Strona 4 z 4

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

Napisane: 08 maja 2018 18:24
przez G-cs
no raczej standard, podczas regeneracji dpf :)

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

Napisane: 08 maja 2018 18:53
przez Vancorneo
Ale tak często? Fakt że trwa to 15 km, ale myślałem ze przy odpowiedniej dla diesla eksploatacji to będzie 1000km

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

Napisane: 08 maja 2018 18:57
przez G-cs
zależy od sposobu eksploatacji, w miejskiej może regenerować co 200-300km, w trasie co 500-800km max

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

Napisane: 11 wrz 2023 11:10
przez lukzak2298
Czy regeneracja co 100 - 150km przy jeździe miejskiej to już jest dużo poniżej normy? ASO twierdzi: jeździć i nie zastanawiać się dopóki nie pojawi się błąd.

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

Napisane: 11 wrz 2023 21:01
przez Piejar
No a co serwis miałby powiedzieć skoro sam nie wie co na to poradzić. Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują że cyklami wypalania ECU steruje na podstawie obliczeń a nie na podstawie pomiarów. Są różne teorie i obserwacje w tym zakresie, które znajdziesz na forum. Jest też opinia Gisia że DPF wieczny nie jest i kiedyś nadchodzi jego kres, czytaj: obywatelu wstaw sobie nowy. Tego z kolei wszyscy unikają jak ognia korzystając z serwisów czyszczących które rosną jak grzyby po deszczu. Tyle że.... niejednokrotnie okazuje się (czytamy czytamy forum). że to nie pomaga. I wydruk od "czyściciela" sugerujący świetne parametry przepływowe nie wpływa na wydłużenie cyklu wypalania. Stąd moje rosnące przekonanie wyrażone powyżej, że zapchanie DPF jest liczone a nie mierzone. Nota bene, warto zestawić koszty tego czyszczenia (nieskutecznego?) z kosztami nabycia nowego DPF (Alle w okolicach 1500 zł) - może lepiej jednak to to wymienić. Były nawet sugestie żeby po czyszczeniu zrobić adaptację nowego DPF tzn poinformować ECU że DPF jest nowy i żeby uprzejmie raczyło inaczej liczyć zapchanie. To ponoć też nie pomaga. Ja mam DPF w D4EA który dość fortunnie nabyłem od przypadkowego sprzedawcy i wypalania mam nawet co 1000 km, czyli takie "wymuszane od przebiegu". Jeżeli ktoś miałby zrzut softu ECU w jakimś czytatym języku programowania to chętnie bym się temu przyjrzał.

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

Napisane: 11 wrz 2023 21:06
przez hevimental
Na grupie na fejsie nawet ktoś pisał, że wymienił DPF na nowy i wypalanie rozpoczeło sie po 3km od wyjazdu z serwisu :szok:

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

Napisane: 11 wrz 2023 21:13
przez Piejar
No.... To musi wk..ć

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

Napisane: 11 wrz 2023 21:15
przez hevimental
Piejar napisał(a):No.... To musi wk..ć


Na szczęście od 1200km mam już spokój z dziadostwem.

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

Napisane: 13 wrz 2023 05:42
przez witek690
Ja od 3 tyś,spokój,potwierdzam pranie nic nie daje