Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DPF]

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

29 wrz 2011 07:50

witia ma rację, dopalanie sadzy w dpf to konkretny proces który się uruchamia przy konkretnych założeniach (albo jest albo nie ma) i wtedy w zamyśle wynalazcy masz się stosować i kropka, czyli np właśnie mijasz swój zjazd z autostrady i jesteś w czarnej czteroliterowej bo powinieneś pojechać jeszcze trochę dalej i szybciej ;) Jeżeli przerwiesz dopalanie to będzie się uruchamiało w kółko co chwilę, a efekty są takie że rośnie spalanie, nadmiar paliwa spływa po ściankach cylindrów do miski olejowej i masz więcej oleju na bagnecie (czemu ludziska się strasznie dziwią, a odsysanie nadmiaru to b. zły pomysł) na dodatek rozcieńczonego czyli o pogorszonych parametrach.

Idea sama w sobie była dobra, ale wymyślona (albo raczej dostosowana do osobówek) przez żabojadów z PSA czyli z założeniami że użytkownicy tych aut mają do dyspozycji piękne i długie trasy autostradowe, więc nawet nie zauważą działania procesu (a tym bardziej nie ma potrzeby informowania ich o tym, choć właśnie większość producentów już teraz "daje cynk" przez komputer pokładowy - "ognia dziadu!" czy coś w ten deseń ;)).

Oczywiście wypalanie sadzy przez podawanie dodatkowego paliwa do silnika to tylko jeden ze sposobów, i tak naprawdę trzeba by się dowiedzieć na jakiej dokładnie zasadzie działa kijowy DPF, bo może być też podawane paliwo bezpośrednio do dpf, albo poprzez utlenianie sadzy tlenkami azotu. Ale to "niezerowe spalanie" może wskazywać właśnie na opcję nr 1.
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
Karpiu
 

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

29 wrz 2011 08:00

Nie wiem, czy mam rację, ale moja teoria jest taka:
1. Zarówno moje auto, jak i <jv10> są przeznaczone na rynki, gdzie DPF jest obowiązkowy (moje jest z Niemiec).
2. Były to początki silnika 1.6 CRDI z DPF, więc KIA nie miała jeszcze w tej materii doświadczenia.
3. KIA założyła, że typowy Niemiec tak dużo jeździ po autostradach, że nawet jeśli wypalanie nie zostanie prawidłowo zakończone raz, to uda się za 50km i nie ma problemu.
4. Dlatego przy tych silnikach kontrolka nie mruga - bo gdyby jakiś Niemiec miał obserwować kontrolkę i jeszcze przez nią musiał coś tam robić, jechać ze stałą prędkością itp., to pewnie by kupił Audi/Volkswagena albo w ostateczności Toyotę.
5. Rozwiązanie to się jednak nie sprawdziło i dlatego nowsze silniki w Cee'd-ach (i w innych, np. w Sportage'ach) już mrugają kontrolką przy wypalaniu.
6. Samochodów gdzie kontrolka nie mruga jest na tyle mało, że KIA postanowiła nic z nimi nie robić, nie aktualizować softu itd.

Czy moja teoria "trzyma się kupy"?

AUTOR WĄTKU
Karpiu
 

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

29 wrz 2011 08:01

O! Pojawił się post od <Ryba4>, gdy ja pisałem swój. Wygląda na to, że nasze opinie się w dużej części pokrywają :)

AUTOR WĄTKU
liroyek
 

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

29 wrz 2011 08:25

Karpiu
niby tak ale ja mam auto kupione w PL, model 2011 rocznik 2010 kupione w marcu tego roku, wg twojej teori u mnie powinno juz cos migac, a niestety tak nie jest

AUTOR WĄTKU
Karpiu
 

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

29 wrz 2011 08:59

Z informacji, które uzyskałem od KIA Motors Polska (przez ASO), Twoje auto nie powinno mieć DPF. Wygląda na to, że nie dość, że KMP nie wie, jak serwisować moje auto, to nawet nie wie, co sprowadza do kraju :( Smutne to. <liroyek>, a skąd Twoja pewność co do obecności DPF-a w Twoim aucie? Tak Ci powiedzieli w ASO, czy może wiesz to z jakiegoś innego źródła?

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

29 wrz 2011 10:20

Ma 128HP, ma MR2011, musi mieć DPF.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
Karpiu
 

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

29 wrz 2011 12:13

A mnie w ASO na Szczecińskiej we Wrocławiu powiedzieli, że dopiero te z drugiej połowy 2011 będą miały DPF (informacja podobno na podstawie tego, co się dowiedzieli w KMP). Jest to tym bardziej wiarygodne, że twierdzą, że nikt u nich nie widział jeszcze Cee'd-a 1.6 CRDi z DPF. Coraz mniej mi się podoba to ASO - nie wiedzą, jak naprawić samochód, nie wiedzą, co sprzedają, #$%#@#$@ !!!

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

29 wrz 2011 12:43

MR2011 czyli wszystkie od sierpnia 2010 na Polskę MUSZĄ mieć DPFa. Nie wiem skąd mają te info, ale ja się z tym nie zgodzę. I mogę to poprzeć danymi jak tylko dostanę VIN takiego auta.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

29 wrz 2011 13:36

Ale wy macie problem wejść pod auto i zobaczyć - dpf to wielka bania na układzie wydechowym, większa niż katalizator i idzie to jakoś odróżnić.
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
liroyek
 

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

29 wrz 2011 14:39

z tego co wiem to 128 juz ma DPF a 115 jeszcze nie mial ;) nie wiem jak teraz to dokladnie wyglada.

Ulcia
Przedszkolak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 lut 2018 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 110KM
2013, Nie wiem

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

24 kwi 2018 10:37

Czy jest jakiś sprawdzony pewny sposób żeby wypalić DPF??? Jeżdżę tylko po mieście, ale nie krótkie odcinki, np.wyjeżdżam rano z domu i silnik wyłączam dopiero po ok 2h jeżdżenia i chciałabym raz w miesiąc wyjechać na trasę i przegonić auto tak żeby wypalić DPF i pytanie jak to zrobić? :-)

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

24 kwi 2018 12:44

To po co kupowałaś diesla ?
Wyjechać w trasę, np na obwodnicę i przez dłuższy czas utrzymywać stałe, względnie wysokie obroty.
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
piotek_szalik
Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 29 sie 2017 14:22
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 ON 136KM
2017, M Smart+

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

24 kwi 2018 13:38

Swoją drogą korzystał ktoś z opcji czyszczenia DPF chociażby w takim BOSH Gładysek?
Ciekawi mnie skuteczność takiej usługi.
Wódka, koks, karnawał w Rio... to nie dla mnie, jeżdżę KIĄ

Avatar użytkownika
G-cs
Kierownik zmiany
 
Posty: 125
Dołączył(a): 03 cze 2010 20:48
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Małopolska
Marka i model samochodu: Focus 3 RS 2.3EB 350+

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

24 kwi 2018 14:29

możesz zapitalać po obwodnicy 200km, a regeneracja dpf się nie włączy, włącza sie tylko wtedy, jeśli sterownik silnika wyliczy że właśnie dpf się zapełnił i trzeba go wypalić :)
wracasz z trasy 400km niedopalonym dpf, a ten zaczyna regenerować w momencie parkowania pod domem, gasisz, przerywasz regenerację,ata urochomi się dopieropo ponownym nagrzaniu silnika...czyli za każdym razem jak po okolicy zrobisz kilka km :(

Ulcia
Przedszkolak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 lut 2018 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 110KM
2013, Nie wiem

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

25 kwi 2018 10:20

Ryba4 napisał(a):To po co kupowałaś diesla ?
Wyjechać w trasę, np na obwodnicę i przez dłuższy czas utrzymywać stałe, względnie wysokie obroty.

Niestety musiałam bo niespodziewanie z dnia na dzień zostałam bez auta a ze zdarzyła się okazja to zakupiłam, ale jestem zadowolona jeździ dynamicznie jak na te 110koni tylko spalanie mogłoby być mniejsze-za cholerę nie da się zejść poniżej 7 lit.a wlewam tylko diesel ultimate i biegi zmieniam min.przy 2500 obr. :D

Marcinek82
Kierownik
 
Posty: 350
Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
Lokalizacja: Slask
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

25 kwi 2018 21:13

Ulcia napisał(a):...tylko spalanie mogłoby być mniejsze-za cholerę nie da się zejść poniżej 7 lit.a wlewam tylko diesel ultimate i biegi zmieniam min.przy 2500 obr. :D


Diesel Ultimate nie obnizy spalania, a przynajmniej nie w znaczacy sposob (to tak wg mnie). Biegi zmieniac przy min. 2,5k obrotow? Toz to nie benzyna, max moment obrotowy konczy sie przy ok 2,8k obr. Wogole w dieselu powyzej 3k obr to juz "niema nic" poza wysokim spalaniem, a silnik tez dostaje bardziej w d*** poniewaz to nie jest jego "naturalny" zakres obrotow.
W tym silniku max moment jest w zakresie od ok 1,8k do ok 2,8k obr/min.
Jako ciekawostka, w silnikach m.in. aut ciezarowych max moment wystepuje w przedziale od 1000 do 1400,1500 obr na minute [SMILING FACE WITH SMILING EYES]


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Bylo: kilka na F :-) m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB, :icon_biggrin:

Avatar użytkownika
butter18
Dyrektor
 
Posty: 886
Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

25 kwi 2018 21:45

Ulcia napisał(a):biegi zmieniam min.przy 2500 obr.


minimum 2,5 to w benzynie. Więc niedziwota odnośnie spalania skoro 2x za wysokie obroty łapiesz
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000

Ulcia
Przedszkolak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 lut 2018 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 110KM
2013, Nie wiem

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

29 kwi 2018 20:51

marcin'ek napisał(a):
Ulcia napisał(a):...tylko spalanie mogłoby być mniejsze-za cholerę nie da się zejść poniżej 7 lit.a wlewam tylko diesel ultimate i biegi zmieniam min.przy 2500 obr. :D


Diesel Ultimate nie obnizy spalania, a przynajmniej nie w znaczacy sposob (to tak wg mnie). Biegi zmieniac przy min. 2,5k obrotow? Toz to nie benzyna, max moment obrotowy konczy sie przy ok 2,8k obr. Wogole w dieselu powyzej 3k obr to juz "niema nic" poza wysokim spalaniem, a silnik tez dostaje bardziej w d*** poniewaz to nie jest jego "naturalny" zakres obrotow.
W tym silniku max moment jest w zakresie od ok 1,8k do ok 2,8k obr/min.
Jako ciekawostka, w silnikach m.in. aut ciezarowych max moment wystepuje w przedziale od 1000 do 1400,1500 obr na minute [SMILING FACE WITH SMILING EYES]


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Dziekuje za mini poradę zacznę teraz biegi zmieniać przy ok 2000 obr.i zobaczymy może uda się te 6 lit :) ale powiem ciekawostkę ze ostatnio jak jechałam autostrada i przez cala trasę (ok 150 km) miałam włączony tempomat na 130km/h przy 6 biegu to spalanie spadło do 5,1 lit!!!

Marcinek82
Kierownik
 
Posty: 350
Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
Lokalizacja: Slask
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

29 kwi 2018 22:23

Ulcia napisał(a): ... powiem ciekawostkę ze ostatnio jak jechałam autostrada i przez cala trasę (ok 150 km) miałam włączony tempomat na 130km/h przy 6 biegu to spalanie spadło do 5,1 lit!!!


To faktycznie ciekawe :-) bo jadac "noga", uzyskuje sie raczej nizsze spalanie niz na tempomacie (pomijam inteligentne tempomaty korzystajace z map topograficznych). I jeszcze 5,1 przy 130 (ok 2,5k obr.) to bardzo malo - ciekawe ile Ci wyszlo faktycznie po tankowaniu?


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Bylo: kilka na F :-) m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB, :icon_biggrin:

Vancorneo
Dopiero co...
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 mar 2018 13:31
Lokalizacja: Szczecin
Grupa: Szczecińska
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 ON KM
2017, M smart plus

Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP

08 maja 2018 18:17

A Panowie tak sytuacja, Ceed 2017 1.6 Crdi, trasy to codziennie 200km 70% w trasie 100-120km/h, Reszta to stanie w korkach żeby dojechać do domu (głównie przy powrotach, z rana płynna jazda). Obroty trzymam w okolicy 1700-2000rpm. Co jakieś 200-300km obserwuję niezerowe spalanie np przy jeździe z górki na włączonym biegu, żadna kontrolka się nie świeci. Czy jest to norma, czy z moim stylem jazdy jest coś nie tak, a może z samochodem?

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl