Temperatura nigdy nie przekroczyła na wskaźniku 100 stopni. Czasem widziałem lekki, ledwo widoczny dymek spod maski (jakby parowanie), ale myślałem, że to normalne, szczególnie, że zaraz załączał się wentylator
Przy okazji podbijam pytanie o odpowietrzenie
bulgotanie w kabinie
Moderator: Żandarmeria
-
gaugan - Asystent Kierownika
- Posty: 261
- Dołączył(a): 19 lip 2015 07:50
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: bulgotanie w kabinie
masz chyba zbiorniczek ciśnieniowy w przeciwieństwie do C II... tak więc powinien się sam odpowietrzyć.
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
- mireda71
Re: bulgotanie w kabinie
gaugan napisał(a):Temperatura nigdy nie przekroczyła na wskaźniku 100 stopni. Czasem widziałem lekki, ledwo widoczny dymek spod maski (jakby parowanie), ale myślałem, że to normalne, szczególnie, że zaraz załączał się wentylator
Przy okazji podbijam pytanie o odpowietrzenie
Tak jak butter18 napisał odpowietrza się sam,po wymianie płynu należy uruchomić silnik i poczekać aż osiągnie temperaturę pracy,wyłączyć,odczekać aż ostygnie i ewentualnie dolać płynu (informacja od pana z ASO)
-
gaugan - Asystent Kierownika
- Posty: 261
- Dołączył(a): 19 lip 2015 07:50
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
Re: bulgotanie w kabinie
Dzięki Panowie.
A bulgotanie/przelewanie tymczasem powróciło, płyn dalej ucieka
A bulgotanie/przelewanie tymczasem powróciło, płyn dalej ucieka
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: bulgotanie w kabinie
znajdź gdzie ucieka... jak w silnik to powinieneś mieć ślad np na bagnecie, jeśli poza silnik to już łatwiej... termostat dobry ? w innych autach to różnie można trafić, z tego co kojarzę to termostat powinien być zamknięty do czasu osiągnięcia temp roboczej, wiec możesz pomacać węże czy nie robią się ciepłe za szybko/wolno... korek masz dobry ?
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
-
gaugan - Asystent Kierownika
- Posty: 261
- Dołączył(a): 19 lip 2015 07:50
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
Re: bulgotanie w kabinie
Butter, pisałem na poprzedniej stronie o tym wszystkim. Był robiony test, termostat wymieniony parę dni temu, w oleju nic nie ma...
- mireda71
Re: bulgotanie w kabinie
Koledze też ubywało płynu chłodniczego,a żadnego wycieku nie było widać i okazało się,że gumowy wąż był pogryziony przez kunę prawdopodobnie,ale te uszkodzenia były tak małe,że płyn wyciekał tylko przy załączonym silniku gdy rosło ciśnienie w układzie.
- Messer
Re: bulgotanie w kabinie
Miałem to samo ostatnio - skończyło się wymianą uszczelki pod głowicą. U mnie uszczelka puszczała na pierwszym cylindrze - świeca ruda, cewka poszła na tydzień przed wymianą. Po zdjęciu głowicy zawory na pierwszym cylindrze czarne, na reszcie blado różowe... Od czasu wymiany uszczelki mam spokój.
Sprawdź sobie jeszcze chłodzenie reduktora - obejmy węzy - nie widać wycieku, gdyż cieknie tylko podczas jazdy. Opcjonalnie zrobić można próbę podciśnieniową - wpiąć się w układ chłodzenia i wpompować tam 1,5bara powietrza - od razu widać na wężach czy gdzieś cieknie.
Druga sprawa to pompa wody - jak zdejmiesz koło od pompy wody, to nad samym wałem od pompy jest otwór inspekcyjny - jak poniżej niego ( i z niego ) wychodzi ślad zacieku - silnik wywala płyn pompą ( podczas jazdy jak jest odpowiednio wysokie ciśnienie ). Nie koniecznie oznacza to wymianę pompy - może być uszczelka pod głowicą.
Chodzi Ci silnik normalnie, nie odczuwasz drgań, check się nie zapala? Jak ci będzie spalać płyn ( tak jak mi ) to prędzej czy później któraś cewka pójdzie i będziesz miał błąd 300 i 301 ( okresowe wypadanie zapłonu i brak zapłonu na wybranym cylindrze ).
Pozdrawiam
Messer
Sprawdź sobie jeszcze chłodzenie reduktora - obejmy węzy - nie widać wycieku, gdyż cieknie tylko podczas jazdy. Opcjonalnie zrobić można próbę podciśnieniową - wpiąć się w układ chłodzenia i wpompować tam 1,5bara powietrza - od razu widać na wężach czy gdzieś cieknie.
Druga sprawa to pompa wody - jak zdejmiesz koło od pompy wody, to nad samym wałem od pompy jest otwór inspekcyjny - jak poniżej niego ( i z niego ) wychodzi ślad zacieku - silnik wywala płyn pompą ( podczas jazdy jak jest odpowiednio wysokie ciśnienie ). Nie koniecznie oznacza to wymianę pompy - może być uszczelka pod głowicą.
Chodzi Ci silnik normalnie, nie odczuwasz drgań, check się nie zapala? Jak ci będzie spalać płyn ( tak jak mi ) to prędzej czy później któraś cewka pójdzie i będziesz miał błąd 300 i 301 ( okresowe wypadanie zapłonu i brak zapłonu na wybranym cylindrze ).
Pozdrawiam
Messer
-
gaugan - Asystent Kierownika
- Posty: 261
- Dołączył(a): 19 lip 2015 07:50
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
Re: bulgotanie w kabinie
Cześć Messer
Rozumiem, że test przedmuchu spalin do układu chłodzenia to zbyt mało, aby wykluczyć głowicę? U mnie uszczelka wymieniana była kilka m-cy temu przez co tym bardziej nie chce mi się wierzyć w ten scenariusz
Z wężami sprawdzę mocowania, ale panowie patrzyli i nic nie znaleźli, wyciągali też pompę wody.
Silnik chodzi tak jak zawsze, bez checków.
Może warto wykręcić i sprawdzić świece?
Ostatnio bulgotanie, a właściwie bardziej trafnym określeniem byłoby tu przelewanie , pojawia się też sporadycznie już nie tylko przy włączaniu silnika (choć i przy tym nie zawsze), ale też przy ruszaniu np. spod świateł. Ewidentnie gdzieś w konsoli środkowej, może nagrzewnica?
Rozumiem, że test przedmuchu spalin do układu chłodzenia to zbyt mało, aby wykluczyć głowicę? U mnie uszczelka wymieniana była kilka m-cy temu przez co tym bardziej nie chce mi się wierzyć w ten scenariusz
Z wężami sprawdzę mocowania, ale panowie patrzyli i nic nie znaleźli, wyciągali też pompę wody.
Silnik chodzi tak jak zawsze, bez checków.
Może warto wykręcić i sprawdzić świece?
Ostatnio bulgotanie, a właściwie bardziej trafnym określeniem byłoby tu przelewanie , pojawia się też sporadycznie już nie tylko przy włączaniu silnika (choć i przy tym nie zawsze), ale też przy ruszaniu np. spod świateł. Ewidentnie gdzieś w konsoli środkowej, może nagrzewnica?
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6856
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: bulgotanie w kabinie
gaugan napisał(a):przelewanie , pojawia się też sporadycznie już nie tylko przy włączaniu silnika (choć i przy tym nie zawsze), ale też przy ruszaniu np. spod świateł.
We fiacie uno dokładnie takie były objawu po prostu zapowietrzonego układu, no ale to chyba lekko nie te lata
- Messer
Re: bulgotanie w kabinie
Może być zapowietrzony - wystarczy, że wciągnęło mu cały płyn ze zbiorniczka i jeździł tak przez jakiś czas. To samo odpowietrzanie w kijankach wg mnie i mojego mechanika nie jest idealne. Koniec końców ściągaliśmy górny waż od chłodnicy aby w pełni odpowietrzyć układ przy jego ponownym zalewaniu.
Gaugan - no niestety, testy nic nie wykazywały ( obecność spalin, test na pompie wodnej oraz na wywalanie płynu przez odpowietrznik zbiorniczka ). Koniec końców, męska decyzja o ściąganiu głowicy - nie żałuje, bo teraz mam spokój.
Wiesz, jest jeszcze jedna opcja - znacznie gorsza od uszczelki... Jeżeli będzie Ci spalać płyn którymś cylindrem ( będzie to widać po świecy ) a będziesz pewien że nie jest to uszczelka, to może być to pęknięty kanał chłodzący w głowicy lub co gorsza w bloku. Tego niestety nie zobaczysz po zdjęciu głowicy. Wiem, że we Wrocławiu jest firma która sprawdza pod dużym ciśnieniem szczelność głowicy. Mam jednak nadzieję, że to nie to.
Wykręć świece i porównaj je ze sobą - jak któraś będzie miała inny kolor nalotu/osadu niż biały to będziesz wiedział, że to ten cylinder jest coś nie ten teges.
Pozdrawiam
Messer
Gaugan - no niestety, testy nic nie wykazywały ( obecność spalin, test na pompie wodnej oraz na wywalanie płynu przez odpowietrznik zbiorniczka ). Koniec końców, męska decyzja o ściąganiu głowicy - nie żałuje, bo teraz mam spokój.
Wiesz, jest jeszcze jedna opcja - znacznie gorsza od uszczelki... Jeżeli będzie Ci spalać płyn którymś cylindrem ( będzie to widać po świecy ) a będziesz pewien że nie jest to uszczelka, to może być to pęknięty kanał chłodzący w głowicy lub co gorsza w bloku. Tego niestety nie zobaczysz po zdjęciu głowicy. Wiem, że we Wrocławiu jest firma która sprawdza pod dużym ciśnieniem szczelność głowicy. Mam jednak nadzieję, że to nie to.
Wykręć świece i porównaj je ze sobą - jak któraś będzie miała inny kolor nalotu/osadu niż biały to będziesz wiedział, że to ten cylinder jest coś nie ten teges.
Pozdrawiam
Messer
-
gaugan - Asystent Kierownika
- Posty: 261
- Dołączył(a): 19 lip 2015 07:50
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
Re: bulgotanie w kabinie
Tyle czasu minęło, a ja nie mam opcji odstawienia samochodu do mechanika. Codziennie na 5 rano do roboty pod miasto skutecznie mnie powstrzymuje
Ostatnimi czasy zauważyłem jeszcze jeden dziwny objaw, przypadłość. Otóż jak samochód ostygnie i postoi parę godzin, a nawet dzień to przy okręcaniu korka chłodnicy zawsze słychać syk powietrza (raczej normalne, w końcu układ ciśnieniowy) oraz wylatuję dużo płynu (raczej mniej normalne), zupełnie tak jakby odkręcić na ciepłym silniku.
Messer, też tak miałeś?
Może winny jest korek w chłodnicy? Spróbuję wymienić.
Ostatnimi czasy zauważyłem jeszcze jeden dziwny objaw, przypadłość. Otóż jak samochód ostygnie i postoi parę godzin, a nawet dzień to przy okręcaniu korka chłodnicy zawsze słychać syk powietrza (raczej normalne, w końcu układ ciśnieniowy) oraz wylatuję dużo płynu (raczej mniej normalne), zupełnie tak jakby odkręcić na ciepłym silniku.
Messer, też tak miałeś?
Może winny jest korek w chłodnicy? Spróbuję wymienić.
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3201
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: bulgotanie w kabinie
korek chłodnicy czy zbiorniczka wyrównawczego?
bodaj w oplu? ten korek miał wade i sie własnie zapychało odpowietrzenie - nawprawa polegał na wymianie korka
bodaj w oplu? ten korek miał wade i sie własnie zapychało odpowietrzenie - nawprawa polegał na wymianie korka
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
gaugan - Asystent Kierownika
- Posty: 261
- Dołączył(a): 19 lip 2015 07:50
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
Re: bulgotanie w kabinie
Sensor - korek chłodnicy. Jak go odkręcę po nocy to zawsze pod dużym ciśnieniem wywala mi trochę płynu. Gdy to robię w ogóle nie ma bulgotania przy odpalaniu, poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym też jakby się uspokoił.
-
gaugan - Asystent Kierownika
- Posty: 261
- Dołączył(a): 19 lip 2015 07:50
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
Re: bulgotanie w kabinie
Hydrozagadki ciąg dalszy.
Dzisiaj, po ponad 24 godzinnym postoju sprzątałem autko i przy okazji zajrzałem pod maskę. Poziom płynu obniżony około 1,5-2 cm (zrobiłem sobie znacznik, jest w połowie pomiędzy min, a max), natomiast węże układu chłodzenia tzn. wąż jeden, ten górny, napęczniały. Może nie aż tak bardzo jak podczas pracy, ale na tyle, że nie da się ścisnąć za bardzo. Delikatnie odkręciłem korek chłodnicy, syk, wywaliło troszkę płynu i jednocześnie przelało się trochę do zbiorniczka wyrównawczego, tak, że poziom wyrównał się do normalnego (tzn. do poziomu do którego zalany był kilka dni temu).
Czy węże na zimnym silniku powinny być pod ciśnieniem?
Dzisiaj, po ponad 24 godzinnym postoju sprzątałem autko i przy okazji zajrzałem pod maskę. Poziom płynu obniżony około 1,5-2 cm (zrobiłem sobie znacznik, jest w połowie pomiędzy min, a max), natomiast węże układu chłodzenia tzn. wąż jeden, ten górny, napęczniały. Może nie aż tak bardzo jak podczas pracy, ale na tyle, że nie da się ścisnąć za bardzo. Delikatnie odkręciłem korek chłodnicy, syk, wywaliło troszkę płynu i jednocześnie przelało się trochę do zbiorniczka wyrównawczego, tak, że poziom wyrównał się do normalnego (tzn. do poziomu do którego zalany był kilka dni temu).
Czy węże na zimnym silniku powinny być pod ciśnieniem?
- TomaszM
- Brygadzista
- Posty: 102
- Dołączył(a): 18 lip 2015 15:08
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
, Optimum+
- Ignacy
Re: bulgotanie w kabinie
gaugan napisał(a):Hydrozagadki ciąg dalszy.
Dzisiaj, po ponad 24 godzinnym postoju sprzątałem autko i przy okazji zajrzałem pod maskę. Poziom płynu obniżony około 1,5-2 cm (zrobiłem sobie znacznik, jest w połowie pomiędzy min, a max), natomiast węże układu chłodzenia tzn. wąż jeden, ten górny, napęczniały. Może nie aż tak bardzo jak podczas pracy, ale na tyle, że nie da się ścisnąć za bardzo. Delikatnie odkręciłem korek chłodnicy, syk, wywaliło troszkę płynu i jednocześnie przelało się trochę do zbiorniczka wyrównawczego, tak, że poziom wyrównał się do normalnego (tzn. do poziomu do którego zalany był kilka dni temu).
Czy węże na zimnym silniku powinny być pod ciśnieniem?
cirka 1 bar ciśnienia to jednak jest w tym układzie więc syczeć ma prawo
- mireda71
Re: bulgotanie w kabinie
gaugan napisał(a):Hydrozagadki ciąg dalszy.
Dzisiaj, po ponad 24 godzinnym postoju sprzątałem autko i przy okazji zajrzałem pod maskę. Poziom płynu obniżony około 1,5-2 cm (zrobiłem sobie znacznik, jest w połowie pomiędzy min, a max), natomiast węże układu chłodzenia tzn. wąż jeden, ten górny, napęczniały. Może nie aż tak bardzo jak podczas pracy, ale na tyle, że nie da się ścisnąć za bardzo. Delikatnie odkręciłem korek chłodnicy, syk, wywaliło troszkę płynu i jednocześnie przelało się trochę do zbiorniczka wyrównawczego, tak, że poziom wyrównał się do normalnego (tzn. do poziomu do którego zalany był kilka dni temu).
Czy węże na zimnym silniku powinny być pod ciśnieniem?
Przyjechałem wczoraj o 22 z pracy i dziś o 9 wąż jest miękki a w zbiorniczku wyrównawczym nie było ciśnienia.
-
gaugan - Asystent Kierownika
- Posty: 261
- Dołączył(a): 19 lip 2015 07:50
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
Re: bulgotanie w kabinie
@Mireda, dzięki za obserwację.
@TomaszM, o takim korku mówisz? http://allegro.pl/korek-zbiorniczka-wyr ... ule_id=201 taki właśnie mam w naczyniu wyrównawczym, tylko on wygląda jak zwykła zaślepka, raczej nie jest ciśnieniowy
@TomaszM, o takim korku mówisz? http://allegro.pl/korek-zbiorniczka-wyr ... ule_id=201 taki właśnie mam w naczyniu wyrównawczym, tylko on wygląda jak zwykła zaślepka, raczej nie jest ciśnieniowy
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: bulgotanie w kabinie
Za ciśnienie odpowiada drugi korek. Ten go nie trzyma. Jeśli już w to celujemy.
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
szelest szum bulgotanie pod deska rozdzielcza
przez morph » 01 wrz 2020 23:17 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 8 Odpowiedzi / 5391 Wyświetlone
- Ostatni post przez morph
03 cze 2021 14:54
-
szelest szum bulgotanie pod deska rozdzielcza
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości