Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
katalizator
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 21:50

Maestro, czy mógłbyś mi podać link do tej dyskusji sprzed 3 lat? Chętnie przeczytam co tam się wtedy pisało, tylko sam jakoś nie mogłem nic o podobnej tematyce znaleźć. Przed dodaniem nowego wątku oczywiście szukałem.

dirtyweekender
Asystent Kierownika
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19 lip 2009 21:49
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 21:57

A dla mnie nie jest normalny styl jazdy jak sie wyprzedza na piatce. Tak mozemy ciagnac ta rozmowe bez konca. Jedni jezdza dynamicznie drudzy nie a, ze masz jakies obiekcje co do wyprzedzania na trzecim biegu to juz nie moj problem. Kazdy jezdzi i uzytkuje auto wedle swojego uznania.
Silnik benzynowy w ceedzie jest silnikiem wysokoobrotowym wiec dlaczego niby ma to szkodzic? :szok
Pro_Ceed 1,6 DOHC Optimum+ Black Pearl 17"

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 23:40

Jakim autem nie jeździłem to nie miałem potrzeby patrzenia w ekonomizery czy obrotomierz. Przecież to się czuje/słyszy. Po samej reakcji na naciśnięcie pedału wiadomo czy w danej sytuacji konieczna jest redukcja czy nie, czy zmiana biegu w górę. Owszem można się stosować do tego ekonomizera - jednak ja nie patrząc w niego i jadąc swoim stylem spalę mniej paliwa, utrzymam większą prędkość i mniej zmęczę motor. Bardziej szkodzi zbyt wczesna zmiana biegów niż ciągnięcie go wzwyż.

Ale każdy ma swój styl jazdy, swoje poglądy i ok. Jednak oczekiwanie dynamicznego wyprzedzania na 5 czy nawet 6 to pomyłka w silniku wolnossącym.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

19 gru 2011 09:46

Ceed jak każde skośnookie auto ciągnie tylko na wysokich obrotach, zmiana dźwięku silnika powyżej tej wartości może być też spowodowana II fazą rozrządu? Natomiast co do
ruszok napisał(a): dynamicznego wyprzedzania na 5 czy nawet 6
to kolega z salonowym Leonem II 1,9tdi tak zafascynowany tą "elastycznością" diesli i "dynamicznym zbieraniem się na każdym biegu" po 5 tys km (pięciu tysiącach) dokupił opcję "Nowy zestaw sprzęgła i dwumasy only for special customers" za 8 tyś zł i miał czarno na białym że rozj*bał te elementy przez wyprzedzanie na 6 biegu przy 80km/h... I jeszcze się mnie pytał "Ryba jak to kurde jest że ja zapinam wyższy biego żeby szybciej jechać a auto nie chce jechać?" :lol:
Fine B)
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
witia_2005
Weteran
 
Posty: 1598
Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
Lokalizacja: małopolska
Grupa: Małopolska

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

19 gru 2011 09:56

Ryba4 napisał(a):że ja zapinam wyższy biego żeby szybciej

A może by jego do czegoś zapiąć :?? :ha :ha :ha
Kia Rio 1,4 97KM
Obecny model Kia cee'd SW 1,6 benzyna nr serii 0420 FL

Witia.

Obrazek

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

19 gru 2011 11:46

Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
Vader
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

21 kwi 2012 17:20

Chciałbym się dowiedzieć odnośnie spadku mocy,mam pytanie czy 800 obr na biegu jałowym to prawidłowa wartość? Martwię się czy to nie jest za mało,wie kto? Dlaczego spada moc na biegu jałowym np.najpierw 1000 a potem 500 od czego to zależy oraz dlaczego się dzieje? Chodzi mi konkretnie o problem zbyt niskich obrotów na biegu jałowym czy 800 to wartość normalna w KIA czy też to chorobliwa wartość.Jak jest u was?

AUTOR WĄTKU
Grzegorz.K
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

21 kwi 2012 17:31

Witam w mojej Ceed 1,6 CRDI 90KM na biegu jałowym jest 900obr

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

21 kwi 2012 18:02

Oczywiście obaj czytacie to z analogowego, wychyłowego obrotomierza... Mówię tu szczególnie o obrotomierzu po FL...
Także obaj macie normalnie.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
Vader
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

23 kwi 2012 01:24

ruszok napisał(a):Oczywiście obaj czytacie to z analogowego, wychyłowego obrotomierza... Mówię tu szczególnie o obrotomierzu po FL...
Także obaj macie normalnie.

Nie skumałem?Ty masz lepszy obrotomierz? Czyli,że jak obrotomierz zacznie pokazywać 500 to też się nie martwić? Możesz wytłumaczyć,co masz na myśli.

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

23 kwi 2012 17:27

A ty po jakiejś śmiesznej wskazówce wiesz dokładnie ile silnik ma obrotów :!! :?? Zwłaszcza że ta wartość nie jest stała i każdej sekundzie w komputerze silnika jest inna? To są obroty ok dla rozgrzanego silnika.
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

23 kwi 2012 21:59

Chodzi mi o to jak odczytałeś 800 obrotów? A nie 750 albo 833? Bo wskaźnik jest co 500.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

23 kwi 2012 23:28

Ja bym tam widział 804,75 obr/min :P
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
Vader
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

24 kwi 2012 01:31

Teraz rozumiem,martwiłem się,że coś jest nie tak.Obrotów dokładnie nie mogę odczytać to fakt nigdy o tym nie pomyślałem.Wiecie są samochody które w ogóle nie mają obrotomierza wtedy na słuch tylko wszystko się robi.

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

24 kwi 2012 07:28

Ryba jak zwykle swoje "montre" wywody. Vader ok 800 jest ok, ale jak Ci spadną obroty do 500 to ja bym się zaczął martwić i to nawet bardzo. :P

AUTOR WĄTKU
Vader
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

25 kwi 2012 01:52

hacker napisał(a):Ryba jak zwykle swoje "montre" wywody. Vader ok 800 jest ok, ale jak Ci spadną obroty do 500 to ja bym się zaczął martwić i to nawet bardzo. :P

No to mnie uspokoiliście nie mam się o co martwić.Lecz zastanawiam się tak z ciekawości jaka jest ewentualna przyczyna spadku obrotów ?Co to oznacza dla silnika?

ceedek
Klubowicz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 21 gru 2017 10:43
Lokalizacja: Gdynia
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb 109KM
2008, Comfort+

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

09 kwi 2018 12:23

ruszok napisał(a):Przecież ten dźwięk to ewidentny pedał w podłodze. Czyli dużo powietrza i tyle. Dajesz mu więcej niż potrzebuje i stąd dudnienie. KAŻDY silnik to ma. Po prostu go męczysz i tyle. Tym bardziej jak piszesz, że objaw znika w miarę rozpędzania - potrzeba co raz więcej powietrza więc dudnienie cichnie.

Sorry za odkopywanie starocia, ale nie chciałem śmiecić zakładając nowy temat.
To co przeczytałem wyżej to (bez obrazy) ale brednie... Nie, nie każdy samochód tak ma. Kilkoma w życiu jeździłem i w żadnym nie spotkałem się z czymś takim. Szukałem trochę na ten temat w sieci i ciężko cokolwiek znaleźć. Dla mnie to jest lekki dramat :-) W zakresie obrotów 2800-3000 silnik zaczyna wibrować i ma jakby spadek mocy. Myślałem że to jakaś usterka z początku, ale w ASO powiedziano mi, że te silniki tak już po prostu mają... Wycie występuje na każdym biegu. I wcale nie trzeba "cisnąć" pedału gazu, ja jeżdżę spokojnie, bez piłowania silnika więc to nie jest kwestia "męczenia" silnika poprzez zbyt agresywną jazdę czy też jazdę na zbyt niskich obrotach.

Poprzednia strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 29 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl