spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Rosanów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

13 lis 2017 11:12

tak to to.
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

miszaw
Klubowicz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 20 cze 2011 21:17
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

13 lis 2017 15:24

to w 2.0 crdi też występuje to sitko? Jakoś zawsze myślałem że ten problem występuje tylko w 1.6 crdi ??
Procek 2.0 CRDI Optimum+ 08'

Yankee
Dyrektor
 
Posty: 823
Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

13 lis 2017 16:29

@DaHoo
Najlepiej razem z bakiem i tylną kanapą w komplecie :-) bzdury opowiadają. Sam kupowałem takie sitko. Zapytaj w ASO. Fortuny nie zapłacisz za nie - tak przypuszczam.

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6510
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

13 lis 2017 17:12

A nie lepiej podpiąć najpierw pod GDS-a? Skoro zapalił się check, to na pewno jest zarejestrowany kod błędu. Wymienisz sitko, nic się nie zmieni, bo np. jakiś czujnik padł.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
Slowik8609
Dyrektor
 
Posty: 628
Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
Lokalizacja: Radom
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

13 lis 2017 18:21

kupowałem nie tak dawno to sitko -zapłaciłem chyba ok. 80 zł z tego co pamiętam
Obrazek

Obrazek

kosmos2011
Asystent Kierownika
 
Posty: 202
Dołączył(a): 13 sie 2017 13:54
Lokalizacja: GDAŃSK
Grupa: Trójmiasto
Marka i model samochodu: Hyundai Accent LC 2000r 1,3 G4EA

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

13 lis 2017 20:06

miszaw napisał(a):to w 2.0 crdi też występuje to sitko?


Obrazek

DaHoo
Przedszkolak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 25 sie 2017 10:10
Lokalizacja: Gostyń
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C1FL PRO, 1,6 CRDi ON 128KM
2011

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

14 lis 2017 21:42

Mam 1.6 CRDi

Wymiana samego sitka nic nie dała. Wymieniłem też filtr paliwa. Auto wkoncu normalnie jeździ. Kontrolka "Check" przestała świecić.
Dzięki za podpowiedzi

Pappa2
Przedszkolak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 24 lut 2016 12:43
Lokalizacja: kamienna góra
Grupa: Dolny Śląsk

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

27 lis 2017 12:53

Witam po 1,5 rocznej przerwie....
Gdzieś na którejś stronie tego postu pisałem o problemie odcięcia zapłonu przy 3000 obrotów oraz o błędzie na wtyczce intercoolera - zwarcie do plusa...
po 1,5 roku olewania tego trybu serwisowego, postanowiłem się ponownie zainteresować tematem i kupiłem wiązkę kabli do ceeda i przełożyłem instalację.. roboty na 2h, aby sztuka po sztuce podmieniać wtyczkę.. teraz wszystko działa. a najlepsze jest to że wiązka kabli z przesyłką kosztowała mnie poniżej 50 zl :D
więc polecam dla tych wszystkich co mają problemy z instalacją (zwarcia) wymianę na inna...

numery wiązki znajdziecie idąc kablami od komputera w głąb silnika....

pozdrawiam
kia ceed 2009r 1.6 crdi 115 KM 255tys
Kia cee'd 2012 1.6 crdi 128 KM 330 tys

arczi
Przedszkolak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 05 kwi 2016 19:37
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 ON 90KM
2011

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

08 gru 2017 18:57

miałem to samo i naprawiłem, winny był przepływomierz. Kupiłem nowy, koszt 300-600 pln w zależności od producenta.
Powodzenia

oles
Przedszkolak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 13 lut 2018 05:53
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Marka i model samochodu: kia ceed

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

15 lut 2018 11:20

witam . mam taki problem. auto weszło w tryb awaryjny czyli do 3tyś a potem w czasie jazdy obroty w dół i auto zgasło. probowałem zaraz odpalić ale nic. po ok 2mi auto zapaliło i jechałem dalej. przejechałem pare km i to samo. wymieniłem filtr paliwa i troche sitko w baku wyczyściłem i auto wyszło z trybu awaryjnego. jednak problem nie znikł. znowy jak rozgrzałem autko i chwile trzymałem na 3-4tys i autko spadlo do 0,8 i chodziło. zdrobiłem tak 3 raz i za 3 razem auto już padło. Nie udałl sie zapalić. kręcił ale nie odpalił. aku mam nowe. na komputerze nie widzi błędów. pomocy. Jeżeli sitko mam kupic to prosze o link z naniarem bo do Ceed 2.0 140km trzeba chuba kupić cały "koszyk" do baku

Avatar użytkownika
bart210
Dyrektor
 
Posty: 655
Dołączył(a): 04 lis 2016 11:06
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,6T Pb 204KM
2014, XL

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

15 lut 2018 12:25

Wygląda to jak problemy ze składem spalin. Przyczyn może być wiele od walnietych wtryskow po sondę lambda.

boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

15 lut 2018 20:20

Takie zdarzenie...
Dzisiaj zrobiłem test, podłączyłem kompa i nagrywałem dwie wartości, ciśnienie paliwa zadane (setpoint) oraz zmierzone (HiScan pro w/Cascade). O dziwo przez około 20 minut agresywnej jazdy tryb awaryjny się nie włączył. Warto zaznaczyć że pomiar tego ciśnienia strasznie był niestabilny. Jednostajne przyspieszanie, setpoint na 140MPa, a pomiar latał od 109 do 150MPa... ale w tryb awaryjny nie wchodził.

I nagle już pod sam koniec testów pompa się po prostu wyłączyła - gdyby nie bieg silnik by zgasł, ciśnienie zmierzone 0,0 MPa, zadane odpowiednio wysokie. Kontolka silnika (żadna kontrolka) się nie zapaliła. Redukując zatrzymałem się na pasie awaryjnym (brak reakcji na gaz, tylko zwalniał hamując silnikiem, żadna kontrolka się nie zapaliła - wysprzęgliłem - silnik zgasł. Komputer zanotował DTC 1186. Odpaliłem - bład zgasł - silnik pracował normalnie.

Taka rada - żeby zdiagnozować DTC trzeba podłączyć kompa jak silnik jest w trybie awaryjnym - w przeciwny razie błąd się skasuje i komputer nie pokaże żadnych błędów.

Czy takie sitko łatwo wymienić ? Wcześniejsze zdjęcia są już niedostępne - ktoś ma może kopie i może wrzucić ?

Pozdrawiam.

Yankee
Dyrektor
 
Posty: 823
Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

17 lut 2018 07:24

Wymiana sitka to banalna sprawa. Pamiętać trzeba że po wyjęciu z baku tego białego ustrojstwa widoczne sitko nie jest tym, które trzeba wymienić. Właściwe sitko jest w środku tego zbiorniczka.

boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

19 lut 2018 18:41

Otwarłem, wyciągnąłem, rozebrałem, wyrwalem stare sitko, zapiąłem nowe, złożyłem całość do kupy, włożyłem do zbiornika, podłączyłem przewody, zakręciłem odpaliłem.
1 pytanie: Czy coś się mogło zapowietrzyć ?
2 pytanie: w odstawniku było trochę stałych odpadów ,ale w większości był tam osad jakby opiłki metalu. To samo jest w zbiorniku. Ktoś wie co to może być ?

Avatar użytkownika
Magikrealista
Kierownik
 
Posty: 589
Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Podlaska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

20 lut 2018 01:11

boe6666 napisał(a):Otwarłem, wyciągnąłem, rozebrałem, wyrwalem stare sitko, zapiąłem nowe, złożyłem całość do kupy, włożyłem do zbiornika, podłączyłem przewody, zakręciłem odpaliłem.
1 pytanie: Czy coś się mogło zapowietrzyć ?
2 pytanie: w odstawniku było trochę stałych odpadów ,ale w większości był tam osad jakby opiłki metalu. To samo jest w zbiorniku. Ktoś wie co to może być ?

Może bak się łuszczy ? Podobno sorento miały z tym duży problem.
Obrazek

boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

20 lut 2018 09:52

Niestety nic nie pomogło, jest gorzej.
Na 2 biegu jest kangur i albo puszczę gaz i pojadę dalej delikatnie, albo silnik zgaśnie.
Samochód wchodzi w tryb awaryjny już przy pierwszym przyspieszeniu (pedał mocniej naciśnięty na 2 biegu).
Wymienię jeszcze filtr paliwa - może tu tkwi problem. Jakieś rady... ?

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

20 lut 2018 11:21

Jak jest syf w zbiorniku, musisz opróżnić zbiornik z paliwa, zastosować jakąś płukankę. Kiedy zbiornik będzie w środku już czysty, lejesz świeże dobre paliwo. Przy wymianie sitka w pompie, jednocześnie trzeba wymienić filtr paliwa.

boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

20 lut 2018 12:33

Nie ma syfu w baku, paliwo jest przeźroczyste w zasadzie, widać jedynie takie drobinki na dnie (jakby bardzo drobne opiłki metalu) - ten sam materiał tworzył w odstojniku osad który wyczyściłem. Oprócz osadu jak pisałem było parę kawałków stałych - sitko też nie było jakoś strasznie uwalone.
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia. Mianowicie w odstojniku od spodu jest zawór zwrotny. Rozumiem jego działanie, tj. zapobiega on chwilowemu zanikowi paliwa w przypadku agresywnej jazdy po zakrętach czy gwałtownego hamowania. Czy możliwym jest że po prostu ten zawór nie działa ? Albo źle działa ?

oles
Przedszkolak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 13 lut 2018 05:53
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Marka i model samochodu: kia ceed

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

20 lut 2018 19:19

witam serdecznie .nio i jestem po regeneracji pompy, czyszczenia wtryskow i sitka, wymiany czujnika położenia wałka rozrządu i połozenia wału rozrzadu i co??? nadal kreci i nie chce zagadać. Żadnych błedów na kompie nie pokazuje. co robić?? pomocy :redface:
samochod kia ceed 2.0 140 km diesel

boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h

20 lut 2018 21:30

Cóż.. jeśli możesz odpalić silnik podłącz kompa i sprawdź ciśnienie paliwa (zadane i zmierzone) - między nimi musi wystąpić różnica żeby samochód wszedł w tryb awaryjny z błędem P1186.
Regenrowałeś pompę wtryski itp. Jak wygląda odstojnik w baku? Sprawdź drożność zaworka na spodzie - czy działa ok, wymień filtr w odstojniku (w - nie na zewnątrz). Samochód w ogóle nie odpala ? Podłącz kompa i sprawdź jak wyglądają błędy podczas próby rozruchu - te błędy się kasują po wyłączeniu stacyjki. Napisz coś więcej...

W mojej sprawie winny był filtr paliwa, wymieniony 54 tyś temu. Wcześniej wymieniałem co 60tyś km w ASO, ostatnio wymieniłem na filtrona i jak się okazało: albo paliwo się pogorszyło w kraju, albo oryginał jest znacznie lepszy niż filtron. Samochód jeździ uzyskując pełne ciśnienie paliwa.

Wcześniej moje analizy podczas jazdy wykazały, że filtr puszczał paliwo ale skokowo. Np. na biegu jałowym zadane 24 MPa a zmierzone spadało do 22 po czym wskakiwało na 26, stabilizowało się na parę sekund i znowy spadało do 22 i tak w kółko. Im wyższe ciśnienie tym większe były wahania..

Pozdrawiam.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Wojwie i 27 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl