Witam
Moją kijanką przejechałem dopiero 1200 km, i zauważyłem dziwną przypadłość powyżej 3000 rpm silnik zaczyna pracować jak disel, chociaż mam silnik benzynowy.
Jednocześnie nie odczuwam żadnych wibracji, w zakresie obrotów od 800 do 3000 silnik pracuje jak pszczółka( no może słychać delikatne cykanie na wolnych obrotach z lewej strony silnika). Po przeczytaniu wcześniejszych postów powodem nie jest także za wysoki poziom oleju.
Nie mam pojęcia czy może jest to kwestia złej regulacji zaworów lub łańcucha rozrządu czy po prostu TTTM.
W czasie "docierania" silnika postępowałem wg. zasad zawartych w instrukcji obsługi.
Pozdrawiam użytkowników ceed'ów
Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Moderator: Żandarmeria
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Podziel się tym dźwiękiem ze specami z ASO
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6510
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Tez mam 1,6 noPb i nie mam żadnych dziwnych dźwięków, a już szczególnie na pewno nie pracuje jak klekot. Polecam wizytę w ASO, to może być początek, który niezdiagnozowany doprowadzi do poważnej awarii. Kiedyś w benzynie dźwięk pracy przypominający stare diesle VW na pompowtryskiwaczach miał mój znajomy, okazało się, że pasek przeskoczył o jeden ząbek. My co prawda rozrząd mamy na łańcuchach, ale lepiej dmuchac na zimne.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
abes99 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 05 paź 2007 14:30
- Lokalizacja: SRC
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: Hyundai i30 / 1,6MPI (120KM) / LPG / Comfort / '12
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Likuy, a czy jak dobrze rozgrzejesz silnik to też masz taki objaw? Masz tak w pełnym zakresie obrotów powyżej 3krpm? Bo muszę przyznać, że mam podobny objaw w swoim Cee'dzie :(. U mnie wygląda to tak, że w okolicach 3krpm przy otrzymywaniu równych obrotów silnik rzęzi jak stary klekot :(. Pierwszy raz zgłaszałem to w ASO przy przebiegu 3kkm, aktualnie mam już prawie 80kkm i zgłaszam to praktycznie przy każdej wizycie w ASO - wg nich ten typ tak ma i jest to normalna praca. Objaw ustępuje jak się silnik dobrze nagrzeje (choć nie do końca, bo jestem w stanie nawet na rozgrzanym silniku uzyskać takie rzężenie, tyle że dużo ciszej). Wg mechaników jest to związane z praca "samoregulatora luzów na zaworach" (czy jakoś tak, na mechanice znam się słabo), który pracuje prawidłowo dopiero jak ciśnienie oleju wzrośnie i będzie miał poprawne smarowanie - czyli po rozgrzaniu silnika. Od 3 lat odsyłają mnie z kwitkiem jak im to zgłaszam, a drażni mnie to coraz bardziej :(. Na początku pojawiało się tylko na bardzo zimnym silniku przy utrzymywaniu 3krpm, teraz mam taki efekt już w większym zakresie obrotów - od ok. 2.8krpm do 3.2krpm, muszę sporo pojeździć zanim stanie się mniej wkurzające, a i tak nie raz to słychać nawet nie starając się utrzymywać obrotów w tym zakresie, tylko np. dynamicznie przyspieszając na II czy III biegu. Muszę się kiedyś wybrać do innego ASO, bo w moim raczej nic z tym nie wskóram (dwa razy nawet jeździłem z mechanikami, przyznali że faktycznie trochę głośniej pracuje, ale jak przychodzi co do czego, żeby tą usterkę usunęli - to się dowiaduję, że to normalna praca i ten typ tak ma). Chyba nakręcę kiedyś filmik jak to u mnie wygląda i wstawię na forum albo podeślę do KMP, bo już sił nie mam z tym walczyć ze swoim ASO...
Narka i pozdruffka, abes99
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Tak trochę abstrahując od tematu... To się nie dziwię, że coś klekota jak jeździsz na zimnym silniku 3000 rpm i więcej. To jakby nie zdrowe na zimnym silniku... Wg mnie na zimnym silniku nie powinno się tak wysoko jeździć. Może dzięki temu coś się tam "pochrzaniło".
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
likuy
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Witam ponownie
Na zimnym silniku nie sprawdzałem, nie kręcę go tak mocno kiedy nie jest rozgrzany.
Po wczorajszej lekturze wcześniejszych postów związanych z dziwną pracą silnika, aż boje się zaglądać do ASO
A propo zaworów gdzieś w książce wyczytałem że zawory są chyba mechaniczne nie hydrauliczne. Jest tam napisane że po 80kkm wyregulować zawory.(silnik jakby z innej epoki )
Na zimnym silniku nie sprawdzałem, nie kręcę go tak mocno kiedy nie jest rozgrzany.
Po wczorajszej lekturze wcześniejszych postów związanych z dziwną pracą silnika, aż boje się zaglądać do ASO
A propo zaworów gdzieś w książce wyczytałem że zawory są chyba mechaniczne nie hydrauliczne. Jest tam napisane że po 80kkm wyregulować zawory.(silnik jakby z innej epoki )
-
abes99 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 05 paź 2007 14:30
- Lokalizacja: SRC
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: Hyundai i30 / 1,6MPI (120KM) / LPG / Comfort / '12
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Hmm, mówiąc o zimnym silniku miałem na myśli do osiągnięciu temp. ok 90st.C - żeby ją osiągnąć muszę przejechać kilka, kilkanaście km. Gdzie w instrukcji pisze, żeby nie przekraczać 3krpm zanim się silnik rozgrzeje do normalnej temperatury pracy? Przecież to silnik benzynowy, nie diesel!!! Odcięcie paliwa jest dopiero przy ~6.5krpm, więc nie uważam żeby 3krpm było kręceniem silnika wysoko (zresztą wystarczy nawet spojrzeć na wykres przebiegu momentu obrotowego - max moment przy ~4.5krpm, max moc przy ~6.2krpm). Uważam wręcz, że takim silnikiem nie powinno się za bardzo jeździć poniżej 2krpm, a najbardziej efektywna praca silnika jest właśnie w zakresie max momentu - czyli ~4-4.5krpm. Sam jeżdżę głównie w zakresie 2-4.5krpm, choć czasami zdarza się podkręcić silnik mocniej, nawet do odcięcia (ale to już nie na zimnym silniku). IMHO, kręceniem wysoko na zimnym silniku nazwałbym od razu jazdę z obrotami dochodzącymi do 5-6krpm, ale 3-3.5krpm jest wg mnie jak najbardziej normalnym zakresem pracy dla tego silnika zanim osiągnie normalną temperaturę (oczywiście osiągam takie obroty płynnie, a nie od razu z buta i kolejny bieg). Chyba nie używacie auta z takim silnikiem w ten sposób, że pierwsze 15min. jeździcie w zakresie 1-2krpm? IMHO, jest to jeszcze bardziej nie zdrowe dla silnika, bo jest wtedy bardzo obciążony przy osiąganiu najmniejszej mocy, dodatkowo smarowanie nie osiąga wtedy jeszcze pełnej swojej wydajności...
PS. Jeżdżę już kilkanaście lat, zrobiłem spokojnie ponad 1mln km różnymi autami bez większych problemów i wydawało mi się, że wiem mniej więcej jak traktować taki silnik. Chcecie mi powiedzieć, że jestem w błędzie?? Być może, ponoć tylko krowa nie zmienia zdania, a człowiek uczy się całe życie ;), ale poproszę o jakieś poważne argumenty...
PS. Jeżdżę już kilkanaście lat, zrobiłem spokojnie ponad 1mln km różnymi autami bez większych problemów i wydawało mi się, że wiem mniej więcej jak traktować taki silnik. Chcecie mi powiedzieć, że jestem w błędzie?? Być może, ponoć tylko krowa nie zmienia zdania, a człowiek uczy się całe życie ;), ale poproszę o jakieś poważne argumenty...
Narka i pozdruffka, abes99
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
-
likuy
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Abes99 być może i masz rację, raczej to moje skrzywienie, całe życie turlałem się dislami, oczywiście oprócz Fiata 126p
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Też miałem i mam benzynę poza CRDI i uważam, że zimny silnik to zimny silnik. Nie zależnie od rodzaju. Nie mówię o 60, 70 czy 80 stopniach tylko zimnym silniku. A jaki by on nie był [benzyna, diesel] to 3000 rpm na zimnym na pewno mu na zdrowie nie wychodzi. Pierwsze kilometry trzeba mu dać się rozgrzać...
3000 rpm to nie dużo dla tego silnika, ale po rozgrzaniu. Z resztą każdy jeździ jak chce. Ja tam swoich benzyniaków i dizlaków nie męczę, aż wskazówka temperatury nie pójdzie w górę.
Mam kumpla co o to nie dba i w seju już kilka razy wymieniał uszczelkę pod głowicą :D Ale on zapala po mroźnej nocy i od razu rura... Poniżej 3000 to on nie schodzi. A potem czuć jak olej pali.
Po prostu... Optymalna temperatura pracy silnika to ok 90 stopni. Wtedy wykazuje najmniejsze zużycie. Zaś delikatna jazda do tego czasu do 2000 - 2500 rpm max [oczywiście tak jak pisałeś stopniowo a nie but] w mniejszym stopniu go zużywa niż od razu 3000 -3500 rpm.
Wiadomo to jest benzynka dlatego ja w diesu jeżdżę do 2000 rpm na zimnym tak w benzynce do 2500 rpm, ale nie więcej. To pozwala na umiarkowane obciążenie.
Tu jest coś na pokrewny temat:
http://www.motofakty.pl/artykul/zimowe_ ... lnika.html
Takie jest moje zdanie, nie musisz się z nim zgadzać. Każdy jeździ jak uważa :)
3000 rpm to nie dużo dla tego silnika, ale po rozgrzaniu. Z resztą każdy jeździ jak chce. Ja tam swoich benzyniaków i dizlaków nie męczę, aż wskazówka temperatury nie pójdzie w górę.
Mam kumpla co o to nie dba i w seju już kilka razy wymieniał uszczelkę pod głowicą :D Ale on zapala po mroźnej nocy i od razu rura... Poniżej 3000 to on nie schodzi. A potem czuć jak olej pali.
Po prostu... Optymalna temperatura pracy silnika to ok 90 stopni. Wtedy wykazuje najmniejsze zużycie. Zaś delikatna jazda do tego czasu do 2000 - 2500 rpm max [oczywiście tak jak pisałeś stopniowo a nie but] w mniejszym stopniu go zużywa niż od razu 3000 -3500 rpm.
Wiadomo to jest benzynka dlatego ja w diesu jeżdżę do 2000 rpm na zimnym tak w benzynce do 2500 rpm, ale nie więcej. To pozwala na umiarkowane obciążenie.
Tu jest coś na pokrewny temat:
http://www.motofakty.pl/artykul/zimowe_ ... lnika.html
Takie jest moje zdanie, nie musisz się z nim zgadzać. Każdy jeździ jak uważa :)
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
likuy
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Ruszok ja postępuje podobnie, piłowanie zimnego silnika to mniej więcej tak jakby próbować przebiec maraton bez rozgrzewki zaraz po wstaniu z łóżka , więc oszczędzam swoje silniki.
-
acieslin - Nadworny babiszon
- Posty: 821
- Dołączył(a): 25 cze 2008 07:38
- Lokalizacja: Sulejówek
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Toyota Auris TS 2015
Peugeot 308 SW 2019
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
likuy napisał(a):( no może słychać delikatne cykanie na wolnych obrotach z lewej strony silnika)
czyżby łożysko oporowe.....
moje też na początku cykało, potem zaczęło piszczeć...wymienili i znów zaczyna "pocykiwać"
a tak z innej beczki czy 3000 rpm to ma być piłowanie silnika benzynowego??? bez jaj....
ja mam co prawda benzynę 1,4 ale kultura pracy tego silnika jest moim zdaniem taka sobie, mój też klekocze... :)
Pozdro :)
Fiat UNO 1,0 Fire 1994 - czerwona rakieta
Daewoo Lanos 1,4 1999
CEE'D 1.4 C+ w kolorze blue 2008 - RIP 2013
Honda Civic UFO 1,4 2007
Aktualnie: Toyota Auris TS 2015 & Peugeot 308 SW 2019
Daewoo Lanos 1,4 1999
CEE'D 1.4 C+ w kolorze blue 2008 - RIP 2013
Honda Civic UFO 1,4 2007
Aktualnie: Toyota Auris TS 2015 & Peugeot 308 SW 2019
-
hacker
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
krecenie do 3k moim zdaniem to zwykla jazda i na zimnym mozna spokojnie tyle jechac. Dla benzyny to normalka i na zimnym kazdy tak u mnie w domu jezdzi i jakos wszystkie auta trzymaja sie bdb. Zarówno procek jak i civic i ibiza ;] Za to jezdzenie dla mnie benzyna przy 2000 rpm, zbyt wczesne wsadzanie wyzszego biegu i duszenie go zeby auto przyspieszylo to glupota.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Każdy jeździ tak jak potrafi. Wy tak, a ja tak. Są tacy co robią jak Wy są i tacy co robią jak ja. U mnie robią wszyscy po mojemu i benzyniakom również nic nie ma... Trzeba by było 2 takie same auta dokładnie tak samo eksploatować żeby to porównać... Inaczej nie ma się co wykłócać... Wg mnie 3000 rpm na zimnym silniku benzynowym to na pewno nie mało. Czy za dużo? Może nie...
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
Kubeusz
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
W benzynce nie przekraczać 3000 rpm i będzie gitarra
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Kurcze w moim też zaczęło klekotać jakiś miesiąc temu. Na zimnym silniku jest rzeczywiście jak w dieslu, po rozgrzaniu trochę ciszej, ale też slychać. Szczególnie zauważalne jest to jak puszczam pedał gazu i delikatnie hamuję silnikiem. Ponadto ten dźwięk jest głównie słyszalny wewnątrz auta, bo jak wysiadłem i chciałem posłuchać, to pracuje jakby normalnie.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Panewki lubią tak klekotać. Ale nie wiem jak w tym silniku.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
slavo1972
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Mam takie same objawy i spostrzeżenia jak Zucio tylko,że w 1.4 Pb (ale to w sumie bliżniacze konstrukcje).5 stycznia nadam temat podczas przeglądu po 45 tys.km
-
mily81
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Witam,
ja mam podobny objaw. Najlepiej to słychać w okolicach 1800 rpm jak spadają obroty po puszczeniu gazu w trakcie jazdy. Dokuczliwe jest to szczególnie jak dużo jeżdżę po mieście. Jak auto się rozgrzeje to to tykanie cichnie.
Słychać z przodu z lewej strony. Zaczęło się przy ok 3 tys. km przebiegu i jest co raz głośniej.
W ASO najpierw twierdzili, że coś się poluzowało i dokręcali jakieś śruby. Jak wróciłem do nich po tygodniu, że objawy nie ustępują to stwierdzili, że ten silnik tak już ma.
W trakcie jazdy auto zachowuje się raczej normalnie tylko te stuki w korku denerwują a ostatnio podczas mrozów to silnik także sam z siebie do momentu rozgrzania zaczął tłuc się jak diesel.
Na razie mam 10 tys. przebiegu - zobaczymy co będzie dalej.
Slavo z niecierpliwością czekam co Ci zdiagnozują w ASO.
ja mam podobny objaw. Najlepiej to słychać w okolicach 1800 rpm jak spadają obroty po puszczeniu gazu w trakcie jazdy. Dokuczliwe jest to szczególnie jak dużo jeżdżę po mieście. Jak auto się rozgrzeje to to tykanie cichnie.
Słychać z przodu z lewej strony. Zaczęło się przy ok 3 tys. km przebiegu i jest co raz głośniej.
W ASO najpierw twierdzili, że coś się poluzowało i dokręcali jakieś śruby. Jak wróciłem do nich po tygodniu, że objawy nie ustępują to stwierdzili, że ten silnik tak już ma.
W trakcie jazdy auto zachowuje się raczej normalnie tylko te stuki w korku denerwują a ostatnio podczas mrozów to silnik także sam z siebie do momentu rozgrzania zaczął tłuc się jak diesel.
Na razie mam 10 tys. przebiegu - zobaczymy co będzie dalej.
Slavo z niecierpliwością czekam co Ci zdiagnozują w ASO.
-
hacker
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
Moze po prostu jest to znak ze silniki benzynowe lubia wyzsze obroty?:) schodzenie ponizej 2k rpm to przeginanie ;]
-
Lord Boss
Re: Dziwne dźwięki powyżej 3000 rpm 1,6 DOHC
ruszok napisał(a):Panewki lubią tak klekotać. Ale nie wiem jak w tym silniku.
jak panewki się odzywają to stuka cały czas
jakieś 2 lata temu u ojca w cee'd pojaiwły się stuki już pisałem o tym na forum u Filipowicza rozgrzebali cały silnik wymienili panewki i wałki rozrządu po 3 miesiącach od naprawy znów zaczęło się to samo ale jeździ do dziś
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
przez qb4487 » 10 sty 2020 11:50 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 5875 Wyświetlone
- Ostatni post przez qb4487
11 sty 2020 10:53
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
-
-
Dziwne zachowanie
przez totek » 15 cze 2021 11:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 5 Odpowiedzi / 2952 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kawu
15 cze 2021 21:22
-
Dziwne zachowanie
-
-
Dziwne stuki
przez flak » 07 maja 2020 22:23 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 16 Odpowiedzi / 11178 Wyświetlone
- Ostatni post przez Magikrealista
14 cze 2020 00:24
-
Dziwne stuki
-
-
DOHC TCI
przez Mesomagik » 19 wrz 2019 18:30 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 4021 Wyświetlone
- Ostatni post przez Mesomagik
19 wrz 2019 18:30
-
DOHC TCI
-
-
Dziwne stukanie w silniku
przez zlotowq » 25 sie 2020 18:04 w Silniki i skrzynia biegów - 15 Odpowiedzi / 10545 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kias
24 gru 2022 23:40
-
Dziwne stukanie w silniku
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości