Strona 12 z 15

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 13 lis 2017 11:12
przez Geegles
tak to to.

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 13 lis 2017 15:24
przez miszaw
to w 2.0 crdi też występuje to sitko? Jakoś zawsze myślałem że ten problem występuje tylko w 1.6 crdi ??

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 13 lis 2017 16:29
przez Yankee
@DaHoo
Najlepiej razem z bakiem i tylną kanapą w komplecie :-) bzdury opowiadają. Sam kupowałem takie sitko. Zapytaj w ASO. Fortuny nie zapłacisz za nie - tak przypuszczam.

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 13 lis 2017 17:12
przez pioter
A nie lepiej podpiąć najpierw pod GDS-a? Skoro zapalił się check, to na pewno jest zarejestrowany kod błędu. Wymienisz sitko, nic się nie zmieni, bo np. jakiś czujnik padł.

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 13 lis 2017 18:21
przez Slowik8609
kupowałem nie tak dawno to sitko -zapłaciłem chyba ok. 80 zł z tego co pamiętam

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 13 lis 2017 20:06
przez kosmos2011
miszaw napisał(a):to w 2.0 crdi też występuje to sitko?


Obrazek

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 14 lis 2017 21:42
przez DaHoo
Mam 1.6 CRDi

Wymiana samego sitka nic nie dała. Wymieniłem też filtr paliwa. Auto wkoncu normalnie jeździ. Kontrolka "Check" przestała świecić.
Dzięki za podpowiedzi

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 27 lis 2017 12:53
przez Pappa2
Witam po 1,5 rocznej przerwie....
Gdzieś na którejś stronie tego postu pisałem o problemie odcięcia zapłonu przy 3000 obrotów oraz o błędzie na wtyczce intercoolera - zwarcie do plusa...
po 1,5 roku olewania tego trybu serwisowego, postanowiłem się ponownie zainteresować tematem i kupiłem wiązkę kabli do ceeda i przełożyłem instalację.. roboty na 2h, aby sztuka po sztuce podmieniać wtyczkę.. teraz wszystko działa. a najlepsze jest to że wiązka kabli z przesyłką kosztowała mnie poniżej 50 zl :D
więc polecam dla tych wszystkich co mają problemy z instalacją (zwarcia) wymianę na inna...

numery wiązki znajdziecie idąc kablami od komputera w głąb silnika....

pozdrawiam

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 08 gru 2017 18:57
przez arczi
miałem to samo i naprawiłem, winny był przepływomierz. Kupiłem nowy, koszt 300-600 pln w zależności od producenta.
Powodzenia

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 15 lut 2018 11:20
przez oles
witam . mam taki problem. auto weszło w tryb awaryjny czyli do 3tyś a potem w czasie jazdy obroty w dół i auto zgasło. probowałem zaraz odpalić ale nic. po ok 2mi auto zapaliło i jechałem dalej. przejechałem pare km i to samo. wymieniłem filtr paliwa i troche sitko w baku wyczyściłem i auto wyszło z trybu awaryjnego. jednak problem nie znikł. znowy jak rozgrzałem autko i chwile trzymałem na 3-4tys i autko spadlo do 0,8 i chodziło. zdrobiłem tak 3 raz i za 3 razem auto już padło. Nie udałl sie zapalić. kręcił ale nie odpalił. aku mam nowe. na komputerze nie widzi błędów. pomocy. Jeżeli sitko mam kupic to prosze o link z naniarem bo do Ceed 2.0 140km trzeba chuba kupić cały "koszyk" do baku

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 15 lut 2018 12:25
przez bart210
Wygląda to jak problemy ze składem spalin. Przyczyn może być wiele od walnietych wtryskow po sondę lambda.

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 15 lut 2018 20:20
przez boe6666
Takie zdarzenie...
Dzisiaj zrobiłem test, podłączyłem kompa i nagrywałem dwie wartości, ciśnienie paliwa zadane (setpoint) oraz zmierzone (HiScan pro w/Cascade). O dziwo przez około 20 minut agresywnej jazdy tryb awaryjny się nie włączył. Warto zaznaczyć że pomiar tego ciśnienia strasznie był niestabilny. Jednostajne przyspieszanie, setpoint na 140MPa, a pomiar latał od 109 do 150MPa... ale w tryb awaryjny nie wchodził.

I nagle już pod sam koniec testów pompa się po prostu wyłączyła - gdyby nie bieg silnik by zgasł, ciśnienie zmierzone 0,0 MPa, zadane odpowiednio wysokie. Kontolka silnika (żadna kontrolka) się nie zapaliła. Redukując zatrzymałem się na pasie awaryjnym (brak reakcji na gaz, tylko zwalniał hamując silnikiem, żadna kontrolka się nie zapaliła - wysprzęgliłem - silnik zgasł. Komputer zanotował DTC 1186. Odpaliłem - bład zgasł - silnik pracował normalnie.

Taka rada - żeby zdiagnozować DTC trzeba podłączyć kompa jak silnik jest w trybie awaryjnym - w przeciwny razie błąd się skasuje i komputer nie pokaże żadnych błędów.

Czy takie sitko łatwo wymienić ? Wcześniejsze zdjęcia są już niedostępne - ktoś ma może kopie i może wrzucić ?

Pozdrawiam.

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 17 lut 2018 07:24
przez Yankee
Wymiana sitka to banalna sprawa. Pamiętać trzeba że po wyjęciu z baku tego białego ustrojstwa widoczne sitko nie jest tym, które trzeba wymienić. Właściwe sitko jest w środku tego zbiorniczka.

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 19 lut 2018 18:41
przez boe6666
Otwarłem, wyciągnąłem, rozebrałem, wyrwalem stare sitko, zapiąłem nowe, złożyłem całość do kupy, włożyłem do zbiornika, podłączyłem przewody, zakręciłem odpaliłem.
1 pytanie: Czy coś się mogło zapowietrzyć ?
2 pytanie: w odstawniku było trochę stałych odpadów ,ale w większości był tam osad jakby opiłki metalu. To samo jest w zbiorniku. Ktoś wie co to może być ?

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 20 lut 2018 01:11
przez Magikrealista
boe6666 napisał(a):Otwarłem, wyciągnąłem, rozebrałem, wyrwalem stare sitko, zapiąłem nowe, złożyłem całość do kupy, włożyłem do zbiornika, podłączyłem przewody, zakręciłem odpaliłem.
1 pytanie: Czy coś się mogło zapowietrzyć ?
2 pytanie: w odstawniku było trochę stałych odpadów ,ale w większości był tam osad jakby opiłki metalu. To samo jest w zbiorniku. Ktoś wie co to może być ?

Może bak się łuszczy ? Podobno sorento miały z tym duży problem.

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 20 lut 2018 09:52
przez boe6666
Niestety nic nie pomogło, jest gorzej.
Na 2 biegu jest kangur i albo puszczę gaz i pojadę dalej delikatnie, albo silnik zgaśnie.
Samochód wchodzi w tryb awaryjny już przy pierwszym przyspieszeniu (pedał mocniej naciśnięty na 2 biegu).
Wymienię jeszcze filtr paliwa - może tu tkwi problem. Jakieś rady... ?

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 20 lut 2018 11:21
przez mark
Jak jest syf w zbiorniku, musisz opróżnić zbiornik z paliwa, zastosować jakąś płukankę. Kiedy zbiornik będzie w środku już czysty, lejesz świeże dobre paliwo. Przy wymianie sitka w pompie, jednocześnie trzeba wymienić filtr paliwa.

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 20 lut 2018 12:33
przez boe6666
Nie ma syfu w baku, paliwo jest przeźroczyste w zasadzie, widać jedynie takie drobinki na dnie (jakby bardzo drobne opiłki metalu) - ten sam materiał tworzył w odstojniku osad który wyczyściłem. Oprócz osadu jak pisałem było parę kawałków stałych - sitko też nie było jakoś strasznie uwalone.
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia. Mianowicie w odstojniku od spodu jest zawór zwrotny. Rozumiem jego działanie, tj. zapobiega on chwilowemu zanikowi paliwa w przypadku agresywnej jazdy po zakrętach czy gwałtownego hamowania. Czy możliwym jest że po prostu ten zawór nie działa ? Albo źle działa ?

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 20 lut 2018 19:19
przez oles
witam serdecznie .nio i jestem po regeneracji pompy, czyszczenia wtryskow i sitka, wymiany czujnika położenia wałka rozrządu i połozenia wału rozrzadu i co??? nadal kreci i nie chce zagadać. Żadnych błedów na kompie nie pokazuje. co robić?? pomocy :redface:
samochod kia ceed 2.0 140 km diesel

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 20 lut 2018 21:30
przez boe6666
Cóż.. jeśli możesz odpalić silnik podłącz kompa i sprawdź ciśnienie paliwa (zadane i zmierzone) - między nimi musi wystąpić różnica żeby samochód wszedł w tryb awaryjny z błędem P1186.
Regenrowałeś pompę wtryski itp. Jak wygląda odstojnik w baku? Sprawdź drożność zaworka na spodzie - czy działa ok, wymień filtr w odstojniku (w - nie na zewnątrz). Samochód w ogóle nie odpala ? Podłącz kompa i sprawdź jak wyglądają błędy podczas próby rozruchu - te błędy się kasują po wyłączeniu stacyjki. Napisz coś więcej...

W mojej sprawie winny był filtr paliwa, wymieniony 54 tyś temu. Wcześniej wymieniałem co 60tyś km w ASO, ostatnio wymieniłem na filtrona i jak się okazało: albo paliwo się pogorszyło w kraju, albo oryginał jest znacznie lepszy niż filtron. Samochód jeździ uzyskując pełne ciśnienie paliwa.

Wcześniej moje analizy podczas jazdy wykazały, że filtr puszczał paliwo ale skokowo. Np. na biegu jałowym zadane 24 MPa a zmierzone spadało do 22 po czym wskakiwało na 26, stabilizowało się na parę sekund i znowy spadało do 22 i tak w kółko. Im wyższe ciśnienie tym większe były wahania..

Pozdrawiam.