Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
katalizator
 

Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

17 gru 2011 15:20

Chciałbym zwrócić się do innych użytkowników KIA CEE'D z prośba o pomoc w ustaleniu, czy zachowanie mojego auta jest typowe dla tego modelu...
Auto kupiłem w sierpniu tego roku, teraz ma przejechane ponad 9 tyś km. Otóż auto jeździ bardzo fajnie w zakresie prędkości od 0 do 90 km/h, potem ma taki jakby spadek mocy zanim rozpędzi się powyżej 120 km/h. Jak już się rozpędzi to znów czuć, że ma moc i dynamikę, ale te prędkości z zakresu 100-120 są bardzo kluczowe bo najczęściej potrzebne a zwłaszcza przy wyprzedzaniu. To właśnie bardzo mnie irytuje bo auto pomimo swoich 126 KM (silnik benzynowy 1.6) jest w tym zakresie prędkości dużo mniej dynamiczne niż Octavia z 102 KM! Dodatkowo ten jak ja to nazywam "dołek" charakteryzuje się głośniejszą pracą silnika (a może bardziej układu wydechowego) co z kolei irytuję moją żonę :) Zbieram się by iść z tym do serwisu, ale raz że ciągle nie ma na to czasu a dwa to obawiam się, że jeśli porządnie się do rozmowy nie przygotuję, to mnie po prostu odeślą z niczym...
Czy ktoś ma może jakieś sugestie, pomysły co z tym fantem zrobić?

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

17 gru 2011 15:43

może po prostu zabierasz się za dynamiczne rozpędzanie auta na złym biegu? U mnie na 3 i 4 bardzo chętnie i dynamicznie zbiera się. Grunt to odpowiednie obroty.

AUTOR WĄTKU
katalizator
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

17 gru 2011 16:04

Tak, tak racja - ja tu piszę o prędkościach (na 6-ym biegu) ale ogólnie to chodzi o obroty - zaczyna się to "zjawisko" przy 2.7 tyś obrotów. Silnik zaczyna głośniej pracować bo jak zakładam (być może mylnie) słabnie. Do wyprzedzania zazwyczaj redukuję do 5-o biegu, ale zjawisko jak dokładnie takie samo, tzn. wyraźny wzrost poziomu głośności a przyrost prędkości mało imponujący :) To nie jest taka drastyczna różnica w pracy silnika, że w serwisie nie będą mogli powiedzieć, że to są moje fanaberie. Zjawisko nie zawsze jest tak czytlene, z moich obserwacji wynika, że nasila się gdy jest trochę pod górkę albo mocno pod wiatr itp a jak jest z górki to jest prawie niezauważalne. Stąd moja hipoteza o "dołku" na wykresie mocy lub momentu obrotowego silnika... :)

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

17 gru 2011 16:12

katalizator napisał(a):ja tu piszę o prędkościach (na 6-ym biegu)

Powiedziałbym - wszystko w temacie. Ten bieg na pewno nie służy do rozpędzania, a już na pewno nie przy takiej prędkości. Piątka to też tak dość słabo wg mnie. Pochwal się haker jak to u ciebie.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

17 gru 2011 16:31

No sorry, ale ja jak mam dynamicznie wyprzedzać to 3 i 4 do odcięcia, czasem nawet i 2. Taki już jestem :D
Katalizator to normalne o czym mówisz. Gdy przy obrotach 2,5-3,5k rpm będziesz wciskał mocniej gaz na 4, 5 i 6 to zawsze tak będzie. Pod wiatr lub pod górkę jest to bardziej odczuwalne, bo silnik jest bardziej obciążony. Serwis stwierdzi, że wszystko jest ok. Spróbuj w takiej sytuacji zrobić redukcję do 4, a może nawet do 3 i zobaczysz, że auto poleci do przodu. Benzyna już tak ma i jak chcesz dynamicznie jechać to musisz kręcić.

(Mój tysięczny post! :fiu )

dirtyweekender
Asystent Kierownika
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19 lip 2009 21:49
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

17 gru 2011 22:27

katalizator napisał(a):Do wyprzedzania zazwyczaj redukuję do 5-o biegu


Powiem tak, silnik 1,6PB lubi a wrecz kocha wysokie obroty, dla mnie od 80-90 jak nie zredukujesz na trzeci bieg to nie ma mowy o dynamice. Na spokojnie czwarty bieg. Jak chcesz jezdzic tym silnikiem dynamicznie musisz go krecic powyzej 4tys obrotow.
Twoje porownanie do silnika octavii jak dla mnie mija sie z celem, jest bez absolutnie zadnych szans. Ten niby maly silnik 1,6 robi prawie wszytkie inne benzyniaki o pojemnosci dwoch litrow jak i wiekszosc diesli do 1,9 (nie pytajcie skad to wiem :D ). Wiec jezeli faktycznie masz jakies zastrzezenia co do jego pracy, udaj sie do ASO.
Pro_Ceed 1,6 DOHC Optimum+ Black Pearl 17"

AUTOR WĄTKU
katalizator
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 10:19

Trudno się nie zgodzić z tym co piszecie, 11 lat temu kupiłem nowego KIA Pride i tak właśnie jeździłem (niski bieg, wysokie obroty), tylko że wtedy benzyna była ponad dwa razy tańsza i co najważniejsze nie było wskaźnika zużycia ani chwilowego ani średniego :) Bezpośrednio przed tym CEE'Dem jeździłem Golfem IV, też z benzynowym silnikiem 1.6 auto nie było nowe, było ciężkie bo w kombi wiec demonem prędkości, czy przyśpieszenia to ono nie było, ale "ciągnął" równo w całym zakresie obrotów. Właśnie to mnie niepokoi, że do tych ok 2,7 tyś obrotów silnik pracuje cichuteńko a potem obserwuje wzrost głośności. Wiadomo, że wyższe obroty tym musi być trochę głośniej, ale ten wzrost nie jest jednak stopniowy tylko taki trochę jakby "zero-jedynkowy" a co jeszcze ciekawsze po przekroczeniu kolejnego progu wręcz jakby nawet spadał. Być może jak piszecie wynika to z połączenia mojego stylu jazdy z urodą tego silnika, ale zastawiam się czy mogło mieć na to wpływ to, że pierwsze kilometry tego auta to była trasa z Łodzi do Poznania i z powrotem autostradą, z jednostajną prędkością 110-120 km/h. Zgodnie z instrukcją powinno się auto "układać" na zróżnicowanych obrotach silnika, ale przeczytałem to dopiero po powrocie :)

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 10:33

Te dźwięki są zazwyczaj przy dość mocno wciśniętym pedale gazu? Wg. mnie to normalne i sprawę załatwi jedynie zmiana stylu jazdy :P
To autko najlepiej ciągnie grubo powyżej 3k rpm.

AUTOR WĄTKU
maestro
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 11:02

dirtyweekender napisał(a):Ten niby maly silnik 1,6 robi prawie wszytkie inne benzyniaki o pojemnosci dwoch litrow jak i wiekszosc diesli do 1,9


Pewnie, że tak :lol: Potwierdzam, a nawet zaprzeczam bo mój 1.6 robi jak chce nawet trzylitrowe benzyniaki :lol:

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 11:07

Ale macie Panowie fantazje. Albo te 2 i 3 litrowe benzyniaki mają was w d**** i jadą spokojnie albo coś się wam śniło :D :he

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 11:42

Przecież ten dźwięk to ewidentny pedał w podłodze. Czyli dużo powietrza i tyle. Dajesz mu więcej niż potrzebuje i stąd dudnienie. KAŻDY silnik to ma. Po prostu go męczysz i tyle. Tym bardziej jak piszesz, że objaw znika w miarę rozpędzania - potrzeba co raz więcej powietrza więc dudnienie cichnie. Nie ma rady - zmień styl i redukuj. To jest wolnossąca benzyna - moment obrotowy nie powala więc nie oczekuj nie wiadomo czego...

A co do Octavii to 102 konie to ma wersja MPI czy TSI? Jaka pojemność?

Ceed:
126 KM (93 KW)/6300 RPM 154 Nm/4200 RPM
Octavia MPI:
102 KM (75 KW)/5600 RPM 148 Nm/3800 RPM

Od 3800 RPM już na pewno w Octavii nie będzie równomiernie "ciągnąć" - w ceedzie przypada to na 4200. Ważne też ile biegów w obu furach.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
katalizator
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 12:29

Miałem na myśli właśnie tę Octavię której parametry tech. wypisałeś (czasami jeżdżę takim autem służbowo). Te parametry mówią po prostu że Octavia bardziej pasuje do mojego stylu jazdy:) To co piszecie ogólnie nastraja mnie raczej optymistycznie. Postaram się to sprawdzić w praktyce. Dzięki!

rawemon
Dyrektor
 
Posty: 732
Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Mazowiecka

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 14:14

Ja do 120km/h wyprzedzam na trójce, wyższe biegi przy wyższych prędkościach.

AUTOR WĄTKU
katalizator
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 14:27

Wszystko wydaje się być oczywiste. Jednak jedna rzecz jeszcze mnie nurtuje... Sugestie ze strony komputera, które są zgoła całkiem odmienne. Przy 70-80 km/h (w zależności od nachylenia trasy) sugeruje on by włączać 6-y bieg :)

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 14:31

To jest ekonomizer i to bardzo tępy. W zasadzie nie uwzględnia warunków drogowych. W pewnych warunkach to można, ale raczej się jeździ na czucie i odsłuch, a nie na ten bajer. I taką taktykę polecam. Bo zamęczysz te auto.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
maestro
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 16:02

ruszok napisał(a):To jest ekonomizer i to bardzo tępy. W zasadzie nie uwzględnia warunków drogowych. W pewnych warunkach to można, ale raczej się jeździ na czucie i odsłuch, a nie na ten bajer. I taką taktykę polecam. Bo zamęczysz te auto.


Muszę się wtrącić.... ale na czucie i słuch to sie jeździło maluchami.
Wiele aut jest takich, przy których niewiele slychac i czuć przy 2 czy 4 tys. obrotów i często bez spojrzenia na obrotomierz nie da sie ocenic na jakim biegu jedziemy. Obrotomierz to nie tylko bajer, tak samo ekonomizer.

Przepraszam również, ale na wyprzedzanie na trójce majac 120 kmh - moge powiedziec tylko jedno ceed to nie porsche. Te 4-5 tys. obrotów, w ktorych silnik ma najwieksze mozliwosci to nie wskazanie na jakich obrotach powinniśmy jeżdzić. To nie ciągnik rolniczy. Oczywiście możemy ich używać gdy istnieje taka potrzeba, a nie dlatego bo tak trzeba bo wtedy nie meczymy silnika itd....

Przeparaszam za złośliwość, ale czasem mam wrażenie, że jeździmy różnymi autami.

A co do zjawisk towarzyszacych przy 3 tys. obrotów - o tym już było też 3 lata temu. Trochę inaczej ale było.

dirtyweekender
Asystent Kierownika
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19 lip 2009 21:49
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 17:17

Moze nie jezdzimy innymi autami tylko kazdy ma swoj styl jazdy. :P
Pro_Ceed 1,6 DOHC Optimum+ Black Pearl 17"

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 17:59

Maestro mieszasz. My tu nie mówimy o jeździe 120km/h na 3 biegu tylko podczas wyprzedzania i dynamicznego rozpędzania auta.
Co do jazdy na słuch i patrzenia na obroty to jeśli Ty przy każdej zmianie biegu patrzysz na obroty to :good Ja zdecydowanie wolę patrzeć na drogę, a biegi zmieniać wtedy kiedy czuję taką potrzebę. Dodam tylko, że przy mojej jeździe nie ubywa mi oleju z silnika i nie mam problemów z silnikiem. :)

rawemon
Dyrektor
 
Posty: 732
Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Mazowiecka

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 19:43

Kolego Maestro, napisałem o wyprzedzaniu na trójce do 120km/h, nie od 120km/h - to zasadnicza różnica.

AUTOR WĄTKU
maestro
 

Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...

18 gru 2011 21:29

hacker napisał(a):Dodam tylko, że przy mojej jeździe nie ubywa mi oleju z silnika i nie mam problemów z silnikiem.


Mi też ani grama nie ubywa oleju. A spalanie mam napewno dużo niższe :) Zawali drogą też nie jestem :)

rawemon napisał(a):Kolego Maestro, napisałem o wyprzedzaniu na trójce do 120km/h, nie od 120km/h - to zasadnicza różnica.


No tak, dobrze zrozumiałem, powyżej 120 km/h już nie wiele można na 3 biegu, bo niedlugo odcięcie.

hacker napisał(a):Maestro mieszasz. My tu nie mówimy o jeździe 120km/h na 3 biegu tylko podczas wyprzedzania i dynamicznego rozpędzania auta.


Przyznam się szczerze.... mając na prędkościomierzu 100 km/h może ze 3 razy w życiu w ceedzie redukowałem bieg na 3 aby szybko kogoś wyprzedzić i to były sytuacje powiedzmy prawie na styk aby zdążyć. Wy piszecie o stylu jazdy, gdzie aby wyprzedzić czy dynamicznie rozpędzić auto ciągniecie na trzecim biegu do 120 km/h, a to według mnie nie jest normalny styl jazdy w przypadku ceeda, czy nawet dla kazdej wolnossącej benzyny o takiej pojemności. Do większości wyprzedzeń wystarczy piąty bieg, czasem czwarty, trójka to ekstremum, chyba że mówimy o wyprzedzaniu przy 50 km/h to i wtedy na dwójce można.

Przepraszam za dyskusje nie na temat :)

Następna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot], Wojwie i 50 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl