Witajcie.
Czy jest ktos, kto posiada kia ceed hathback lub kombi w silniku 1.4 z 109 KM. Chcialbym zapytac. Czy nie jest to za malo dla Kii w wersji kombi, bo hathback raczej poradzi sobie. Prawda?
1.4 benzyniak 109 KM.
Moderator: Żandarmeria
-
szczur75
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re: 1.4 benzyniak 109 KM.
Miałem hb i potwierdzam - jest to za mało
- Adam Garstka
- Żandarmeria
- Posty: 2962
- Dołączył(a): 11 lut 2008 13:43
- Lokalizacja: Zawiercie / Poręba
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 GDI Pb 135KM
2013
Re: 1.4 benzyniak 109 KM.
szczur75 napisał(a):
To jest w ogóle za mało. Nie ważne czy HB czy SW.
Zależy do czego się używa samochodu - do wyścigów spod świateł tak to za mało ale do normalnej jazdy wystarcza przynajmniej w HB. Byłem swoim 4 razy na Cro jeździłem po górzystych drogach Bośni i Czarnogóry bezproblemowo.
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re: 1.4 benzyniak 109 KM.
A to dlaczego Adaśku wybrałeś II w 1,6 GDi ?
-
Beskid
Re: 1.4 benzyniak 109 KM.
W takim razie z mysla o Kim Kia wypuscila jednostki 90 i 109 konne? Jezeli chodzi o motor benzynowy 1.6 -126 KM: jakie jest rzeczywiste spalanie Dla rocznika 2007-2008 ?
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: 1.4 benzyniak 109 KM.
Miałem 1,4 przez dwa lata i powiem tak - jakiejś kolosalnej różnicy między 1,6 a 1,4 nie ma. Do codziennej jazdy po mieście i wyskoku dwa razy w roku (nie czuję jak rymuję) na wypoczyn wystarczy, jak głownie mają być długie trasy czy auto generalnie do pracy to lepiej wybrać 1,6 CVVT lub CRDi.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re: 1.4 benzyniak 109 KM.
Beskid napisał(a):W takim razie z mysla o Kim Kia wypuscila jednostki 90 i 109 konne? Jezeli chodzi o motor benzynowy 1.6 -126 KM: jakie jest rzeczywiste spalanie Dla rocznika 2007-2008 ?
Wejdź na motostat i znajdź moje auta - taki sam nick jak tu - 1,6 spalał około 8,84l ; 1,4 - 8,71 l. Dla porównania 1,6 Gdi spala średnio 8,51l. Są to faktyczne zużycia z faktur za tankowanie.
Każdy producent aut popularnych ma słabsze jednostki i jest wiele osób je kupujących - niektórzy chcą mieć auto większe i nowocześniejsze kosztem słabszych osiągów i w zupełności im to wystarczy.
-
acieslin - Nadworny babiszon
- Posty: 821
- Dołączył(a): 25 cze 2008 07:38
- Lokalizacja: Sulejówek
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Toyota Auris TS 2015
Peugeot 308 SW 2019
Re: 1.4 benzyniak 109 KM.
pioter napisał(a):Miałem 1,4 przez dwa lata
A ja miałam przez 5lat (tylko niestety) i ja tam nie miałam problemu z ruszaniem z piskiem ze świateł i niejeden samochód w trasie wyprzedzałam. Dużo zależy od techniki jazdy i cegłówki na gazie. Teraz mam Hanie 1,4 i ma TYLKO 83 KM i żyję. Nie przesadzajmy że te 109 KM to za mało. Moim zdaniem idealne, przynajmniej dla HB. Gdzie Wy kurde chcecie tak szybko jeździć skoro dopuszczalny przepisami MAX to 130 km/h?? To co 109 KM nie da rady???? a przyspieszanie na trójeczce z 80 do 130... miodzio
Fiat UNO 1,0 Fire 1994 - czerwona rakieta
Daewoo Lanos 1,4 1999
CEE'D 1.4 C+ w kolorze blue 2008 - RIP 2013
Honda Civic UFO 1,4 2007
Aktualnie: Toyota Auris TS 2015 & Peugeot 308 SW 2019
Daewoo Lanos 1,4 1999
CEE'D 1.4 C+ w kolorze blue 2008 - RIP 2013
Honda Civic UFO 1,4 2007
Aktualnie: Toyota Auris TS 2015 & Peugeot 308 SW 2019
-
egzekutor88
Re: 1.4 benzyniak 109 KM.
Ja mam 1.6 2009r 126km hatchback jak dla mnie rewelacja spala sr. trasa 5-7 miasto 7-8 mniej koni nie radze bo będziesz miał problemy z wyprzedzaniem a raczej spalanie będzie takie samo.
- Adam Garstka
- Żandarmeria
- Posty: 2962
- Dołączył(a): 11 lut 2008 13:43
- Lokalizacja: Zawiercie / Poręba
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 GDI Pb 135KM
2013
Re: 1.4 benzyniak 109 KM.
zucio1 napisał(a):A to dlaczego Adaśku wybrałeś II w 1,6 GDi ?
Bo nie było 1.4 - 109KM
Co do spalania to średnio miałem ok. 6l a w trasie 5l. Teraz teściu nim jeździ i ma 7.5l. Ogólnie miło wspominam jazdę 1.4 tylko to wysokie sprzęgło.
-
mireda71
Re: 1.4 benzyniak 109 KM.
Ja mam 1.4 od 2007 roku i jak dla mnie to te 109 KM daje radę ,spalanie w trasie ok. 5,5l a w codziennej jeździe do pracy w granicach 7 l/100km.
-
szczur75
Re: 1.4 benzyniak 109 KM.
Adam Garstka napisał(a):szczur75 napisał(a):
To jest w ogóle za mało. Nie ważne czy HB czy SW.
Zależy do czego się używa samochodu - do wyścigów spod świateł tak to za mało ale do normalnej jazdy wystarcza przynajmniej w HB. Byłem swoim 4 razy na Cro jeździłem po górzystych drogach Bośni i Czarnogóry bezproblemowo.
Nie jeżdżę wyróżniając się z tłumu. Wyrosłem z tego. Ale jak mam gdzieś dalej jechać cee'd 1.4 to uważam to za karę. Zestopniowanie skrzyni biegów 5MT - porażka, hałas w aucie niesamowity. Ostatnio troszkę pojeździłem JD 1.6 GDI i też d..y nie urywa. Generalnie nuda.
-
Tom.O
Re: 1.4 benzyniak 109 KM.
Beskid napisał(a):Witajcie.
Czy jest ktos, kto posiada kia ceed hathback lub kombi w silniku 1.4 z 109 KM. Chcialbym zapytac. Czy nie jest to za malo dla Kii w wersji kombi, bo hathback raczej poradzi sobie. Prawda?
Kia Proceed z tym silnikiem jeździ odrobinę lepiej niż Focus II 1.6.
Pomimo tej mocy moment obrotowy pozwala na skuteczne rozpedzanie dopiero od 3.500 obr.
Problemem też jest krótkie przełożenie 5 biegu - duże obroty na autostradzie przy predkosciach powyżej 120.
Spalanie miasto 8.2 - 8.5
Trasa 6l przy spokojnej jezdzi, 7,5 przy autostradowej (srednia 105-110).
-
zbiq
Re: 1.4 benzyniak 109 KM.
Witam wszystkich,
Zarejestrowałem się aby napisać Wam o przypadku jaki mnie spotkał.
W miesiącu kwietniu kupiłem Kia ceed 1,4 benzynę, 109 KM , 80 KW ( tak przynajmniej mi się wydawało ). Auto pochodziło z Niemiec, moc silnika potwierdzona jest w papierach, a wyprodukowane zostało w lipcu 2009, model FL 2010. Przed kupnem samochodu sporo naczytałem się że do modeli FL montowane były silniki benzynowe 1,4 o mocy 109 KM ( te wypuszczone z fabryki w 2009 r.) i 90 KM ( z 2010 r. ) . Jako że wczesniej jeździłem slabszym samochodem trudno mi było stwierdzić że auto mówiąć potocznie "nie jedzie". Po pewnym czasie znalazłem w necie informację że mój silnik można "potraktować" chiptuningiem. Nie obiecywano w nich wielkiego przyrostu ( ok. 4-6 KM ) ale uparłem się żeby to zrobić. Jako że jestem z południa Polski, znalazłem ofertę w Popradzie na Słowacji. Przed tuningiem moje auto zostało zbadane na hamowni MAHA i okazało się że slinik ma 70,3 KW i 95,6 KM !!! , natomiast po wgraniu nowego softwaru i nowym badaniu okazało się że moc silnika wzrosła do 83,1 KW i 113,0 KM. Auto jest dynamiczniejsze, lepiej się "zbiera" i nie pali więcej. Po co to wszystko piszę ? Bo nie daje mi spokoju, gdzie podziała się moc silnika w oryginalnych ustawieniach ?
Moje typy:
1. W fabryce został założony niewłaściwy komputer ( do nowej wersji silnika) - opinia jednego z serwisów KIA
2. "Błąd" pomiaru na hamowni aby po modyfikacji pokazać lepsze osiągi ( nie wiem czy jest to możliwe)
3. Zła jakość paliwa, co sugerował tuningowiec, benzyna była ze Statoila, więc nie wydaje mi się
4. Niemcowi ( Poprzedniemu właścicielowi ) podczas przeglądów serwisowych albo jakiś napraw wgrali oprogramowanie silnika na EURO 5.
Moja prośba do Was, może Wy znacie podobne przypadki, albo macie wytłumaczenie tego przypadku ?
Będę wdzięczny za każdą sugestię lub podpowiedź.
Zarejestrowałem się aby napisać Wam o przypadku jaki mnie spotkał.
W miesiącu kwietniu kupiłem Kia ceed 1,4 benzynę, 109 KM , 80 KW ( tak przynajmniej mi się wydawało ). Auto pochodziło z Niemiec, moc silnika potwierdzona jest w papierach, a wyprodukowane zostało w lipcu 2009, model FL 2010. Przed kupnem samochodu sporo naczytałem się że do modeli FL montowane były silniki benzynowe 1,4 o mocy 109 KM ( te wypuszczone z fabryki w 2009 r.) i 90 KM ( z 2010 r. ) . Jako że wczesniej jeździłem slabszym samochodem trudno mi było stwierdzić że auto mówiąć potocznie "nie jedzie". Po pewnym czasie znalazłem w necie informację że mój silnik można "potraktować" chiptuningiem. Nie obiecywano w nich wielkiego przyrostu ( ok. 4-6 KM ) ale uparłem się żeby to zrobić. Jako że jestem z południa Polski, znalazłem ofertę w Popradzie na Słowacji. Przed tuningiem moje auto zostało zbadane na hamowni MAHA i okazało się że slinik ma 70,3 KW i 95,6 KM !!! , natomiast po wgraniu nowego softwaru i nowym badaniu okazało się że moc silnika wzrosła do 83,1 KW i 113,0 KM. Auto jest dynamiczniejsze, lepiej się "zbiera" i nie pali więcej. Po co to wszystko piszę ? Bo nie daje mi spokoju, gdzie podziała się moc silnika w oryginalnych ustawieniach ?
Moje typy:
1. W fabryce został założony niewłaściwy komputer ( do nowej wersji silnika) - opinia jednego z serwisów KIA
2. "Błąd" pomiaru na hamowni aby po modyfikacji pokazać lepsze osiągi ( nie wiem czy jest to możliwe)
3. Zła jakość paliwa, co sugerował tuningowiec, benzyna była ze Statoila, więc nie wydaje mi się
4. Niemcowi ( Poprzedniemu właścicielowi ) podczas przeglądów serwisowych albo jakiś napraw wgrali oprogramowanie silnika na EURO 5.
Moja prośba do Was, może Wy znacie podobne przypadki, albo macie wytłumaczenie tego przypadku ?
Będę wdzięczny za każdą sugestię lub podpowiedź.
-
irojek
Re: 1.4 benzyniak 109 KM.
Mam taki sam przypadek. Samochód z końcówki roku 2009 ale model już 2010 po liftingu. Też mam 90KM i podobno jest to zaniżone programowo przez producenta ze względu na normy ekologiczne na rynek Niemiecki.
Też postanowiłem umówić się na chip tuning.
A tak nawiasem myślałeś nad założeniem lpg? Ja się trochę boję bo nie wiem czy gniazda zaworowe wytrzymają na dłuższą metę
Też postanowiłem umówić się na chip tuning.
A tak nawiasem myślałeś nad założeniem lpg? Ja się trochę boję bo nie wiem czy gniazda zaworowe wytrzymają na dłuższą metę
Posty: 16
Strona 1 z 1
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości