENTO XM ( MY2013 ) 3,5L EXV6 280KM
Re: Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
Ryba4 napisał(a):O tym właśnie prawi ogoniasty, zawsze przy pierwszych mrozach armia Ceedów w całej PL ląduje w ASO, siatka na smoku jest bardzo gęsta, więc jak tylko przychodzą pierwsze przymrozki, a w bakach lub co gorsza na stacjach jest jeszcze letnie paliwo, zaczynają się wytrącać pierwsze cząsteczki parafiny i smok się zapycha
Nie wiem jak one wyglądają ale to z czego aktualnie są czyszczone te smoki wygląda ponoć jak nutella o konsystencji kisielu
-
apap
Re: Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
Właśnie przerobiłem temat na bieżąco i nie było to związane z zimą i mrozem. Defekt pojawił się jesienią, śmigałem sobie autostradą 130km/h i nagle silnik się wyłączył . Po zatrzymaniu na poboczu i odczekaniu chwili zapalił bez problemów, ale kręcił się tylko do ok.3000rpm i znikała moc. Oczywiście zero wskazań błędów żadnego check. Dotelepałęm się do serwisu i okazało się że smok zatkany na cacy. Diagnoza: biopaliwo i syf glono-bakterio-cośtam. Zaznaczam że nie leję żadnego Bio, wystarczyło to ustawowe 5% na każdej stacji w normalnym paliwie. Przeczyścili smok i kazali dolewać preparat glono bójczy. Wziąłęm namiar zakupiłem zapas i zobaczymy co będzie dalej, Dziwi mnie, że nawet w opisie preparatu jest napisane, że głównie do KIA i Hiundai .
P.s. dobrze że nie podczas wyprzedzania Tira.
Śmierć silnika Diesla właśnie nastała, niestety następna będzie benzyna. A Pug 205 pali wszystko nawet olej z frytek .
P.s. dobrze że nie podczas wyprzedzania Tira.
Śmierć silnika Diesla właśnie nastała, niestety następna będzie benzyna. A Pug 205 pali wszystko nawet olej z frytek .
- Daniel
- Klubowicz
- Posty: 36
- Dołączył(a): 25 wrz 2015 10:36
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 ON 115KM
2008
Re: Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
apap napisał(a):Śmierć silnika Diesla właśnie nastała, niestety następna będzie benzyna. A Pug 205 pali wszystko nawet olej z frytek .
Śmierć diesla nastała w 2003 roku a benzyny po 2005 r
W sumie,można dziś napisać że każdy właściciel klekota chciałby mieć takie problemy jakie są w CRDI (zwłaszcza c1) sprawa sita to cenowo śmieszny obrazek i bardzo fajnie,że on jednak jest bo wywiązuje się z własnej roboty wzorowo.Nie wiem jaką masz benzynę na myśli ale z roku na rok dobrych silników jest coraz mniej a jeśli chodzi o ceeda to na dzień dzisiejszy tylko 1.6/135 i 1.4/100 bo te coś 1-litrowe nigdy nie nazwę silnikiem,to są gó..a do potęgi i nigdy zdania nie zmienię
-
apap
Re: Silnik 1.6 CRDi rozkręca się tylko do 3000 rpm
No i właśnie mam problem, bo ten samochód wybrałem głównie ze względu na dobre opinie o CRDi. Śmierć diesla ogłaszam nie ze względu na zatkane sitko, to takie stwierdzenie uogólnione. Na razie silnik sprawuje się bardzo dobrze, zwłaszcza w porównaniu z moim poprzednim OPLEM DTL, w którym wyłączanie turbiny przy wyprzedzaniu TIRA było nagminne . Niestety ekologia zabiła te silniki i problemy w CRDi to tylko kwesta czasu i przebiegu, dlatego zdecydowałem się go użytkować wyłącznie na gwarancji. Ale z tym też będzie problem bo KIA robi sprytne wyłączenia w zapisach gwarancyjnych i nie wiadomo na co się człowiek da złapać. O dziwo do tej pory nie miałem problemów z EGR, DPF, przepływomierzem i innymi bolączkami innych marek. Co nie zmienia mojego stwierdzenia ogólnego. A jestem zagorzałym zwolennikiem wysokiego sprężania . Niestety czas zmienić upodobania. Raczej.
P.s. zamiana w benzynie pojemności na turbodoładowanie to porażka. Moc się bierze z pojemności... na początek
P.s. zamiana w benzynie pojemności na turbodoładowanie to porażka. Moc się bierze z pojemności... na początek
Posty: 16
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:17 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:11 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:09 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 116 gości