Miałem nadzieję nie zakładać tego wątku, ale dowiedziałem się, że mojego problemu nie rozwiąże aktualizacja oprogramowania (dzięki ruszok)
Po 2000 km pojawił się problem. Otóż po uruchomieniu silnika i spokojnej jeździe auto zaczyna szarpać. Zakres obrotów 1500-2000 obr/min., a temp. w zakresie 60-80 st. C. Nie zawsze szarpie, co czyni diagnostykę problematyczną. Jestem umówiony na komputer w ASO, ale wolałbym tam pojechać przygotowany
Czy więcej użytkowników 1.6 CRDi ma ten problem? Ktoś wie, jak go naprawić?
Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z DPF]
Moderator: Żandarmeria
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
Jeśli chodzi o nie DPFowców to ja tego nie mam. Masz dobre paliwo więc filtr możemy wykluczyć. Ja bym Ci proponował na przekór sobie i swoim przekonaniom zrobić jeden bak dynamicznej jazdy - serio. Nie mówię o nie wiadomo jakim targaniu, ale nich to auto trochę pojeździ, trochę przepali...
Jak widać nie staram się ekstremalnie oszczędzać, a i do tego co ileś baków "pozwalam sobie". Z mojej pracy w ASO peugeota wiem jak wyglądają silniki jeżdżone eko. Po prostu to wszystko się zapycha bo nie ma ciśnienia, które przeczyszcza dolot itd. Stamtąd wyniosłem wiedzę o przeganianiu co jakiś czas auta.
Nie można popadać ze skrajności w skrajność. Oszczędzanie jest ok, ale ekstremalne oszczędzanie skończy się źle.
Jak widać nie staram się ekstremalnie oszczędzać, a i do tego co ileś baków "pozwalam sobie". Z mojej pracy w ASO peugeota wiem jak wyglądają silniki jeżdżone eko. Po prostu to wszystko się zapycha bo nie ma ciśnienia, które przeczyszcza dolot itd. Stamtąd wyniosłem wiedzę o przeganianiu co jakiś czas auta.
Nie można popadać ze skrajności w skrajność. Oszczędzanie jest ok, ale ekstremalne oszczędzanie skończy się źle.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
jv10
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
Dzisiaj tankowanie, więc postaram się przegonić silnik na wyższych obrotach. Niemniej dobrze wiedzieć, czy jestem jedynym pechowcem z tym problemem.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
ruszok napisał(a):Masz dobre paliwo więc filtr możemy wykluczyć.
No nie wiem czy st1 to dobre paliwo, ale co do meritum to nie mam pojęcia więc nie będę się wymądrzał. Ale przecież to nowe auto! 6tys przebiegu!
-
awer - Kierownik
- Posty: 450
- Dołączył(a): 22 lut 2011 21:20
- Lokalizacja: Małopolska.
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 PRO, 1,6 Pb 135KM
2014, L
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
Na st1 paliwa w Polsce dostarczał Lotos. Piszę dostarczał, bo gdzieś niedawno czytałem, że wykupił ich Statoil.
pro_cee'd L+FUN+UVO_pierwsza rejestracja 01.2015
był pro_cee'd Optimum 1.4 109 KM_2008
był pro_cee'd Optimum 1.4 109 KM_2008
-
jv10
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
Ryba4 napisał(a):No nie wiem czy st1 to dobre paliwo
st1 w Szwecji. Nawet nie wiedziałem, że mamy tą sieć w Polsce Tutaj uznałem je za odpowiednik Neste (znajmowy robił kontrole paliw w pomorskim i Neste zawsze miało paliwo zgodne z wymaganiami)
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
Aaaa no przecież, Ty nie tutejszy:D Jest jest kilka stacji, bezobsługowych właśnie. To nie ma tematu, tam nie leją chyba wody
-
jeleniak - Weteran
- Posty: 1248
- Dołączył(a): 06 paź 2010 08:33
- Lokalizacja: Jaworzno
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA I FL 1,7 CRDI
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
tak samo mi szarpie w 1,7 crdi,obroty 1600-1800 i delikatne naciskanie gazu lub odpuszczanie,brak czasu na aso, przebieg 3500km
CEE'D SW 1,6 CRDI 115KM, C+, 2010 FL
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
Też ma DPFa?
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
jeleniak - Weteran
- Posty: 1248
- Dołączył(a): 06 paź 2010 08:33
- Lokalizacja: Jaworzno
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA I FL 1,7 CRDI
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
tak, mowa o ix35 1,7 crdi 115hp (2011r)
CEE'D SW 1,6 CRDI 115KM, C+, 2010 FL
-
jv10
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
Byłem w serwisie. Rzecz jasna komputer nie raportuje błędów, nie ma aktualizacji oprorgamowania i jestem pierwszym klientem, który to zgłasza. Chyba nigdy nie słyszałem innej bajki niż ta
Szarpanie ciągle występuje i nie wiem co robić. Sugerowano mi wymianę filtra paliwa (po 6000 km!) na mój koszt, oczywiście w razie gdyby zabieg ten nie pomógł to kasa umoczona, ponieważ gwarancja tego nie obejmuje, a ekspert KIA nie ponosi odpowiedzialności za złe diagnozy.
Nie wiem co robić, auto nowe, a czasami szarpie jak dziki rumak.
Szarpanie ciągle występuje i nie wiem co robić. Sugerowano mi wymianę filtra paliwa (po 6000 km!) na mój koszt, oczywiście w razie gdyby zabieg ten nie pomógł to kasa umoczona, ponieważ gwarancja tego nie obejmuje, a ekspert KIA nie ponosi odpowiedzialności za złe diagnozy.
Nie wiem co robić, auto nowe, a czasami szarpie jak dziki rumak.
-
Darek_Korbik
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
A od którego roku sprzedawali CRDI z PDF w Polsce? Pozdrawiam
-
jv10
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
Jeżeli się nie mylę to mam zaszczyt jeździć jedną z pierwszych Cee'd z DPF, czyli rok 2010 był wyjątkowo niekorzystny...
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
MR2010.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
liroyek
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
hej
ja tem mam dpf u siebie i jak narazie wszystko ok, mam 6500 km i jedyne co zauwazylem to pare razy spalanie 0,8 przy hamowaniu silnikiem
ja zawsze staram sie tankowac na shellu czy bp chociaz ostatnio zalalem na orelnie - werva on wczesniej vpower disel lub ultimeta
zwykly disel bez dopmieszek tankowalem za 1 razem jak wyjechalem z salonu i to na lukoil bo blisko salonu bylo
ja tem mam dpf u siebie i jak narazie wszystko ok, mam 6500 km i jedyne co zauwazylem to pare razy spalanie 0,8 przy hamowaniu silnikiem
ja zawsze staram sie tankowac na shellu czy bp chociaz ostatnio zalalem na orelnie - werva on wczesniej vpower disel lub ultimeta
zwykly disel bez dopmieszek tankowalem za 1 razem jak wyjechalem z salonu i to na lukoil bo blisko salonu bylo
-
jv10
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
W Szwecji prawie wszystkie stacje sprzedają tego samego Diesla, więc niewiele da się kombinować Gdyby szarpanie występowało tylko, gdy ja prowadzę to powiedziałbym, że coś jest niebangla z moją nogą, ale rwało również pod nogą żony i innych osób...
A niezerowe spalanie przy hamowaniu silnikiem poruszyłem i wspólnymi siłami ustalaliliśmy, że to najprawdopodobniej filtr DPF się dopala
A niezerowe spalanie przy hamowaniu silnikiem poruszyłem i wspólnymi siłami ustalaliliśmy, że to najprawdopodobniej filtr DPF się dopala
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
jv10 napisał(a):Byłem w serwisie. Rzecz jasna komputer nie raportuje błędów, nie ma aktualizacji oprorgamowania i jestem pierwszym klientem, który to zgłasza. Chyba nigdy nie słyszałem innej bajki niż ta
Szarpanie ciągle występuje i nie wiem co robić. Sugerowano mi wymianę filtra paliwa (po 6000 km!) na mój koszt, oczywiście w razie gdyby zabieg ten nie pomógł to kasa umoczona, ponieważ gwarancja tego nie obejmuje, a ekspert KIA nie ponosi odpowiedzialności za złe diagnozy.
Nie wiem co robić, auto nowe, a czasami szarpie jak dziki rumak.
A gdzie byłeś w ASO w Polsce czy w Szwecji
-
jv10
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
W Szwecji, dlatego w Polsce nawet nie zamierzam próbować zgłaszać sprawy. Niestety, ale pod względem obsługi klienta jesteśmy 100 lat za murzynami...
Póki co problem jest mniejszy niż wcześniej. Nie wiem dlaczego, czy to zmiana stylu jazdy, czy też trasy (z międzymiejskiej na autostradę). Ogólnie już "tylko" 20k km do serwisu - zobaczę jak się będzie auto zachowywać po nim.
Póki co problem jest mniejszy niż wcześniej. Nie wiem dlaczego, czy to zmiana stylu jazdy, czy też trasy (z międzymiejskiej na autostradę). Ogólnie już "tylko" 20k km do serwisu - zobaczę jak się będzie auto zachowywać po nim.
-
liroyek
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
u mnie wczoraj zauwazylem ze silnik troche dziwnie pracowal, hamuje silnikiem a tu spalanie 1,1 (odrazu wiedzialem ze to dopalanie dpf- czytam forum ) niestety przejechalem tak 17 km do pracy i dalej bylo tak samo, musialem auto wylaczyc, pozniej po pracy odpalam i juz jakby ok, spalanie przy hamowaniu 0 ale silnik nie do konca rowno pracowal (tzn nie idelanie jak wczesniej), do domu 17km, obiadek i na autostrade, przegonilem go troche (200km/h) wracajac do domu juz bylo ok, dzis rano odpalam chodzi super jade do pracy i jest pieknie, no ale wczoraj pare razy poszedl az do odciecia, niestety przy dpf trzeba autko ostro czasami przegonic - pytanie tylko gdzie tu logika pomyslodawcy DPF - przeciez przeganiajac auto spalam wiecej niz normalnie czyli w powietrze idzie pewnie tyla samo syfu jak nie wiecej gdyby DPF nie bylo wogole
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D
liroyek napisał(a):w powietrze idzie pewnie tyla samo syfu jak nie wiecej gdyby DPF nie bylo wogole
Ale auto spełnia normy ekologiczne na papierze A za to wszystko nie płaci fabryka tylko TY Życie
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Szarpanie przy wciskaniu sprzęgła - ESP?
przez Fifi94 » 02 kwi 2020 11:31 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 4762 Wyświetlone
- Ostatni post przez Fifi94
02 kwi 2020 11:31
-
Szarpanie przy wciskaniu sprzęgła - ESP?
-
-
1.6 GDI - szarpanie przy przyspieszaniu oraz nierówna praca
przez Dartal » 13 wrz 2019 22:17 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 11532 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
27 wrz 2019 22:59
-
1.6 GDI - szarpanie przy przyspieszaniu oraz nierówna praca
-
-
Kia Cee'd 1.6 crdi automat 115km zmiana biegów szarpanie
przez Kagan » 29 kwi 2020 06:29 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 4242 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kagan
29 kwi 2020 06:29
-
Kia Cee'd 1.6 crdi automat 115km zmiana biegów szarpanie
-
-
1.6 CRDI Sprzęgło i wibracje przy 2 tys obrotów
przez antos90 » 03 kwi 2021 17:07 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 8122 Wyświetlone
- Ostatni post przez milczar86
17 kwi 2021 23:03
-
1.6 CRDI Sprzęgło i wibracje przy 2 tys obrotów
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości