Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
Moderator: Żandarmeria
-
katalizator
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
Maestro, czy mógłbyś mi podać link do tej dyskusji sprzed 3 lat? Chętnie przeczytam co tam się wtedy pisało, tylko sam jakoś nie mogłem nic o podobnej tematyce znaleźć. Przed dodaniem nowego wątku oczywiście szukałem.
- dirtyweekender
- Asystent Kierownika
- Posty: 248
- Dołączył(a): 19 lip 2009 21:49
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
A dla mnie nie jest normalny styl jazdy jak sie wyprzedza na piatce. Tak mozemy ciagnac ta rozmowe bez konca. Jedni jezdza dynamicznie drudzy nie a, ze masz jakies obiekcje co do wyprzedzania na trzecim biegu to juz nie moj problem. Kazdy jezdzi i uzytkuje auto wedle swojego uznania.
Silnik benzynowy w ceedzie jest silnikiem wysokoobrotowym wiec dlaczego niby ma to szkodzic?
Silnik benzynowy w ceedzie jest silnikiem wysokoobrotowym wiec dlaczego niby ma to szkodzic?
Pro_Ceed 1,6 DOHC Optimum+ Black Pearl 17"
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
Jakim autem nie jeździłem to nie miałem potrzeby patrzenia w ekonomizery czy obrotomierz. Przecież to się czuje/słyszy. Po samej reakcji na naciśnięcie pedału wiadomo czy w danej sytuacji konieczna jest redukcja czy nie, czy zmiana biegu w górę. Owszem można się stosować do tego ekonomizera - jednak ja nie patrząc w niego i jadąc swoim stylem spalę mniej paliwa, utrzymam większą prędkość i mniej zmęczę motor. Bardziej szkodzi zbyt wczesna zmiana biegów niż ciągnięcie go wzwyż.
Ale każdy ma swój styl jazdy, swoje poglądy i ok. Jednak oczekiwanie dynamicznego wyprzedzania na 5 czy nawet 6 to pomyłka w silniku wolnossącym.
Ale każdy ma swój styl jazdy, swoje poglądy i ok. Jednak oczekiwanie dynamicznego wyprzedzania na 5 czy nawet 6 to pomyłka w silniku wolnossącym.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6856
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
Ceed jak każde skośnookie auto ciągnie tylko na wysokich obrotach, zmiana dźwięku silnika powyżej tej wartości może być też spowodowana II fazą rozrządu? Natomiast co do
Fine
to kolega z salonowym Leonem II 1,9tdi tak zafascynowany tą "elastycznością" diesli i "dynamicznym zbieraniem się na każdym biegu" po 5 tys km (pięciu tysiącach) dokupił opcję "Nowy zestaw sprzęgła i dwumasy only for special customers" za 8 tyś zł i miał czarno na białym że rozj*bał te elementy przez wyprzedzanie na 6 biegu przy 80km/h... I jeszcze się mnie pytał "Ryba jak to kurde jest że ja zapinam wyższy biego żeby szybciej jechać a auto nie chce jechać?"ruszok napisał(a): dynamicznego wyprzedzania na 5 czy nawet 6
Fine
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
Ryba4 napisał(a):że ja zapinam wyższy biego żeby szybciej
A może by jego do czegoś zapiąć
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6856
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
-
Vader
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
Chciałbym się dowiedzieć odnośnie spadku mocy,mam pytanie czy 800 obr na biegu jałowym to prawidłowa wartość? Martwię się czy to nie jest za mało,wie kto? Dlaczego spada moc na biegu jałowym np.najpierw 1000 a potem 500 od czego to zależy oraz dlaczego się dzieje? Chodzi mi konkretnie o problem zbyt niskich obrotów na biegu jałowym czy 800 to wartość normalna w KIA czy też to chorobliwa wartość.Jak jest u was?
-
Grzegorz.K
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
Witam w mojej Ceed 1,6 CRDI 90KM na biegu jałowym jest 900obr
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
Oczywiście obaj czytacie to z analogowego, wychyłowego obrotomierza... Mówię tu szczególnie o obrotomierzu po FL...
Także obaj macie normalnie.
Także obaj macie normalnie.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
Vader
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
ruszok napisał(a):Oczywiście obaj czytacie to z analogowego, wychyłowego obrotomierza... Mówię tu szczególnie o obrotomierzu po FL...
Także obaj macie normalnie.
Nie skumałem?Ty masz lepszy obrotomierz? Czyli,że jak obrotomierz zacznie pokazywać 500 to też się nie martwić? Możesz wytłumaczyć,co masz na myśli.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6856
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
A ty po jakiejś śmiesznej wskazówce wiesz dokładnie ile silnik ma obrotów Zwłaszcza że ta wartość nie jest stała i każdej sekundzie w komputerze silnika jest inna? To są obroty ok dla rozgrzanego silnika.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
Chodzi mi o to jak odczytałeś 800 obrotów? A nie 750 albo 833? Bo wskaźnik jest co 500.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6856
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
Ja bym tam widział 804,75 obr/min :P
-
Vader
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
Teraz rozumiem,martwiłem się,że coś jest nie tak.Obrotów dokładnie nie mogę odczytać to fakt nigdy o tym nie pomyślałem.Wiecie są samochody które w ogóle nie mają obrotomierza wtedy na słuch tylko wszystko się robi.
-
hacker
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
Ryba jak zwykle swoje "montre" wywody. Vader ok 800 jest ok, ale jak Ci spadną obroty do 500 to ja bym się zaczął martwić i to nawet bardzo. :P
-
Vader
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
hacker napisał(a):Ryba jak zwykle swoje "montre" wywody. Vader ok 800 jest ok, ale jak Ci spadną obroty do 500 to ja bym się zaczął martwić i to nawet bardzo. :P
No to mnie uspokoiliście nie mam się o co martwić.Lecz zastanawiam się tak z ciekawości jaka jest ewentualna przyczyna spadku obrotów ?Co to oznacza dla silnika?
- ceedek
- Klubowicz
- Posty: 67
- Dołączył(a): 21 gru 2017 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb 109KM
2008, Comfort+
Re: Spadek mocy przy ok 3 tyś obrotów...
ruszok napisał(a):Przecież ten dźwięk to ewidentny pedał w podłodze. Czyli dużo powietrza i tyle. Dajesz mu więcej niż potrzebuje i stąd dudnienie. KAŻDY silnik to ma. Po prostu go męczysz i tyle. Tym bardziej jak piszesz, że objaw znika w miarę rozpędzania - potrzeba co raz więcej powietrza więc dudnienie cichnie.
Sorry za odkopywanie starocia, ale nie chciałem śmiecić zakładając nowy temat.
To co przeczytałem wyżej to (bez obrazy) ale brednie... Nie, nie każdy samochód tak ma. Kilkoma w życiu jeździłem i w żadnym nie spotkałem się z czymś takim. Szukałem trochę na ten temat w sieci i ciężko cokolwiek znaleźć. Dla mnie to jest lekki dramat W zakresie obrotów 2800-3000 silnik zaczyna wibrować i ma jakby spadek mocy. Myślałem że to jakaś usterka z początku, ale w ASO powiedziano mi, że te silniki tak już po prostu mają... Wycie występuje na każdym biegu. I wcale nie trzeba "cisnąć" pedału gazu, ja jeżdżę spokojnie, bez piłowania silnika więc to nie jest kwestia "męczenia" silnika poprzez zbyt agresywną jazdę czy też jazdę na zbyt niskich obrotach.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Ceed GT Brak mocy dziwny metaliczny dzwięk przy 6000 obrotów
przez tomek1434 » 04 maja 2019 23:33 w Silniki i skrzynia biegów - 12 Odpowiedzi / 9404 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioteer
29 maja 2019 23:20
-
Ceed GT Brak mocy dziwny metaliczny dzwięk przy 6000 obrotów
-
-
Huczenie, buczenie, drgania i spadek mocy
przez ppp.p » 11 lip 2020 16:28 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 5541 Wyświetlone
- Ostatni post przez ppp.p
12 paź 2020 09:43
-
Huczenie, buczenie, drgania i spadek mocy
-
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
przez qb4487 » 10 sty 2020 11:50 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 5876 Wyświetlone
- Ostatni post przez qb4487
11 sty 2020 10:53
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
-
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
przez Pan Krecik » 17 paź 2022 20:01 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 4207 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pan Krecik
24 paź 2022 15:58
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
-
-
1.6 CRDI Sprzęgło i wibracje przy 2 tys obrotów
przez antos90 » 03 kwi 2021 17:07 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 7820 Wyświetlone
- Ostatni post przez milczar86
17 kwi 2021 23:03
-
1.6 CRDI Sprzęgło i wibracje przy 2 tys obrotów
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości