Strona 3 z 5

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 20 cze 2020 23:23
przez Piejar
No to posprawdzalem układ podciśnieniowy i wygląda dobrze. Wyczyściłem też czujnik przepływu i ciśnienia doładowania na intercoolerze. Po tych operacjach ruszyłem na jazdę testową i od razu na starcie hopki że hej
https://drive.google.com/file/d/1qzMlkdqVbG4QpZrTeJtr5iJWhT0UzJVE/view?usp=drivesdk

Pojeździłem trochę i jeszcze parę razy poszarpało. Potem kilka razy depnąłem gaz żeby się VGT rozruszało a potem zaczęło się wypalanie DPF :-). No i po zakończeniu wypalania DPF żadnego szarpania - nihuhu. Co pomogło - nie wiem na pewno nie nagrzanie silnika bo na nagrzanym też szarpalo.
Do obserwacji.
UPDATE 21.06
Hopki jednak wracają. Zauważyłem że auto też gorzej reaguje na "gaz". Kiedy hopek nie było, chodziło jak rakieta. Może coś faktycznie na sterowaniu VGT, może przycinają się kierownice ? Nie mam elektrozaworu sterującego ma podmianę.

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 22 cze 2020 13:24
przez mixer50
Witam, mam podobny problem mianowicie moja kia 2.0 Crdi szarpie w przedziale 1500-2200 Rpm. Jest to uzależnione od temperatury zewnętrznej, problem praktycznie nie występuje przy niższej wartościach. Aktualnie jestem po wymianie turbiny na regenerowaną problem się zmniejszył lecz jednak nadal występuje, nie ma za to zmian obrotów przy gwałtownym przyspieszaniu. Dwa lata temu EGR był na czyszczeniu z tego samego powodu i był totalnie brudny. Problem wtedy ustąpił częściowo, ale przypuszczam że powodem tego był spadek w międzyczasie temperatury zewnętrznej. Sitka w baku nie czyściłem.

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 22 cze 2020 13:53
przez lary504
To chyba stała przypadłość kijanek ale serwis to olewa. Mam tak samo. W okresie jesienno zimowym szarpanie nigdy nie występuje. Pojawia się ze wzrostem temperatury zewnętrznej. Sitko sprawdzane czyściutkie. Egr był wymieniany. Serwis stwierdził że sprawdzili wszystko i nie wiedzą co jest.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 22 cze 2020 14:08
przez Piejar
Ja bede szukał po stronie sterowania VGT bo rzuty na ciśnieniu doładowania są dowodem że coś jest po stronie ciśnienia powietrza. Spróbuję podpatrzeć ciśnienie sterujące VGT ale czekam na wakuometr. Póki co auto pojechało w trasę.

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 22 cze 2020 14:34
przez lary504
Jakbyś coś znalazł to daj info.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 22 cze 2020 15:58
przez Piejar
Jasne

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 22 cze 2020 20:48
przez mixer50
Dzisiaj po pracy podkusiło mnie, żeby odłączyć zasilanie od zaworu EGR. Czytałem na innym forum, że bez zasilania zatrzymuje się w pozycji zamkniętej. Podczas rundy po mieście samochód nawet lekko nie szarpnął. Włączyłem go pod blokiem z powrotem, żeby przypadkiem silnik nie wpadł w tryb awaryjny. Problem w końcu zdiagnozowany. :cool: Teraz zastanawiam się czy wymienić czy wyprogramować.

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 23 cze 2020 08:17
przez Piejar
Sprawdzę u siebie ale z tego co wiem poprzedni właściciel czyścił EGR i nie pomogło. Inna sprawa to wyłączenie mu sterowania, warto spróbować.

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 23 cze 2020 21:23
przez Corrado86
Miałem zamiar spróbować wyczyścić EGR z nadzieją że pomoże ale jak czytam wpisy to po prostu wywalę go razem z DPF. :drinks:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 24 cze 2020 05:02
przez Piejar
No cóż, ja nie jestem fanem operacji o których piszesz. Spróbuję znaleźć przyczynę i ją wyeliminować.

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 24 cze 2020 12:23
przez rupnik
Witam,
Miałem podobny problem. Mądrości mechaników sprawiły, że mam nową turbinę, egr, sprzęgło, wymyty zbiornik itd...
Nic z tych napraw nie pomogło.
Problem pojawiał się przy temperaturach na zewnątrz +20 , w okolicy 2000 obrotów.

Generalnie kilka dni temu, poczytawszy trochę, wymieniłem na własną rękę MAP sensor.
Od kilku dni problem nie występuje, a samochód zaczął jeździć jak dawniej.

W moim przypadku to była przyczyna.
Czujnik kosztuje koło 100zł , więc warto zainwestować , niż bawić się w czyszczenie.
Warto też sprawdzić czy wtyczka przy nim nie jest uszkodzona itp.

pozdrawiam

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 24 cze 2020 14:11
przez Piejar
Patrząc na skalę wymian to wiedza kolegi z postu powyżej warta był kilka tys zł :-)
Coś mocno jest na rzeczy bo faktycznie wskazania MAP sensora falują tylko pytanie: to skutek czy przyczyna.
Ale dzięki za podzielenie się wiedzą.

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 24 cze 2020 14:45
przez Kawu
Sprawdźcie też trzpień w egr'ze, po zdjęciu elektromagnesu. U mnie w zeszlym tygodniu jak ruszałem to trzpień się zblokowal i nie chciał wyjsc. Po czyszczeniu i prześladowaniu smigal luzno.
Ja szarpania miałem rzadko i z reguły pokrywało się to, że było związane z tym, iż zaraz aktywowała się procedura dopalania dpf'a.
Więc wg mnie coś w tym kierunku może być na rzeczy.

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 25 cze 2020 08:25
przez mixer50
Mógłby ktoś powiedzieć w którym miejscu znajduje się ten sensor? Jak wygląda jego podłączenie i czy wymagana jest jakaś adaptacja?

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 25 cze 2020 09:09
przez Piejar
Na górze intercoolera bardzo łatwy dostęp. Dwie śruby na imbus. Nie sądzę żeby była potrzebna adaptacja
https://drive.google.com/file/d/1uHgG8yLzTbx7mTZ474370NYKEyH6qrCc/view?usp=drivesdk

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 07 lip 2020 10:19
przez mixer50
Problem finalnie rozwiązany. EGR wyłączony z poziomu ECU, a szarpanie ustało. Wcześniej wymieniłem MAP sensor i nie dało to żadnego rezultatu.

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 07 lip 2020 10:50
przez Piejar
U mnie MAP sensor wymieniony i szarpie nieznacznie mniej ale problem występuje. Problem faktycznie leży w pracy EGR i raczej nie wynika z jego usterkowości. Sprawdzałem sterowanie u siebie i EGR od strony mechanicznej chodzi lekko. Mam jeszcze pewien pomysł polegający na "spowolnieniu" pracy EGR ale to wymaga trochę dłubania - dam znac.
Obserwując wskazania w OBD obstawiam, że podstawową przyczyną jest błąd w oprogramowaniu tzn zbyt ostre sterowanie EGR-em co powoduje jego "wzbudzanie" w pewnych warunkach. Pewne jest, że kiedy EGR przestaje sterować nic się nie dzieje. Stąd może wynikać obserwacja że podczas wypalania DPF jest spokój bo ponoć wtedy EGR ma stałe wysterowanie.
Wyjęcie wtyczki z EGRa jest zauważone przez ECU i silnik przechodzi w tryb "ślimaczy". Prawdopodobnie podmiana cewki EGR na rezystor oszukalaby ECU. Pytanie czy bilans powietrza i spalin na dolocie powodowałby wywalenie "check"a.
Zwracam uwagę że mam silnik D4EA 2.0 a nie 1,6.

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 07 lip 2020 11:22
przez lary504
Jaki koszt wyłączenia EGR?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 21 wrz 2020 19:24
przez snatch89
Witam,

Od blisko 4 miesięcy mam Ceeda z 2009 z silnikiem benzynowym 1.6 126KM jeszcze przed FL i automatyczną skrzynią. Jakoś po ok 2 miesiącach zauważyłem szarpanie, które występuje w przedziale 1200-1600 obrotów i zazwyczaj w przedziale 30-60 km/h. Objaw to pojedyncze szarpnięcie, które występuje jak obroty spadają poniżej 1600 i jak ponownie delikatnie nacisnę pedał gazu. W momencie mocniejszego naciśnięcia gazu i szybkiego zwiększenia obrotów powyżej 2000 szarpanie nie występuje. Na początku szarpanie występowało sporadycznie, teraz zdarza się niestety coraz częściej.

Sprawdziłem skrzynię i według serwisu olej jest w dobrym stanie, komputer żadnych błędów nie wskazał (poprzedni właściciel mówił, że olej wymieniał ok 25 tys km temu). W elektronice silnika również żadnych błędów. Komputer wskazał błędy jedynie w części ABS/ESP - C1260 (czujnik kierownicy), C1623 (czujnik kąta skrętu koła), C1616 (szyna CAN), C1513 (włącznik pedału hamulca). Na desce żadne kontrolki się nie świecą.

Czy ktoś z automatem miał podobny problem ? Czy może warto pomyśleć o dynamicznej wymianie oleju ?

Czy lepiej wcześniej sprawdzić EGR, tak jak wskazane jest w wątku ? No i ostatnie pytanie czy tymi 4 błędami trzeba się przejmować ?

Z góry dziękuje za odpowiedź

Re: Szarpanie podczas jazdy

Napisane: 25 wrz 2020 07:02
przez Pitrek
Miałem podobnie jak mi rozrząd przeskoczył. Magiczne obroty 1600-2000 i kangur, spalanie chyba ponad 10 litrów.
Jeżeli skrzynia okaże się OK, sprawdź dla świętego spokoju rozrząd

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka