Stukające zawory

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Azuks
 

Re: Stukające zawory

06 lis 2014 10:35

Może komuś się przyda , ale znalazłem jak ustawić zawory w silnikach 1,4 i 1,6 z dokładnym opisem wszystkiego, co prawda po rosyjsku, ale jest przecież tłumacz google i coś tam pamiętamy ze szkoły. Nie wiem, czy sam się za to nie wezmę??? :ha :ha
http://www.i30.com.ua/threads/%D0%9F%D1 ... 0%B2.2482/

AUTOR WĄTKU
adambaal
 

Re: Stukające zawory

12 lis 2014 12:56

Witam,
Ciąg dalszy tak w skrócie; pojechałem do serwisu KIA no i to pewnie 1 i ostatnia wizyta w serwisie :) serwis stwierdzil po przejechaniu sie autem 300m no cos panu stuka i teraz:
a) moze spadly pierscienie z tłoków
b) moze stukaja panewki (no i tu nagle w serwisie zanlazl sie caly dol silnika za jednyne 4K z czego panowie z serwisu powiedzieli ze moga zrobic przekladke ale nalezy dodatkowo zrobic jeszcze glowice zawory uszczelniacze itp no i rozrzad)
c) jak powiedzialem ze moze stukaja zawory to powiedzili ze w tym aucie sie ich nie reguluje hmm to czemu chcieli robic glowice jak w pkt b)
d) moze klekocze lancuszek
e) ogolnie to moga auto przyjac na ekspertyze ale sugeruja wymianę dolu silnika
to tak w skrocie po serwisie......
1. wymienilem jeszcze raz olej na Liqui Moly MOS2 10W40 i filtr oczywiście też
2. wymienilem kompletny rozrząd (kupiłem w serwisie Hyundai bo w KIA nie mieli do 1.4 105KM benzyna) luz na łańcuchu na górnych kołach byl około 4-5cm tak ze jak bym sie postarał to można by zciągnoć łańcuch z kół
3. mój przysłowiowy "pan Kazio" mechanik powiedzial ze mogal jeszcze klekotac tloki (moga miec juz luzy w cilindrach i wypadalo by moze wymienic tloki z pierscieniami a co do glowicy i zaworow to powiedzial ze raczej sie ich nie reguluje na ale pan Kazio 1x widzial u siebie taki wynalazek w warsztacie...
no i .. nie ma klekotu odrazu po odpaleniu auta ale dopiero później jak złapie troche temp. i klekocze dalej tylko że ciszej...

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Stukające zawory

12 lis 2014 14:38

taka mała rada - nie baw sie w wymiane pierscieni tłoków czy inne daleko idące naprawy - to jest słabo skuteczne
prędzej- taniej i pewniej - przekładka całego silnika - po ile tam mają na allegro po 2500zł???
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6863
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Stukające zawory

12 lis 2014 15:40

szczur75 napisał(a):Proszę Cię, nie twórz teorii na postawie jakiegoś zaplamionego płótna. Bo jeszcze ktoś uwierzy.
(Choć jedno zaplamione płótno jest podwaliną całkiem potężnej teorii... )


Kocham Cię stary :!! :lol: :lol:
Azuks napisał(a):Moja druga renówka na 18 lat i 230kkm, a wolę nią jeździć niż tym nowym.

Masz dużego pecha kolego, 95% userów z tego forum jest zadowolonych z Ceeda. Zacznijmy może od tego w którym serwisie tak zlewają temat ? Aaaa.. sorryy, Ty masz hultaja.. No to inaczej niż "teoretycznie" nic tu nie wskóramy.. :/
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
adambaal
 

Re: Stukające zawory

12 lis 2014 15:55

Kia Pro Ceed 1,4 105KM 2009 rok <- taki mam

AUTOR WĄTKU
Azuks
 

Re: Stukające zawory

12 lis 2014 20:28

sensor napisał(a):taka mała rada - nie baw sie w wymiane pierscieni tłoków czy inne daleko idące naprawy - to jest słabo skuteczne
prędzej- taniej i pewniej - przekładka całego silnika - po ile tam mają na allegro po 2500zł???

Chyba, że trafi na taki sam jak swój.

AUTOR WĄTKU
marco684
 

Re: Stukające zawory

30 lis 2014 19:21

Przy mrozie u mnie -7 slychac to z rana glosniej i dluzej przy dodaniu gazu te cykanie jest szybsze ....chodz zdazylo mi sie po nocy ze nic nie slychac

AUTOR WĄTKU
adambaal
 

Re: Stukające zawory

30 lis 2014 23:25

Witam,
To tak w skrócie dla tych co gdybają.... :)
Niestety musiałem rozebrać silnik na 137598km.. do wymiany poszło wszystko co się dało: tłoki, pierścienie - i tu rozczarowanie co dla niektórych dryndały tłoki w cylindrach miały luz około 1mm poszły do wymiany wraz z 12 pierścieniami no niestety po rozebraniu tak zawsze myślałem że tyle ich powinno być a było tylko 10 hmmm dziwne,,, całe szczęście wał, panewki wału i tłoków były OK,,, idąc dalej głowica poszła do kompletnej regeneracji (szklanki, uszczelniacze, polerowanie zaworów itp itd,,, oczywiście wraz z ustawieniem luzów zaworowych) przy okazji wymieniłem kompletny rozrząd łańcuch był wyciągnięty względem oryginału o około 1 ogniwo no tak w sumie to 75% tego ogniwa,, do tego zakupiłem także full komplet uszczelek na cały silnik (cholera z tego wszystkiego to było najdroższe)... reasumując co niektórzy mówią aby kupić motor np na allegro no tak tylko najtańszy golas znalazłem za jedyne 3700 kolo powiedział ze za 3500 odda tylko tak naprawdę kupujesz kota w worku i wiadomo trzeba także zrobić sobie serwis tego silnika - tak więc cała impreza kosztowała mnie niecałe 3000 pln (z płynami) i mogę teraz powiedzieć że Qrde stukało chyba wszystko !!! :) miłego gdybania for all co do stuków puków....
pozdro,, ciesząc się wyremontowanym silnikiem -- haha,,

Avatar użytkownika
abes99
Asystent Kierownika
 
Posty: 212
Dołączył(a): 05 paź 2007 14:30
Lokalizacja: SRC
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Marka i model samochodu: Hyundai i30 / 1,6MPI (120KM) / LPG / Comfort / '12

Re: Stukające zawory

01 gru 2014 01:10

Miałem podobny zakres remontu w 1.6 przy przebiegu ok. 103kkm, w szóstym roku użytkowania. Zaczęło się od sporych ubytków olejów od ok. 70kkm, ale ASO długo nie potrafiło dojść gdzie ten olej znika, skoro wycieków brak, a analiza spalin wychodzi ok. Dzwonienie w okolicach 3krpm zgłaszałem praktycznie od nowości. Na szczęście całość została zrobiona na gwarancji ;)...
Narka i pozdruffka, abes99
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C

AUTOR WĄTKU
adik
 

Re: Stukające zawory

15 gru 2014 15:45

adambaal napisał(a):Witam,
To tak w skrócie dla tych co gdybają.... :)
Niestety musiałem rozebrać silnik na 137598km.. do wymiany poszło wszystko co się dało: tłoki, pierścienie - i tu rozczarowanie co dla niektórych dryndały tłoki w cylindrach miały luz około 1mm poszły do wymiany wraz z 12 pierścieniami no niestety po rozebraniu tak zawsze myślałem że tyle ich powinno być a było tylko 10 hmmm dziwne,,, całe szczęście wał, panewki wału i tłoków były OK,,, idąc dalej głowica poszła do kompletnej regeneracji (szklanki, uszczelniacze, polerowanie zaworów itp itd,,, oczywiście wraz z ustawieniem luzów zaworowych) przy okazji wymieniłem kompletny rozrząd łańcuch był wyciągnięty względem oryginału o około 1 ogniwo no tak w sumie to 75% tego ogniwa,, do tego zakupiłem także full komplet uszczelek na cały silnik (cholera z tego wszystkiego to było najdroższe)... reasumując co niektórzy mówią aby kupić motor np na allegro no tak tylko najtańszy golas znalazłem za jedyne 3700 kolo powiedział ze za 3500 odda tylko tak naprawdę kupujesz kota w worku i wiadomo trzeba także zrobić sobie serwis tego silnika - tak więc cała impreza kosztowała mnie niecałe 3000 pln (z płynami) i mogę teraz powiedzieć że Qrde stukało chyba wszystko !!! :) miłego gdybania for all co do stuków puków....
pozdro,, ciesząc się wyremontowanym silnikiem -- haha,,

Taki remont za niecałe 3000 tysie? Gdzie robiłeś?

Avatar użytkownika
Marco
Asystent Kierownika
 
Posty: 338
Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
Lokalizacja: GTC
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT

Re: Stukające zawory

19 gru 2014 22:59

adik napisał(a):Taki remont za niecałe 3000 tysie? Gdzie robiłeś?

3 mln zł za remont to się chyba nie opłaca ? ;)
Jest Ceed SW 1.5 T-GDI 160KM 7DCT GT Line Deluxe White+Premium+AEB 2021
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6863
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Stukające zawory

20 gru 2014 00:19

Hahahahahaha cięta riposta :-D
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
marco684
 

Re: Stukające zawory

28 gru 2014 06:47

Ostatnio zauwazylem ze przy odpalaniu jak stuka a wlacze ogrzewanie tylniej szyby to przestaje calkiem jak wy;acze znow stuka ciagle myslalem ze to luz na zaworze czy cos takiego ale teraz to juz nie wiem sam

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Stukające zawory

28 gru 2014 12:10

Ogrzewaniem bardziej obciążasz silnik i może przestawać stukać.

Tapatalk
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

ambresil
Klubowicz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 sty 2008 19:34
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Stukające zawory

08 sty 2015 17:30

Witam !
100kkm(1.6 PB/2007) przy obecnych temperaturach mój klekot coraz bardziej daje o sobie znać .
Pomierzyłem luzy zaworowe - w normie ( wg. dokumentacji ssące 0.2mm+/- 0.1mm , wydechowe 0.25mm +/- 0.1mm )
u mnie ssące 0.17 mm a wydechowe .28mm . Przy okazji sprawdziłem łańcuch rozrządu - naprężony ,nie do ugięcia .
Dźwięk przypomina odgłos wydawany przez stare ropniaki - najlepiej słyszalny na luzie w kabinie przy wyłączonym radiu i
nawiewie . Silnik nie bierze oleju , nie traci na mocy i dynamice . Czy ktoś wymieniał już z powodzeniem popychacze
zaworów , nigdzie poza serwisem nie znalazłem popychaczy ( szklanek) do tego silnika - chyba jakiś biały kruk . Zamówiłem
stetoskop diagnostyczny i będę osłuchiwał silnik , może to mnie naprowadzi na jakiś trop .
Ceed I 1.6 DOHC
Ceed II1.4 DOHC

AUTOR WĄTKU
Ignacy
 

Re: Stukające zawory

08 sty 2015 18:40

ale po co chcesz wymieniać szklanki skoro luzy zaworowe masz w normie?

AUTOR WĄTKU
marco684
 

Re: Stukające zawory

11 sty 2015 13:36

Wie ktos czy przy sprawdzaniu luzu trzeba lancuch zdejmowac ? czy wystarczy tylko pokrywe sciagnac ? Tak samo jakie jest dojscie do rozrzadu jest to duzo roboczogodzin wiaze sie to z wymiana oleju ?

AUTOR WĄTKU
szczur75
 

Re: Stukające zawory

11 sty 2015 15:56

marco684 napisał(a):czy przy sprawdzaniu luzu trzeba lancuch zdejmowac ?


Nie trzeba.

marco684 napisał(a):Tak samo jakie jest dojscie do rozrzadu jest to duzo roboczogodzin wiaze sie to z wymiana oleju ?


Hę? :szok

AUTOR WĄTKU
marco684
 

Re: Stukające zawory

12 sty 2015 20:16

Spoko dzis bylem u mechanika w poniedzialek zostawiam na noc i zobaczymy powiedzial ze na poczatek oslucha to bedzie wiedzial czy zawory czy rozrzad .mial mowi podobny przypadek i byl to napinacz rozrzadu winny przy rozruchu slabo napinal w miare nagrzania lancuch sie kurczyl i tak nie klepalo jak na zimnym.No nic zobaczymy za tydzien.Wie ktos czy szklanki kupic mozna poza aso ?

AUTOR WĄTKU
mireda71
 

Re: Stukające zawory

12 sty 2015 20:49

marco684 napisał(a):Spoko dzis bylem u mechanika w poniedzialek zostawiam na noc i zobaczymy powiedzial ze na poczatek oslucha to bedzie wiedzial czy zawory czy rozrzad .mial mowi podobny przypadek i byl to napinacz rozrzadu winny przy rozruchu slabo napinal w miare nagrzania lancuch sie kurczyl i tak nie klepalo jak na zimnym.No nic zobaczymy za tydzien.Wie ktos czy szklanki kupic mozna poza aso ?

W miarę nagrzania to metal się raczej rozszerza a nie kurczy. ;)

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów

Użytkownicy przeglądający ten dział: Ryba4 i 157 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl