spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Moderator: Żandarmeria
-
FlyBear
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Jak juz wczesniej napisalem w zbiorniku paliwa jest porzadek, sitko jest czyste. Wyczyszczony został rowniez caly zbiornik. Co do przycisku pompki o ktorym wspomniales to nic z nim sie nie dzieje - nie zapada sie na wolnych obrotach jak rowniez przy dodaniu gazu. Blad wywal nawet jesli dodam gazu pow 3 - 3,5 tys na biegu jalowym. CHECK nie zapala sie.
- Tom-as
- Przedszkolak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 25 kwi 2015 20:06
- Lokalizacja: Sosnowiec, Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2009, Comfort+
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Witam wszystkich.
Jako że jestem świeżym użytkownikiem Ceed-a (1 m-c), a już pojawił się u mnie problem zgodny z tytułem tego postu, postanowiłem zasilić szanowne grono forumowiczów i dołączyć do was aby doradzić się "starszych" użytkowników.
Ale do rzeczy, wymieniłem już filtr paliwa (nie wiem czy nie był czasem jeszcze oryginalny choć auto ma już 165tyś.), dobrałem się też do baku, ale sitko było czyste, przynajmniej tak mi się wydawało, sprawdzałem to w półmroku i nie rozpinając przewodów (nie chciałem połamać wtyczki, a mocno siedziała i zatrzaski nie chciały puścić) więc tylko wyciągnąłem na tyle ile pozwoliły przewody, i po lekturze tego postu nasuwa się pytanie czy sitko faktycznie było czyste, czy też nie, więc przyjrzę się mu jeszcze raz ale już dokładniej.
W każdym bądź razie problem nie zniknął i raz na kilka dni auto traci moc przy 3tyś obrotów, później wraca do życia po wyłączeniu zapłonu i chwili "odpoczynku", nie zapala się również żadna lampka na desce rozdzielczej.
Szczur75 proszę o rozwinięcie tematu pompki na filtrze paliwa, nie sprawdzałem tego jeszcze, ale choćby z czystej ciekawości co oznaczałby taki objaw jaki opisujesz.
Jako że jestem świeżym użytkownikiem Ceed-a (1 m-c), a już pojawił się u mnie problem zgodny z tytułem tego postu, postanowiłem zasilić szanowne grono forumowiczów i dołączyć do was aby doradzić się "starszych" użytkowników.
Ale do rzeczy, wymieniłem już filtr paliwa (nie wiem czy nie był czasem jeszcze oryginalny choć auto ma już 165tyś.), dobrałem się też do baku, ale sitko było czyste, przynajmniej tak mi się wydawało, sprawdzałem to w półmroku i nie rozpinając przewodów (nie chciałem połamać wtyczki, a mocno siedziała i zatrzaski nie chciały puścić) więc tylko wyciągnąłem na tyle ile pozwoliły przewody, i po lekturze tego postu nasuwa się pytanie czy sitko faktycznie było czyste, czy też nie, więc przyjrzę się mu jeszcze raz ale już dokładniej.
W każdym bądź razie problem nie zniknął i raz na kilka dni auto traci moc przy 3tyś obrotów, później wraca do życia po wyłączeniu zapłonu i chwili "odpoczynku", nie zapala się również żadna lampka na desce rozdzielczej.
Szczur75 proszę o rozwinięcie tematu pompki na filtrze paliwa, nie sprawdzałem tego jeszcze, ale choćby z czystej ciekawości co oznaczałby taki objaw jaki opisujesz.
-
szczur75
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Tom-as napisał(a): sprawdzałem to w półmroku i nie rozpinając przewodów (nie chciałem połamać wtyczki, a mocno siedziała i zatrzaski nie chciały puścić) więc tylko wyciągnąłem na tyle ile pozwoliły przewody
Czyli NIC nie zrobiłeś.
Obejrzałeś sobie zewnętrzne sito.
Tak wygląda zespół ssący wraz z pływakiem. Z niego wystaje "pisiorowate" sitko. Ono nic Cię nie obchodzi.
Zespół MUSISZ wyciągnąć ze zbiornika. Rozebrać. W środku jest TO sitko:
I to właśnie MUSISZ wymienić.
Zapamiętaj słowo: WYMIENIĆ
-
szczur75
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
FlyBear napisał(a):sitko jest czyste
A Ty też zastanów się, które sitko masz czyste.
-
FlyBear
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
szczur75 napisał(a):FlyBear napisał(a):sitko jest czyste
A Ty też zastanów się, które sitko masz czyste.
no wlasnie to o ktorym mowisz
- Tom-as
- Przedszkolak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 25 kwi 2015 20:06
- Lokalizacja: Sosnowiec, Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2009, Comfort+
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Szczur75 dzięki za wyjaśnienia.
Swoją drogą ciężko jest znaleźć ten filtr, przeszukałem ALLE... i inne popularne portale aukcyjne i nie mogę go znaleźć, jedynie całe odstojniki.
Jutro jeszcze obdzwonię kilka hurtowni to może coś znajdę, a do "dłuugiego" weekendu chciałbym się z problemem uporać.
Swoją drogą ciężko jest znaleźć ten filtr, przeszukałem ALLE... i inne popularne portale aukcyjne i nie mogę go znaleźć, jedynie całe odstojniki.
Jutro jeszcze obdzwonię kilka hurtowni to może coś znajdę, a do "dłuugiego" weekendu chciałbym się z problemem uporać.
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
W ASO nie mają ?
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
-
szczur75
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Tom-as napisał(a):Jutro jeszcze obdzwonię kilka hurtowni
Nie trać czasu. Część tylko OEM.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6856
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Nawet masz numer części na zdjęciu...Bez przesady, ile to może kosztować w ASO, 15 zł? 20 ? To szkoda szukać po necie i więcej za przesyłkę płacić..
- Tom-as
- Przedszkolak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 25 kwi 2015 20:06
- Lokalizacja: Sosnowiec, Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2009, Comfort+
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Ryba4 napisał(a):Nawet masz numer części na zdjęciu...Bez przesady, ile to może kosztować w ASO, 15 zł? 20 ? To szkoda szukać po necie i więcej za przesyłkę płacić..
To oczywiście było pierwsze co sprawdziłem, ale jest to numer filtra do nowego Ceed-a, niestety do Ceeda 1 nie udało mi się odszukać numeru katalogowego.
Tak jak kolega Szczur75 przewidział w hurtowniach, w których pytałem(HART itp.) nawet nie potrafili mi znaleźć takiej części w swoich systemach, natomiast w ASO KIA w Katowicach 80zł i dwa dni robocze na ściągnięcie (niewiele drożej można kupić cały zespół ssący), także jeszcze się zastanawiam nad rozwiązaniem.
-
szczur75
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Tom-as napisał(a):(niewiele drożej można kupić cały zespół ssący),
Zapewne nowy, z czystym sitem.
Bierz. Ale potem nie płacz, że nie działa jak powinno.
- Tom-as
- Przedszkolak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 25 kwi 2015 20:06
- Lokalizacja: Sosnowiec, Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2009, Comfort+
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
szur75 napisał(a):Zapewne nowy, z czystym sitem.
Bierz. Ale potem nie płacz, że nie działa jak powinno.
To było tylko stwierdzenie, a nie wyrażenie chęci zakupu .
Natomiast dzisiaj po pracy wyciągnąłem cały ten mechanizm ssący, żeby go rozebrać i zobaczyć w jakim stanie jest to (właściwe tym razem) sitko. No i było na nim niewiele brudu, za to sporo żółtawego osadu, oraz w środku obudowy było sporo brudu. No a skoro miałem już wszystko wyciągnięte to odpaliłem kompresor, wziąłem zmywacz do hamulców(w celu rozpuszczenia tego osadu) oraz szczoteczkę do zębów (wydała mi się najodpowiedniejszym "narzędziem") i przeczyściłem oraz przedmuchałem sitko i całą resztę.
Efekt moim zdaniem zadowalający (gdybym wiedział jak dołączyć zdjęcie to bym to pewnie zrobił), w końcu jest to tworzywowa siatka a nie żaden zużywający się i zmieniający swoje właściwości w czasie materiał.
-
szczur75
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Sprawdź czy oczka sitka nie pozostały zaklejone przeźroczystym glutem. Pod światło będzie to widoczne.
- Tom-as
- Przedszkolak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 25 kwi 2015 20:06
- Lokalizacja: Sosnowiec, Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2009, Comfort+
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
szczur75 napisał(a):Sprawdź czy oczka sitka nie pozostały zaklejone przeźroczystym glutem. Pod światło będzie to widoczne.
Poświęciłem czyszczeniu sporą chwilę czasu i obejrzałem je dokładnie więc teraz nic nie powinno zakłócać przepływu.
Całość już złożona i przejechałem dzisiaj tak kontrolnie około 50km trochę miasta, trochę autostrady i na razie ok.
Objawy jednak pojawiały się co kilkaset kilometrów, a w długi weekend planuje zrobić około 600km więc będzie sprawdzian. Na razie dziękuję za porady i dam znać po weekendzie czy wszystko jest ok.
- Tom-as
- Przedszkolak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 25 kwi 2015 20:06
- Lokalizacja: Sosnowiec, Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2009, Comfort+
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
I zrobiłem kilkaset kilometrów pełen nadziei że problem rozwiązany, a tu znowu podczas jazdy dopadło mnie 3000 obr/min oraz 120km/h i choćbyś człowieku nie wiem co wyprawiał prawą nogą to nic nie zdziałasz , oczywiście do momentu wyłączenia zapłonu. Żadna kontrolka na desce rozdzielczej również nie informuje o problemie, więc nie wiem czy komputer coś wykaże?
FlyBear czy ty już uporałeś się z problemem, a jeśli tak to może podzielisz się swoimi doświadczeniami w tym temacie?
A może, któryś z kolegów forumowiczów ma jakieś sugestie?
FlyBear czy ty już uporałeś się z problemem, a jeśli tak to może podzielisz się swoimi doświadczeniami w tym temacie?
A może, któryś z kolegów forumowiczów ma jakieś sugestie?
-
Kozak_Barabasz
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Czemu nie jedziecie do ASO ?
Gwarancje wam się pokończyły przez km czy zaoszczędzaliście na przeglądach = gwarancja anulowana ?
Gwarancje wam się pokończyły przez km czy zaoszczędzaliście na przeglądach = gwarancja anulowana ?
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Nadal szczura nie posłuchałeś poza tym, skoro zapycha się sitko itp to może ma coś wspólnego z jakością paliwa,syfu w zbiorniku ?
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
-
FlyBear
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Tom-as napisał(a):I zrobiłem kilkaset kilometrów pełen nadziei że problem rozwiązany, a tu znowu podczas jazdy dopadło mnie 3000 obr/min oraz 120km/h i choćbyś człowieku nie wiem co wyprawiał prawą nogą to nic nie zdziałasz , oczywiście do momentu wyłączenia zapłonu. Żadna kontrolka na desce rozdzielczej również nie informuje o problemie, więc nie wiem czy komputer coś wykaże?
FlyBear czy ty już uporałeś się z problemem, a jeśli tak to może podzielisz się swoimi doświadczeniami w tym temacie?
A może, któryś z kolegów forumowiczów ma jakieś sugestie?
wymienilem czujnik cisnienia paliwa na listwie i na chwile obecna problem ze spadkiem mocy ie wystepuje.
Natomiast zaczal sie problem z nierowna praca zimnego silnika silnika i kopceniem jak ciagnik. Wtryski dawalem do regulacji i d***. Nie mam juz sily do tego samochodu.
-
szczur75
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
butter18 napisał(a):skoro zapycha się sitko itp to może ma coś wspólnego z jakością paliwa,syfu w zbiorniku ?
Estry metylowe kwasów tłuszczowych
Tom-as napisał(a):I zrobiłem kilkaset kilometrów pełen nadziei że problem rozwiązany, a tu znowu podczas jazdy dopadło mnie 3000 obr/min oraz 120km/h i choćbyś człowieku nie wiem co wyprawiał prawą nogą to nic nie zdziałasz , oczywiście do momentu wyłączenia zapłonu. Żadna kontrolka na desce rozdzielczej również nie informuje o problemie, więc nie wiem czy komputer coś wykaże?
Jak mantrę: Sito w odstojniku paliwa w zbiorniku DO WYMIANY.
Nie Q..WA do czyszczenia, jak niektórym się wydaje.
Myć, lizać i miziować to sobie możecie jajka.
Gryzoniu edytuj posty. Ale tekst dobry R4
-
taurus119
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Witam, czy u kogoś ten zabiegł pomógł? Mam podobnie obroty dochodzą max do 3 tys. i nie idą wyżej.
PS. Jeden warsztat twierdzi że to turbo...
Pozdrawiam
PS. Jeden warsztat twierdzi że to turbo...
Pozdrawiam
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Huczenie, buczenie, drgania i spadek mocy
przez ppp.p » 11 lip 2020 16:28 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 5541 Wyświetlone
- Ostatni post przez ppp.p
12 paź 2020 09:43
-
Huczenie, buczenie, drgania i spadek mocy
-
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
przez qb4487 » 10 sty 2020 11:50 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 5876 Wyświetlone
- Ostatni post przez qb4487
11 sty 2020 10:53
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
-
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
przez Pan Krecik » 17 paź 2022 20:01 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 4208 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pan Krecik
24 paź 2022 15:58
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
-
-
Rozruch silnika 1,6CRDi, na zimnym spadek napięcia aku do 8V
1, 2przez zychi » 24 sty 2021 13:15 w Silniki i skrzynia biegów - 21 Odpowiedzi / 10218 Wyświetlone
- Ostatni post przez zychi
23 lut 2021 20:42
-
Rozruch silnika 1,6CRDi, na zimnym spadek napięcia aku do 8V
-
-
Problem z dławieniem mocy
przez krzyshtof11 » 26 mar 2020 15:40 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 2 Odpowiedzi / 4484 Wyświetlone
- Ostatni post przez krzyshtof11
26 mar 2020 17:34
-
Problem z dławieniem mocy
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości