Dokładnie to na zewnątrz.
Po ponownym przeczytaniu tematu wnioskuję ze jest jeszcze jedno sitko w środku tak??
Sugerujesz żeby to wewnętrzne wymienić czy może to być coś innego??
spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Moderator: Żandarmeria
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
I właśnie to sitko wewnątrz odpowiada za spadek mocy.
Możesz zrobic foto dla potomnych, bo patrząc na innych długo wytrzymało
Możesz zrobic foto dla potomnych, bo patrząc na innych długo wytrzymało
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
-
BORO
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Super. Właśnie jestem w salonie.
Nowe sitko to koszt 67zl.
Postaram się wrzucić fotki z wymiany.
Może tak długo wytrzymało bo do 70tys km jeździło za granicą.
Może mają lepsze paliwo??
Nowe sitko to koszt 67zl.
Postaram się wrzucić fotki z wymiany.
Może tak długo wytrzymało bo do 70tys km jeździło za granicą.
Może mają lepsze paliwo??
-
szczur75
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
BORO napisał(a):Po ponownym przeczytaniu tematu wnioskuję
A można było pierwszy raz uważnie czytać. A nie po łebkach.
BORO napisał(a):jest jeszcze jedno sitko w środku tak??
No ba.
BORO napisał(a):Sugerujesz żeby to wewnętrzne wymienić
Oczywiście.
BORO napisał(a):czy może to być coś innego??
Teoretycznie, tak. Ale nie sądzę.
-
BORO
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Witam.
Ze sporym opóźnieniem ale wreszcie znalazłem chwilę żeby przedstawić rozwiązanie mojego problemu.
Duży w tym udział użytkownika szczur75 któremu dziękuję za merytoryczną pomoc.
A teraz po kolei:
Objawy usterki:
- Spadek mocy silnika
- silnik wkręca się tylko do 3000 obr/min
- prędkość max 120-140 km/h
- błąd wyświetlany przez komputer p 1186 o2 sensor heater circuit shorted - hardware fault.
Przyczyna awarii:
- zapchany filtr paliwa w komorze odstojnika ? chyba tak się to nazywa...
Naprawa usterki:
Zaczynamy od podniesienia tylnych siedzeń i dostania się do baku:
Następnie odkręcamy 8 śrub mocujących odstojnik i odłączamy przewody paliwowe:
A tu zdjęcie jak wygląda pełny bak paliwa mała rada żeby nie popełnić tego samego błędu co ja, wymianę robimy na w miarę pustym baku, mniej paliwa zostaje wtedy w odstojniku...
Teraz już z górki, przekładamy cały zespół do jakiejś siatki żeby ropą nie uwalić samochodu:
Kładziemy wszystko na jakiś stół roboczy i zaczynamy otwieranie białej puszki, siedzi ona na 3 zaczepach które widać na pierwszym planie, podważamy je śrubokrętem:
Po otwarciu ukazuje nam się przepiękny widok zapchanego do granic możliwości filtra który musimy wymienić:
A tu zbliżenie
I na koniec wymiana na nowy filtr i montaż w odwrotnej kolejności:
Jeśli chodzi o komputer to po wymianie błąd zostanie automatycznie wykasowany, nie trzeba się nawet podpinać przed OBDII.
Wszystkie objawy po tej wymianie ustąpiły i samochód jeździ tak jak przed usterką.
Czas naprawy około 40minut.
Koszt: 67zł część oryginalna kupiona w serwisie KIA w Warszawie.
Podziękowania: szczur75
Wnioski: słuchać kolegów z forum i oszczędzać na warsztatach jeśli naprawa nie jest skomplikowana
Pozdro BORO
Ze sporym opóźnieniem ale wreszcie znalazłem chwilę żeby przedstawić rozwiązanie mojego problemu.
Duży w tym udział użytkownika szczur75 któremu dziękuję za merytoryczną pomoc.
A teraz po kolei:
Objawy usterki:
- Spadek mocy silnika
- silnik wkręca się tylko do 3000 obr/min
- prędkość max 120-140 km/h
- błąd wyświetlany przez komputer p 1186 o2 sensor heater circuit shorted - hardware fault.
Przyczyna awarii:
- zapchany filtr paliwa w komorze odstojnika ? chyba tak się to nazywa...
Naprawa usterki:
Zaczynamy od podniesienia tylnych siedzeń i dostania się do baku:
Następnie odkręcamy 8 śrub mocujących odstojnik i odłączamy przewody paliwowe:
A tu zdjęcie jak wygląda pełny bak paliwa mała rada żeby nie popełnić tego samego błędu co ja, wymianę robimy na w miarę pustym baku, mniej paliwa zostaje wtedy w odstojniku...
Teraz już z górki, przekładamy cały zespół do jakiejś siatki żeby ropą nie uwalić samochodu:
Kładziemy wszystko na jakiś stół roboczy i zaczynamy otwieranie białej puszki, siedzi ona na 3 zaczepach które widać na pierwszym planie, podważamy je śrubokrętem:
Po otwarciu ukazuje nam się przepiękny widok zapchanego do granic możliwości filtra który musimy wymienić:
A tu zbliżenie
I na koniec wymiana na nowy filtr i montaż w odwrotnej kolejności:
Jeśli chodzi o komputer to po wymianie błąd zostanie automatycznie wykasowany, nie trzeba się nawet podpinać przed OBDII.
Wszystkie objawy po tej wymianie ustąpiły i samochód jeździ tak jak przed usterką.
Czas naprawy około 40minut.
Koszt: 67zł część oryginalna kupiona w serwisie KIA w Warszawie.
Podziękowania: szczur75
Wnioski: słuchać kolegów z forum i oszczędzać na warsztatach jeśli naprawa nie jest skomplikowana
Pozdro BORO
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Piękna relacja
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
-
szczur75
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
butter18 napisał(a):Piękna relacja
Piękne sitko.
Efekt jazdy na biopaliwie.
To gó..o zawsze coś ponawyrabia.
Wam pozostaje się cieszyć, że takie sitka macie. W subaru biopaliwo zapychało/zaglucało wtryskiwacze (denso). Czego efektem końcowym był niedomykający się wtryskiwacz i kaboooom. Dziura w tłoku, owalna tuleja cylindrowa. Wymiana shortblock + wtryskiwacze to jakieś 20-30 kpln. Deczko więcej niż 67 pln, jak by nie patrzeć.
BORO napisał(a): p 1186 o2 sensor heater circuit shorted - hardware fault.
To jakaś bzdura. Tzn. nr ok, ale interpretacja z doooopy. P1186 to zbyt niskie ciśnienie na listwie common rail.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
BORO napisał(a):Koszt: 67zł część oryginalna kupiona w serwisie KIA w Warszawie.
Podziękowania: szczur75
Wnioski: słuchać kolegów z forum i oszczędzać na warsztatach jeśli naprawa nie jest skomplikowana
szczur75 napisał(a):Wam pozostaje się cieszyć, że takie sitka macie.
Nic dodać, nic ująć.... Ten temat jest wałkowany w kółko, a niektórzy dalej próbują kombinować, czyścić dmuchać, a ile było narzekania "po co to gówno zamontowali i same problemy przez to!" itp itd..
Lepiej wymieniać filterek za 67 zł czy wtryskiwacze i pompę ?
Daję sobie płetwę uciąć, że w kolejnych generacjach Kia nie będzie już tego montowała, bo to wbrew logice producenta - przecież jak się wtryski zepsują to będzie zawsze wina paliwa, po co dbać o kieszeń użyszkodnika ??
Tylko ciekawe czemu wstrętna Kia to stosuje, a większość marek nie....
-
skrot - Kierownik
- Posty: 509
- Dołączył(a): 21 paź 2011 15:53
- Lokalizacja: Zabrze
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
BORO napisał(a):Witam.
Ze sporym opóźnieniem ale wreszcie znalazłem chwilę żeby przedstawić rozwiązanie mojego problemu.
Pozdro BORO
Brawo Super manual. Zachowałem na wszelki wypadek (odpukać)...
-
BORO
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Mam nadzieje ze się komuś przyda.
W końcu trzeba sobie pomagać
A z obrazkami zawsze łatwiej, tym bardziej że nie ma za wiele info o naszych samochodach w necie.
PS. Dzisiaj przyszły do mnie najazdy które mają mi zastąpić kanał, wiec jak coś będę robił przy samochodzie to będę starał się robić foto-relacje.
W końcu trzeba sobie pomagać
A z obrazkami zawsze łatwiej, tym bardziej że nie ma za wiele info o naszych samochodach w necie.
PS. Dzisiaj przyszły do mnie najazdy które mają mi zastąpić kanał, wiec jak coś będę robił przy samochodzie to będę starał się robić foto-relacje.
-
czaru$90
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Grzebałem, gmerałem ale nie znalazłem. Poszukuję zatrzaski na przewody paliwowe dochodzące do filtra paliwa. Silnik 1.6CRDi Przez nieumiejętne odblokowanie zostały wyłamane. Pytałem w ASO sprzedają tylko w komplecie z przewodem. Cena zaporowa bo najkrótszy przewodzik dł. ok 20cm kosztuje 140PLN. Może ma ktoś pomysł czym je zastąpić może z jakiegoś innego auta?
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
czaru$90 napisał(a): Poszukuję zatrzaski na przewody paliwowe dochodzące do filtra paliwa.
mozesz fote strzelić tych zatrzasków
BORO napisał(a):znalazłem chwilę żeby przedstawić rozwiązanie mojego problemu.
Brawo Ty
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
czaru$90
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Mam na kompie, jutro wrzucę fotki. Praktycznie identyczne idą do francuzów.
-
czaru$90
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
A teraz? http://www.forum.alfaholicy.org/zalacznik/156/124232-tryskajace_paliwo_pod_maska-11032014271.jpg mniej więcej o coś takiego mi chodzi.
Ostatnio edytowano 12 sty 2016 20:06 przez czaru$90, łącznie edytowano 1 raz
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
czaru$90 napisał(a):http://img717.imageshack.us/img717/5048/filtr02.jpg
404 Not Found
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
czaru$90
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
on jest wsadzony do końca ? w innym aucie to ten oring na króćcu jest łapany przez wtyczke...
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
-
czaru$90
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
butter18 napisał(a):on jest wsadzony do końca ? w innym aucie to ten oring na króćcu jest łapany przez wtyczke...
Na zdjęciu widać, że przewód jest zdjęty. Tak jak napisałeś ten kołnierz wystający służy do zablokowania przewodu przez owy zatrzask który ja potrzebuję w liczbie 2 sztuk
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
W ASO się dowiedziałem, że sitko się czyści, a nie wymienia
Zamówiłem sobie nowe, sam wymienię (87 zł).
Zamówiłem sobie nowe, sam wymienię (87 zł).
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Huczenie, buczenie, drgania i spadek mocy
przez ppp.p » 11 lip 2020 16:28 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 5643 Wyświetlone
- Ostatni post przez ppp.p
12 paź 2020 09:43
-
Huczenie, buczenie, drgania i spadek mocy
-
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
przez qb4487 » 10 sty 2020 11:50 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 5947 Wyświetlone
- Ostatni post przez qb4487
11 sty 2020 10:53
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
-
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
przez Pan Krecik » 17 paź 2022 20:01 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 4392 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pan Krecik
24 paź 2022 15:58
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
-
-
Rozruch silnika 1,6CRDi, na zimnym spadek napięcia aku do 8V
1, 2przez zychi » 24 sty 2021 13:15 w Silniki i skrzynia biegów - 21 Odpowiedzi / 10493 Wyświetlone
- Ostatni post przez zychi
23 lut 2021 20:42
-
Rozruch silnika 1,6CRDi, na zimnym spadek napięcia aku do 8V
-
-
Problem z dławieniem mocy
przez krzyshtof11 » 26 mar 2020 15:40 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 2 Odpowiedzi / 4558 Wyświetlone
- Ostatni post przez krzyshtof11
26 mar 2020 17:34
-
Problem z dławieniem mocy
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 118 gości