Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z DPF]

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
jv10
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

11 wrz 2013 19:51

Możesz napisać o jakim dokładnie preparacie jest mowa?

AUTOR WĄTKU
piociel
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

25 lut 2014 11:57

U mnie nie ma 2kkm na blacie, a już coś podobnego zauważyłem. Z tych 2kkm 1500 była po trasie także to na pewno nie DPF. Przy powolnym ruszaniu na pierwszym biegu auto zaczyna sie czasami ze mną szarpać. Dopiero mocniejsze naciśnięcie gazu wyciąga go z tej zadyszki. Na razie obserwuje. Nie mam doświadczenia w jeździe dieslami, więc myślałem, że to tzw. "turbo dziura".
Swoją drogą, czy w C2 jest jakaś informacja, że aktualnie wypala się DPF?

AUTOR WĄTKU
Garou
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

03 cze 2014 13:22

Panowie mam problem z moim autkiem, trochę dziwny, ciężki do zdiagnozowania, nie wiem czy to przez ten DPF tak się dzieje, czy coś jest nie tak z autem. Ale może zacznę od początku.
Auto z drugiej ręki kupione, przejechałem 4000 tys. km od czasu zakupu, przebieg 194tys.km 1,6CRDi 115KM, problem objawia się tym, że podczas podjazdu na wzgórze auto bardzo delikatnie szarpie tak jakby paliwa nie dostawał tyle ile potrzebuje silnik, przy stałej prędkości bez manipulacji pedałem gazu, filtr paliwa wymieniany przed tą zimą co była. Inna rzecz jaką zauważyłem, że czasem podczas jazdy autostradą, nie mogę na żadnym biegu przejść powyżej 2800 obr. wciskając pedał gazu do dechy, auto czuć wyraźnie hamuje sztucznie silnikiem, nie wiem co się dzieje, czy to objaw wypalania filtra DPF i tak będzie czy coś jest nie tak z komputerem auta lub wtryskiem? Podkreślę, że to moje pierwsze auto z filtrem DPF i nie wiem co robić, czy wymieniać ponownie filtr paliwa, czy mi pokaże cokolwiek na kompie w ASO, może ktoś spotkał się z podobnymi odczuciami i ma na to radę albo wie o co chodzi?

falcon
Kierownik zmiany
 
Posty: 148
Dołączył(a): 07 gru 2011 20:04
Lokalizacja: Bydgoszcz
Grupa: Kujawska

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

04 cze 2014 07:45

Garou napisał(a):... przejechałem 4000 tys. km od czasu zakupu...

Czy to nie pomyłka ? :)

AUTOR WĄTKU
Garou
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

04 cze 2014 12:09

Nie Auto miało 188tys. km ja dojechałem kolejne 4000km i zaczęły się problemy, może to zapchany filtr paliwa z zanieczyszczeń z baku, nie wiem, szukam kogoś kto się moze spotkał z podobnymi objawami w jego aucie.

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

04 cze 2014 14:43

falcon napisał(a):
Garou napisał(a):... przejechałem 4000 tys. km od czasu zakupu...

Czy to nie pomyłka ? :)

Garou napisał(a):dojechałem kolejne 4000km


Jesteś w gimnazjum :?? :szok
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
tabalma
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

06 cze 2014 11:29

Witam
ja na twoim miejscu zajrzał bym do baku w celu wyczyszczenia smoka, miałem podobny objaw tylko do tego silnik kręcił max do 3000obr/min, żadna lampka nie zapaliła z tego powodu.

AUTOR WĄTKU
Garou
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

13 cze 2014 13:39

uhm, dzięki za info, w następnym tyg. planuje jechać na warsztat sprawdzić zbiornik, filtr paliwa i zawór ERG. Mam nadzieję, że zdiagnozuje problem, jeśli nie to jadę na komputer może tam coś pokaże. Dzięki za wskazówkę.

AUTOR WĄTKU
Garou
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

13 cze 2014 13:48

tabalma napisał(a):Witam
ja na twoim miejscu zajrzał bym do baku w celu wyczyszczenia smoka, miałem podobny objaw tylko do tego silnik kręcił max do 3000obr/min, żadna lampka nie zapaliła z tego powodu.


A objawy miałeś cały czas, czy tak jak u mnie losowo się zdarzało, że nie mógł się rozkręcić?

AUTOR WĄTKU
roberto
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

19 cze 2014 08:38

ja podobne objawy miałem w Soulu - auto traciło moc, silnik kręcił się do max 3000obr/min. nawet na luzie. Trzeba było wyłączyć i włączyć silnik i było OK. Najpierw myślałem że w baku jest jakiś syf i przytyka pompkę paliwa, ale po czyszczeniu znowu się to pojawiło. ASO w międzyczasie podczas dwóch przeglądów i jednej dodatkowej wizyty, stwierdziło że wszystko jest OK bo w kompie nie ma błędów :szok i był to jedyny dla nich wyznacznik. To że użytkownik coś zgłaszał było niesistotne. I wiecie co się w końcu stało? Padło turbo :pałka i oczywiście nie uznali tego na gwarancji ale po naprawie problem zniknął. Kolega z firmy, który jeździ Ceed'em 1.6 115km też miał coś takiego ale u niego wymienili turbo na gwarancji. Także Garou nie chcę Cię straszyć, ale podjedź gdzieś na diagnostykę, chociaż w moim przypadku usterka występowała co kilka kkm i poza tym auto jeździło normalnie co utrudniło zlokalizowanie usterki. Niestety nie wiem co dokładnie w turbo się zepsuło, ale w końcu zaczęło świergotać i poszło do regeneracji.

AUTOR WĄTKU
Garou
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

01 lip 2014 17:47

Uhm, dzięki za info Roberto, sprawdzałem na dolocie czy nie ma już śladów zużycia turbo w postaci oleju, wygląda w porządku jeszcze, ale za to na serwis podjechałem opisałem problem i Pan z serwisu od razu zasugerował że to będzie, szlam na odmie w baku, który zatyka filtr przy wejściu do pompy, nawet maja zdjęcia zrobione które mi pokazał jak to wygląda w praktyce. Tak się dzieje, ponieważ wszystkie nowe paliwa w normie teraz mają domieszki procentowe z biopaliwami i ta mieszanka nie wiem w jakich warunkach, ale się chyba nie za dobrze miesza i to zatyka pompę. Pan z serwisu zasugerował, że mogą to oczyścić za jedyne 900zł z nowymi filtrami paliwa i dają dodatek do paliwa który ma zapewnić, że to się nie będzie już osadzać. Oczywiście podziękowałem grzecznie Panu za taką promocyjną cenę i pojechałem kupić takie cudo techniki chemicznej, które rozpuszcza osady i zanieczyszczenia w przewodzie paliwowym i baku, zalałem 2 razy na pełny bak i problem wygląda na to, że ustał :) a dodam ze kosztowało mnie to 50zł :) i nie trwało więcej niż 5 min. w porównaniu do czyszczenia mechanicznego w serwisie za 900zł, na które trzeba auto zostawić jedną dniówkę.
Tak więc Panowie, kto miewa podobne objawy, proponuje sprawdzić pierwsze co dolot powietrza do turbo, czy nie ma w nim oleju, plus przyjrzeć się czujnikowi pomiaru przepływu powietrza, który znajduje się za raz przy filtrze powietrza do silnika a między turbiną, czyli na dolocie. Jeśli jest zachlapany olejem z padającej turbiny lub jest przytkany jakimiś innymi brudami, należy go wyczyścić, ponieważ ten element też odpowiada za podobne problemy, mierzy ilość powietrza jaka przepływa do silnika, jeśli jest zepsuty lub zabrudzony, podaje złe parametry dla mieszanki paliwowej i silnik się nie będzie wkręcał na obroty i miał mocy. Jeśli w dolocie jest olej z turbo, to tak jak kolega powyżej napisał, turbo do regeneracji lub wymiany, jeśli jest sucho, to czyścimy układ paliwowy i bak preparatami do rozpuszczania osadów i konserwacji układu paliwowego + wymieniamy filtr paliwa i powinno być dobrze! :) Oczywiście standardowo od czasu do czasu dajemy autu w d***, żeby wypalić i wyrzucić z silnika i turbo wszystkie nagary i sadzę, nagar powoduje często zacinanie się turbin ze zmienną geometrią, szczególnie u kierowców, którzy uprawiają eko jazdę, a niestety 115KM i 128KM wersja posiada turbo ze zmienną geometrią i to też może być przyczyna, że silnik się nie wkręca na wyższe obroty lub spada czasami moc.
Jeśli ktoś miałby jakieś pytania dodatkowe to pisać ;)

AUTOR WĄTKU
roberto
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

01 lip 2014 20:18

no to w Katowicach widać są lepsze serwisy B) Ja w Warszawie zgłaszałem to chyba 3 czy 4 razy w dwóch różnych ASO i nikt problemu nie potrafił rozwiązać bo samochód sam się nie pochwalił co się zepsuło tzn. w kompie nie było żadnych błędów :? niemniej jednak po naprawie turbo problem nigdy nie powrócił...

AUTOR WĄTKU
Garou
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

03 lip 2014 16:37

A jaką wersje turbo miałeś ze stałą geometrią (90KM), czy zmienną (115-128KM) i ile dałeś za regenerację ,jeśli można wiedzieć?
Inna sprawa to teraz ciężko znaleźć dobrego mechanika, który się zna na rzeczy i potrafi bez kompa określić co może autu dolegać :)

AUTOR WĄTKU
roberto
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

04 lip 2014 19:18

w Soulu jest tylko 128km. nie wiem ile to kosztowało bo auto firmowe i rozliczenie było bezotówkowe

AUTOR WĄTKU
Garou
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

22 sty 2015 15:14

Witam po dłuższej przerwie, wracając do mojego problemu z obrotami, że powyżej 2800obr/min auto się nie chciało wkręcać i czasem mrugała lampka check engine, oddałem auto do serwisu w końcu i się okazało, że miałem zapchany DPF powyżej 80% stąd te zdławienie silnika i mruganie check engine. Po wypaleniu filtra cząstek stałych (DPF) w serwisowym trybie na serwisie, auto chodzi jak burza, zero problemów z obrotami czy z kontrolką check engine.
Jak mnie w serwisie poinstruowano, jeśli jeździ się sporo po mieście i filtr się nie wypali kilka razy z rzędu, komputer diagnozuje, że jego przepustowość się zmniejszyła powyżej 80% ,to wtedy zaczyna mrugać lampka check engine. Jeśli wówczas to się zlekceważy i nie odda auto do serwisu, to jak się zapali już lampka filtra taka czerwona to albo czeka was wymiana filtra, który jest bardzo drogi, albo oczyszczanie go przez demontaż i płukanie chemią w wyspecjalizowanych serwisach.
Może się to komuś przyda kto ma podobne objawy. Jako ciekawostkę wspomnę, że u mnie filtr DPF wytrzymał już 200tyś. km i ma się póki co nadal dobrze, przy czym należy nadmienić że większość czasu auto jeździło autostradami, zalecam też czasem auto przegonić po trasie powyżej 2,500obr/min, przez około 30min, wtedy filtr powinien się wypalić poprawnie. Uwaga. według serwisu w Kijance 1,6 CRDi nie ma żadnych kontrolek sygnalizujących proces wypalania, co jest trochę według mnie nieprzemyślane, bo nie wiadomo nigdy, czy się dobrze wypali i kiedy się to dzieje. Pozostaje tylko sprawdzanie na serwisowym kompie co jakiś czas czy nie ma błędów DPF-a jeśli są to znak, że się nie wypalił poprawnie i trzeba autko albo przegonić porządnie albo wstawić do serwisu na serwisowe dopalanie, przy czym przed taką operacją zaleca się wymianę oleju.

AUTOR WĄTKU
andRyou
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

22 sty 2015 16:09

A ile taka usługa sprawdzenia i ewentualnie dopalania kosztuje, jeśli można wiedzieć?

AUTOR WĄTKU
szczur75
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

22 sty 2015 16:13

Garou napisał(a):przy czym przed taką operacją zaleca się wymianę oleju.


Jeśli wymienisz przed to po wypalaniu może sie okazać, że znów trzeba wymienić.
Nedopalone paliwo będzie trafiało do komory olejowej i rozrzedzi olej.

Avatar użytkownika
butter18
Dyrektor
 
Posty: 886
Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

22 sty 2015 19:08

Znajomy w najnowszej maździe 6 jechał nieświadomy i niedopalone paliwo (nie wiedział że następuje wypalanie) dostało się do oleju... poziom oleju wzrósł sporo ponad max i o mało nie zatarł silnika. i ot po gwarancji w maździe wycina dziada...
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000

AUTOR WĄTKU
Garou
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

28 sty 2015 16:03

andRyou napisał(a):A ile taka usługa sprawdzenia i ewentualnie dopalania kosztuje, jeśli można wiedzieć?


Nie powiem Ci dokładnie, bo ja zrobiłem to przy okazji wymiany oleju, filtrów i wymiany łożysk na McPhersonach z przodu. Swoją drogą po 200tyś.km oba łożyska były do wymiany, więc ten element chyba nie należy do najżywotniejszych w tym aucie,a objaw był taki, że przy skręcaniu na maksa kierownicą raz w jedna stronę, raz w drugą słychać było stuki, chrobotanie.
W Polsce słyszałem, że za sprawdzenie kompa i wykasowanie błędów biorą coś koło 75zł w ASO, a dopalanie za ile robią czy robią to w cenie diagnozy, tego Ci nie powiem, musiałbyś zadzwonić do ASO i się dopytać. Ja swoje auto obecnie serwisuje za granicą, bo tutaj pracuję, więc i ceny są trochę inne.

Wymiana oleju jest obowiązkowa przed wypalaniem DPF-a, bo jeśli filtr się wcześniej nie potrafił dopalić to do oleju w silniku dostaje się ropa i rozcieńcza olej, tym samym pogarszając smarność silnika. Wówczas gdyby wypalanie filtra przeprowadzić, które polega na podwyższeniu obrotów silnika w granicach 3000 obr. i trzymanie ich przez około 30min. to jak się orientujecie doszłoby szybko do zużycia silnika, a w najgorszym wypadku do jego zatarcia.
Dlatego przed wypalaniem DPF-a, wymienia się najpierw filtr oleju i olej, a potem się wymusza na kompie auta ciągłe obciążenie w granicach 3000 obr. i wysoka temperatura w układzie wydechowym + wtrysk ropy robią swoje, przepalając sadzę w DPF-e. Na tym oleju można dalej jeździć, ale wtedy lepiej wymienić go po 15tys. km, a nie jak serwis podaje po 20tys. czy 30tys. w zależności od rocznika. Ja bez względu na ich zalecenia zawsze zmieniam co 15 tys. km albo co roku i nie mam żadnych problemów.
I i jeszcze jedno jak dużo po mieście jeździcie, to nie zapomnijcie kontrolować na bieżąco bagnetem poziomu oleju, jeśli rośnie to znaczy, że paliwo się dostaje do oleju, z powodu nie wypalenia poprawnie DPF-a i trzeba częściej olej wymieniać, by nie uszkodzić silnika.
Rozwiązaniem jest regularnie co jakiś czas przedmuchać auto na obwodnicy powyżej 2500obr. przez około 30min jazdy. Uwaga: Wciśnięcie pedału hamulca lub zmiana biegu podczas procesu wypalania, automatycznie przerywają proces, więc najlepiej wykonywać to albo późnym wieczorem, albo jak droga pusta. Gdy na kompie zauważycie nagły wzrost spalania cząstkowego to znaczy, że właśnie rozpoczął się proces wypalania filtra. To tyle w temacie, mam nadzieję, że to trochę rozjaśniło temat użytkownikom forum i korzystania z tego cudownego ;) wynalazku jakim jest DPF w aucie, pozdrawiam właścicieli kijanek :)

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

28 sty 2015 17:17

Garou napisał(a):przy skręcaniu na maksa kierownicą raz w jedna stronę, raz w drugą słychać było stuki, chrobotanie.

To chyba przeguby a nie łożyska ?
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl