Nie żartuj? To widzę że takie same mózgi jak i Inter Auto Kraków..
http://i30.hyundai.pl/public/pdf/dane_t ... 0-nowy.pdf
Stukające zawory
Moderator: Żandarmeria
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
-
abes99 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 05 paź 2007 14:30
- Lokalizacja: SRC
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: Hyundai i30 / 1,6MPI (120KM) / LPG / Comfort / '12
Re: Stukające zawory
Znając życie, stwierdzą że to dotyczy i30, nowego modelu i w ogóle to jest całkiem inny silnik . W książce gwarancyjnej przy przeglądzie 90kkm jest nawet pozycja - regulacja zaworów. No to po przeglądzie się pytam, jak tam regulacja zaworów. Odpowiedź: "Jaka regulacja? Aaa, wszystko w porządku jest, sprawdziliśmy i jest ok". Ręce opadają, chyba poszukam jakiegoś normalnego mechanika który mi to zrobi. Polecacie kogoś na śląsku? Najchętniej od Katowic na południe, bo w sumie to przy czeskiej granicy mieszkam ...
Jeszcze mi się przypomniało, że jak wymieniali uszczelniacze (choć dalej żlopie olej jak wcześniej), to niby sprawdzili i też im wyszło, że wszystko ok. Jest jakaś ogólna baza w KIA, gdzie można by podejrzeć historię serwisowania swojego auta? A jeśli jest, to ma ktoś do niej dostęp?..
Jeszcze mi się przypomniało, że jak wymieniali uszczelniacze (choć dalej żlopie olej jak wcześniej), to niby sprawdzili i też im wyszło, że wszystko ok. Jest jakaś ogólna baza w KIA, gdzie można by podejrzeć historię serwisowania swojego auta? A jeśli jest, to ma ktoś do niej dostęp?..
Narka i pozdruffka, abes99
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Stukające zawory
abes99 napisał(a):No to po przeglądzie się pytam, jak tam regulacja zaworów. Odpowiedź: "Jaka regulacja? Aaa, wszystko w porządku jest, sprawdziliśmy i jest ok".
art. 286 k.k.
Oszustwo - przestępstwo polegające na doprowadzeniu innej osoby do niekorzystnego rozporządzenia mieniem własnym lub cudzym za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania jej błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.
-
abes99 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 05 paź 2007 14:30
- Lokalizacja: SRC
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: Hyundai i30 / 1,6MPI (120KM) / LPG / Comfort / '12
Re: Stukające zawory
Niestety, takie nasze polskie realia w ASO. Trzeba by po każdym przeglądzie rzeczoznawcę brać i badać czy faktycznie sprawdzili to co mieli. Raz na przeglądzie miałem taką sytuację. Siedzę sobie i czekam, aż skończą z moim. W międzyczasie inny gostek odbiera swoją Kijankę po przeglądzie, obsługa wydaje kartę przeglądową i kazanie, że ciśnienie w oponach zbyt niskie i żeby sprawdzać itd. No nic myślę, dobrze że akurat rano byłem dopompować u znajomego wulkanizatora. Odbieram swojego, a tam w karcie wpisane ciśnienie jakoś od 1,6 do 1,8 we wszystkich kołach i słyszę kazanie . Posłuchałem spokojnie, powiedziałem że trochę to dziwne, bo rano sprawdzałem i było 2,2. Odpowiedź: widocznie pan sprawdzał na jakimś felernym ciśnieniomierzu, teraz jest na pewno wszystko w porządku. Niestety, strasznie ze mnie spokojny i opanowany człowiek, a że mi się spieszyło to pojechałem w siną dal...
Narka i pozdruffka, abes99
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Stukające zawory
abes99 podaj mi VIN na PW. W wolnym czasie poszukam Ci szklanek w katalogu pod Twój silnik. Wydrukujesz obrazek (jak znajdę) i im pokażesz...
W wolnej chwili Ci tego poszukam. A na już to zobacz sobie katalog hyundaia i 1.6 Gamma - pozycja regulacja zaworów...
http://i30.hyundai.pl/public/pdf/dane_techniczne_i30-nowy.pdf
Z resztą Rybson Ci to już podesłał jak teraz zauważyłem...
Myślę, że to odpowiada na Twoje zapotrzebowanie na niezbity dowód
Oj... Długo to nie trwało. Ciekawe jak to wytłumaczą koledzy ASOpartacze:
Idioci... Hydrauliczne popychacze - jasne...
Zapytaj ich o ten numer 22226C i co to "coś" robi w Twoim silniku?! Jak widzisz są różne rozmiary - właśnie do regulacji luzu... Ja to umiem znaleźć, a oni?!
To samo jest w 1.4 Gamma! Nie ma żadnych hydraulicznych popychaczy tylko są szklanki. Co więcej w ASO jak podacie numer 22226C (bo sami to pewnie nie znajdą) to możecie kupić odpowiedniej grubości szklanki - od T=3.000 do T=3.600. Więc możliwość regulacji w razie czego jest.
W wolnej chwili Ci tego poszukam. A na już to zobacz sobie katalog hyundaia i 1.6 Gamma - pozycja regulacja zaworów...
http://i30.hyundai.pl/public/pdf/dane_techniczne_i30-nowy.pdf
Z resztą Rybson Ci to już podesłał jak teraz zauważyłem...
Myślę, że to odpowiada na Twoje zapotrzebowanie na niezbity dowód
Oj... Długo to nie trwało. Ciekawe jak to wytłumaczą koledzy ASOpartacze:
Idioci... Hydrauliczne popychacze - jasne...
Zapytaj ich o ten numer 22226C i co to "coś" robi w Twoim silniku?! Jak widzisz są różne rozmiary - właśnie do regulacji luzu... Ja to umiem znaleźć, a oni?!
To samo jest w 1.4 Gamma! Nie ma żadnych hydraulicznych popychaczy tylko są szklanki. Co więcej w ASO jak podacie numer 22226C (bo sami to pewnie nie znajdą) to możecie kupić odpowiedniej grubości szklanki - od T=3.000 do T=3.600. Więc możliwość regulacji w razie czego jest.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
abes99 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 05 paź 2007 14:30
- Lokalizacja: SRC
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: Hyundai i30 / 1,6MPI (120KM) / LPG / Comfort / '12
Re: Stukające zawory
Wielkie dzięki , ciekawe co teraz wymyślą w ASO, ale przynajmniej mam co im pokazać ...
Narka i pozdruffka, abes99
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Stukające zawory
To jest informacja 1000% pewna. To jest z oficjalnego katalogu KIA, oni mają taki sam!
Może się okaże, ze to są szklanki hydrauliczne
Może się okaże, ze to są szklanki hydrauliczne
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Stukające zawory
A ja bym pokazał palcem i się zapytał "a co to kutfa jest? Kufle hydrauliczne " Jezus co za dziadostwo w tych ASO Kia...
-
abes99 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 05 paź 2007 14:30
- Lokalizacja: SRC
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: Hyundai i30 / 1,6MPI (120KM) / LPG / Comfort / '12
Re: Stukające zawory
Byłem w ASO, bo po bodajże trzeciej naprawie dalej znika mi olej (po 3kkm ubyło ok. 3mm na bagnecie, przed poprzednią "naprawą" po 8kkm zeszło z max do min). Mam umówiony termin, będą rozbierać silnik (dotychczas niby tylko dokręcali, bo gdzieś jakiś lekki wyciek znaleźli, a wcześniej ponoć wymienili uszczelniacze). Zaznaczyłem, że chcę być przy naprawie, to zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieję, że w końcu się skończą moje problemy z tym silnikiem. Zawory przy okazji też zobaczą i prawdopodobnie wymienią te szklanki...
Narka i pozdruffka, abes99
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Stukające zawory
abes99 napisał(a):prawdopodobnie wymienią te szklanki...
Chcą wymieniać coś czego nie ma?
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Stukające zawory
Wymieniać to sobie mogą... Niech je odpowiednio dobiorą - bo dalej będzie dzwonienie...
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
toomas
Re: Stukające zawory
Czy wszyscy doszli do wniosku, że regulacja odbywa się jednak przez wymianę szklanek - czy dobrze rozumiem?
-
abes99 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 05 paź 2007 14:30
- Lokalizacja: SRC
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: Hyundai i30 / 1,6MPI (120KM) / LPG / Comfort / '12
Re: Stukające zawory
Powiem Ci, że dalej nie wiem . Mój Cee'd miał rozbierany silnik z powodu ubytków oleju. Okazało się, że pierścienie mają spory luz na tłokach (czy jakoś tak), wymienili pierścienie, napinacz łańcucha + regeneracja głowicy. Od tego czasu oleju nie bierze (przejechałem jakieś 10kkm, auto sprzedałem w zeszłym tygodniu). Co do tego lekkiego dzwonienia przy 3k rpm - chyba nic z tym nie zrobili, bo dalej na zimnym silniku było to słychać, a skoro już mieli rozebrany silnik to chyba powinni (przynajmniej w papierach nie mam nic o wymianie szklanek itd.)...
Narka i pozdruffka, abes99
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Stukające zawory
Załączony wyżej rysunek mówi sam za siebie. Masz tam szklanki w różnych wymiarach.
Rysunek pochodzi z katalogu części KIA...
Rysunek pochodzi z katalogu części KIA...
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
toomas
Re: Stukające zawory
ruszok napisał(a):Załączony wyżej rysunek mówi sam za siebie. Masz tam szklanki w różnych wymiarach.
Rysunek pochodzi z katalogu części KIA...
Zgadzam się z Tobą. Ja od dawna właśnie tak podejrzewałem ale miałem jeszcze nadzieje, że są w szklankach płytki które się wymienia...szklanka jednak kosztuje.
-
labeo10
Re: Stukające zawory
abes99 napisał(a):Powiem Ci, że dalej nie wiem . Mój Cee'd miał rozbierany silnik z powodu ubytków oleju. Okazało się, że pierścienie mają spory luz na tłokach (czy jakoś tak), wymienili pierścienie, napinacz łańcucha + regeneracja głowicy. Od tego czasu oleju nie bierze (przejechałem jakieś 10kkm, auto sprzedałem w zeszłym tygodniu). Co do tego lekkiego dzwonienia przy 3k rpm - chyba nic z tym nie zrobili, bo dalej na zimnym silniku było to słychać, a skoro już mieli rozebrany silnik to chyba powinni (przynajmniej w papierach nie mam nic o wymianie szklanek itd.)...
a pamięta kolega czy mu dymił na niebiesko, bo jeśli gdzieś olej by uciekał powinien dymić na niebiesko. jak odpalałeś mógł zadymić przy mocniejszym przyspieszaniu. To by świadczyło o zużytych pierścieniach. Generalnie jak faktycznie była regenerowana głowica to luz powinien być ustawiony(wątpię że regenerowali pewnie tylko wymienili uszczelniacze i na tym się skończyło+planowanie).
-
abes99 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 05 paź 2007 14:30
- Lokalizacja: SRC
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: Hyundai i30 / 1,6MPI (120KM) / LPG / Comfort / '12
Re: Stukające zawory
Nie dymił, ASO dwa razy robiło analizę spalin i wyszła ok. Nie było też żadnych wycieków z bloku silnika. Czeski film - nikt nie wie gdzie się olej podział ...
Narka i pozdruffka, abes99
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
-
labeo10
Re: Stukające zawory
A tak w ogóle to dziwna sprawa z regulacją. Jak już regulację chciał konstruktor robić to czemu n ie zrobił za pomocą płytek tylko żeby szklanki wymieniać nad wymiar. Naprawdę dziwne rozwiązanie to po jakiego grzyba robił rozrząd na łańcuchu. Jeśli i tak przy regulacji luzu trzeba wszytko zdemontować. Czegoś Tu nie czaje. Równie dobrze trzeba było zrobić na pasku i napisać przy każdej wymianie rozrządu regulacja luzu. Praktycznie ta sama robota. W ogóle coś mi tu nie gra bo zazwyczaj(jak już jest regulacja) to jest przez płytki, które są ryzykowane przy wysokoobrotowych silnikach bo po prostu płytki mogą zacząć sobie fruwać(szczegół). Napisałem do paru sklepów w internecie z zapytaniem czy mają coś takiego na sprzedaż.(wiem że kolega "ruszok" sprawdzał w katalogu). Jednak po tym co się dzieje w serwisach to już mnie nic nie dziwi w tym samochodzie. A następne pytanie mi się nasuwa to po co by pisali w książce że regulacja co 90tys.km? A może ktoś wie czy ten silnik to jest nowa konstrukcja czy modernizacja jakiegoś starego silnika??
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: Stukające zawory
po 90 nie regulacja TYLKO SPRAWDZENIE i ewentualna regulacja
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
kriss73
Re: Stukające zawory
[quote="labeo10"]A tak w ogóle to dziwna sprawa z regulacją. Jak już regulację chciał konstruktor robić to czemu n ie zrobił za pomocą płytek tylko żeby szklanki wymieniać nad wymiar. Naprawdę dziwne rozwiązanie to po jakiego grzyba robił rozrząd na łańcuchu. Jeśli i tak przy regulacji luzu trzeba wszytko zdemontować. Czegoś Tu nie czaje. ...
Ja też tego nie rozumiem. Jak weźmiecie sobie schemat typowego układu z hydrauliczną kasacją luzu zaworowego to tam elementem zewnętrznym jest szklanka! W tej szklance osadzony jest malutki cylinderek z malutkim tłoczkiem i zaworkiem kulowym. Trudno wyobrazić sobie, że w silniku 1.6 GDI produkowanym w XXI wieku luz reguluje się jak w starym maluchu...
Ja też tego nie rozumiem. Jak weźmiecie sobie schemat typowego układu z hydrauliczną kasacją luzu zaworowego to tam elementem zewnętrznym jest szklanka! W tej szklance osadzony jest malutki cylinderek z malutkim tłoczkiem i zaworkiem kulowym. Trudno wyobrazić sobie, że w silniku 1.6 GDI produkowanym w XXI wieku luz reguluje się jak w starym maluchu...
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 130 gości