[C1 i C1FL] Automat
Moderator: Żandarmeria
-
zajcol
-
Pawel W. - Brygadzista
- Posty: 112
- Dołączył(a): 11 kwi 2008 11:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1998 Pb 140KM
2008, Optimum+
-
annamaz
Automat 1.6 CRDi
Właśnie przejechałam 10tys km moim kia cee'd sw. Auto ma dokładnie 2 miesiące. Zdecydowałam się na automat właśnie ze względu na komfort, robię strasznie długie trasy, mam 2 dzieci + 3 dziecko w postaci męża i liczyłam na dużą pomoc tempomatu. Świetny wybór. Czekałam na auto aż 2 miesiące ale warto było. Jeżeli chodzi o spalanie, średnio auto pali 6,5l/100km. To jest info z komputera pokładowego. Generalnie jeżdżę bardzo spokojnie i to jest chyba efekt. Niestety po polskich drogach ciężko jeździć ekonomicznie, ale staram się. Do baku wlałam ostatnio dokładnie 60l ropy i na tym jednym baku pokonałam trasę do Niemiec 1014km. Zaznaczę, że całą drogę miałam włączoną klimatyzację oraz w Niemczech prawie cały czas tempomat - śr. prędkość 125km/h.
Wkrótce pierwsza wymiana oleju. Polecam automat!:)
Wkrótce pierwsza wymiana oleju. Polecam automat!:)
-
CEEDEEROM - Żandarmeria
- Posty: 1113
- Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT
-
teon
-
wik
Kiedyś nonstop prowadziłem automatem przez kilka godzin. Nieważne jaki to był samochód. Nie o to chodzi. Chciałem tylko powiedzieć, że po tych kilku godzinach stwiedziłem, że mnie lewa noga i prawa ręka zdrętwiała. widocznie z bezruchu.
Nie neguję, że automaty mają wiele zalet, ale jednak...lubię pomieszać se wajchą.
Ogólnie mówiąc, przeraża mnie dążenie cywilizacji do totalnego bezruchu człowieka. To takie małe offtop. Widziałem kiedyś USAńskie auto, które miało wymyślne urządzenie do pomagania w zapinaniu pasów, tak że kierowca nie musiał odwracać się po pas.....Boże Ty mój...
Nie neguję, że automaty mają wiele zalet, ale jednak...lubię pomieszać se wajchą.
Ogólnie mówiąc, przeraża mnie dążenie cywilizacji do totalnego bezruchu człowieka. To takie małe offtop. Widziałem kiedyś USAńskie auto, które miało wymyślne urządzenie do pomagania w zapinaniu pasów, tak że kierowca nie musiał odwracać się po pas.....Boże Ty mój...
-
CEEDEEROM - Żandarmeria
- Posty: 1113
- Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT
<span>wik</span> napisał(a):prawa ręka zdrętwiała. widocznie z bezruchu
Propozycje dla prawej ręki:
machanie do mijanych Cee'dów,
szukanie piosenki, która nam się nie znudziła,
wystukiwanie na nodze rytmu gwizdanej piosenki,
picie napojów,
jedzenie ciasteczek, cukierków, owoców i warzyw,
wydłubywanie okruszków po w/w,
używanie telefonu - prawą ręką do lewego ucha,
jednoznaczne pokazywanie innym kierowcom, co o nich myślimy,
pokazywanie, że ładnie przepuszczamy inne auto (oprócz wybranych),
zajmowanie się kolanem żony.
Macie inne zajęcia dla prawej ręki (lub lewej nogi)?
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020
-
zajcol
-
wik
U mnie w Ceedzie jest absolutny zakaz jedzenia. Ale z zakazami...jak to z zakazami - siedzenia już są uświnione.
Radio zaanektowali paseżerowie, więc odpada. Puszczają jakieś hip-hopy, co doprowadza mnie do rozpaczy.
Co do prawej ręki to przeważnie trzymam psa za pysk, bo wyje gdy słyszy te hip-hopy, chyba też nie przepada za nim. Często też przyduszam czworonoga, bo namolny pcha się do przodu.
Co do kolan żony...mhmmm...
Radio zaanektowali paseżerowie, więc odpada. Puszczają jakieś hip-hopy, co doprowadza mnie do rozpaczy.
Co do prawej ręki to przeważnie trzymam psa za pysk, bo wyje gdy słyszy te hip-hopy, chyba też nie przepada za nim. Często też przyduszam czworonoga, bo namolny pcha się do przodu.
Co do kolan żony...mhmmm...
-
CEEDEEROM - Żandarmeria
- Posty: 1113
- Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT
<span>wik</span> napisał(a):trzymam psa za pysk, bo wyje gdy słyszy te hip-hopy
Już lubię Twojego psa.
P.S. Do mojej listy dorzucę jeszcze:
dłubanie w ... (z obserwacji na światłach oczywiście),
poprawianie w lusterku... wszystkiego (dla Pań i niektórych panów)
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020
-
jacek316
teon napisał(a):Witam i pozdrawiam. A tempomat - super sprawa. Mam nadzieje że przyciski na kierownicy są wykonane z materiału odpornego na ścieranie bo się cały czas nim bawię.
A mi brakuje przy tym automacie właśnie tempomatu - szkoda, że nie zamówiłem. Jeśli ktoś wybiera automoat to koniecznie niecha zamawia tempomat.
-
Pawel W. - Brygadzista
- Posty: 112
- Dołączył(a): 11 kwi 2008 11:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1998 Pb 140KM
2008, Optimum+
jacek316 napisał(a):teon napisał(a):Witam i pozdrawiam. A tempomat - super sprawa. Mam nadzieje że przyciski na kierownicy są wykonane z materiału odpornego na ścieranie bo się cały czas nim bawię.
A mi brakuje przy tym automacie właśnie tempomatu - szkoda, że nie zamówiłem. Jeśli ktoś wybiera automoat to koniecznie niecha zamawia tempomat.
Przez krótki okres czasu po zakupie miałem "chwilę słabosci" i żałowałem, ze nie kupiłem tempomatu. Na szczęście to była bardzo krótka chwila. Rzadko jeżdżę w dłuższe trasy, a przejazd autostradą w moim przypadku można zaliczyć do kategorii "wydarzenie roku" dlatego uznałem, że były by to całkowicie wyrzucone pieniądze.
-
bergo
Dla tych co planują kupić ceed w automacie.
Ja mam 1,6 benzyna i przejechane 13 tys.
Jeździ się na prawdę dobrze. Płynna jazda, dobrze przyspiesza, przy przełączaniu biegów nie szarpie, w miarę inteligentna skrzynia.
Mankamenty:
- przy ostrym przyspieszaniu redukuje o 2 biegi i często wpada w obroty 5-6 tyś trochę marnie to brzmi ale samochodzik na pewno przyspiesza szybko
- z ta opóźniona reakcją na wciśnięty gaz to prawda ale nie do końca. Ma chwilowe opóźnienie ale bez przesady. Na pewno nie dłużej niż zmiana biegu w manualu i dodanie gazu!!!!!
Spalanie 8,5 litra na 100 w mieście. Przyznaje że nie jeżdżę od świateł do świateł - ten okres dawno już za mną. Ale dziadkiem na drodze też nie jestem.
Najszybciej jechałem 180 (więcej nie dodawałem gazu bo i po co) i skrzynia po mimi iż 4 biegi to było ok.
Pozdrawiam i polecam automata
Ja mam 1,6 benzyna i przejechane 13 tys.
Jeździ się na prawdę dobrze. Płynna jazda, dobrze przyspiesza, przy przełączaniu biegów nie szarpie, w miarę inteligentna skrzynia.
Mankamenty:
- przy ostrym przyspieszaniu redukuje o 2 biegi i często wpada w obroty 5-6 tyś trochę marnie to brzmi ale samochodzik na pewno przyspiesza szybko
- z ta opóźniona reakcją na wciśnięty gaz to prawda ale nie do końca. Ma chwilowe opóźnienie ale bez przesady. Na pewno nie dłużej niż zmiana biegu w manualu i dodanie gazu!!!!!
Spalanie 8,5 litra na 100 w mieście. Przyznaje że nie jeżdżę od świateł do świateł - ten okres dawno już za mną. Ale dziadkiem na drodze też nie jestem.
Najszybciej jechałem 180 (więcej nie dodawałem gazu bo i po co) i skrzynia po mimi iż 4 biegi to było ok.
Pozdrawiam i polecam automata
-
CEEDEEROM - Żandarmeria
- Posty: 1113
- Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT
Witaj w podklubie automatycznych, bergo
Zgadzam się ze wszystkim, co napisałeś. Może z wyjątkiem tego 180 km/h. Jeszcze się tak nie rozpędziłem, no bo po co?
Są tu tacy, co twierdzą, że zmiana biegów trwa wieczność. A niech sobie tak gadają. My wiemy swoje, prawda? Automacik jest super.
Pozdrawiam.
Zgadzam się ze wszystkim, co napisałeś. Może z wyjątkiem tego 180 km/h. Jeszcze się tak nie rozpędziłem, no bo po co?
Są tu tacy, co twierdzą, że zmiana biegów trwa wieczność. A niech sobie tak gadają. My wiemy swoje, prawda? Automacik jest super.
Pozdrawiam.
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020
-
awebiozo4000
A ja mam pytanie jak się prezentują koszty serwisowania (przeglądów) Ceed'a z automatem w stosunku do wersji z manualną skrzynią?:
1. Co ile trzeba robić przegląd (1,6 benzyna)
2. Czy w serwisie na siłą wymuszają wymiany oleju w skrzyni (i ile to kosztuje)
3. Czy w ogóle zna ktoś serwis, gdzie pracują znawcy automatów, bo po rozmowie z pracownikami 2 ASO odniosłem wrażenie, że może być krucho to pod tym względem, bo nikt nie miał do czynienia z automatem, a nie chciałbym, żeby ktoś zdawał maturę z serwisowania moim kosztem...
Liczyłem na realne średnie spalanie ok 8l/100km (6,9 wg specyfikacji), ale widzę, że raczej nie ma co marzyć...
Po tym wszystkim co czytam o automatach nie wiem czy się odważę na automat (a szczególnie made in Korea) bo mogę nabyć dożywotniej traumy...
Mimo dużej ochoty na Ceed'a, który w salonie prezentuje się świetnie, pewnie się skończy po Polsku czyli w Oplu manualna, choć mi Opel nie podchodzi to jednak bezpieczniej...
1. Co ile trzeba robić przegląd (1,6 benzyna)
2. Czy w serwisie na siłą wymuszają wymiany oleju w skrzyni (i ile to kosztuje)
3. Czy w ogóle zna ktoś serwis, gdzie pracują znawcy automatów, bo po rozmowie z pracownikami 2 ASO odniosłem wrażenie, że może być krucho to pod tym względem, bo nikt nie miał do czynienia z automatem, a nie chciałbym, żeby ktoś zdawał maturę z serwisowania moim kosztem...
Liczyłem na realne średnie spalanie ok 8l/100km (6,9 wg specyfikacji), ale widzę, że raczej nie ma co marzyć...
Po tym wszystkim co czytam o automatach nie wiem czy się odważę na automat (a szczególnie made in Korea) bo mogę nabyć dożywotniej traumy...
Mimo dużej ochoty na Ceed'a, który w salonie prezentuje się świetnie, pewnie się skończy po Polsku czyli w Oplu manualna, choć mi Opel nie podchodzi to jednak bezpieczniej...
-
awebiozo4000
Heeeejjjj, czy tutaj ktoś zagląda???
W poniedziałek, najpóźniej we wtorek MUSZĘ podpisać umowę z dilerem, żeby zdążyli mi wystawić fakturę na koniec listopada (inaczej stracę dofinansowanie na samochód z PFRON )
Mam kilka opcji i nie zdecydowałem jeszcze jaki samochód wezmę (ale musi być automat ).
Czasem człowiek ma ochotę wyjechać na urlop w góry a tam jak wiadomo bywają nieraz bardzo strome boczne drogi i podjazdy (np w Krynicy). W manualu trzeba je brać na dwójce a nieraz (choć to już ekstremum) na jedynce.
Jak się sprawuje automat (z 1,6, benzyna) przy jeździe pod takie strome wzniesienia w porównaniu do manualnej skrzyni? Czy jeżeli samochód wyposażony w manualną skrzynię ledwo daje radę na dwójce to oznacza, że w takich samych warunkach automat rozpadnie się na kawałki albo stanie? Ja się już nasłuchałem takich legend o automatach od "znafcuf", którzy nigdy nimi nie jeździli, że naprawdę jestem blady ze strachu na myśl o zakupie auta z taką skrzynią (ale muszę niestety - lewa noga już nie taka jak kiedyś )
Wesprzyjcie radą człowieka w potrzebie
W poniedziałek, najpóźniej we wtorek MUSZĘ podpisać umowę z dilerem, żeby zdążyli mi wystawić fakturę na koniec listopada (inaczej stracę dofinansowanie na samochód z PFRON )
Mam kilka opcji i nie zdecydowałem jeszcze jaki samochód wezmę (ale musi być automat ).
Czasem człowiek ma ochotę wyjechać na urlop w góry a tam jak wiadomo bywają nieraz bardzo strome boczne drogi i podjazdy (np w Krynicy). W manualu trzeba je brać na dwójce a nieraz (choć to już ekstremum) na jedynce.
Jak się sprawuje automat (z 1,6, benzyna) przy jeździe pod takie strome wzniesienia w porównaniu do manualnej skrzyni? Czy jeżeli samochód wyposażony w manualną skrzynię ledwo daje radę na dwójce to oznacza, że w takich samych warunkach automat rozpadnie się na kawałki albo stanie? Ja się już nasłuchałem takich legend o automatach od "znafcuf", którzy nigdy nimi nie jeździli, że naprawdę jestem blady ze strachu na myśl o zakupie auta z taką skrzynią (ale muszę niestety - lewa noga już nie taka jak kiedyś )
Wesprzyjcie radą człowieka w potrzebie
-
teon
Jest to dobry 4 biegowy automat. Płynnie zmienia biegi. Co do silnika benzynowego to bardziej dynamiczna jazda będzie okupiona częstym wchodzeniem na wysokie obroty a przez to i spalanie będzie wysokie. Do miasta wystarczy. Jeżeli ktoś ceni komfort to polecam diesla do tego automatu nie trzeba tak cisnac aby uzyskac dobre osiagi. Co do serwisu to olej w automatach sie wymienia przeważnie co 60000 tys km. Jeszcze nie sprawdzałem jak kia zaleca ale pewnie jest podobnie. Co do gór to masz w takich sytuacjach biegi 3-2-1 które umożliwiaja hamowanie silnikiem. Dodatkowo jest brak sprzegła wiec niczego nie spalisz, pamietajac ze wszystko mozna zepsuc jak sie chce. A czy auto dobrze bedzie ciagnac pod gore to juz raczej kwestia silnika i przebiegu krzywej momentu i jego wartosci. Dlatego diesel lepiej tu wypada. Spalanie to raczej w zależności od nogi kierownika oraz preferowanych predkosci przelotowych. Jeszcze raz polecam diesla+a/t. A i nie można przesadzać że przez automat auto straci nie wiadomo ile mocy pod taka górkę. Predzej na takim podjeździe rozwalisz sprzeglo w manualu niż w automacie cos sie stanie. Proponuje poszukać w googlach dobrej strony o automatach albo w wikipedi i poczytać o rodzajach, jak działają i do czego służą poszczególne przełożenia no i oczywiscie jak je poprawnie uzytkowac.
-
awebiozo4000
Dzięki za informacje. Czyli powiadasz, że poza dużym spalaniem nie powinienem się jakoś szczególnie obawiać eksploracji górek zgodnie z zasadami jazdy automatem? Ja czytam, czytam i czytam, i im więcej czytam, zwłaszcza wypowiedzi użytkowników (czy może pseudo użytkowników, którzy coś tam słyszeli, albo jechali raz w życiu), tym mam większy mętlik i wodę z mózgu. Automatem nigdy nie jechałem. Niestety w Polsce nie bardzo jest gdzie przetestować automat. Nawet jak się gdzieś jakiś trafi ekstremalnie rzadko u dilera to jazda próbna po mieście w korkach kiepsko oddaje ten bardziej wymagający zakres użytkowania (BTW: aktualnie w Krakowie na Klimeckiego mają automat - nowiutki pro_ceed, wiec można pooglądać, odpalić (wyjechać już nie), niestety on jest 3-drzwiowy wiec dla mnie odpada).
Diesel odpada. 7 tysięcy różnicy to dla mnie cena zaporowa. A szkoda, 5tys jakoś bym przełknął ale 7 nie ma szans (tym bardziej, że różnice w spalaniu nie są tak duże jak np. w przypadku silników D-4D Toyoty).
pozdrawiam
Diesel odpada. 7 tysięcy różnicy to dla mnie cena zaporowa. A szkoda, 5tys jakoś bym przełknął ale 7 nie ma szans (tym bardziej, że różnice w spalaniu nie są tak duże jak np. w przypadku silników D-4D Toyoty).
pozdrawiam
-
jacek316
-
surtoip
teon napisał(a):Jest to dobry 4 biegowy automat. Płynnie zmienia biegi. Co do silnika benzynowego to bardziej dynamiczna jazda będzie okupiona częstym wchodzeniem na wysokie obroty a przez to i spalanie będzie wysokie. Do miasta wystarczy. Jeżeli ktoś ceni komfort to polecam diesla do tego automatu nie trzeba tak cisnac aby uzyskac dobre osiagi. Co do serwisu to olej w automatach sie wymienia przeważnie co 60000 tys km. Jeszcze nie sprawdzałem jak kia zaleca ale pewnie jest podobnie. Co do gór to masz w takich sytuacjach biegi 3-2-1 które umożliwiaja hamowanie silnikiem. Dodatkowo jest brak sprzegła wiec niczego nie spalisz, pamietajac ze wszystko mozna zepsuc jak sie chce. A czy auto dobrze bedzie ciagnac pod gore to juz raczej kwestia silnika i przebiegu krzywej momentu i jego wartosci. Dlatego diesel lepiej tu wypada. Spalanie to raczej w zależności od nogi kierownika oraz preferowanych predkosci przelotowych. Jeszcze raz polecam diesla+a/t. A i nie można przesadzać że przez automat auto straci nie wiadomo ile mocy pod taka górkę. Predzej na takim podjeździe rozwalisz sprzeglo w manualu niż w automacie cos sie stanie. Proponuje poszukać w googlach dobrej strony o automatach albo w wikipedi i poczytać o rodzajach, jak działają i do czego służą poszczególne przełożenia no i oczywiscie jak je poprawnie uzytkowac.
No niestety ale kolejny znawca sie znalazl. W Ceedzei jest sprzeglo w automatycznej skrzyni!!!
I nie sadze zeby ceed z automatem nie dal rady podjechac pod jakas gorke gdzie inne osobowki daja rade, najwyzej wlaczysz 1 albo ekstremum wjedziesz na wstecznym!:>
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 15955 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 10235 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 11762 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
-
-
[C1FL] Stuki szklanek czy rozrządu?
przez Areczek1988 » 14 maja 2019 18:14 w Silniki i skrzynia biegów - 16 Odpowiedzi / 13666 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
17 maja 2019 18:36
-
[C1FL] Stuki szklanek czy rozrządu?
-
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
przez Miszel » 17 lip 2022 18:57 w Zawieszenie - 1 Odpowiedzi / 11526 Wyświetlone
- Ostatni post przez Asterix123
07 sie 2023 14:24
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości