Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

07 cze 2013 09:16

marek_z napisał(a):
motto napisał(a):Moje auto jedzie na diagnozę. Zostanie na tydzień w ASO i sobie nim będą jeździć. Zobaczymy co znajdą :)

Co z autem zastępczym? Serwis zapewnia?

W moim przypadku tak, dostanę flotową i30 z 1,6 CRDI.

AUTOR WĄTKU
pawelo
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

08 cze 2013 15:03

motto napisał(a):Ja myślę, że to błąd w oprogramowaniu jest. Turbo Kamera? :D Pytanie to silnik KIA, czy Hyundai'a? Komu trzeba sprać głowę? :D


Silniki są produkowane przez Kia Motors Slovakia dla Hyundai Motor Manufacturing Czech.

AUTOR WĄTKU
marek_z
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

08 cze 2013 18:59

W piątek dostałem telefon z serwisu z prośbą o podjechanie w celu wymiany przepływomierza powietrza. Zaraz po wymianie nawet wydawało się dobrze, ale dziś już mogę powiedzieć, że jest tak samo. Dziś, chwilami tylko wciśnięcie gazu do dechy zmuszało silnik do reakcji...
Także powodem raczej nie jest przepływomierz powietrza.
Podobno problem jest zgłoszony do KIA Polska i czekają na reakcję.

Marek

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

08 cze 2013 19:17

marek_z napisał(a):W piątek dostałem telefon z serwisu z prośbą o podjechanie w celu wymiany przepływomierza powietrza. Zaraz po wymianie nawet wydawało się dobrze, ale dziś już mogę powiedzieć, że jest tak samo. Dziś, chwilami tylko wciśnięcie gazu do dechy zmuszało silnik do reakcji...
Także powodem raczej nie jest przepływomierz powietrza.
Podobno problem jest zgłoszony do KIA Polska i czekają na reakcję.

Marek


Ani przepływomierz, ani czujnik ciśnienia atmosferycznego (to wymienili mi ostatnio)

AUTOR WĄTKU
pawelo
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

08 cze 2013 21:29

Dobrze, że cokolwiek zaczynają próbować, może w końcu metodą wymieniania uda się zdjagnozować problem.

AUTOR WĄTKU
pawelo
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

11 cze 2013 16:17

Motto czy cos sie juz wyklarowalo?

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

11 cze 2013 16:19

Jeszcze żadnego info nie dostałem. W każdym razie fajnie się jeździ nielagującym dieslem :P

AUTOR WĄTKU
marek_z
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

12 cze 2013 08:45

motto napisał(a):Jeszcze żadnego info nie dostałem. W każdym razie fajnie się jeździ nielagującym dieslem :P


Aż Ci zazdroszczę...ja ze względu na temperatury mam dość jadąc codziennie z pracy do domu.
Wczoraj przejrzałem dość dokładnie wątek z brytyjskiego forum próbując znaleźć chociaż jednego użytkownika, który miałby opisywany tu problem rozwiązany przez KIA.
Niestety nie znalazłem nikogo oprócz osób, które ostatecznie zmieniły egzemplarze na te z silnikami 1.6 CRDi i są zadowolone.

Nie wróży to dobrze, Panowie. Sprawa ciągnie się już 3 lata i wygląda na to, że KIA nie ma pojęcia jak ją rozwiązać lub udaje, że jej nie ma. Lekcja dla nas jest taka: nie zbliżać się już więcej do czegokolwiek z napisem KIA :(.

Marek

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

13 cze 2013 15:30

Auto trafiło na tydzień do ASO. Nieoficjalne się dowiedziałem (już), że nic nie znaleźli. Spece z Hyundaia (ponoć z Wawy) przyjechali etc. Hyundai (ustami swoich przedstawicieli) uważa, że usterka nie istnieje a my wymyśliliśmy sobie problem. Czekam, na oficjalną odpowiedź na piśmie, ale jeśli się te nieoficjalne informacje potwierdzą to jest to ostatnie auto jakie kupiłem ze stajni KIA/Hyundai. Nigdy więcej. Po prostu nigdy.

AUTOR WĄTKU
marek_z
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

14 cze 2013 12:47

motto napisał(a):Auto trafiło na tydzień do ASO. Nieoficjalne się dowiedziałem (już), że nic nie znaleźli. Spece z Hyundaia (ponoć z Wawy) przyjechali etc. Hyundai (ustami swoich przedstawicieli) uważa, że usterka nie istnieje a my wymyśliliśmy sobie problem. Czekam, na oficjalną odpowiedź na piśmie, ale jeśli się te nieoficjalne informacje potwierdzą to jest to ostatnie auto jakie kupiłem ze stajni KIA/Hyundai. Nigdy więcej. Po prostu nigdy.


Jeśli potwierdzą to co mówisz na piśmie to oznacza, że faktycznie umywają ręce. Pewnie uznali, że taka taktyka im mniej zaszkodzi. Nie wierzę, że nie zauważyli problemu mając auto przez tydzień i to przy takich temperaturach jakie są obecnie... Ja się męczę niemiłosiernie po południu (rano jest znośnie przy ok. 17 stopniach choć już wyczuwa się problemy), a od poniedziałku podobno upały do 35 stopni... :)
Źle to wróży dla nas wszystkich. Znaczy to, że nikt z nas nie ma szans na skuteczną naprawę.
Zobaczymy jakie wieści nadejdą z Belgii gdzie jeden użytkownik oddał swoje na miesiąc na testy. Jeśli tam coś stwierdzą będzie podstawa do reklamacji.

Marek

AUTOR WĄTKU
pawelo
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

15 cze 2013 14:12

Panowie nowe obserwacje:

powyżej 25-26C znowu robi się dobrze (Ceed jeździ jak trzeba), może się mylę ale potwierdzają to moje trzydniowe spostrzeżenia.
Będę obserwował dalej jak moja teoria ulegnie zmianie dam znać.

Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
marek_z
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

17 cze 2013 07:27

pawelo napisał(a):Panowie nowe obserwacje:

powyżej 25-26C znowu robi się dobrze (Ceed jeździ jak trzeba), może się mylę ale potwierdzają to moje trzydniowe spostrzeżenia.
Będę obserwował dalej jak moja teoria ulegnie zmianie dam znać.

Pozdrawiam


Jaką dokładnie temperaturę notowałeś? Bo u mnie w Toruniu nie było jeszcze więcej niż 26 stopni. Na razie moje doświadczenia mówią: czym cieplej tym gorzej...

Marek

AUTOR WĄTKU
pawelo
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

17 cze 2013 09:08

Powyżej 25C objaw słabnie, staje się mniej dokuczliwy a przy ok 28C było już dobrze, teraz będę obserwował czy to przypadek czy problem występuje powiedzmy w zakresie 15-25C.

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

17 cze 2013 11:23

w Zakopanem 20-25 stopni. Jeden dzień ch***o, drugi OK. Panowie, właśnie się dowiedziałem, że mamy DPF w aucie. Myślałem, że w 1,4 nie ma, bo żadna kontrolka się nie zapalała. Mam ELM327 i moje obserwacje są takie, że problem występuje, gdy zaczyna dopalać DPF.
Ostatnio edytowano 17 cze 2013 11:49 przez George, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Regulamin pkt 2 ppkt b. Jestem jeszcze cierpliwy ...

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

17 cze 2013 11:54

ruszok napisał(a):A te auto nie ma przypadkiem DPF? Powinien mieć. Przy takim silniku wypalanie będzie się objawiać właśnie lekkim mułem i większym spalaniem w czasie wypalania. Jak jeździsz krótkie trasy/miasto lub mało to się często będzie wypalał.

Pisałem o tym na 1 stronie. Ale ponoć nie w tym problem. Chociaż nadal obstawiam, że jednak w tym może być przyczyna.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
marek_z
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

17 cze 2013 12:03

motto napisał(a):w Zakopanem 20-25 stopni. Jeden dzień ch***o, drugi OK. Panowie, właśnie się dowiedziałem, że mamy DPF w aucie. Myślałem, że w 1,4 nie ma, bo żadna kontrolka się nie zapalała. Mam ELM327 i moje obserwacje są takie, że problem występuje, gdy zaczyna dopalać DPF.

Jeśli poprawnie rozumiem zasadę działania DPF to dopalanie powinno działać od czasu do czasu przy wyższych obrotach utrzymywanych przez kilka/kilkanaście minut. O ile obroty mogłyby się nawet zgadzać o tyle "od czasu do czasu" jednak nie. Jak sami wiecie przy ciepłej pogodzie muł jest w pewnych granicach obrotów za każdym naciśnięciem gazu...
Ja przejeżdżam dziennie 100 km w trasie utrzymując dłuższe odcinki na odpowiednich obrotach. Mało prawdopodobne, żeby DPF działał u mnie tak często.

Marek

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

17 cze 2013 12:15

Jednak całkiem możliwe, że to właśnie DPF jest źle oprogramowany? Tym bardziej, jeśli widać w tym jakąś prawidłowość.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

17 cze 2013 12:16

Dwa razy sprawdzałem, gdy mu odpierdzielało i raz gdy nie. Być może to przypadek, ale gdy mu odpierdziela był w trybie dopalania, gdy nie, to nie był. Próbuję nauczyć się "ręcznie" wymuszać mu ten tryb lub wymuszać wyłączanie. Jeśli mi się uda i to będzie to, to jak podjadę do ASO to im szczęka opadnie. Właśnie sterczę z laptopem w aucie i kombinuję co za pośrednictwem tego ELM327 z BT mogę zrobić. Prościej byłoby gdyby mi udostępnili oryginalny soft etc. ale tego przecież nikt mi nie da.

AUTOR WĄTKU
marek_z
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

17 cze 2013 12:57

Hmm...lepiej byłoby gdyby to była wina DPF. Mielibyśmy problem rozwiązany i gotową radę dla serwisów.
Ale jak to powiązać z ciepłą pogodą i dlaczego tylko część samochodów tego doświadcza? Nie mam pojęcia...

Marek

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze

17 cze 2013 13:01

Jak część? Część ludzi myśli, że to turbo dziura i że to tak ma (poważnie). Nie ma auta z tym silnikiem, które nie ma tego problemu. Jeździłem 3 i30 i 8 Cee'd/Venga z tym silnikiem i wszystkie to miały. Znaczy tylko w jednym Cee'd nie wystąpił, ale i nim zrobiłem tylko 30-40km (z tym, że tu właściciel potwierdza występowanie problemu). Pokaż mi jeden, który nie ma, mogę podjechać.

Btw. odpowiedź oficjalna

Szanowny Panie

Dostarczony do Autoryzowanej Stacji Obsługi **************** pojazd marki Hyundai model i30 o numerze VIN **************** został szczegółowo zweryfikowany pod kątem zgłaszanych kwestii.
Testy drogowe, diagnostyka układu sterowania oraz kontrola elektryczna nie wykazała żadnych nieprawidłowości. Pojazd nie posiada żadnych mankamentów ani usterek spełniających znamiona wady podlegającej naprawie. W związku z powyższym informujemy, że pojazd jest całkowicie sprawny i posiada typowe parametry dla wersji i wariantu

Z poważaniem

Maciej Gruchała
HYUNDAI MOTOR POLAND


Prosto z ASO na stacje paliw i do Zakopanego. Po godzinie drogi zaczęło mu odpieprzać. Efekt, poza wkurwieniem oczywiście, 6,67l/100 po trasie (wynik z dystrybutora, z komputera 6,3). No sorry, ale przy takiej jeździe na tej trasie samej to Cee'd 1,4 CVVT spalił mi mniej benzyny :)

Jak już wspomniałem, jak nie usuną problemu to to ostatnie moje auto ze znaczkiem Hyndai/KIA. ch** w d*** Koreańczykom. Kupie sobie coś naprawdę europejskiego.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 145 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl