Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Rosanów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

07 lut 2016 20:45

lolekgl napisał(a):. Sama instalacja ma przejechane ok. 180 tys. km.

Zastanawia mnie fakt, czy po takim przebiegu możemy mówić o wyeksploatowaniu podzespołów na tyle, aby kwalifikowały się do wymiany ?


Biorąc pod uwagę, że silnik Cee'da w ogóle nie powinien mieć instalacji gazowej, to 180 tys. km uważam za świetny wynik.
Mi w procku padła listwa po jakiś 50kkm, reduktor po 70kkm.
180kkm to oszczędność na LPG jakieś 40 000 zł, więc myślę, że warto wyłożyć ten 1700zł.
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Avatar użytkownika
butter18
Dyrektor
 
Posty: 886
Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

08 lut 2016 20:31

Geegles napisał(a):
lolekgl napisał(a):. Sama instalacja ma przejechane ok. 180 tys. km.

Zastanawia mnie fakt, czy po takim przebiegu możemy mówić o wyeksploatowaniu podzespołów na tyle, aby kwalifikowały się do wymiany ?


Mi w procku padła listwa po jakiś 50kkm, reduktor po 70kkm.


odnośnie tych 50 i 70 tys... teraz pytanie... czyja wina.... Bo jeśli było to BRC to nie miała prawa paść w takim tempie. Mam BRC SQ-24 w 2gim aucie i ponad 200.000 i nic poza filtrami i jednym czujnikiem nie ruszane. Cała listwa żadko pada, jeśli już to pojedyncze wtryski... reduktor przy sekwencji aby wytrzymał 70 tys to tez jakieś cuda.
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Rosanów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

08 lut 2016 20:45

KME.
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

AUTOR WĄTKU
lolekgl
 

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

11 lut 2016 12:30

a więc wymieniłem cały przód - reduktor, komp - KME, wtryski OMVL, filtr -cena 1700 zł
Obecnie nie mam problemów z jazdą na gazie.
Dziękuje wszystkim za pomoc i opinie.

asdfuc
Brygadzista
 
Posty: 80
Dołączył(a): 04 wrz 2015 19:55
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Podlaska
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

11 lut 2016 17:07

A co odpalaniem na benzynie?
Obrazek

AUTOR WĄTKU
lolekgl
 

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

11 lut 2016 17:32

Pali od strzała. Z rana lub po dłuższym postoju nie mam już problemów z rozruchem silnika.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

11 lut 2016 17:44

W poprzednim cedzić lpg ma już pewnie sporo ponad 15O Oookm nie słyszałem aby się coś popsuło
BRC p&d
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
kubaCeed
 

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

07 mar 2016 08:24

Witam. Tak czytam co tutaj sobie piszecie na temat tego odpalania na zimnym silniku i co z tym długim kręceniem. No więc tak jak wcześniej jeden kolega wspomniał że winą może być reduktor. Potwierdzam bo sam przerabiałem temat w Peugeot 406 z instalacją BRC. Otóż kolego ASDFUC. To że jazdę autem kończysz to nie znaczy że w przewodach nie zostało LPG. Reduktor ma to do siebie że jest tam membrana która się starzeje i dziurawi. U mnie miało to miejsce po około 100 000 km na gazie. W reduktorze masz też coś takiego jak podciśnienie które przeważnie jest podłączone do kolektora ssącego. I to że po skończeniu jazdy wtryski i elektrozawory są zamknięte to nic nie zmienia bo widzisz, LPG przelatuje sobie rzez podciśnienie do kolektora i zalewa nam jeden z cylindrów. U mnie nie potrafił do tego dojść nawet gazownik(teraz nie nazywam go już gazownikiem tylko partaczem) z autoryzowanego serwisu Peugeot i BRC. Kazali wymieniać świece i cewke itd. Włożyłem w auto około 1000zł i dalej to samo. Kiedyś coś mnie tknęło i zakręciłem butlę i problemy ustały. Odpalanie czy po nocy czy po 3 na strzała. Bez długiego kręcenia. Coś mnie tknęło i sam zacząłem dochodzić co jest skopane w instalacji że jak butla odkręcona to nie odpala dobrze. No i doszedłem do tego że po zgaszeniu silnika zdjąłem wąż od podciśnienia reduktora a z wężyka delikatnie wydobywał się gaz :P Rozebrałem reduktor(wam też polecam po takim przebiegu) i okazało sę że membrana już sparciała i porobiły się dziury. Szybka obczajka w internecie. Koszt zestawu naprawczego max 95zł. Wyczyściłem cały reduktor bo był mega zawalony sadzą. Poskładałem. Ustawiłem ciśnienie i tu zdziwienie bo ustawiałem na oko i ustawiłem metodą prób i błędów ok na tyle że auto ani nie szarpało ani nie gasło. Oczywiście itak pojechałem na regulacje do innego gazownika. Teraz przejechane na gazie około 50 tys. i nic się nie dzieje :D Pozdrawiam

asdfuc
Brygadzista
 
Posty: 80
Dołączył(a): 04 wrz 2015 19:55
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Podlaska
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

07 mar 2016 17:56

Wszystko ok, ale co zmieni wymiana reduktora w kwestii podciśnienia? Wg mnie potrzebny by tu był kolejny elektrozawór sterujący podciśnieniem LPG, bo vac pompa ssie opary ze zbiornika Pb cały czas... Na dobrą sprawę w wielu wolnossących silnikach CHYBA można by odłączyć podciśnienie z reduktora, będę musiał sprawdzić jak to jest u mnie.
Obrazek

AUTOR WĄTKU
kubaCeed
 

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

07 mar 2016 22:07

Z tego co pamiętam to jeżeli odepniesz podciśnienie od reduktor to silnik będzie miał wyższe obroty i będzie falowanie. Wiadomo że nie zawsze może być tak że to gaz jest winny ale warto sprawdzić to podciśnienie z reduktora czy nie lecie tamtędy gaz. Jeśli tak to naprawa reduktora gazu lub wymiana. Najlepiej dla sprawdzenia zakręcić najpierw butle i zobaczyć czy nadal są problemy z rozruchem.

asdfuc
Brygadzista
 
Posty: 80
Dołączył(a): 04 wrz 2015 19:55
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Podlaska
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

13 mar 2016 20:54

Sprawdzone pociśnienie z reduktora i... luźne węże przy reduktorze i przy mapsensorze :pałka Potestuję jeszcze kilka dni, ale po 2 porankach wydaje mi się, że nic nie szarpie po ruszeniu na zimnym - z tym że ciągle jeżdżę z pełnym zbiornikiem, ciekawe jak by było znów poniżej połowy :ha

/edyt: niestety nie to, ale mam wrażenie że jest lepiej. jak zrobi się pogoda to pogrzebię dalej.
Ostatnio edytowano 14 mar 2016 19:32 przez asdfuc, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

14 mar 2016 08:25

obstawiam ze jak ktoś ma BRC w cedzie - to nie ma membrany w reduktorze
ale ja to sie nie znam
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
kubaCeed
 

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

14 mar 2016 15:12

Na pewno jest membrana ;) No chyba że jakieś ultranowoczesne reduktory zrobili :P

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

14 mar 2016 19:25

Nie wiem nie pamiętam, byl temat gdzies tu łącznie z rysunkami z budowa reduktora, na pewno nie jest to taka klasyczna membrana jak kiedys, jak będę siedział przed kompem to popatrzę moze znajde
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

14 mar 2016 19:28

Trzy sekundy mi zajęło
http://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/ ... ,5883.html

To maja membranę czy nie maja???
Artykuł z 2010 roku
Pozdrawiam
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
butter18
Dyrektor
 
Posty: 886
Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

15 mar 2016 04:53

To to jest chyba jakiś tworek... 2 lata temu montowali BRC Genius MB... a on chyba ma...
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000

AUTOR WĄTKU
kubaCeed
 

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

15 mar 2016 13:47

BRC Genius MB... na pewno ma ;) sam wymieniałem.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

15 mar 2016 20:11

Czyli jednak dobry trop mize byc hug
W moim starym cedzie Brc nie wymagal interwencji, nigdy, po dxus dzień
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
zicoo80
 

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

21 maja 2016 20:54

no to i ja się podepnę bo zagadnienie mam chyba podobne...
Otóż od kilku dni zaczęło się dziać dziwnie. Na zimnym silniku jest wszystko w porządku, problem pojawia się po min. 15-20 minutach jazdy (i to też nie reguła).
Wtedy na desce zaświeca się kontrolka "ESP OFF" i Check Engine a obroty zaczynają falować od 1100 do prawie 2000. Dodatkowo silnik nie wkręca się powyżej 4000obr.
Przed objawami silnik pali "na dotyk" natomiast po tym fakcie już jest gorzej - trzeba na to kilku sekund. Jak auto postoi parę godzin wszystko zaczyna się od nowa.
Temat już trochę zgłębiłem i wygląda mi to na sondę lambda. Czy słusznie - pomóżcie, może ktoś miał podobnie a ja nie doczytałem wszystkiego co w tych internetach piszą :)

EDIT: I jeszcze coś o czym zapomniałem - wariuje przy tym wszystkim komp pokładowy wskazując że chwilowe spalanie jest 99l/100km :)
Raz czy dwa zauważyłem też, że wartości zmieniają się odwrotnie proporcjonalnie, czyli im wyższe obroty silnika tym niższa wartość spalania chwilowego na kompie.
Ostatnio edytowano 21 maja 2016 22:02 przez zicoo80, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
szczur75
 

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

21 maja 2016 21:20

zicoo80 napisał(a):Temat już trochę zgłębiłem


A podpiąłeś auto pod tester diagnostyczny, abo odczytać DTC?

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], witek690 i 33 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl