Witam,
Niedawno kupiłem nowego Cee'da i w salonie nie potrafią odpowiedzieć na moje pytanie. Próbowałem szukać odpowiedzi w sieci, ale ciężko mi opisać problem dla wyszukiwarki, więc zostało mi już tylko forum
Z tego co mi wiadomo to silniki z wtryskiem elektronicznym powinny zużywać 0L/100 km przy hamowaniu silnikiem. Miałem tak w swoich poprzednich samochodach i tego samego oczekiwałem od Cee'da (silnik 1.6 CRDi z DPF (niestety)).
Ogólnie więszkość czasu, komputer pokazuje zerowe spalanie przy hamowaniu silnikiem. Ale co ok. 80-100 km widzę, że rośnie spalanie chwilowe, sprawdzam, i widzę, że hamując silnikiem wyświetla mi 1.5 L/100 km przy ok. 50 km/h do 0.5 L/100 km przy ok. 120 km/h. Po ok. 15 km problem znika.
Jedyna różnica między tym autem, a poprzednimi to DPF, więc tutaj szukałbym problemu, ale w salonie mówili coś o ssaniu (co nie robi sensu, bo problem występuje, gdy silnik jest gorący).
Czy ktoś zauważył podobne zachowanie u siebie albo wie w czym problem?
Pozdrawiam.
Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DPF]
Moderator: Żandarmeria
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Zapewne standardowa procedura wypalania DPFa. W zasadzie może, ale nie musi też wtedy migać check engine. Jak i ile jeździsz?
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
jv10
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Żadna kontrolka się nie załącza, więc gdybym nie obserwował chwilowego spalania to o niczym bym nie wiedział (choć wydaje mi się, że nieznacznie spada moc).
Ciężko mi się ustosunkować do tego pytania (dość ogólne ) Jeżdżę raczej ekonomicznie i sporo na trasie, czyli autostradą albo trasą pozamiejską. Żadko kiedy trasa ma mniej niż 30-40km, dlatego w 2 miesiące nabiłem 6500 km.
ruszok napisał(a):Jak i ile jeździsz?
Ciężko mi się ustosunkować do tego pytania (dość ogólne ) Jeżdżę raczej ekonomicznie i sporo na trasie, czyli autostradą albo trasą pozamiejską. Żadko kiedy trasa ma mniej niż 30-40km, dlatego w 2 miesiące nabiłem 6500 km.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
A co ile się to dzieje? Bo to wygląda na lekkie wypalanie DPFa, żeby się nie zatykał.
Co 80-100 km - widzę :P
Więc uważam, że wypalanie DPFa się wtedy wykonuje. Podwyższone spalanie w tym momencie to normalna rzecz. A na drzwiach kierowcy masz naklejkę z opisem wypalania DPFa?
Co 80-100 km - widzę :P
Więc uważam, że wypalanie DPFa się wtedy wykonuje. Podwyższone spalanie w tym momencie to normalna rzecz. A na drzwiach kierowcy masz naklejkę z opisem wypalania DPFa?
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
jv10
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Na drzwiach jest jedynie informacja, że podświetlona kontrolka silnika niekoniecznie oznacza awarię, a być może wypalanie DPF i że pojechać do serwisu jeśli świeci się dłużej 40-50 km. Tyle
Drażni mnie to wypalanie DPF. Niby ma ratować świat przed złem spalin, ale jaki ma to sens, jeśli rośnie mi spalanie? Czy Cee'dy bez DPF mają zawsze stałe spalanie? Czy po okresie gwarancyjnym można DPF wybebeszyć i mieć normalne auto?
Co robić by wypalanie trwało możliwie krótko? I by proces przebiegał sprawnie? Gdzieś na forum jest napisane, że trzeba mieć wyższe obroty by temperaturę podnieść. Sęk w tym, że mająć 2500+ obr/min komputer pokazuje by bieg zmienić.
Najgorsze, że jestem po lekturze instrukcji obsługi od deski do deski i nie widziałem nic na ten temat.
Drażni mnie to wypalanie DPF. Niby ma ratować świat przed złem spalin, ale jaki ma to sens, jeśli rośnie mi spalanie? Czy Cee'dy bez DPF mają zawsze stałe spalanie? Czy po okresie gwarancyjnym można DPF wybebeszyć i mieć normalne auto?
Co robić by wypalanie trwało możliwie krótko? I by proces przebiegał sprawnie? Gdzieś na forum jest napisane, że trzeba mieć wyższe obroty by temperaturę podnieść. Sęk w tym, że mająć 2500+ obr/min komputer pokazuje by bieg zmienić.
Najgorsze, że jestem po lekturze instrukcji obsługi od deski do deski i nie widziałem nic na ten temat.
-
hacker
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
jv10 albo ja Cie źle zrozumiałem albo jeździsz tylko do 2500?! Komp sugeruje zmianę biegów na wyższy przy takim ledwo toczeniu się, bez żadnych przyspieszań. Granica kręcenia auta to odcięcie paliwa
-
jv10
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Jak miałem benzynkę to lubiłem/musiałem wchodzić na wysokie obroty, ale w dieslu? Przyspieszam, przekraczam 2500 obr/min i wrzucam kolejny bieg Przy jeździe ze stałą prędkością staram się mieć 1500-2000 obr/min. Czy styl jazdy wpływa na częstość wypalania filtra?
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
jv10 napisał(a):Czy styl jazdy wpływa na częstość wypalania filtra?
W pewnym tylko sensie. Ale w Twoim przypadku bardzo to mało prawdopodobne. Gdyż jak sam piszesz jeździsz na długich trasach a do tego jest stworzony diesel. Śmiem twierdzić za Ruszokiem że jest to dopalanie sadzy. A że jest jej u Ciebie niewiele to ten proces krótko trwa. Sadza niedopalona zbiera się przede wszystkim podczas jazdy na małych odległościach i w mieście. Czego nie chcą zrozumieć potencjalni nabywcy diesla. Kupują bo jest taka moda. Uważam że objawy występujące w Twoim aucie odpowiadają procesowi dopalania sadzy.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Największy wpływ ma sposób korzystania - trasy, miasto itd. Patrząc po Twoich danych spalania to jeździsz bardzo oszczędnie mimo wszystko. Dlatego trzeba dopalać sadzę. Spalanie masz małe i nie ma się czym przejmować w kontekście tego że dopalanie może zwiększyć ci średnią.
Póki co to widzę, że bawi Cię jak najmniejsze spalanie [to dobrze]. Jednak ja mam taką zasadę, żeby zawsze co jakiś czas [2-4 tankowania] jeden bak poświęcić do energiczniejszej jazdy. To pomoże między innymi wypalić sadzę w DPFie.
Póki co to widzę, że bawi Cię jak najmniejsze spalanie [to dobrze]. Jednak ja mam taką zasadę, żeby zawsze co jakiś czas [2-4 tankowania] jeden bak poświęcić do energiczniejszej jazdy. To pomoże między innymi wypalić sadzę w DPFie.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
liroyek
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
hej
ja mam 1,6 128 ps tez z dpf, autko obecnie ma ok 6 tys km i powiem ci ze taki objaw zauwazulem u siebie chyba tylko z 2-3 razy i to zawsze po tym jak maloznka autkiem pojezdzila krtoeki odcinki
wiec moze masz racje i to ma cos wspolnego z wypalaniem dpf
ja glownie autkiem smigam 18 km do pracy, ale u mnie nie ma lekkiego zycia czasami tez autostrada na katowice, zawsze staram sie przedmuchac turbinke jak autko juz rozgrzane
nie jezdze ponizej 2 tys obr, ale tez nie wiecej niz 4 tys bo poprpstu autko juz potem nie ciagnie
acha
ja tankuje vppower disel
moze jakosc paliwa tez ma wplyw na dpfa
ja mam 1,6 128 ps tez z dpf, autko obecnie ma ok 6 tys km i powiem ci ze taki objaw zauwazulem u siebie chyba tylko z 2-3 razy i to zawsze po tym jak maloznka autkiem pojezdzila krtoeki odcinki
wiec moze masz racje i to ma cos wspolnego z wypalaniem dpf
ja glownie autkiem smigam 18 km do pracy, ale u mnie nie ma lekkiego zycia czasami tez autostrada na katowice, zawsze staram sie przedmuchac turbinke jak autko juz rozgrzane
nie jezdze ponizej 2 tys obr, ale tez nie wiecej niz 4 tys bo poprpstu autko juz potem nie ciagnie
acha
ja tankuje vppower disel
moze jakosc paliwa tez ma wplyw na dpfa
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
I paliwo i co bardzo ważne również olej na duży wpływ na DPFa. A to, że mu czasem depniesz to ze zdrowiem dla niego
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
jv10 napisał(a):Gdzieś na forum jest napisane, że trzeba mieć wyższe obroty by temperaturę podnieść. Sęk w tym, że mając 2500+ obr/min komputer pokazuje by bieg zmienić.
No to po prostu daj w palnik na ostatnim biegu na autostradzie (niemieckiej oczywiście ) i przegoń go na 3-4 tys.
Ale jeżdżąc dużo w trasach dopalanie powinno się b. rzadko włączać, aczkolwiek naprawdę te DPFy i ich elektronika żyją własnym życiem, dopiero co był taki sam temat że dopalanie w kółko się uruchamia..
-
jv10
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Paliwo mają tutaj dobre. Od lat jeżdżę po Skandynawi i za każdym razem jestem w szoku jak porównuję kulturę pracy silnika i spalanie. A że drogie to wolę spalać mniej niż więcej. Wysokich obrotów boję się również dlatego, że turbina wtedy chodzi na pełnych obrotach, a sporo słyszałem i czytałem o jej awari (oczywiście większość ludzi słyszy z KMP, że wina leży po stronie kierowcy)
Wiecie, chętnie bym "pojeździł dynamiczniej" i "przegonił go na 3-4tys." co pewien czas, ale pech (albo fart?) chce, że swoje kilometry wyrabiam na szwedzkich drogach, a tutaj za taką jazdę łatwo stracić prawko
Grunt, że zachowanie auta nie odbiega od normy i że dalej mogę spokojnie jeździć. Dzięki wszystkim
Wiecie, chętnie bym "pojeździł dynamiczniej" i "przegonił go na 3-4tys." co pewien czas, ale pech (albo fart?) chce, że swoje kilometry wyrabiam na szwedzkich drogach, a tutaj za taką jazdę łatwo stracić prawko
Grunt, że zachowanie auta nie odbiega od normy i że dalej mogę spokojnie jeździć. Dzięki wszystkim
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Jak coś to są niższe biegi Można lekko przegonić a jechać przepisowo
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
jv10
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Próbowałem dzisiaj, ale mam wrażenie, że silnik tego nie lubi. Głośno jakoś i melodia nie ta Niemniej dystans na którym miałem wyższe spalanie był zdecydowanie krótszy niż normalnie. Ciężko mi jednak stwierdzić, która opcja daje mniejsze średnie spalanie.
Temat wyczerpany
Temat wyczerpany
-
marekwoj
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Kiedy rośnie spalanie, to "złe" jest głównie CO2. Filtr usuwa sadzę, która jest jeszcze gorsza niż CO2. Czyli mniejsze zło i od strony ekologicznej ma to sens. A objaw zupełnie logiczny. Dopalanie sadzy wymaga wysokiej temperatury, więc sterownik podaje paliwo nawet podczas hamowania aby nie przerywać procesu.jv10 napisał(a):Drażni mnie to wypalanie DPF. Niby ma ratować świat przed złem spalin, ale jaki ma to sens, jeśli rośnie mi spalanie?
Nielogiczna jest tylko częstotliwość wypalania filtra, podobno jest to potrzebne nie częściej niż 1000 km, a przy długich przebiegach nawet co kilka tyś km. Piszę podobno, bo tak wyczytałem w różnych źródłach, ja na szczęście nie mam tego wynalazku.
-
jv10
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
U mnie jest to o wiele częściej. We wtorek jestem umówiony do lokalnego serwisu KIA na diagnostykę i (oby) aktualizację oprogramowania (poza spalaniem, auto lubi szarpać czasami)
-
hacker
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Jv10 z tym szarpaniem to wątpię, że coś załatwisz. Ja 2 razy zgłaszałem, że auto czasem ma jakieś takie szarpnięcie, zamulenie. Przyspieszasz, a przy np. 3k rpm nagle zamuli na moment. Serwis powiedział jedynie, że brak błędów w komputerze.
-
jv10
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
hacker aktualizacja oprogramowania nie powinna zaszkodzić, a w wielu innych postach przewija się informacja, że ten zabieg pomaga. Ale to już OT
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Do Twojego silnika nie ma żadnej aktualizacji. Przynajmniej oficjalnie.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
przez Kagan » 21 sty 2020 09:34 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 16 Odpowiedzi / 18346 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kagan
02 lut 2020 18:42
-
Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
-
-
Spalanie w Ceed 1.6 CRDi 136KM 100kW automat
przez edekzelian » 19 gru 2019 08:34 w Koszt utrzymania - 14 Odpowiedzi / 17471 Wyświetlone
- Ostatni post przez Marcinek82
20 gru 2019 14:26
-
Spalanie w Ceed 1.6 CRDi 136KM 100kW automat
-
-
Ceed I - da radę na gazie z silnikiem 1,4?
przez PierwszaKia » 05 cze 2019 17:36 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 7851 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gizmo121
06 cze 2019 11:38
-
Ceed I - da radę na gazie z silnikiem 1,4?
-
-
Ogromne spalanie
przez Wacus1976 » 10 lut 2023 19:33 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 12 Odpowiedzi / 5726 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
24 lut 2023 13:35
-
Ogromne spalanie
-
-
Spalanie a opony
przez koza » 19 lut 2022 11:56 w Koszt utrzymania - 17 Odpowiedzi / 8373 Wyświetlone
- Ostatni post przez Józek
22 lut 2022 15:34
-
Spalanie a opony
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości