Strona 10 z 15

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 29 sty 2017 19:31
przez Geegles
Nie no oczywiscie, jest mnostwo innych powodow rowniez.

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 30 sty 2017 06:47
przez Slowik8609
ale przewód/wtyczka od przepływki się raczej sama nie wypnie (jeśli nikt nie grzebał przy aucie).

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 21 mar 2017 23:15
przez marcus111
Witam wszystkich! Mam podobny problem co koledzy mają/mieli powyżej. U mnie zapalenie check engine i jazda maksymalnie na około 3000 obr/min nastąpiło po kilkudziesięciu kilometrach po wymianie filtra paliwa. Po podłączeniu pod mój komputer, pokazał on błąd P0088 (Ciśnienie w szynie paliwowej/układzie zbyt wysokie). Zacząłem od sprawdzenia czujników, które odłączałem podczas wymiany filtra. Okazało się, że wszystkie są prawidłowo założone, filtr wydaje się też. Miałem zaprowadzić ją do mechanika, lecz z powodu braku czasu i nie ukrywam pieniędzy chciałem zrobić to w nieco późniejszym terminie. Niestety od środy zaczęło się dziać coraz gorzej. W środę odpaliłem ją za drugim kręceniem rozrusznika, w piątek za czwartym. Do tego zaczęła nieźle dymić na czarno, zwłaszcza przy nadepnięciu pedału gazu. W piątek jeszcze raz podłączyłem pod komputer, pokazał się ponownie błąd P0088 opisany powyżej oraz nowy, P1186(Czujnik 02 grzejnika - zwarcie w obwodzie - awaria sprzętu). Od piątku do niedzieli stała nieodpalana, w niedzielę odpaliła po jakichś 10 min kręcenia rozrusznikiem, lekki dym za mną można było dostrzec nawet przy utrzymywaniu prędkości, nie mówiąc tu o przyspieszaniu. Po wjechaniu na drogę nieco mniej używaną, prowadzącą do mojej posesji, depnąłem i przypuszczam, że gdyby ktoś jechał za mną, mógłby mieć problem z dostrzeżeniem drogi. W poniedziałek trafiłem na ten temat i zacząłem działać z wymianą filtra z pompki w baku. Byłem pierwszą osobą, która zrobiła to w tym aucie, bo tapicerka nie była jeszcze rozcinana, mimo, że kia jest z 2007 roku i ma już 270 tyś km (rada dla tych, co jeszcze tego nie robili. Uważajcie na odkręcanie ośmiu śrub, po których wyjmujemy pompkę. Siedem na osiem się ułamały przy próbie odkręcania. Musiałem gwintować i przykręcić innymi). Filtr wyglądał tragicznie, kisiel i syf. Nowy kupiłem za 81 zł w zielonogórskim ASO. Po wymianie nie zauważyłem zmian. Samochód dalej trzeba długo kręcić żeby w końcu odpalił, dym dalej się udziela, do tego pojawił się nowy błąd P2238(Niska wartość sygnału w obwodzie sterującym prądem dodatnim czujnika O2 - 1 rząd cylindrów 1) i stary P0088. Do tego przy jeździe próbnej podczas dodawania gazu po prostu sobie zgasł, odpaliłem i pojechałem dalej. Nie wiem gdzie teraz szukać. Może szukać od tego, gdzie to się zaczęło, czyli od filtra paliwa. Myślałem żeby obejść go i podłączyć przewody paliwowe chwilowo 'na krótko' i zobaczyć co się będzie działo. Macie może jakieś podpowiedzi? Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.

Kia Cee'd HB 1.6 CRDi 90 KM, 2007 r.

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 13 kwi 2017 08:07
przez grommit
Witam Wszystkich
Problem z sitkiem dopadł już mnie kolejny raz (pierwszy raz po 30 tys, 2 raz 60 tys) auto jest właśnie na wymianie klocków i przy okazji robię porządek z sitkiem
Dziwi mnie to że KIA nie widzi w tym problemu i nie zaleca choćby cyklicznego sprawdzania tych sitek.
PS

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 13 kwi 2017 08:17
przez Gizmo121
grommit napisał(a):Dziwi mnie to że KIA nie widzi w tym problemu i nie zaleca choćby cyklicznego sprawdzania tych sitek.


Bo to nie wina sitka tylko całego syfu z paliwa które je obkleja. :whistle2:

grommit napisał(a):Witam Wszystkich

a do przywitania jest stosowny dział :thank_you:

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 13 kwi 2017 09:14
przez grommit
Wiem że jest osobny dział ale grzeczność nakazuje się przywitać rozpoczynając wypowiedź. A co do tego że to wina paliwa to jasna sprawa dlaczego tylko KIA nie sugeruje przeglądania tego ustrojstwa??? ptosta sprawa zalecenie o cyklicznym sprawdzaniu.
Wczoraj podczas wyprzedzania o mało sie przez to nie zabiłem i poważnie się zastanawiam czy coś z tym nie zrobić

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 13 kwi 2017 16:32
przez Gizmo121
grommit napisał(a):Wiem że jest osobny dział ale grzeczność nakazuje się przywitać rozpoczynając wypowiedź.


...i zgodnie z regulaminem (też) tam powinienes się przywitac :cool:

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 19 maja 2017 09:37
przez micz_bl
Czy ktoś miał problem z błędem p242f i max 3000 obrotów? Niby błąd generuje dpf, być może coś innego?

Wysłane z mojego MI 4S przy użyciu Tapatalka

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 19 maja 2017 20:24
przez mastersik2011
Strone wczesniej pisalem o tym błędzie. Również go mialem. Po wymianie sitka w baku i wyczyszczeniu błędów w ecu poki co nic sie nie dzieje. Żadne błędy nie powracają.
Według mnie moze być to powodowane tym, że układ wtryskowy nie pracował pod odpowiednim ciśnieniem przez co czujnik dpf-u mógł pokazywać błąd.
Dla pewnosci mozesz uruchomić procedure wypalania dpf. Możliwości masz dwie. Jedna jest gdzies opisana na forum, a druga to komputerowa procedura wypalania dpf.

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 23 maja 2017 11:14
przez szary84
U mnie sytuacja wygląda następująco. Po przejechaniu ok 10 -30 km obroty spadają (nie można przekroczyć 2900 obr.). Wracają zarówno po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta jak i przy wypalaniu DPF-a. Dwukrotnie zdarzyło się, że wyższe obroty powróciły po przejechaniu ok 50-60km. Dzisiaj pojawił się check, komputer pokazuje błąd P0404 (recyrkulacja spalin). Czyżby EGR do wymiany lub czyszczenia?

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 31 maja 2017 17:07
przez Skilson
marcus111 czy udało Ci się rozwiązać problem? U mnie też błąd P1186 oraz sporadycznie P0088. Wymieniłem sitko w odstojniku, filtr paliwa i profilaktycznie olej i inne filtry, ale to i tak było do wymiany. I muszę przyznać że po tym wszystkim jest gorzej. Wcześniej błąd wyskoczył jakieś 3 razy co około 300km. Teraz pojawia się prawie po każdym uruchomieniu silnika, nawet zimnego. Dodatkowo czasami na rozgrzanym silniku jakby dłużej trzeba kręcić żeby odpalił. Nie było tak od razu po wymianie. Najpierw jakieś 500km spokój - brak błędów i brak odcinki przy 3000. Może ktoś podpowiedzieć co dalej sprawdzić, gdzie szukać? Zastanawiam się nad czujnikiem ciśnienia paliwa na szynie wysokiego ciśnienia. Wie ktoś jak to sprawdzić?

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 09 lip 2017 20:24
przez OskarC
Czesc
Potrzebuje jakiś zdjeć bądź manuala jak dostać sie do tego drugiego sitka.
Przejrzałem cały temat i zdjęcia pod opisami wymiany juz poznikały i nie można podejrzeć.
Mam 220tys i nigdy nie był wymieniany ten filterek. Wykładzina nie była rozerwana.
Ja sam w 15miesiecy zrobiłem 100tys wiec przydałoby sie zadbać o takie sprawy.
Ruszyło mnie ponieważ wyskoczył mi błąd egr który bedzie czyszczony we wtorek, ale te sitka chce sam wymienić pod blokiem. Jutro dzwonię zamówić je w serwisie.
Ze względu na to, ze bede to robił pod blokiem fajnie bedzie jak ktoś mi podrzuci jakiś manual ze zdjęciami. Przyspieszy mi to prace.
Zerwałem wykładzinę a tam jest sporo piachu do około, bede musiał najpierw to odkurzyć.
Co do egr to wchodzi w tryb awaryjny. Błąd skasowany. Przez jakiś czas Ok pozniej znów 2900obr ale bez błędu. po jakimś czasie zapala sie check. Teraz po skasowaniu zapala sie prawie odrazu. W trybie awaryjnym w miarę normalnie napędza sie chociaż coraz bardziej odczuwalne mulenie.

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 09 lip 2017 22:01
przez herni
szary84 napisał(a):U mnie sytuacja wygląda następująco. Po przejechaniu ok 10 -30 km obroty spadają (nie można przekroczyć 2900 obr.). Wracają zarówno po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta jak i przy wypalaniu DPF-a. Dwukrotnie zdarzyło się, że wyższe obroty powróciły po przejechaniu ok 50-60km. Dzisiaj pojawił się check, komputer pokazuje błąd P0404 (recyrkulacja spalin). Czyżby EGR do wymiany lub czyszczenia?



Przeczytaj mój problem też mam P0404 zmieniłem już EGR i nadal jest to samo.

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 10 lip 2017 11:47
przez OskarC
U mnie podobnie jak u Ciebie na klimie niewychodzi w tryb awaryjny mimo wyświetlającego checka z błędem egr.

Normalnie lata powyżej 3tys obr i nie muli

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 10 lip 2017 12:29
przez szary84
herni napisał(a):Przeczytaj mój problem też mam P0404 zmieniłem już EGR i nadal jest to samo.


U mnie po wymianie EGR i czujnika ciśnienia spalin błąd P0404 już się nie pojawia, niestety auto dalej wchodzi w tryb awaryjny. Podobnie jak u Ciebie po odpaleniu silnik pracuje nierówno.

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 10 lip 2017 13:40
przez OskarC
U mnie pracuje równo. Rano nieraz ma tak, ze podbija obroty, ale to moze być wina sitka w zbiorniku który bede wymieniał w środę. Zastanawiam sie jeszcze nad świecami. 220tys przebiegu pewnie przydałoby sie bo w zimę słabo palił

Re: spadek mocy po 3000 obr/min

Napisane: 10 lip 2017 15:23
przez boy
Witam
Posiadam kia ceed 2.0 140 KM rowniez spadek mocy przy 3000obr/min komputer pokazuje błąd P0087 czyli uszkodzenie w układzie czujnika ćiśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy sygnał za niski , stały oraz P1185 ciśnienie w rampie paliwa/systemowe za wysokie - staly, oraz P1185 ciśnienie w rampie paliwa/ systemowe - za wysokie - nieciągły . Prosze pomożcie co nalezy wymienic aby auto chciało jechać . Z góry dziękuję

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 11 lip 2017 07:37
przez herni
Sprawdź kostki przy czujnikach i wymień może filtr paliwa. Jak będzie to samo to trzeba od kogoś podmienić czujniki na chwile. Ale najpierw zacznij od filtra i sitka w zbiorniku.

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 11 lip 2017 11:17
przez OskarC
Wlasnie wymieniam olej, filtr paliwa, filtr powietrza.
Ewidentnie stwierdzam, ze na klimie jak pojeżdżę nie ma problemu nawet błąd gaśnie.
Jakiś czas temu check mi migał. Chłopaki podpięli komputer i wtedy był błąd czujnika ciśnienia spalin. Od tamtej pory do teraz nie miałem żadnych problemów.
Wiem, ze egr ma cos wspólnego z klima
Jutro bede miał sitko do zbiornika, tez odrazu je wymienię.
A dalej zostaje elektryk i spr czujników?

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Napisane: 27 lip 2017 22:15
przez kubutek
Witam,
proszę o pomoc w sprawie filterka omawianego w tym wątku.
Omawiany filtr (31090 4F000) pasuje do Hyundai i30, ale dla modelu 2007-2011. Ja mam model w wersji od 2012 i w ASO dowiedziałem się, że możliwa jest tylko wymiana całej pompy (uppps - ciut ponad 1000pln).
Kia i Hyundai, to jeden koncern i generalnie te same części ;)
Tylko na tym forum znalazłem idealnie pasujące opisy objawów jakie mam w moim i30 (błąd P1186, przycięcie mocy około 3000 obrotów, prędkość max 140, ...).
W opisie błędu P1186 jest sugestia wymiany regulatora lub czujnika ciśnienia paliwa na listwie paliwowej - oba wymienione.
Inspekcja zbiornika - czysty, bez farfocli.
Dodatkowa (po 3 miesiącach od rocznego serwisu) wymiana filtru paliwa - no bo musi być jakiś powód niedoboru sosu w silniku :)

Jeśli ktoś zna kod filterka dla i30 w wersji po 2012, będę bardzo wdzięczny. Może ta wymiana usunie usterkę w moim aucie.
Inne sugestie mile widziane.

Pozdrawiam.