przyduszanie silnika

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
bociek
 

02 sty 2009 13:45

<span>lalas</span> napisał(a):jednym się należy inny nie.



Polityka raczej do d...py. Skoro silnik szarpie to trza coś zrobić a nie wciskać klientowi że TTTM. Zobaczymy co mi powiedzą ale coś czuję że będzie ostro bo mój z czerwca 08

AUTOR WĄTKU
matyk
 

07 sty 2009 10:05

Bociek,

Wgrałeś nowy soft do Kijka?

pozdro

AUTOR WĄTKU
bociek
 

07 sty 2009 16:34

matyk napisał(a):Bociek,

Wgrałeś nowy soft do Kijka?

pozdro


Byłem wgrałem.

Wczoraj pierwsze podejście- mechanik podpiął komputer, ten nie wykazał problemów. Oczywiście nie obyło się bez nerwów po czym mechanika w auto i kółeczko przez Mogilskie. Na Nowohuckiej autko przydusiło i mechanik stwierdził że coś się dzieje.Po konsultacji z kimś tam jest decyzja o reprogramowaniu :? Niestety nie mogłem zostawić auta i drugie podejście dzisiaj o 12-tej. Po półtorej h auto odebrałem i jak na razie nie ma czkawki.
Ogólnie wizyta na plus a mały minusik za wycieraczki. Niestety nie podlegają wymianie gwarancyjnej. A zgłaszane jako wada po 5 tyś. Za dużo przejechane i to normalne w eksploatacji że maziają.
Co do przypływu mocy jak na razie nie testowałem

AUTOR WĄTKU
kociol
 

18 sty 2009 14:10

Witam,

posiadaczem Ceed'a jestem od tygodnia (w zasadzie od poniedzialku czyli od 6 dni). Niestety juz dwa razy zdarzylo mi sie zaslabniecie autka.
Po kolei. Silnik to 1.6 CRDi. W tej chwili autko ma okolo 500 km przejechane. Sytuacja wygladala nastepujaco: jade za nauka jazdy, chce zmienic pas, wrzucam drugi bieg - okolo 1900-2000 obr./min. i wciskam "gaz", autko zaczyna przyspieszac jak stary maluch - niechetnie, ospale. Po calej tej sytuacji, jade dalej i mysle sobie, ze moze zobacze czy bedzie dzialo sie tak dalej. I co sie okazalo? Otoz silnik kreci sie do max. 3000 obr./min. i pomimo "gazu" w podlodze, ani pol obrotu wiecej! Jak zakonczylem jazde dalem mu odpoczac oczywiscie jakies 2-3 minuty na postoju, wylaczylem silnik, odczekalem chwile (jakies 5 minut), wlaczylem znowu i wyjechalem, zeby dac mu chwile popracowac. Po 10 minutach normalnej jazdy i upewnieniu sie, ze temperetura juz ok zaczynam przyspieszac. Okazuje sie, ze autko rwie do przodu az milo, od 2000 do 2800 obr./min. wciska w fotel jak sie patrzy. Podobna sytuacje mialem juz dwa razy i nie wiem o co chodzi... Wydaje mi sie, ze sterownik zmiennej geometrii turbiny gdzies sie przycina i zostaje ona w polozeniu jak przy wysokich obrotach, ale nie wiem tego na 100% bo to moj pierwszy turbo diesel.
Czy ktos z Was mial podobne problemy?
Jutro jade do ASO.

Pozdrawiam
Kociol

kotin
Asystent Kierownika
 
Posty: 314
Dołączył(a): 31 paź 2008 11:17
Lokalizacja: Tczew
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, optimum

20 sty 2009 08:52

Tak. Miałem niedawno podobny problem. Jechałem w nocy na długiej trasie i to długo nawet z tak pracującym silnikiem. Nie przeszkadzało mi to bo i tak szybciej się jechać nie dało, ale w końcu zacząłem się zastanawiać. Wyszło mi że musi być to tryb awaryjny. Stanąłem i po chwili gdy uruchomiłem silnik, wszystko wróciło do normy. Być może był to efekt odruchowego zapalenia silnika jak benzyny, bez krótkiej chociaż przerwy dla świec żarowych. O tej chwili się pilnuję żeby tak nie odpalać maszyny i zjawisko się nie powtórzyło. Sprawdzę na przeglądzie, o ile będzie to do odczytania z komputera. Zdaje się że warto będzie przy okazji poprosić o skasowanie błędów w komputerze żeby się ich nie nazbierało za wiele. Napisz co ASO powiedziało.
SW 1,6 CRDi Beżowy oczywiście :)

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

20 sty 2009 11:22

kotin napisał(a):Tak. Miałem niedawno podobny problem. Jechałem w nocy na długiej trasie i to długo nawet z tak pracującym silnikiem. Nie przeszkadzało mi to bo i tak szybciej się jechać nie dało, ale w końcu zacząłem się zastanawiać. Wyszło mi że musi być to tryb awaryjny. Stanąłem i po chwili gdy uruchomiłem silnik, wszystko wróciło do normy. Być może był to efekt odruchowego zapalenia silnika jak benzyny, bez krótkiej chociaż przerwy dla świec żarowych. O tej chwili się pilnuję żeby tak nie odpalać maszyny i zjawisko się nie powtórzyło. Sprawdzę na przeglądzie, o ile będzie to do odczytania z komputera. Zdaje się że warto będzie przy okazji poprosić o skasowanie błędów w komputerze żeby się ich nie nazbierało za wiele. Napisz co ASO powiedziało.


Poczytaj http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?t=1578

kotin
Asystent Kierownika
 
Posty: 314
Dołączył(a): 31 paź 2008 11:17
Lokalizacja: Tczew
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, optimum

20 sty 2009 22:40

Dzięki mark. jakoś przegapiłem ten wątek. Nie zmienił on jednak mojej opinii - że to tryb awaryjny. Nie jest też raczej możliwe, z przyczyn tam podawanych - ani filtr paliwa, bo odcięcie mocy nie było by stale w tym samym momencie, ani zamulenie silnika, ani gaz do dechy na niskich obrotach. Na razie to zjawisko mi się nie powtórzyło, więc jednak dalej podejrzewam że to inna przyczyna. Może nawet to co pisałem - odpalenie jednym ruchem - bez zrobienia przerwy na świece żarowe było przyczyna wejścia w tryb awaryjny?
SW 1,6 CRDi Beżowy oczywiście :)

AUTOR WĄTKU
bociek
 

20 sty 2009 22:47

<span>kotin</span> napisał(a):Może nawet to co pisałem - odpalenie jednym ruchem - bez zrobienia przerwy na świece żarowe było przyczyna wejścia w tryb awaryjny?


Raczej nie bardzo. Chyba że samochód stał dwa-trzy dni na mrozie, ale wtedy nie odpali od pierwszego kręcenia. Jakie paliwo lejesz?

AUTOR WĄTKU
tYrYs
 

21 sty 2009 10:13

tez tak mialam:
http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php? ... highlight=

wtedy, we wrzesniu, to byl ostatni incydent...
a nic w aucie sie nie zmienilo, procz przejechania paru dodatkowych tys km, teraz ma 11 na liczniku

kotin
Asystent Kierownika
 
Posty: 314
Dołączył(a): 31 paź 2008 11:17
Lokalizacja: Tczew
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, optimum

21 sty 2009 11:11

bociek_krakow napisał(a):Raczej nie bardzo. Chyba że samochód stał dwa-trzy dni na mrozie, ale wtedy nie odpali od pierwszego kręcenia. Jakie paliwo lejesz?

Dokładnie to było tak: faktycznie stał kilka dni na mrozie, ale odpalił i jechał normalnie ponad 100 km. Wtedy zatankowałem, akurat Vervę o ile dobrze pamiętam, dodałem też dodatek z shella który teoretycznie zapobiega wytracaniu sie parafiny. Objawy wystąpiły dopiero po następnym postoju i wiem prawie na pewno że odpaliłem przez zapomnienie od razu, bez grzania świec. Silnik był ciepły. Mróz był spory - do 20 stopni i jechałem spokojnie, więc nie wiem czy wtedy dławienie lekko poniżej 3000 obr/min nastąpiło od razu po tym postoju bez tankowania, czy dalej w trasie.
To wszystko. Może się czegoś dowiem jak będę w serwisie, na razie czasu nie ma na to.
PS
tYrYs napisał(a):tez tak mialam...

Na szczęście u mnie sie to na razie nie powtórzyło.
SW 1,6 CRDi Beżowy oczywiście :)

AUTOR WĄTKU
zibi.s
 

24 sty 2009 14:03

u mnie nowy soft od paru dni. Oto pierwsze wrazenia : silnik jakby cichszy, elastyczniejszy - wczesniej przy 50kmh potrafil na czworce szarpnac teraz nie ma mowy , czkawka rowniez zniknela. teraz przetestuje go na dluzszej trasie pod wzgledem spalania.W sumie polecam. pozdrawiam.

AUTOR WĄTKU
Kierownik
 

22 kwi 2009 10:58

Ja pomykam Pro Cee`dem z silnikiem 2.0 CRDi i niestety teÂż mam problem z lekkim szarpaniem w okolicach 2 tys obr/min (zwÂłaszcza bieg pierwszy i drugi). Dodam, Âże auto dopiero co byÂło na przeglÂądzie gwarancyjnym wymieniony zostaÂł filtr paliwa i czujnik filtru paliwa (ten od obecnoÂści wody w filtrze). ZgÂłosiÂłem szarpanie silnika, ale serwis niczego nie wykryÂł i stwierdziÂł dodatkowo, ze auto jest w porzÂądku i nic siĂŞ z nim nie dzieje na bank. Ja wiem jednak swoje. DoczytaÂłem siĂŞ, Âże dla silnika 1.6 serwisy wgrywajÂą poprawki, ale czy ktoÂś z Was wie, sÂłyszaÂł, czy podobne 'uaktualnienie" jest dostĂŞpne teÂż dla wersji 2.0 CRDi?

AUTOR WĄTKU
ticzer
 

22 kwi 2009 11:47

Miałem to tylko raz i to w testowym modelu :?
Problemem był soft. Obecnie wgrywają mi po każdej wizycie w salonie najnowszy i NIGDY nie miałem z tym problemu.
yah yah yah

AUTOR WĄTKU
Kierownik
 

22 kwi 2009 13:06

Grubyas napisał(a):Miałem to tylko raz i to w testowym modelu :?
Problemem był soft. Obecnie wgrywają mi po każdej wizycie w salonie najnowszy i NIGDY nie miałem z tym problemu.
yah yah yah


Jak widać jednostka 2.0 CRDi też ma ten problem :(

AUTOR WĄTKU
skalin
 

01 cze 2009 11:43

Grubyas
w jakim serwisie wgrywaja bez problemów - interesuje mnie Łódz i okolice...

AUTOR WĄTKU
ticzer
 

01 cze 2009 13:20

<span>skalin</span> napisał(a):Grubyas
w jakim serwisie wgrywaja bez problemów - interesuje mnie Łódz i okolice


ASO Łowicz. Zasada jest taka, podpinają pod komputer i jeśli maja nowszą wersję niż w aucie to wgrywają, jeśli jest ta sama, to Cie poinformuja o tym bez wgrywania (z uwagi na to, że troche to trwa). 8-)

AUTOR WĄTKU
skalin
 

Re: przyduszanie silnika

17 cze 2009 11:16

dokładnie tak MGT z urzedu aktualizuje oprogramowanie - u mnie pomogło (jak na razie - 2 tyg.)

AUTOR WĄTKU
duli3
 

Re: przyduszanie silnika

18 lip 2009 15:56

No i teraz mam mały problem.... a więc mam ceed 1.6 CRDI fabrycznie 90KM przejechane juz ok 61000 przy 20 000 podobno mialem wgrywany soft aby zapobiec tej czkawce przy 2tyś obrotów i tak naprawde od tamtej pory nie wyczuwalem zadnej czkawki aż do momentu kiedy zczipowalem moje 90 na 125 w VTECH i znowu odczuwam czkawke przy 2 tyś i na 4 i na 5 biegu... co z tym zrobić czy udac sie do ASO czy do VTECH czy po kolejnym wgraniu softu wroce spowrotem do 90 KM ?HELLLP

AUTOR WĄTKU
Franky
 

Re: przyduszanie silnika

18 lip 2009 16:11

Ja miałem podobną sytuacje jak zalałem statoil ... teraz leje BP ultimate i nie mam żadnych problemów z przyspieszeniem 8)

AUTOR WĄTKU
duli3
 

Re: przyduszanie silnika

18 lip 2009 16:19

ja leje V-powera disel na shelu wiec chyba to nie to

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl