spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

27 cze 2016 17:56

mati939 napisał(a):Te syf na sitku wygląda na mazut czyli paliwo do pociągów czy coś takiego. Często sprzedawcy to mieszają ze sobą bo jest tańszy.

Weź kurna nawet nie żartuj... No to tym bardziej starch kupić diesla dziś :!: :szok:
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
skrot
Kierownik
 
Posty: 509
Dołączył(a): 21 paź 2011 15:53
Lokalizacja: Zabrze
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

27 cze 2016 18:26

A mi się wydaje, że problem leży właśnie w wynalazkach typu Verva, Dynamic, itp.
Te wynalazki mało kto tankuje i zalegają w zbiornikach stacji, zanim zejdzie im tyle, żeby zamówić nową dostawę.
Na zwykłym ON jest nieporównywalnie większa rotacja i paliwo zawsze jest "świeże" na uczęszczanych stacjach.
skrot :thank_you:
To Protect and Serve

Obrazek

AUTOR WĄTKU
mati939
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

27 cze 2016 19:24

Ryba4 napisał(a):
mati939 napisał(a):Te syf na sitku wygląda na mazut czyli paliwo do pociągów czy coś takiego. Często sprzedawcy to mieszają ze sobą bo jest tańszy.

Weź kurna nawet nie żartuj... No to tym bardziej starch kupić diesla dziś :!: :szok:

No taka prawda bo dzisiaj większość patrzy jak najwięcej zarobić a nie patrzą na to że mogą stracić klienta. Ja przestałem mieć problemy z wtryskami itp w ciężarowkach od kiedy mam własne paliwo :)

Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Rosanów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

28 cze 2016 06:54

Kumpel też ma własne paliwo, ale trafił na kierowcę cwaniaka (między rafinerią a jego stacją) i teraz się z nim sąduje o zwrot 18k za naprawę wtrysków w X5 :wink: :grin: :grin: :grin:
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

darios7
Dopiero co...
 
Posty: 8
Dołączył(a): 09 lip 2016 12:57
Lokalizacja: mikolow
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 128KM
2014, L

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

09 lip 2016 18:33

Witam.
Mam chyba podobny problem to jest spadek mocy. Stało się to po zatankowaniu paliwa. Problem w tym że obecnie jestem w Chorwacji i w związku z tym pytanie czy mogę tak wracać do Polski 1100 km (jakoś 90-100 km\h dojadę) czy raczej laweta. Podstawowe pytanie to czy przez tę awarię jadąc takim autem można coś więcej uszkodzić. Czy może się zdarzyć że stanę na trasie i nie ruszę czy raczej tylko ograniczenie obrotów i spokojna jazda.

Drugie pytanko to czy w ASO trzeba wymienić tylko sitko czy może czyścić też bak, układ paliwowy, coś jeszcze wymienić.

Samochód jest jeszcze na gwarancji ale z tego co wiem uszkodzenia wywołane paliwem nie obejmuje gwarancja więc na razie chorwackiego ASO nie chciałbym odwiedzać.
Samochód jest na bieżąco serwisowany przebieg 36 tys.

Powrót we wtorek w nocy tylko pozostaje pytanie czy laweta czy powoli na kołach

AUTOR WĄTKU
pwl
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

10 lip 2016 17:06

Jeśli zdecydujesz się na jazdę to pamiętaj, że poza spadkiem mocy może też wyłączyć się silnik. Sugerowałbym nie wyprzedzać nic powyzej traktora. U mnie sitko wymienili (sugerowali czyszczenie chemiczne), do tego wyczyścili bak, wymieniłem też filtr paliwa przy okazji na wszelki wypadek.

Powiem tak, u mnie jak objawy się pojawiły to potem narosły lawinowo. Jak się nie boisz to się turlaj na niskich obrotach. Zawsze możesz zalać tym dodatkiem - z tego co piszą pomaga po wystąpieniu pierwszych objawów.

Czy KIA przypadkiem nie ma Euro Assistance?

Załatwienie sprawy w ramach gwarancji KMP z dobrym prawnikiem pewnie by się udało, ale to chyba droga przez mękę. To chyba nie jest uszkodzenie, a pośrednio efekt braku wstępnej pompy paliwa/małych rozmiarów siteczka/obowiązujących norm dla paliw. Oczywiście zakładając, że powodem jest biokomponent, a nie jakiś muł zassany z dna zbiornika na stacji.

darios7
Dopiero co...
 
Posty: 8
Dołączył(a): 09 lip 2016 12:57
Lokalizacja: mikolow
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 128KM
2014, L

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

10 lip 2016 18:18

Bardziej mnie interesuje czy nie załatwię silnika. Planuję podróż nocą po autostradach żeby nie było nadmiernego ruchu i nie zamierzam nic wyprzedzać. Jak stanę to zadzwonię po assistance bo mam holowanie do 1000km tylko planujemy jeszcze zahaczyć jeden nocleg na Slowacji i szkoda by było jednak wracać na lawecie bezpośrednio do Polski.
Generalnie będąc już w Chorwacji przyjechałem w żółwim tempie 350km (wspaniałe paliwo nalałem na Węgrzech) i mniej więcej już załapałem że jak zaczyna brakować mocy to noga z gazu bo zgaśnie i żadnego tempomatu bo w połączeniu z automatyczną skrzynią to pewny zonk. Już w Chorwacji zalałem cały bak najlepszego ichniego paliwa i dodałem butelkę preparatu STP (tylko to tutaj mają). Byliśmy na wycieczce 100km i żadne objawy nie wystąpiły i już myślałem że STP i dobre paliwo zadziałało a tu zonk-wczoraj silnik znowu zgasł tym razem podczas wolnej jazdy za panem jadącym wężykiem po drodze, którego strach wyprzedzić nawet sprawnym autem (pewnie za dużo wina), może jakoś się doczołgam do Polski.

stone_face
Brygadzista
 
Posty: 104
Dołączył(a): 29 kwi 2016 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

10 lip 2016 21:17

darios7 napisał(a):Bardziej mnie interesuje czy nie załatwię silnika. Planuję podróż nocą po autostradach żeby nie było nadmiernego ruchu i nie zamierzam nic wyprzedzać. Jak stanę to zadzwonię po assistance bo mam holowanie do 1000km tylko planujemy jeszcze zahaczyć jeden nocleg na Slowacji i szkoda by było jednak wracać na lawecie bezpośrednio do Polski. ...

Nikt Ci nie przewidzi tego czy dojedziesz z tą usterką, czy nie. To wróżenia z fusów. Przyczyna może być w kiepskim paliwie, a może w czym innym. Najlepiej podjechać do ASO Kia. Jeśli to usterka fabryczna, to naprawią bezpłatnie, jeśli to rzeczywiście wina paliwa i sitko się zapchało biokomponentem, to zapłacisz za czyszczenie sitka. Nie będzie to jakiś ogromny koszt.

AUTOR WĄTKU
mati939
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

10 lip 2016 21:58

Kup mixol lub coś na czyszczenie wtryskow gdzieś na stacji zalej i zrób małą wycieczke gdzieś 50 km i zobacz czy pomoże jeżeli tak to myślę że możesz wracać spokojnie. Jeżeli nie to raczej laweta bo może poważnie zaszkodzić silnikowi

Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka

darios7
Dopiero co...
 
Posty: 8
Dołączył(a): 09 lip 2016 12:57
Lokalizacja: mikolow
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 128KM
2014, L

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

10 lip 2016 23:05

Na razie wlałem uszlachetniacza STP - nie chcialem iść radykalną drogą z STP do czyszczenia wtrysków. I tak jak pisałem wydawało się że problem zniknął ( trasa 100km po górach) ale wczoraj jednak auto zgasło. Podjadę jutro do tutejszego ASO na kontrolę. Ewentualnie faktycznie mogę jeszcze wlać tego STP do wtrysków.

AUTOR WĄTKU
mati939
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

11 lip 2016 07:08

I taki fajny urlop Ci się trafił :D

Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka

AUTOR WĄTKU
pwl
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

11 lip 2016 08:27

Uszlachetniacz chyba na zatkane sitko nie pomoże. Ten konkretny zalecany Tunap jest do ubijania mikroorganizmów/rozpuszczania galaretki w sitku.
W ASO też tego tam nie mają? Jak się boisz do tamtejszego ASO oddać auto, a nie boisz się o gwarancję to zawsze możesz sam rozkręcić i chociaż tymczasowo wyczyścić sitko lub od razu kupić tam nowe i sobie wymienić.

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

11 lip 2016 11:27

pwl napisał(a):zawsze możesz sam rozkręcić i chociaż tymczasowo wyczyścić sitko lub od razu kupić tam nowe i sobie wymienić.

Ja bym tak zrobił. Po wymianie sitka będziesz miał problem z głowy. Czyszczenie pomaga na chwilę - podobnie jak dodatki, o czym się już przekonałeś.
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

darios7
Dopiero co...
 
Posty: 8
Dołączył(a): 09 lip 2016 12:57
Lokalizacja: mikolow
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 128KM
2014, L

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

12 lip 2016 12:27

Sprawdzilem w aso w Chorwacji i w komputerze zero błędów. Więc pojechałem. Do Budapesztu szło w miarę (100-120) przy przestrzeganiu paru zasad ale potem zaczęły się cyrki. Gaśnięcie, kompletny spadek mocy, szarpanie. Właśnie siedzę w maku w Nitrzena Słowacji i czekam na wymianę sitka (tutaj nie mająopcji czyszczenia :)). Wymiana plus diagnostyka komputerowa ok 80 euro. Jeszcze poprosiłem o sprawdzenie zbiornika i ewentualnie czyszczenie zbiornika paliwa. Zobaczymy czy pomoże i ile ostatecznie zostawięeuro w aso.

darios7
Dopiero co...
 
Posty: 8
Dołączył(a): 09 lip 2016 12:57
Lokalizacja: mikolow
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 128KM
2014, L

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

12 lip 2016 20:43

I już samochód sprawny. :swerve: Wymieniony filtr paliwa i\lub sitko, przeczyszczony bak, zalane normalne paliwo. Niestety całość 158 euro w tej cenie 18l nowego paliwa ale "niestety" jakieś 10 l paliwa premium poszło w kanał. Wszystko działa, samochód reaguje na kickdown jak kiedyś chociaż uczucie że zaraz silnik się zdławi i auto stanie chyba trzeba będzie dłużej "leczyć". Wniosek na przyszłość zabierać książkę serwisową wszędzie (części kosztów można było uniknąć )i przede wszystkim nie tankować za granicą na niesprawczonych stacjach na których jest tylko jeden rodzaj ON (jak są premium mimo wszystko tankować je chociaż słyszy się o małej rotacji takiego paliwa na stacjach co też nie jest dobre). Co ciekawe największy koszt to spuszczenie starego paliwa-ponad połowa ceny usługi (podejrzewam drogie koszty "utylizacji" paliwa.) no i panowie musieli przerzucić sporo mojego bagażu żeby dostać sie do baku.

Dziękuję za pomoc. :thankyouyellow:

AUTOR WĄTKU
max
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

14 lip 2016 17:07

Przeczytałem uważnie całe forum dot. spadku mocy bo mam ten sam problem. Moja historia jest znacznie dłuższa. Pierwszy raz problem wystąpił w 2014 kiedy wracając znad morza zatankowałem na nie sieciowej stacji. W Warszawie po następnym tankowaniu się zrobił problem. Wtedy odcinało go zwłaszcza na rondach i zjazdach. Niestety za kilka dni wyjeżdzałem na Węgry i zaryzykowałem. Nalałem STP do wtrysków i jakoś dojechałem. W Budapeszcie gdzie jest sporo górek miałem problem permanentny. Nalałem jeszcze raz STP i pojechałem przez Słowację do Zakopanenego. Trochę już na miejscu w Zakopcu jeszcze był problem ale jak do prawie pustego baku zatankowałem do pełna to ustapiło. Wiązałem to z tym, że ciągłe podjazdy mieszały w baku i jakoś się syf wypalił. Przez rok był spokój. Po roku problem się pojawił ale w trochę innej formie tzn. czasem nie palił za pierwszym razem a za kolejnym. W ramach eksperymentu wlałem setke denaturatu. Pomogło na kilka miesięcy, I tak w kółko. Po prostym jakoś jechał ale nad morzem gdzie musze pokonywać stromy podjazd ciągle był problem z odpalaniem. Denaturat a potem STP jakoś doraźnie pomagały. Ciekawe, że właściwie nie miałem problemu zimą. Raczej zawsze jak sie ciepło robiło. Teraz w kwietniu rozleciała mi się turbina a wcześniej był problem z paleniem. Poszła do reganerazji ale długi weekend, kolejka do regeneracji. W każdym razie 3 tygodnie stał. Jak wyjechałem z warsztatu to były problemy w odcinaniem. Przejeździłem 1,5 baku. Miałem jechać do warsztatu ale nie zdążyłem. Check Engine i rozleciała sie turbina. Mój mechanik zrobił zadymę u regeneratorów i koniec końców dali drugą. Samochód odebrałem ale problem odcinania zaraz się pokazał. Zacząłem czytać forum i okazało sie, że to problem dosć pospolity. Pojechałem do mechanika. Wyjęliśmy odstojnik. Nie miałem możliwości zakupu sitka bo zaraz wyjeżdżałem. Wyczysciliśmy je. 600 km nad może ikilka dni na miescu bez problemu. Ale jakaś dziurawa droga a po niej zakręt, opisywany podjażd i znany problem. Nalałem do pełna Schell Nitro + i STP do wtrysków. Lepiej. Potem jeszcze raz to samo. Lepiej ale nie perfekcyjnie. Zatankowałem i nalałem STP tym razem do czyszczenia układu lepiej. Kupiłem nowe sitko. Pojechałem do mechanika. Wymiana. Po kilku km go odcięło po zjeździe z wysokiego krawężnika. A potem 450 km super. Jak nowy. Kupiłem Tulip 195 przeciw gilom w dieslu. Wszystko git. Dziś rano odpalił za drugim razem. Potem po kilku jazdach zatrzymałem się prawymi kołami na wysokim krawężniku. Odpalił za 3-4 razem. Już jechał kiszkowato. Nie odcinało go ale nie miał weny do jazdy. Po kilku odpaleniach przełknął jakąś kluchę i jechał ok. Odpalał z każdym razem. Po jakimś czasie znów nie za pierwszym. Rozebrałem odstojnik. Sitko ma 4 dni to raczej nowe nie potrzebne. W odstojniku żadnych syfów. Przepłukałem wszystko bęzyną i przedmuchałem kompresorem. Na razie pali za kazdym razem. Paliwa z Tulipem wyjeździłem z 4-5 litrów to na razie pryszcz. Zobaczymy po baku. A wogóle to podejrzewam, że jedno czyszczenie może nie pomóc. Trzeba do skutku aż syf z baku wylezie.
Podsumowują u mnie nigdy nie było takiego czarnego syfu jak na zdjęciach u kolegów. Sitko było powiedzmy pomarańczowe i kilka maeńkich farfocelków.Zakładam, że to problem wynikający z dodatku bidiesla. Zobaczymy. W każdym razie dobranie sie do odstojnika jest dość proste. Potrzebny śrubokręt i klucz 8. Dla mnie było łatwe bo dwa razy widziałem jak mechanik to robił. Paradoksalnie największy problem stanowiło zdjęcię wężyków z krućców. Podpowiem. Taką wąską zębatą cżęść w szarej i pomarańczowej zapince podnosimy a taką jakby płaską blaszkę plastikową obok wciskamy i wtedy zsuwamy wężyki. Nic na siłę bo można połamać.

darios7 napisał(a):I już samochód sprawny.

daj znać po 2-3 tys czy pomogło.

1. W pierwszej kolejności zainwestuj w słownik, bo aż oczy bolą!!! Twoja nauczycielka polskiego powinna dostać dożywocie..pomijając fakt, że w przeglądarce masz autokorektę!
2. Nie pisz posta pod postem tylko edytuj!
3. Wypadałoby się przywitać w odpowiednim wątku.
4. Nie kojarzę by w roku urodzenia Chrystusa produkowali Ceedy... ale jakaś wczesna wersja VW już chyba mogła być ? :biggrin: R4

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

14 lip 2016 17:31

Jeżeli wymiana sitka nie pomogła, a takie jaja się dzieją głównie na jakichś zjazdach i podjazdach to naprawdę dziwne.. A wtryski ktoś sprawdzał w ogóle ?
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
pwl
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

19 lip 2016 08:08

max napisał(a):
darios7 napisał(a):I już samochód sprawny.

daj znać po 2-3 tys czy pomogło.


U mnie po 4tys / prawie 2m-cach od wymiany jest OK (stację na której zalałem paliwo przed awarią omijam szerokim łukiem).

Avatar użytkownika
mastersik2011
Kierownik zmiany
 
Posty: 183
Dołączył(a): 27 lip 2015 09:16
Lokalizacja: ok. Płocka
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1582 ON 115KM
2010, Comfort+

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

17 sie 2016 20:47

Koledzy pomocy!!!
Dziś wracając z zakupów zaczęła migać kontrolka silnika "CHECK". Samochód trochę stracił na mocy i idzie do max 3 tys obrotów zaś spalanie chwilowe średnio z 5 litrów przy 100km/h wzrosło do 7litrów. Przyznam się szczerze, że chciałem spróbować "lewego" paliwa (i chyba przysłowie "chytry dwa razy traci" nie jest próżne).
Czy to mogą być wtryski? Macie jakieś sugestie?
Obecnie:
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008

Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996

AUTOR WĄTKU
Kozak_Barabasz
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

18 sie 2016 08:47

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie .....
To może być cały układ paliwowy, począwszy od sitka, filtra aż do wtrysków ....
Common Rail jest wrażliwy na szitowe paliwo..... Zlej to dziadostwo i wlej do traktora.
Zalej czymś dobrym bak (Vpower czy tam inne wynalazki) i pojeździj aby przepłukać układ.
I tak Cię czeka kasacja błędów z komputera.
Jeszcze dobrze byłoby wymienić filtr paliwa ....

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl