spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
ano
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

07 kwi 2016 10:12

Broqu napisał(a): czyszczenie sitka nic nie da, "syzyfowa praca", tylko nowe sitko

Tak, wiem, ale nie każdy serwis oferuje tę część - stąd moje pytanie.

Broqu napisał(a): Ja dostałem samo sitko w ASO, w Lublinie, Technotop.

Zwróciłem się tam z zapytaniem o dostępność.

Dziękuję bardzo.

AUTOR WĄTKU
machu
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

11 maja 2016 15:11

Witam mam pytanko dotczace turbiny mam kia ceed 1.6 90 koni i jadacna trasie turbina ciagnie bez problemu nawet do 160 kmh jednak po zgaszeniu auta i ponownym odpalniu jest auto juz w trybie awaryjnym bez mocy i dopiero znowu trzeba zgasici i odpalic i jest dopiero normalnie znowu ciagnie jak oszalalal co moze byc przyczyna tego ?? jaki czujnik ? bo jak byly by lopatki zapieczone to juz po przekroczeniu 3 tys obrotow wpadal by w tryb awaryjny

AUTOR WĄTKU
szczur75
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

11 maja 2016 16:54

machu napisał(a):po zgaszeniu auta i ponownym odpalniu jest auto juz w trybie awaryjnym bez mocy


Jakie błędy w ECU?

AUTOR WĄTKU
machu
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

11 maja 2016 17:34

no wlasnie niewiem jeszcze nie podlaczalem pod komputer tak sie sam domyslam co to moze byc za przyczyna

AUTOR WĄTKU
szczur75
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

11 maja 2016 19:06

No to podepnij pod dobry diagnoskop i potem zacznij się zastanawiać.

AUTOR WĄTKU
machu
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

11 maja 2016 19:51

tak zrobie ale myslisz ze to cos z turbem czy lopatkami czy jakis czujnik przy takich objawach

AUTOR WĄTKU
szczur75
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

11 maja 2016 19:58

A co? Wróż Maciej jestem? :lol:

To może być wiele różnych rzeczy: sito w zbiorniku paliwa, EGR, sterowanie turbiną...

AUTOR WĄTKU
machu
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

14 maja 2016 13:05

Witam ponownie okazalo sie ze milem pekniety wezyk laczacy turbine z silnikiem i moc wrocila ale tak zapytam jeszcze wie ktos gdzie jest egr w ktorym miejscu zeby wyczyscic jest gdzies z przodu czy tam z tylu od turbiny??

AUTOR WĄTKU
machu
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

26 maja 2016 23:30

witam ponownie mam problem z moca w ceed tzn peka mi wezyk od podcisnienia ten co laczy turbine gruszke z jakas rurka co daje powietrze chyba na turbine 3 x pekl juz nowy co moze byc przyczyna

AUTOR WĄTKU
szczur75
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

27 maja 2016 01:40

Q w tym miejscu co pęka...osłona silnika górna przypadkiem nie dotyka?

AUTOR WĄTKU
machu
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

27 maja 2016 08:32

no chyba dotyka ale tego plastiku tzn oslony plastikowej i ciagle w jednym miejscu peka
niewiem czy kupic ten wezyk zbrojony

Avatar użytkownika
Gizmo121
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5406
Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

27 maja 2016 16:02

machu napisał(a):niewiem czy kupic ten wezyk zbrojony


może prościej podpiłować plastik tzn osłonę plastikową ;)
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje :)

AUTOR WĄTKU
pwl
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

26 cze 2016 22:10

Gizmo121 napisał(a):
machu napisał(a):niewiem czy kupic ten wezyk zbrojony

może prościej podpiłować plastik tzn osłonę plastikową ;)


W nowych cee'dach fabrycznie wężyk w tym miejscu jest owinięty grubą folią aluminiową (przemysłową, nie taką z kuchni) i zaklejony z obu stron taśmą izolacyjną - wygląda to tandetnie, ale chyba spełnia zadanie.

A teraz do rzeczy - kilka zdań odnośnie problemu z tematu i moja krótka historia z tym związana.
Auto mam od nowości, po ok. 22tys. km objawy jak opisane w wątku - najpierw zgasło przy rozpędzaniu się na autostradzie (do tego w trakcie dopalania DPFa), potem objawy powtórzyły się kilkukrotnie, albo spadek mocy i 2800obr max, albo silnik gasł bez ostrzeżenia w trakcie przyspieszania.
Kontrolka 'check' nie zaświeciła się ani razu, sprawdzane też na panelu klimy (nie wiem na ile wiarygodne) - dało rezultat "00".
Autko do ASO, niby w historii błąd niskiego ciśnienia paliwa - zapchane sitko w baku. W trakcie mojej wizyty był jeszcze jeden człowiek z tym samym problem, a kolejnemu pracownik tłumaczył ten sam temat przez telefon, także problem w tym ASO raczej dobrze znany.

Sitko w odstojniku wyglądało tak:
Obrazek

A teraz kilka mniej lub bardziej ciekawych faktów - może komuś do statystyk/analizy się przyda (informacje z dnia wystąpienia 'usterki'):
1) przebieg 22000km
2) wiek auta 20 miesięcy
3) roboczogodziny: 625
4) spalone litry paliwa: 1470 (tankowane tylko na sieciowych stacjach)
w tym:
311 zwykły ON / 1159 PREMIUM ON (zwykły głównie na początku użytkowania samochodu, od przebiegu 6tys tylko premium)

Info z ASO: wina biokomponentów w paliwach (ogólnie, nie że z ostatniego tankowania), zalecenia - stosować dolewki (TUNAP 195)

Na ten moment autko przejechało jakieś 2tys km/3 tyg i problem nie powrócił. Nie wiem też czy nie wgrali jakiegoś nowego softu do sterowania silnikiem - mam wrażenie, że jakoś tak bardziej zachowawczo się zbiera, ale może to tylko 'złudzenie optyczne'

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

27 cze 2016 07:38

Stosowałeś ten preparat Tunap 195, ile kosztuje?

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6858
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

27 cze 2016 09:18

Luuudzie, taki gnój po 22 tys :?: :!: :szok: :szok:
To co za bio gówno oni do tych paliw dzisiaj dodają, masło kurna :?: :!: :?: :!: :?: :!: :icon_evil:
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
pwl
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

27 cze 2016 10:11

mark napisał(a):Stosowałeś ten preparat Tunap 195, ile kosztuje?


W ASO sprzedali za ok 70 czy 80zł - jak sprawdzałem to cena była porównywalna z internetową (z dostawą).
Nie lałem tego jeszcze, mam opory przed stosowaniem dolewek. Preparat jest na zbiornik 80l i zalecali stosowanie co 4-5 tankowań. Myślę, że jak wleję to tak raz na 5tys. km, nie częściej. A sitko będzie trzeba monitorować i profilaktycznie wymieniać z olejem - co 15tys km (może nawet lepiej tak niż stosowanie dolewek), na szczęście dostęp w ceedzie jest łatwy, a siteczko kosztuje tyle co preparat (80zł policzyli). Zobaczymy za następne 15-20tys. jak wygląda po dolewkach.
Mój mechanik (od lat sprawdzony) odradza stosowanie dolewek do silników, które od początku nie miały ich robionych i jakoś bardziej liczę się z jego zdaniem niż z ASO, także nawet z tym anty-BIO szaleć nie będę.


Ryba4 napisał(a):Luuudzie, taki gnój po 22 tys :?: :!: :szok: :szok:
To co za bio gówno oni do tych paliw dzisiaj dodają, masło kurna :?: :!: :?: :!: :?: :!: :icon_evil:

Podobno sprawa się znacznie pogorszyła od kiedy miłościwie nam panujący zmienili ilość BIO z 5 na 7%. Tankuję na sieciówkach z dużym ruchem i też się nie spodziewałem takiego szlamu. No ale... tzw. ekologia. Najbardziej rozkłada na łopatki fakt, że leję głównie VERVĘ i DYNAMICa.
Może by tak to siteczko wysłać do UOKiKu z opisem (niebezpiecznego) zachowania autka, albo do centrali stacji na których tankowałem :roll: . Chciałem dać do lab chemicznego, żeby mi powiedzieli co to jest, ale za mało materiału na testy.
Ostatnio edytowano 27 cze 2016 16:57 przez pwl, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

27 cze 2016 10:46

Faktycznie nieciekawie to wygląda. Z tego co wiem, to pierwsze sygnały o utracie mocy spowodowanym przez zatykane bio-syfem sitka, zaczęły docierać od flotowców. KMP opisała problem z zaleceniami postępowania dla ASO, w specjalnym biuletynie.
Zaczynam się poważnie zastanawiać, nad kupnem tego preparatu czyszczącego.

AUTOR WĄTKU
pwl
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

27 cze 2016 11:30

mark napisał(a):KMP opisała problem z zaleceniami postępowania dla ASO, w specjalnym biuletynie.


Jakieś szczegóły?
Niestety na moim przykładzie - nawet gdyby wymieniali te sitka na przeglądach okresowych to i tak nie dadzą rady się zmieścić.

Swoją drogą przemknęło mi przez głowę domaganie się naprawy w ramach gwarancji. Jak autko odbierałem pytałem o specjalne zalecenia do eksploatacji - usłyszałem, że nic, tylko postępować wg instrukcji i harmonogramu. A tam nic o dolewkach nie ma. Z drugiej strony nie ich wina że taki syf się leje na stacjach zgodnie z normami.

AUTOR WĄTKU
wazza2508
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

27 cze 2016 11:35

Tunap 195 kupiony tydzień temu w GAM Długołęka 58,89 zł.Pozdrawiam :hi:

AUTOR WĄTKU
mati939
 

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

27 cze 2016 12:02

Te syf na sitku wygląda na mazut czyli paliwo do pociągów czy coś takiego. Często sprzedawcy to mieszają ze sobą bo jest tańszy. A ten olej kazali dolewac dlatego że ten syf też jest na wtryskach a olej je przeczysci

Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl