Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z DPF]

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
witia_2005
Weteran
 
Posty: 1598
Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
Lokalizacja: małopolska
Grupa: Małopolska

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

20 wrz 2011 10:24

jv10 napisał(a):W Szwecji, dlatego w Polsce nawet nie zamierzam próbować zgłaszać sprawy. Niestety, ale pod względem obsługi klienta jesteśmy 100 lat za murzynami...

No dobra. A jak teraz z warunkami gwarancji :?? Na pewno w Szwecji mają lepsze warunki. A Ty masz tak jak my popisane brednie.
Kia Rio 1,4 97KM
Obecny model Kia cee'd SW 1,6 benzyna nr serii 0420 FL

Witia.

Obrazek

AUTOR WĄTKU
jv10
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

20 wrz 2011 19:30

liroyek :arrow: i wszystko jasne - dzięki! :) Teraz pokonuję dłuższe trasy i mało kiedy przerywam wypalanie DPF, więc tłumaczy to mniejsze problemy. Swoją drogą mają inżynierów za dychę, skoro proces ten nie jest wznawiany automatycznie po wyłączeniu silnika :pałka

Avatar użytkownika
witia_2005
Weteran
 
Posty: 1598
Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
Lokalizacja: małopolska
Grupa: Małopolska

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

20 wrz 2011 19:45

jv10 napisał(a):skoro proces ten nie jest wznawiany automatycznie po wyłączeniu silnika :pałka


Bo nie może być. Do wypalania sadzy musi być pewne minimum temperaturowe.
Kia Rio 1,4 97KM
Obecny model Kia cee'd SW 1,6 benzyna nr serii 0420 FL

Witia.

Obrazek

AUTOR WĄTKU
jv10
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

21 wrz 2011 08:10

witia_2005 napisał(a):Bo nie może być. Do wypalania sadzy musi być pewne minimum temperaturowe.

Rozumiem, ale u siebie zauważyłem, że nawet zjechanie na parking, wyłączenie silnika i jego natychmiastowe uruchomienie przerywa ten proces; przecież temperatura silnika i podzespołów nie spadnie w przeciągu max. 1 min?

Avatar użytkownika
witia_2005
Weteran
 
Posty: 1598
Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
Lokalizacja: małopolska
Grupa: Małopolska

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

21 wrz 2011 09:11

jv10 napisał(a):przecież temperatura silnika i podzespołów nie spadnie w przeciągu max. 1 min?

Kilka razy nie dopalisz i będziesz musiał dać zarobić ASO. Wszędzie tak robią :pałka
Kia Rio 1,4 97KM
Obecny model Kia cee'd SW 1,6 benzyna nr serii 0420 FL

Witia.

Obrazek

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

21 wrz 2011 10:58

Wypalanie to proces ciągły. Ma swoje warunki brzegowe, a jednym z nich jest właśnie ciągłość.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
marekwoj
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

21 wrz 2011 11:50

jv10 napisał(a):Rozumiem, ale u siebie zauważyłem, że nawet zjechanie na parking, wyłączenie silnika i jego natychmiastowe uruchomienie przerywa ten proces; przecież temperatura silnika i podzespołów nie spadnie w przeciągu max. 1 min?
Temperatura silnika nie spadnie, ale jak trwa wypalanie, to przecież w filtrze się pali. A jak zgaśnie, to trzeba ogień rozpalać od nowa :)

AUTOR WĄTKU
jv10
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

21 wrz 2011 19:43

marekwoj napisał(a):A jak zgaśnie, to trzeba ogień rozpalać od nowa :)

Brzmi kosmicznie! Nie wiem jak ten filtr działa, ale nie obraziłbym się gdybym mógł wybrać wersję bez DPF, a jeśli już jest to niech to będzie dla mnie transparentne. W razie awari rozważam anulowanie gwarancji i jego demontaż.

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

28 wrz 2011 08:08

jv10 napisał(a):W razie awari rozważam anulowanie gwarancji i jego demontaż.

przygotuj się na to ;) Jak kolega wyżej napisał, kilka razy przerwiesz dopalanie i wymiana DPFu Cię czeka czyli 5tys nie Twoje :/
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
jv10
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

28 wrz 2011 20:13

Ryba4 napisał(a):przygotuj się na to ;) Jak kolega wyżej napisał, kilka razy przerwiesz dopalanie i wymiana DPFu Cię czeka czyli 5tys nie Twoje :/

Wiesz, pare razy przerwałem dopalanie, ale muszę przyznać, że już od paru tysięcy kilometrów nic nie szarpnęło - zupełnie jakby wszystko wróciło do normy. Na pocieszenie:
VG o autach z Azji
(niestety, ale tłumaczenie nie jest najlepsze)

AUTOR WĄTKU
liroyek
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

29 wrz 2011 07:29

w zyciu nie wydam 5 tys na nowy dpf, jak juz to go wylacze i wytne plus chip silnika :) w sumie to nawet mam nadzieje ze za 2 lata cos sie z nim bedzie dzialo i bede mial pretekst na modyfikacje :pałka

AUTOR WĄTKU
kierowca
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

12 wrz 2012 19:44

Witam.
Mam dokładnie takie same objawy jak u Ciebie- tyle, że wystąpiły po 28000 km. Trzykrotna wizyta w ASO nic nie dała, bo auto zachowywało się normalnie.
Ostatnio zauważyłem dodatkowe objawy- nie osiąga obrotów wyższych niż 3000 obr/min i przy próbie ruszenia nie chce wcale zwiększyć obrotów, albo nawet
zgaśnie (boję się brać za wyprzedzanie). Zdarza się to parę razy dziennie ale nigdy podczas wizyty w ASO. Proponowano pozostawienie auta do obserwacji,ale niestety nie dadzą zastępczego, bo od tego jest asistance. Moje auto ma pracować za co płacę drogie raty leasingowe. Tak samo jak Ty kolego czekam na jakąś pomoc.
Mam tylko nadzieję, że całkiem odmówi posłuszeństwa i wtedy się coś znajdzie. Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
jv10
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

13 wrz 2012 08:06

Gdzie przeważnie jeździsz? Czy pojechałeś w dłuższą trasę od kiedy wystąpiły problemy?

AUTOR WĄTKU
liroyek
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

13 wrz 2012 11:10

kierowca
masz jakies inne objawy np dopalania itp ? u mnie wystepuje to bardzo czesto, ale auto przyspiesza normalnie nic nie szarpie itp, ale staram sie nie przerywac tego procesu.

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

13 wrz 2012 19:32

[quote="kierowca"] Moje auto ma pracować za co płacę drogie raty leasingowe.

Zapewne te raty były TANIE w momencie zawierania umowy leasingowej? A teraz jak jest usterka nagle stają się drogie?
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Avatar użytkownika
michal55yh
Asystent Kierownika
 
Posty: 324
Dołączył(a): 31 mar 2012 13:46
Lokalizacja: Lubań
Grupa: Dolny Śląsk
Marka i model samochodu: Kia Sportage

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

17 kwi 2013 17:54

Odgrzewam kotleta ale niestety i mnie dopadło szarpanie silnikiem. Dzieje się to w takich samych warunkach jak w temacie a dodatkowo zauważyłem, że przy spokojnym przyspieszaniu i najczęściej na drugim i trzecim biegu. Niedawno filtr mi się wypalał, trochę go wtedy przegoniłem. Później wyleciałem na autostradę ale nie chciał iść więcej jak 180km/h (licznikowo). Gaz w podłodze i nic więcej. Zdawało mi się, że kiedyś w Niemczech szedł ponad 200km/h, także licznikowo.

Dodam, że mam Sportage 1.7 CRDI i problemy ze skrzynią biegów (blokuje się, czasem wyje, przy zmianie biegów coś się strasznie tłucze), miałem robione rolki paska wielorowkowego, ponieważ piszczały (tak naprawdę nadal lubią popiskiwać) oraz problemy z podwyższonymi obrotami na biegu jałowym (potrafi sam na postoju dodawać sobie obrotów). To tak w skrócie :twisted:
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT GT-Line
Skradziona Kia Stinger 2.0 GT-Line :szok:
EX Kia Optima 1.7CRDI A/T XL MY2015
EX Kia cee'd 1.4CRDI M MY2013
EX Kia Sportage 1.7CRDI M MY2012

mojasportage.pl

Avatar użytkownika
jeleniak
Weteran
 
Posty: 1248
Dołączył(a): 06 paź 2010 08:33
Lokalizacja: Jaworzno
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Marka i model samochodu: OPTIMA I FL 1,7 CRDI

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

17 kwi 2013 19:20

dzis w ix35 1,7crdi apropo 2 przegladu wgrali update co do ww szarpania obrotow,problem wystepuje naprawde sporadycznie,wiec jak pisane wyzej - ciezko zdiagnozowac.
Ostatnio edytowano 17 kwi 2013 19:29 przez jeleniak, łącznie edytowano 1 raz
CEE'D SW 1,6 CRDI 115KM, C+, 2010 FL

Avatar użytkownika
michal55yh
Asystent Kierownika
 
Posty: 324
Dołączył(a): 31 mar 2012 13:46
Lokalizacja: Lubań
Grupa: Dolny Śląsk
Marka i model samochodu: Kia Sportage

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

17 kwi 2013 19:23

Właśnie nie da się tego wywołać, wychodzi samoistnie. Znając życie gdy pojadę do ASO to nie będzie chciał szarpać a znając ich "fachowość" nie mam co liczyć na jakąkolwiek diagnozę i naprawę (chyba, że sam wcześniej zapłacę kumatemu mechanikowi i to on znajdzie przyczynę).
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT GT-Line
Skradziona Kia Stinger 2.0 GT-Line :szok:
EX Kia Optima 1.7CRDI A/T XL MY2015
EX Kia cee'd 1.4CRDI M MY2013
EX Kia Sportage 1.7CRDI M MY2012

mojasportage.pl

Avatar użytkownika
michal55yh
Asystent Kierownika
 
Posty: 324
Dołączył(a): 31 mar 2012 13:46
Lokalizacja: Lubań
Grupa: Dolny Śląsk
Marka i model samochodu: Kia Sportage

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

02 cze 2013 08:15

Byłem na diagnostyce w ASO w obecności przedstawiciela KMP. Usterka niezdiagnozowana. Być może błędem moim było to, iż pozwoliłem przed jazdą testową na wykonanie wszystkich testów komputerowych itp. Później auto nie szarpało jednak ponownie zaczęło (czasami mocniej). Zawsze jest to na tych samych obrotach, ok 1800 tyle że nie za każdym razem. Auto nie jest zamulone ponieważ ostatnio go nie oszczędzałem (dużo autostrad w D), filtr się wypalał kilkukrotnie jednak szarpanie nadal występuje. Wykluczyłem złą jakość paliwa, mam nowy filtr paliwa i powietrza. Komputer pokazał, że korekta wszystkich wtrysków na zerowym poziomie (za pierwszym pomiarem były rozbieżności, następne próby wskazywały korektę 0), kompresja na poziomie fabrycznym. Nie mam pojęcia co może być przyczyną szarpnięcia (utraty mocy) przy zadanych obrotach :(
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT GT-Line
Skradziona Kia Stinger 2.0 GT-Line :szok:
EX Kia Optima 1.7CRDI A/T XL MY2015
EX Kia cee'd 1.4CRDI M MY2013
EX Kia Sportage 1.7CRDI M MY2012

mojasportage.pl

AUTOR WĄTKU
Glica
 

Re: Szarpanie przy 1500-2000 obr i temp. 60-80 [1.6 CRDi z D

08 wrz 2013 20:07

Miałem podobny problem z KIA Ceed CRDi 90KM. Kupiłem ok. dwa miesiące temu z przebiegiem 190tyś. Myślałem że to turbina, ale po własnej obserwacji jej pracy wykluczyłem tą opcję, potem myślałem że to sprzęgło, bo jeżeli poprzednik jezdził za bardzo dynamicznie to tarcza sprz. mogła się uszkodzić. Ale to w końcu też wykluczyłem bo obie opcje kosztowałyby drogiej naprawy. Servis oczywiście nie miał pojęcia co jest przyczyną takiego szarpania. Otóż to było bardzo proste, wymieniłem filtr paliwa wlewając do niego preparat do czyszczenia układu zasilania który czyści pompę, wtryski i przy okazji oczyszcza zawory.
Spróbujcie tej metody i proszę o odpowiedz czy pomogło.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl