2.0 CRDI

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
lukiw
Brygadzista
 
Posty: 118
Dołączył(a): 11 mar 2008 11:13
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 2,0 ON 140KM
, Optimum+

2.0 CRDI

12 paź 2010 14:40

Wiecie może czemu nie ma już w ofercie ceed'a z 2.0 CRDI :?:
Cee'd SW CRDi 2.0 O+
Carnival CRDi 2.2 MB

novee
 

Re: 2.0 CRDI

12 paź 2010 15:09

Bo się sypią jak kamienice w Łodzi w centrum :twisted: ...tak jak mój.

Za to teraz jest mocarny 1.6 CRDI VGT, 128KM, palący 5,2 litra w jeździe miejskiej :lol: :D polecam poniższy link tfurcom danych o spalaniu:
http://www.youtube.com/watch?v=IsU96gefR3U

pioteer
 

Re: 2.0 CRDI

12 paź 2010 15:22

@lukiw
pewnie uznali, że to przestarzała konstrukcja...skoro 1,6 crdi można chipem pogonić na 140KM i ponad 300Nm
Inny pomysł to mała sprzedaż ceedów 2.0 crdi - gdy byłem na akcji wymiany pomp hamulcowych w czerwcu i poprosiłem
o aktualizacje softu do silnika to pan z serwisu powiedział że w 2.0 jeszcze tego nie robił(w przeciwieństwie do 1,6) i nie wie jak się silnik
na nowym sofcie zachowa... Wydaje się, że samochodzie klasy ceeda silnik 2,0 jest rozpustą i nie uzasadniony
ekonomicznie... (choć ja go lubię i jestem zadowolony :D )
@novee
nie można generalizować, na podstawie pojedynczych sztuk
na forum jest kilka autek z motorem 2,0crdi i chyba tylko Twój jest taki pechowy...ale to też nie jest żaden dowód - jakieś sensowne wnioski
może wyciągać najwcześniej KMP, na podstawie statystyk z całego kraju, bo chyba nawet pojedynczy serwis ma za małą próbkę do oceny...

pozdr.piotr

Avatar użytkownika
N_Jay
Dyrektor
 
Posty: 701
Dołączył(a): 28 cze 2008 02:29
Lokalizacja: W-M
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2010

Re: 2.0 CRDI

12 paź 2010 20:52

Zdaje się, że Policja trochę takich zakupiła. Ciekawe jak się tam spisują. Biorąc jednak pod uwagę, że przestali kupować KIAnki a zaczęli Superby i Lancie Delta tak jak w Olsztynie, to chyba nie za bardzo.

bo chyba nawet pojedyńczy serwis ma za małą próbkę do oceny...

Za wyjątkiem serwisów obsługujących policyjne Ceed-y.
Ceed HB 1.6 Opti + ESP, po FL - od 04/2010
Ceed HB 1.4 OptiPlus, So-Red - do 04/2010

Avatar użytkownika
Renegade
Weteran
 
Posty: 3744
Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
Lokalizacja: SLU
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM

Re: 2.0 CRDI

12 paź 2010 21:52

lukiw napisał(a):Wiecie może czemu nie ma już w ofercie ceed'a z 2.0 CRDI :?:


Nowe normy dotyczące ochrony środowiska i takie tam.
Obrazek
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: 2.0 CRDI

12 paź 2010 22:39

Ja mam kumpla w policji i mówił mi ostatnio właśnie, że te auta są nie do zajechania. Że jakieś tam drobne usterki - wiadomo, ale raczej rzadko w nich coś robią poza serwisami. Jedynie łączniki.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

c22
 

Re: 2.0 CRDI

13 paź 2010 06:23

Renegade napisał(a):
lukiw napisał(a):Wiecie może czemu niema już w ofercie ceed'a z 2.0 CRDI :?:


Nowe normy dotyczące ochrony środowiska i takie tam.

a z tego co ja się dowiedziałem, to cena 2-litrowego ceed'a z pewnym wyposażeniem prawie równała się ze sportage'em i klienci wybierali tego drugiego. w efekcie niewielkie zainteresowanie jednostką 2-litrową czy to benzyną czy dieslem było jedną z przyczyn podjęcia decyzji o wycofaniu tych silników.

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
lukiw
Brygadzista
 
Posty: 118
Dołączył(a): 11 mar 2008 11:13
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 2,0 ON 140KM
, Optimum+

Re: 2.0 CRDI

13 paź 2010 07:01

Dzięki za wyjaśnienia.
Mnie osobiście bardzo podoba się kultura pracy tej 2.0 Diesel.
Szkoda tylko, że to na pasku a nie łańcuchu.

Wiecie skąd KIA wzięła ten silnik, może to to jej rodzima konstrukcja??
Cee'd SW CRDi 2.0 O+
Carnival CRDi 2.2 MB

novee
 

Re: 2.0 CRDI

13 paź 2010 11:37

No akurat kultura pracy 2.0 CRDI jest bardzo niska, nawet w porównaniu z 1.6 CRDI. O traktorach TDI bez common raila nie mówimy.
O policyjnych Kijach można sobie poczytać na forum policyjnym ifp.pl

A propos moich ostatnich usterek unieruchamiających auto, to czarna seria zaczęła się coś koło 110 000 km przejechanych. Przedtem huczało, stukało, pukało, ale jeździło.

PS. Dostałem teraz na 3 dni z Assistance nowego Mondka, 1.6 benzyna :D Auto ledwo jedzie, ale cisza w środku, bardzo fajne i ciche zawieszenie i ooogrooomne wnętrze, czułem się w pierwszej chwili jak 7-latek w aucie dziadka :P

liroyek
 

Re: 2.0 CRDI

10 kwi 2011 13:46

novee »
ja mam wlasnie tego 1,6 crdi 128 ps chcialem 2,0 ale juz nie :(
co do spalanie - autko ma dopiero 350 km i srednie spalanie wg kompa 5,4 :) tryb mieszany :) widomo spokojna jazda bo autko na dotarciu ;)
jak jechalem a4 predkosc ok 140km/h to komp poazal 4,7 :)

Kierownik
 

Re: 2.0 CRDI

13 maja 2011 10:19

Jeżdżę 2.0 CRDi już 3 rok prawie, prócz problemu z czujnikiem obecności wody w filtrze paliwa i okresowym problemem delikatnego "wahania auta" w okolicach 1600 obr/min z silnikiem nic się nie dzieje. Nie jeździłem wersjami 1.6 (tymi starszymi i obecnymi) więc nie wypowiem się na temat ich elastyczności oraz ekonomiki, ale 2.0 to się raczej producentowi z deczka nie udało. Moc jest ok, tyle, że sposób w jaki jest ona podawana pozostawia jednak trochę do życzenia. Za mały jest zakres użytecznych obrotów silnika. Co z tego, że moment jest fajny, jak jest dostępny w zakresie 1900-2800 obr/ min? A do tego nawet po szybkiej zmianie biegów obroty mocno spadają i dziura jest taka, że trzeba chwilkę poczekać, aż sprężarka zacznie "wstawać". Gdyby wydłużyć krzywą momentu i ją trochę złagodzić w dolnym zakresie moim zdaniem byłoby super. Póki co pozostaje albo bawić się biegami przy wyprzedzaniu, tudzież zapiąć szóstkę i ciągnąć na niej cały czas (czasem to nie wystarcza). Druga sprawa to spalanie, u mnie kształtuje się w okolicach ok. 6 litrów na setkę w cyklu poza miejskim (prędkość przelotowa ok. 110 km/h), co przy silnikach z grupy VAG jest wynikiem raczej średnim, tu mogłoby być jednak lepiej. Szwagierka w Audi A3 sportback 2.0 TDi (140 koni) potrafiła zejść nawet do 5.0l na setkę.

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6863
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: 2.0 CRDI

13 maja 2011 10:24

Kierownik napisał(a):Gdyby wydłużyć krzywą momentu i ją trochę złagodzić w dolnym zakresie moim zdaniem byłoby super. Póki co pozostaje albo bawić się biegami przy wyprzedzaniu, tudzież zapiąć szóstkę i ciągnąć na niej cały czas (czasem to nie wystarcza)

albo podjechać do kolegi G-cs ( drinkss ) i on Ci zrobi z tym porządek :good
Kierownik napisał(a):Szwagierka w Audi A3 sportback 2.0 TDi (140 koni) potrafiła zejść nawet do 5.0l na setkę.

a w jakim czasie jej serwis jest w stanie wymienić jej padniętą głowicę i wtryskiwacze :?? i za jakie pieniądze :?? :lol: :lol:
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

c22
 

Re: 2.0 CRDI

13 maja 2011 22:22

liroyek napisał(a):...spokojna jazda bo autko na dotarciu ;)...

kto ci takich zabobonów nawciskał, że silnik jest niedotarty?
ja w poniedziałek odebrałem nowe doblo i mam jeździć normalnie - silniki od lat z fabryki wychodzą dotarte.

hacker
 

Re: 2.0 CRDI

14 maja 2011 09:30

Jednak nadal w instrukcji do ceed'a zalecają delikatną jazdę :)

liroyek
 

Re: 2.0 CRDI

15 maja 2011 19:54

ok ja nie docieram a ukladam pod siebie :D
najpier zakres obrotow do 3 tys teraz juz 4 tys :) przejechane 1800 km, w okolicy 3 000 km chce olej wymienic i smigac :D
co do spalanie to srednie z baku w tej chwili 5,9 z tego jakies 400 km zona zrobila po tychach i katowicach ;) ja dzis troche autko przepalilem na autostradzie ;)

wiec wynik bomba :D, najnizsze mialem 4,1 ale to wolna jazda, pusta droga trasa ok 70 km

hacker
 

Re: 2.0 CRDI

15 maja 2011 20:55

Ja na Twoim miejscu wstrzymałbym się z wymianą oleju do co najmniej 5000km albo nawet 10 000km. Po 3000 delikatnej jazdy olej był u mnie jak nowy :P Faktem jest, że 1000 przejechałem z obrotami do 3000. Potem kolejny tysiąc do 4000rpm, a potem zaczęła się już zabawa.

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 140 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl