Stukające zawory
Moderator: Żandarmeria
- srbastek
- Klubowicz
- Posty: 51
- Dołączył(a): 20 sty 2017 08:56
- Lokalizacja: Mysłowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: Hyundai I30 1.4 109KM
Re: Stukające zawory
Ale nie trzeba wszystkie szklanki wymieniać. Tyle te które nie trzymają wymiaru.
- sochers
- Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 19 wrz 2017 08:18
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 Pb 126KM
2010, Comfort+
Re: Stukające zawory
Niestety, tylko 4 z 16 trzymają, a 2 z tych 4 na blisko dolnej granicy normy, to jakby to była różnica 100-150 przy tym koszcie ogólnym to bym chyba zrobił.
Tylko teraz dzwonię po mechanikach i jeden mówi, że sama regulacja bez zdejmowania głowicy to o kant tyłka, że zaraz będzie to samo, i zaleca zdjęcie głowicy, w maks kwocie 1900, a w innym warsztacie chcą regulować bez zdejmowania głowicy, licząc 800 robociznę + 50 PLN/szklanka plus uszczelka, olej i wymiana, co wyjdzie mniej więcej podobnie.
I teraz pytanie, ściągać głowicę do regulacji? Zawsze przy okazji można sprawdzić gniazda zaworowe, przebieg 180k z czego gaz od 15-20k, sam nie wiem, koszt niemały, chcę zrobić ale też i nie przepłacić.
Tylko teraz dzwonię po mechanikach i jeden mówi, że sama regulacja bez zdejmowania głowicy to o kant tyłka, że zaraz będzie to samo, i zaleca zdjęcie głowicy, w maks kwocie 1900, a w innym warsztacie chcą regulować bez zdejmowania głowicy, licząc 800 robociznę + 50 PLN/szklanka plus uszczelka, olej i wymiana, co wyjdzie mniej więcej podobnie.
I teraz pytanie, ściągać głowicę do regulacji? Zawsze przy okazji można sprawdzić gniazda zaworowe, przebieg 180k z czego gaz od 15-20k, sam nie wiem, koszt niemały, chcę zrobić ale też i nie przepłacić.
- srbastek
- Klubowicz
- Posty: 51
- Dołączył(a): 20 sty 2017 08:56
- Lokalizacja: Mysłowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: Hyundai I30 1.4 109KM
Re: Stukające zawory
Jeżeli nie ma przecieków, uszkodzeń, itp to według mnie nie trzeba ściągnąć głowicy, wymiana szklanek na odpowiednia grubość wystarczy. Ale to jest moje zdanie.
- sochers
- Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 19 wrz 2017 08:18
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 Pb 126KM
2010, Comfort+
Re: Stukające zawory
Dobra, odkopując temat robię update, może się komuś przyda.
Zawory poszły do regulacji, przy czym podobnie jak u kolegi abes99 okazało się, że i czas łańcucha nadszedł, więc to też doszło (184k km). Co się naszukałem mechanika który mi to zrobi i ma pojęcie, to inna sprawa. Bodajże dziewiąty wiedział o co biega - a żeby było śmieszniej, to podrzucił mi go właściciel gazowni gdzie montowałem instalację. Maratońska 80 jakby ktoś potrzebował.
Ogólnie zostawiłem 2780, z czego:
Robocizna - 600
szlifowanie szklanek - 300 (praktycznie wszystkich, więc się zgadzało z tym co zdiagnozowali w pierwszym warsztacie.
uszczelka pokrywy zaworów - 75
Więc regulacja luzów sama w sobie wyszłaby ca. 1000. Znośnie.
Do tego rozrząd:
wymiana - 800
komplet części 940 + zimering wału 45,
jakieś pierdoły i wyszło w sumie ile wyszło.
Zostawiony w poniedziałek rano, do odbioru był w środę po 16 (ale tu rzutem na taśmę, bo wcześniej dzwonili, że jednak będzie czwartek).
Już widzę, że samochód (analogicznie jak u kolegi abes99) chodzi płynniej (na razie na PB, bo gazu jeszcze nie tankowałem), nie przydusza się, lepiej się zbiera. I nie wachluje na obrotach (ale to muszę potwierdzić na LPG, bo tam było znacznie lepiej widoczne niż na PB).
Zawory poszły do regulacji, przy czym podobnie jak u kolegi abes99 okazało się, że i czas łańcucha nadszedł, więc to też doszło (184k km). Co się naszukałem mechanika który mi to zrobi i ma pojęcie, to inna sprawa. Bodajże dziewiąty wiedział o co biega - a żeby było śmieszniej, to podrzucił mi go właściciel gazowni gdzie montowałem instalację. Maratońska 80 jakby ktoś potrzebował.
Ogólnie zostawiłem 2780, z czego:
Robocizna - 600
szlifowanie szklanek - 300 (praktycznie wszystkich, więc się zgadzało z tym co zdiagnozowali w pierwszym warsztacie.
uszczelka pokrywy zaworów - 75
Więc regulacja luzów sama w sobie wyszłaby ca. 1000. Znośnie.
Do tego rozrząd:
wymiana - 800
komplet części 940 + zimering wału 45,
jakieś pierdoły i wyszło w sumie ile wyszło.
Zostawiony w poniedziałek rano, do odbioru był w środę po 16 (ale tu rzutem na taśmę, bo wcześniej dzwonili, że jednak będzie czwartek).
Już widzę, że samochód (analogicznie jak u kolegi abes99) chodzi płynniej (na razie na PB, bo gazu jeszcze nie tankowałem), nie przydusza się, lepiej się zbiera. I nie wachluje na obrotach (ale to muszę potwierdzić na LPG, bo tam było znacznie lepiej widoczne niż na PB).
- pawdedi
- Kierownik zmiany
- Posty: 145
- Dołączył(a): 23 mar 2018 22:14
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,4 Pb 90KM
2012
Re: Stukające zawory
sochers napisał(a):Dobra, odkopując temat robię update, może się komuś przyda.
Maratońska 80 jakby ktoś potrzebował.
Dzięki kolego, namiar w Łodzi na konkretny warsztat na pewno się przyda na przyszłość.
- przemo16_16
- Przedszkolak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 22 sie 2019 22:43
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 Pb 135KM
2013
Re: Stukające zawory
Witam
Dla potwierdzenia tylko chciałem opisać swój przypadek, przy ok 140 000 km do słynnego klekotania doszedł ogromny pobór oleju (2l na 1000km) - diagnoza otwieramy silnik, juz po zdjeciu głowicy znaleziono przyczyne i klekotania i poboru oleju mianowicie zużycie tłoków które miały luz niecale 1mm plus zapieczone pierscienie na tlokach. Do wymiany poszlo praktycznie wszystko bo nie ruszany zostal tylko wał i koło zmiennych faz rozrządu tzn wariator. Nowe oryginalne tłoki, pierścienie, wszystkie panewki, kompletna regeneracja głowicy (zmienione 2 zawory, wszystkie gniazda obrobione, wyregulowany luz zaworowy, planowanie), przy okazji nowy rozrząd, nowe sprzęgło, uszczelniacz na wale, komplet uszczelek i oringow.
Od teraz można się cieszyć cichutkim samochodem, i nie ma potrzeby dolewania oleju miedzy wymianami..
Dla potwierdzenia tylko chciałem opisać swój przypadek, przy ok 140 000 km do słynnego klekotania doszedł ogromny pobór oleju (2l na 1000km) - diagnoza otwieramy silnik, juz po zdjeciu głowicy znaleziono przyczyne i klekotania i poboru oleju mianowicie zużycie tłoków które miały luz niecale 1mm plus zapieczone pierscienie na tlokach. Do wymiany poszlo praktycznie wszystko bo nie ruszany zostal tylko wał i koło zmiennych faz rozrządu tzn wariator. Nowe oryginalne tłoki, pierścienie, wszystkie panewki, kompletna regeneracja głowicy (zmienione 2 zawory, wszystkie gniazda obrobione, wyregulowany luz zaworowy, planowanie), przy okazji nowy rozrząd, nowe sprzęgło, uszczelniacz na wale, komplet uszczelek i oringow.
Od teraz można się cieszyć cichutkim samochodem, i nie ma potrzeby dolewania oleju miedzy wymianami..
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: Stukające zawory
140 I remont ? No to chyba albo olej słaby, albo malo wymieniany, albo w palnik na zimnym...
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
- przemo16_16
- Przedszkolak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 22 sie 2019 22:43
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 Pb 135KM
2013
Re: Stukające zawory
Podejrzewam, że wszystko naraz, tak to jest kupić ,,zadbany" samochód.
- Aaron1
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 21 paź 2016 21:16
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1 HB, 1396 Pb 105KM
2007, Comfort+
Re: Stukające zawory
toomas napisał(a):Czy wszyscy doszli do wniosku, że regulacja odbywa się jednak przez wymianę szklanek - czy dobrze rozumiem?
W silnikach typu Gamma 1,4 i 1,6 reguluje się poprzez wymianę szklanek na odpowiedni wymiar. Wiem bo w mojej Kii Ceed 1,4 2007 to regulowałem.
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 724
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: Stukające zawory
butter18 napisał(a):140 I remont ? No to chyba albo olej słaby, albo malo wymieniany, albo w palnik na zimnym...
W sumie to mój poszedł do remontu przy przebiegu 119 tys ...
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
- Webby
- Brygadzista
- Posty: 93
- Dołączył(a): 06 paź 2018 10:16
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 126KM
2011, L
Re: Stukające zawory
Przyłączam się do tematu zaworów.
Gdzie na północy warmińsko-mazurskiego ..od Olsztyna w górę (patrząc na mapę). najlepiej..najszybciej i najtaniej wyreguluję zawory...do swojej kii...1.6 benz 126 KM..?
Mam 210 tys. km i jeszcze te sprawy nie były regulowane...
Edit 11.04.2023
Spytam inaczej..bo w między czasie dowiedziałem się, u mnie nie reguluje się zaworów..
U kogo z Was...kto miał rzeczywisty przebieg ok 210 tys.km trzeba było wymieniać popychacze zaworów(szklanki)?
Pozdrawiam
Gdzie na północy warmińsko-mazurskiego ..od Olsztyna w górę (patrząc na mapę). najlepiej..najszybciej i najtaniej wyreguluję zawory...do swojej kii...1.6 benz 126 KM..?
Mam 210 tys. km i jeszcze te sprawy nie były regulowane...
Edit 11.04.2023
Spytam inaczej..bo w między czasie dowiedziałem się, u mnie nie reguluje się zaworów..
U kogo z Was...kto miał rzeczywisty przebieg ok 210 tys.km trzeba było wymieniać popychacze zaworów(szklanki)?
Pozdrawiam
-------------------
Webby
C1FL SW 2011 1,6 Pb 93kW 126KM CVVT L
Webby
C1FL SW 2011 1,6 Pb 93kW 126KM CVVT L
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6535
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Stukające zawory
Webby napisał(a):od Olsztyna w górę
A może warto podjechać do Plichty?
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
gzyms - Dyrektor
- Posty: 984
- Dołączył(a): 11 sty 2018 10:13
- Lokalizacja: NO
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2017, M SmartPlus
Re: Stukające zawory
Odstrasza cena rbh aczkolwiek suma sumarum może być taniej bo robione tylko raz. Pytanie aczkolwiek, ile nakrętek i śrubek zostanie po robocie (z doświadczenia . Bo wraz ze zmianą właściciela jakość nie zmieniła siępioter napisał(a):Webby napisał(a):od Olsztyna w górę
A może warto podjechać do Plichty?
"Piwo tylko z kija, auto tylko z Kia ..." Henryk Sawka
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....
- Lukaszp
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 30 maja 2023 17:53
- Lokalizacja: Almere, Netherlands
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 90KM
2010, Dynamics
Re: Stukające zawory
Witam,
Od paru dni zmieniła mi sie praca silnika na zimnym, jakos dziwnie klekocze/stuka na wyzszych obrotach, najbardziej slyszalne podczas jazdy.
Posiadam holenderska wersje pro ceeda z 2010 z tym slabszym silnikiem 90KM, auto serwisowane w holenderkich ASO od zakupu w 2010 wnioskujac po wpisach w ksiedze.
Kia Pro Cee’d 1.4 X-Ecutive 2010 / dynamics
Przebieg: 188 000
Kod silnika G4FA-4I
Moc: 66 kW / 90 KM
Ostatnio olej (5W30) byl wymieniany z 8 miesiecy temu w ASO, to oko 15 000 km temu.
Silnik chodzi równo i na zimnym i na nagrzanym, lancuch rozrzadu nadal sztywny.
Od okolo 2 tygodni slychac jakieś dziwne klekotanie/stukanie na zimnym silniku przy 2500~3000 tyś obrotów.
Jak na filmie poniżej:
https://www.youtube.com/shorts/6gELVrD17Aw
Po 15-20 minutach jazdy jak sie nagrzeje silnik, ten klekot znika jak rękom odjął.
Nie kiedy, moze zaleznie od temperatury na zewnatrz, stuka/klepie bardzo cicho albo wcale..
Czy ktos tez mial taki problem badz moze poradził sobie z nim ?
(zawory? / napinacz lancucha ? / filtr paliwa ? / prosi sie o nowy olej ? )
Od paru dni zmieniła mi sie praca silnika na zimnym, jakos dziwnie klekocze/stuka na wyzszych obrotach, najbardziej slyszalne podczas jazdy.
Posiadam holenderska wersje pro ceeda z 2010 z tym slabszym silnikiem 90KM, auto serwisowane w holenderkich ASO od zakupu w 2010 wnioskujac po wpisach w ksiedze.
Kia Pro Cee’d 1.4 X-Ecutive 2010 / dynamics
Przebieg: 188 000
Kod silnika G4FA-4I
Moc: 66 kW / 90 KM
Ostatnio olej (5W30) byl wymieniany z 8 miesiecy temu w ASO, to oko 15 000 km temu.
Silnik chodzi równo i na zimnym i na nagrzanym, lancuch rozrzadu nadal sztywny.
Od okolo 2 tygodni slychac jakieś dziwne klekotanie/stukanie na zimnym silniku przy 2500~3000 tyś obrotów.
Jak na filmie poniżej:
https://www.youtube.com/shorts/6gELVrD17Aw
Po 15-20 minutach jazdy jak sie nagrzeje silnik, ten klekot znika jak rękom odjął.
Nie kiedy, moze zaleznie od temperatury na zewnatrz, stuka/klepie bardzo cicho albo wcale..
Czy ktos tez mial taki problem badz moze poradził sobie z nim ?
(zawory? / napinacz lancucha ? / filtr paliwa ? / prosi sie o nowy olej ? )
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości