Strona 15 z 16

Re: Stukające zawory

Napisane: 01 mar 2018 15:41
przez Lukas1523
@brylek Oba zawory ma filtron OP 617/1
OP 617 ma jeden zawor bypassowy tylko.
https://ibb.co/bMhcLx
Czytajac fora amerykańskie problemem jest takze rozna jakosc i ilosc materialu filtrujacego w samym filtrze co wplywa na cisnienie oleju na wyjsciu i czas jego przebywania w filtrze. Brak filtru zwrotnego powoduje efekt suchego startu na co silniki grupy Hyundai sa bardzo wrazliwe.
@srbastek
Nie chce nic sugerowac, ale ASO nie zawsze stosowalo oryginalne filtry... poza tym problem filtrow moze tylko poglebiac inne przyczyny.

Re: Stukające zawory

Napisane: 01 mar 2018 17:07
przez Ryba4
Lukas1523 napisał(a):P.S Kia Forte w Ameryce Północnej ma takie same silniki jak Hyundai i30 i Kia Ceed. Tu link do grupy na fb, która walczy z Kia Canada o odszkodowanie
https://www.facebook.com/groups/kiaforteproblememoteur/

Ludziska walczą o odszkodowanie, bo w związku z używaniem nieoryginalnych filtrów popsuły im się silniki :?: :scratch_one-s_head: :szok: :?: :rolling:
Aczkolwiek.... Abstrahując od tego debilizmu, to coś w tym temacie jest na rzeczy.. :wink:

Lukas1523 napisał(a):@brylek Oba zawory ma filtron OP 617/1
OP 617 ma jeden zawor bypassowy tylko.

A katalog filtrona do G4FA sugeruje właśnie OP617 :/
http://filtron.eu/pl/znajdz-filtr?actio ... gType=G4FA
Lukas1523 napisał(a):Nie chce nic sugerowac, ale ASO nie zawsze stosowalo oryginalne filtry... poza tym problem filtrow moze tylko poglebiac inne przyczyny.

Żebyś wiedział... przegląd nr 3 robiłem u Pateckiego - zapytali gdzie robiłem przegląd nr 2, bo filtr powietrza i oleju były nieoryginalne :szok: :icon_evil: Gdzie? Ano w InterWydymamyNaCzęściachTwojeAuto.... :evil:

regulacja zaworow w kia ceed

Napisane: 10 cze 2018 22:49
przez zbyszek1980
potrzebuje pomocy chcialem wyregulowac zawory okazuje sie ze reguluje sie grubosciami szklanek szukalem wszedzie zaden sklep niema w swojej ofercie szklanek do kijanki prosze o pomoc
moj tel 500271939.kia ceed 1,4 16v 90km 2010r. :thankyouyellow:

Re: regulacja zaworow w kia ceed

Napisane: 11 cze 2018 08:40
przez Gizmo121
Też Cię witam :welcomewave:

Re: regulacja zaworow w kia ceed

Napisane: 11 cze 2018 11:49
przez brylek
a ile tych szklanek jest do wymiany ?? Np.w aso jedna kosztuje 50-80zł podzwon po sklepach inteernetowych zajmujacych sie czesciami do kia np. tutaj wiem ze maja jakies ale nie wszystkie http://www.sklep-kia.pl/

Re: Stukające zawory

Napisane: 26 cze 2018 06:47
przez Zby
Koledzy, poniżej załączam wideo stuków jakie słyszę w moim aucie. Wewnątrz są słyszalne jeśli wie się czego słuchać. Na zewnątrz po otwarciu maski słychać takie cykanie jakby ktoś pisał na maszynie. Może ktoś mi odpowie czy miał z tym problem czy TTTM?
Jeśli ma ktoś sugestie że silnik nie pracuje równo to proszę dać znać. Zbliża mi się serwis oleju to może od razu bym podziałał z tą kwestią.

Dodam że auto pali normalnie, oleju nie bierze, przyspiesza bez problemu, nie szarpie. Ale jednak nurtuje mnie ta kwestia.

https://youtu.be/bzNYNZOVUNg

https://youtu.be/n0hLJvLTH_0

https://youtu.be/K6beSr3Tbkw

https://youtu.be/jpDfqQ8Y-_k

Re: Stukające zawory

Napisane: 28 cze 2018 17:11
przez Zby
Zby napisał(a):Koledzy, poniżej załączam wideo stuków jakie słyszę w moim aucie. Wewnątrz są słyszalne jeśli wie się czego słuchać. Na zewnątrz po otwarciu maski słychać takie cykanie jakby ktoś pisał na maszynie. Może ktoś mi odpowie czy miał z tym problem czy TTTM?
Jeśli ma ktoś sugestie że silnik nie pracuje równo to proszę dać znać. Zbliża mi się serwis oleju to może od razu bym podziałał z tą kwestią.

Dodam że auto pali normalnie, oleju nie bierze, przyspiesza bez problemu, nie szarpie. Ale jednak nurtuje mnie ta kwestia.

https://youtu.be/bzNYNZOVUNg

https://youtu.be/n0hLJvLTH_0

https://youtu.be/K6beSr3Tbkw

https://youtu.be/jpDfqQ8Y-_k


Ktoś coś podpowie? Takie syczenie jest normalne? Może się spotkaliście z czymś takim? Nie wiem czy palnikować a słyszę to w zasadzie od kiedy mam samochód tylko wcześniej myślałem że taki dziwię silnika. Teraz nie wiem sam :roll:

Re: Stukające zawory

Napisane: 28 cze 2018 17:41
przez asdfuc
Wydaje mi się, że brzmi normalnie i po prostu masz za dużo czasu wolnego :P

Re: Stukające zawory

Napisane: 07 lip 2018 21:06
przez Zby
asdfuc napisał(a):Wydaje mi się, że brzmi normalnie i po prostu masz za dużo czasu wolnego :P

Hmm sam dźwięk silnika mnie nie martwi. Tylko to cykanie w tle. Mój pierwszy diesel i nie wiem czy one tak prostu brzmią i tak ma być czy coś tu mi się dzieje niedobrego.
Jeśli ktoś jeszcze może potwierdzić że TTTM to proszę o opinię nawet jeśli to dla kogoś oczywiste :spoko:

Re: Stukające zawory

Napisane: 08 lip 2018 14:34
przez ceedek
Panowie, czy te stukające zawory brzmią w ten sposób? https://vocaroo.com/i/s1KGtrYv52fI
Swój problem opisałem tutaj: viewtopic.php?f=36&t=9985
W ASO powiedzieli że zawory, znajomy mechanik mówi, że według niego rozrząd. Ja z kolei mam podejrzenie, że może sprzęgło, bo taki sam dźwięk tylko że głośniejszy usyszałem pare dni temu gdy przy ruszaniu za bardzo puściłem sprzęgło i silnik prawie zgasł. Jak Wy uważacie co to może być?

Re: Stukające zawory

Napisane: 17 lip 2018 08:46
przez ceedek
Wybaczcie za odświeżanie, ale czy ktoś jest w stanie się wypowiedzieć na ten temat? :) Z tego co mi się jeszcze udało zauważyć, to "grzechotanie" nie występuje na zimnym silniku. Dopiero po kilku minutach jazdy gdy silnik już się rozgrzeje do min. 70 stopni zaczyna owe grzechotanie być słyszalne.

Re: regulacja zaworow w kia ceed

Napisane: 26 lip 2018 13:30
przez RUDY_MIETEK
szklanki najlepiej jest szlifować, są zakłady ślusarskie które się tym zajmują, lub firmy które np szlifują lub planują głowice silników.
tak i te szklanki są robione. wytwarza się jeden wymiar a resztę już szlifuje co 0,05mm
ja tak własnie robiłem. bo koszt jednej szklanki to 50-60zł a ja za szlifowanie wszystkich potrzebnych zapłaciłem ok. 200zł

Regulacja luzy zaworowe - jaki zakres (ew. dodatki?) + cena

Napisane: 21 gru 2018 11:22
przez sochers
Dzieńdoberek,

Kilka tematów z zaworami, nie do końca odpowiadają na to co chcę się dowiedzieć/potwierdzić, a ten ma relatywnie niestare ostatnie odpowiedzi to spróbuję :smile:

Jakiś czas temu moja kijanka (1.6 126 koni + LPG) zaczęła nierówno pracować, przyduszać się, mrygał i gasł check, a Torque pokazał P301, P304 (wypadanie zapłonu na wielu cylindrach).

Przejechane 180k, ja od września 2017 zrobiłem 20k. Od lutego na gazie, czyli na gazie z 15 tysięcy. Zakładane w Łodzi w Filar-Techu, opinie ma bardzo dobre, więc nie żaden Janusz Druciński. Niedawno przegląd gazu po 11k, wymienione co miało być w tym przeglądzie, zero problemów.

Z racji, że wcześniej nie sprawdzałem luzów, podjechałem i poprosiłem o sprawdzenie luzów i diagnostykę komputerową , na komputerze nic, ale informacja, że za objawy mogą odpowiadać luzy zaworowe poza zakresem tolerancji.

Parametry luzów poszczególnych zaworów:
W: 0,15 0,20 0,12 0,18 0,23 0,23 0,12 0,19
S: 0,08 0,08 0,13 0,08 0,15 0,15 0,20 0,20

Będę to robił, ale zanim oddam auto do mechanika, napiszcie proszę, czy oprócz samej regulacji coś jest do zrobienia? Mechanik sprawdzający luzy stwierdził, że on by jeszcze głowicę dał do sprawdzenia, i że koszt na pewno >2000. W ASO regulacja 2600 brutto. tutaj czytam, że same regulacje robicie i regulacje nie są aż tak drogie/skomplikowane. Ile płaciliście za regulacje w Waszych kijankach?

Chcę to zrobić porządnie, ale nie chcę przepłacić. Więc będę wdzięczy za Wasze doświadczenia, komentarze, rady.
Jak ktoś robił to w Łodzi i ma dobre / złe doświadczenia - chętnie przytulę namiar, albo tu, albo na PW.

Pozdrawiam,
Sochers

Re: Stukające zawory

Napisane: 21 gru 2018 19:39
przez kryzys
W ŁDZ nie mam/znam nikogo. Robię w kato u typa którego mi gaziarz polecił i płacę 100 + cena uszczelki pod pokrywę 60-80pln.
Na YT już znalazłem tutka jak to zrobić samemu, aczkolwiek 170pln to nie jest nie wiadomo jaki PINIONC raz na paredziesiąt tysięcy km.
2600pln w aso?!?!?!?!?!? JAAAAAAAPIEEEEEEEEE*DOOOOOOOOOOOLE.........

Re: Stukające zawory

Napisane: 24 gru 2018 10:42
przez sochers
Ano, jak to 170 to mogę i co roku robić, ale jak usłyszałem 2000 minimum, i 2600 w ASO to mi szczęka opadła.

Re: Stukające zawory

Napisane: 24 gru 2018 15:40
przez dziobsson
Cos mylicie koledzy...

Za 170 zl to zdjecie pokrywy i pomiar luzów. Niewiele drozej krzykneli u mnie w aso. 2600 to krzykneli cene za regulacje, przy zalozeniu, ze do wymiany wszystkie szklanki pod wymiar, a i tak zawyzoną bo liczac ze dasz sobie spokój. Cena na zniechecenie. Szklanka po 70 zl. W ASO ciut drozej, do tego uszczelki, demontaz walka = robocizna. Cała magia

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Re: Stukające zawory

Napisane: 24 gru 2018 16:15
przez kryzys
Ok, musiałem pojebać nazwy. To co opisałem dotyczy sprawdzenia luzów.

Re: Stukające zawory

Napisane: 26 gru 2018 03:25
przez abes99
Robiłem niedawno u siebie w Hultaju 1.6 (MPI, 120KM), ale po kolei. Sprawdzenie luzów zaworowych u "mechanika na sąsiedniej ulicy" - 80zł (bez wymiany uszczelki). Przy przebiegu 100kkm (w tym 80kkm na LPG) wyszło, że luzy dość małe (wydech 0,08-0,15, ssące 0,15-0,17 - trochę dziwne, może miał krzywy szczelinomierz?). Przy okazji okazało się, że łańcuch rozrządu starego typu (nie wzmacniany, auto wyprodukowane w sierpniu 2012r.) i ma już luzy. Bez większego zgłębiania powiedział, że koszt wymiany łańcucha + regulacja zaworów to ok. 4-4,5k zł, czym mnie dość zmartwił.

W międzyczasie robiłem konserwację podwozia u znajomego blacharza / lakiernika, który głównie zajmuje się oldtimerami i ma kilku zaprzyjaźnionych mechaników. Mieszkam przy czeskiej granicy, więc stanęło na tym, że podrzuci i zrobi mi serwis Hultaja u jego znajomego w Czechach, tylko mam kupić sobie części u nas. Szklanek nie wymienia, bo czyszczą oryginalne z nagaru (ultradźwiękami?) i finalnie wg nich wracają luzy do stanu fabrycznego. A że miałem więcej rzeczy do zrobienia, to wyglądało to tak:
- wymiana łańcucha rozrządu na wzmocniony + napinacz i prowadnice, uszczelka (części oryginalne) + olej (Mobil 0w40) i płukanka
- wymiana sprzęgła - tarcza, docisk, łapa + łożysko oporowe (części oryginalne) + olej w skrzyni (Titan)
- wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód + tył (Zimmerman) + płyn hamulcowy (ATE)
- wymiana płynu chłodzącego (Petrygo) + przepłukanie nagrzewnicy (szwankowało ogrzewanie pasażera)
- wymiana sworzni przedniego zawieszenia (kupił mechanik) bo pukało zawieszenie na nierównościach
Za części zapłaciłem 2,3k zł, a za robociznę (+ sworznie) 1k zł. Cenowo jestem zadowolony ;)...

Auto zrobione, zajęło im to 3 dni robocze (czekali na sworznie) i chyba jest ok. Zniknęła "czkawka" na zimnym silniku (musiałem bardzo delikatnie operować gazem, bo się dławił) i mam wrażenie że chodzi sporo płynniej. Biegi chodzą lżej, choć chyba dwójka i trójka bardziej haczy (wcześniej też czasami haczyły, ale że całość chodziła z większym oporem to nie było to aż tak wyczuwalne). Sprzęgło łapie równo od dołu, wcześniej łapało na górze i często ruszałem z szarpnięciem. Muszę tylko wybrać się jeszcze na regulację LPG i zbieżność zrobić. Ale wygląda na to, że regulacja luzu na zaworach polegająca na wymianie szklanek nie jest chyba jedyną opcją (choć ostatecznych pomiarów jak jest teraz nie mam, jedynie zapewnienia mechanika)...

Re: Stukające zawory

Napisane: 26 gru 2018 08:45
przez tower
abes99 napisał(a):(...)Szklanek nie wymienia, bo czyszczą oryginalne z nagaru (ultradźwiękami?)(...)


Jeśli chodzi o regulację szklanek bez ich wymiany, to raczej mięli na myśli ich szlifowanie na szlifierce magnetycznej. Nigdy nie słyszałem o czyszczeniu z nagaru. W mojej Maździe 323 BJ oddawałem szklanki do szlifowania- miałem to szczęście, że wszystkie luzy były za małe:)



Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Stukające zawory

Napisane: 31 gru 2018 12:48
przez sochers
Dzięki za odpowiedzi.

Sprawdzenie zrobiłem za 180, więc teraz mnie czeka regulacja. Więc licząc 70x16 pllus reszta to z 1500 stuknie. Ehh, ale cóż, trza robić, tylko pytanie gdzie ;/ No nic, szukam dalej.