rymar71 napisał(a):I jak po wymianie KZFR ? Klekotanie ustało ?
Znacznie się wyciszyło. Tak samo wibracje są dużo mniejsze jak dla mnie już na normalnym akceptowalnym poziomie. Ogólnie silnik ciszej i delikatniej pracuje w całym zakresie obrotów. I do tego znikly wibracje przy przyspieszaniu w okolicach 3tys obr. Trochę to kosztowało ale warto było.
U mnie nie było żadnych błędów od kzfr i i zmianę faz wykonywało prawidłowo(sprawdzane cascade hi scan). Co było charakterystyczne to gdy przyłożyło się ucho do obudowy rozrządu tam gdzie jest kzfr to było słychać mocny klekot a w miejscu drugiego koła rozrządu hałas już był przytłumiony.
Trristan napisał(a):a jak silnik nie klekocze, chodzi cichutko, tylko wpada w wibracje to tez jest to koło zmiennych faz rozrządu?, bo wymiana tego kosztuje ok 800 zł
Raczej nie. Kzfr na biegu jałowy jest w ustawione w pozycji podstawowej i jeśli nie klekocze to trzyma położenie( w kole jest pin który blokuje koło w startowej pozycji). Największa aktywność naszego kzfr to zakres 2-3tys obr zależna od obciążenia silnika