Może komuś się przyda , ale znalazłem jak ustawić zawory w silnikach 1,4 i 1,6 z dokładnym opisem wszystkiego, co prawda po rosyjsku, ale jest przecież tłumacz google i coś tam pamiętamy ze szkoły. Nie wiem, czy sam się za to nie wezmę???
http://www.i30.com.ua/threads/%D0%9F%D1 ... 0%B2.2482/
Stukające zawory
Moderator: Żandarmeria
-
adambaal
Re: Stukające zawory
Witam,
Ciąg dalszy tak w skrócie; pojechałem do serwisu KIA no i to pewnie 1 i ostatnia wizyta w serwisie serwis stwierdzil po przejechaniu sie autem 300m no cos panu stuka i teraz:
a) moze spadly pierscienie z tłoków
b) moze stukaja panewki (no i tu nagle w serwisie zanlazl sie caly dol silnika za jednyne 4K z czego panowie z serwisu powiedzieli ze moga zrobic przekladke ale nalezy dodatkowo zrobic jeszcze glowice zawory uszczelniacze itp no i rozrzad)
c) jak powiedzialem ze moze stukaja zawory to powiedzili ze w tym aucie sie ich nie reguluje hmm to czemu chcieli robic glowice jak w pkt b)
d) moze klekocze lancuszek
e) ogolnie to moga auto przyjac na ekspertyze ale sugeruja wymianę dolu silnika
to tak w skrocie po serwisie......
1. wymienilem jeszcze raz olej na Liqui Moly MOS2 10W40 i filtr oczywiście też
2. wymienilem kompletny rozrząd (kupiłem w serwisie Hyundai bo w KIA nie mieli do 1.4 105KM benzyna) luz na łańcuchu na górnych kołach byl około 4-5cm tak ze jak bym sie postarał to można by zciągnoć łańcuch z kół
3. mój przysłowiowy "pan Kazio" mechanik powiedzial ze mogal jeszcze klekotac tloki (moga miec juz luzy w cilindrach i wypadalo by moze wymienic tloki z pierscieniami a co do glowicy i zaworow to powiedzial ze raczej sie ich nie reguluje na ale pan Kazio 1x widzial u siebie taki wynalazek w warsztacie...
no i .. nie ma klekotu odrazu po odpaleniu auta ale dopiero później jak złapie troche temp. i klekocze dalej tylko że ciszej...
Ciąg dalszy tak w skrócie; pojechałem do serwisu KIA no i to pewnie 1 i ostatnia wizyta w serwisie serwis stwierdzil po przejechaniu sie autem 300m no cos panu stuka i teraz:
a) moze spadly pierscienie z tłoków
b) moze stukaja panewki (no i tu nagle w serwisie zanlazl sie caly dol silnika za jednyne 4K z czego panowie z serwisu powiedzieli ze moga zrobic przekladke ale nalezy dodatkowo zrobic jeszcze glowice zawory uszczelniacze itp no i rozrzad)
c) jak powiedzialem ze moze stukaja zawory to powiedzili ze w tym aucie sie ich nie reguluje hmm to czemu chcieli robic glowice jak w pkt b)
d) moze klekocze lancuszek
e) ogolnie to moga auto przyjac na ekspertyze ale sugeruja wymianę dolu silnika
to tak w skrocie po serwisie......
1. wymienilem jeszcze raz olej na Liqui Moly MOS2 10W40 i filtr oczywiście też
2. wymienilem kompletny rozrząd (kupiłem w serwisie Hyundai bo w KIA nie mieli do 1.4 105KM benzyna) luz na łańcuchu na górnych kołach byl około 4-5cm tak ze jak bym sie postarał to można by zciągnoć łańcuch z kół
3. mój przysłowiowy "pan Kazio" mechanik powiedzial ze mogal jeszcze klekotac tloki (moga miec juz luzy w cilindrach i wypadalo by moze wymienic tloki z pierscieniami a co do glowicy i zaworow to powiedzial ze raczej sie ich nie reguluje na ale pan Kazio 1x widzial u siebie taki wynalazek w warsztacie...
no i .. nie ma klekotu odrazu po odpaleniu auta ale dopiero później jak złapie troche temp. i klekocze dalej tylko że ciszej...
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: Stukające zawory
taka mała rada - nie baw sie w wymiane pierscieni tłoków czy inne daleko idące naprawy - to jest słabo skuteczne
prędzej- taniej i pewniej - przekładka całego silnika - po ile tam mają na allegro po 2500zł???
prędzej- taniej i pewniej - przekładka całego silnika - po ile tam mają na allegro po 2500zł???
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Stukające zawory
szczur75 napisał(a):Proszę Cię, nie twórz teorii na postawie jakiegoś zaplamionego płótna. Bo jeszcze ktoś uwierzy.
(Choć jedno zaplamione płótno jest podwaliną całkiem potężnej teorii... )
Kocham Cię stary
Azuks napisał(a):Moja druga renówka na 18 lat i 230kkm, a wolę nią jeździć niż tym nowym.
Masz dużego pecha kolego, 95% userów z tego forum jest zadowolonych z Ceeda. Zacznijmy może od tego w którym serwisie tak zlewają temat ? Aaaa.. sorryy, Ty masz hultaja.. No to inaczej niż "teoretycznie" nic tu nie wskóramy..
-
Azuks
Re: Stukające zawory
sensor napisał(a):taka mała rada - nie baw sie w wymiane pierscieni tłoków czy inne daleko idące naprawy - to jest słabo skuteczne
prędzej- taniej i pewniej - przekładka całego silnika - po ile tam mają na allegro po 2500zł???
Chyba, że trafi na taki sam jak swój.
-
marco684
Re: Stukające zawory
Przy mrozie u mnie -7 slychac to z rana glosniej i dluzej przy dodaniu gazu te cykanie jest szybsze ....chodz zdazylo mi sie po nocy ze nic nie slychac
-
adambaal
Re: Stukające zawory
Witam,
To tak w skrócie dla tych co gdybają....
Niestety musiałem rozebrać silnik na 137598km.. do wymiany poszło wszystko co się dało: tłoki, pierścienie - i tu rozczarowanie co dla niektórych dryndały tłoki w cylindrach miały luz około 1mm poszły do wymiany wraz z 12 pierścieniami no niestety po rozebraniu tak zawsze myślałem że tyle ich powinno być a było tylko 10 hmmm dziwne,,, całe szczęście wał, panewki wału i tłoków były OK,,, idąc dalej głowica poszła do kompletnej regeneracji (szklanki, uszczelniacze, polerowanie zaworów itp itd,,, oczywiście wraz z ustawieniem luzów zaworowych) przy okazji wymieniłem kompletny rozrząd łańcuch był wyciągnięty względem oryginału o około 1 ogniwo no tak w sumie to 75% tego ogniwa,, do tego zakupiłem także full komplet uszczelek na cały silnik (cholera z tego wszystkiego to było najdroższe)... reasumując co niektórzy mówią aby kupić motor np na allegro no tak tylko najtańszy golas znalazłem za jedyne 3700 kolo powiedział ze za 3500 odda tylko tak naprawdę kupujesz kota w worku i wiadomo trzeba także zrobić sobie serwis tego silnika - tak więc cała impreza kosztowała mnie niecałe 3000 pln (z płynami) i mogę teraz powiedzieć że Qrde stukało chyba wszystko !!! miłego gdybania for all co do stuków puków....
pozdro,, ciesząc się wyremontowanym silnikiem -- haha,,
To tak w skrócie dla tych co gdybają....
Niestety musiałem rozebrać silnik na 137598km.. do wymiany poszło wszystko co się dało: tłoki, pierścienie - i tu rozczarowanie co dla niektórych dryndały tłoki w cylindrach miały luz około 1mm poszły do wymiany wraz z 12 pierścieniami no niestety po rozebraniu tak zawsze myślałem że tyle ich powinno być a było tylko 10 hmmm dziwne,,, całe szczęście wał, panewki wału i tłoków były OK,,, idąc dalej głowica poszła do kompletnej regeneracji (szklanki, uszczelniacze, polerowanie zaworów itp itd,,, oczywiście wraz z ustawieniem luzów zaworowych) przy okazji wymieniłem kompletny rozrząd łańcuch był wyciągnięty względem oryginału o około 1 ogniwo no tak w sumie to 75% tego ogniwa,, do tego zakupiłem także full komplet uszczelek na cały silnik (cholera z tego wszystkiego to było najdroższe)... reasumując co niektórzy mówią aby kupić motor np na allegro no tak tylko najtańszy golas znalazłem za jedyne 3700 kolo powiedział ze za 3500 odda tylko tak naprawdę kupujesz kota w worku i wiadomo trzeba także zrobić sobie serwis tego silnika - tak więc cała impreza kosztowała mnie niecałe 3000 pln (z płynami) i mogę teraz powiedzieć że Qrde stukało chyba wszystko !!! miłego gdybania for all co do stuków puków....
pozdro,, ciesząc się wyremontowanym silnikiem -- haha,,
-
abes99 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 05 paź 2007 14:30
- Lokalizacja: SRC
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: Hyundai i30 / 1,6MPI (120KM) / LPG / Comfort / '12
Re: Stukające zawory
Miałem podobny zakres remontu w 1.6 przy przebiegu ok. 103kkm, w szóstym roku użytkowania. Zaczęło się od sporych ubytków olejów od ok. 70kkm, ale ASO długo nie potrafiło dojść gdzie ten olej znika, skoro wycieków brak, a analiza spalin wychodzi ok. Dzwonienie w okolicach 3krpm zgłaszałem praktycznie od nowości. Na szczęście całość została zrobiona na gwarancji ...
Narka i pozdruffka, abes99
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
-
adik
Re: Stukające zawory
adambaal napisał(a):Witam,
To tak w skrócie dla tych co gdybają....
Niestety musiałem rozebrać silnik na 137598km.. do wymiany poszło wszystko co się dało: tłoki, pierścienie - i tu rozczarowanie co dla niektórych dryndały tłoki w cylindrach miały luz około 1mm poszły do wymiany wraz z 12 pierścieniami no niestety po rozebraniu tak zawsze myślałem że tyle ich powinno być a było tylko 10 hmmm dziwne,,, całe szczęście wał, panewki wału i tłoków były OK,,, idąc dalej głowica poszła do kompletnej regeneracji (szklanki, uszczelniacze, polerowanie zaworów itp itd,,, oczywiście wraz z ustawieniem luzów zaworowych) przy okazji wymieniłem kompletny rozrząd łańcuch był wyciągnięty względem oryginału o około 1 ogniwo no tak w sumie to 75% tego ogniwa,, do tego zakupiłem także full komplet uszczelek na cały silnik (cholera z tego wszystkiego to było najdroższe)... reasumując co niektórzy mówią aby kupić motor np na allegro no tak tylko najtańszy golas znalazłem za jedyne 3700 kolo powiedział ze za 3500 odda tylko tak naprawdę kupujesz kota w worku i wiadomo trzeba także zrobić sobie serwis tego silnika - tak więc cała impreza kosztowała mnie niecałe 3000 pln (z płynami) i mogę teraz powiedzieć że Qrde stukało chyba wszystko !!! miłego gdybania for all co do stuków puków....
pozdro,, ciesząc się wyremontowanym silnikiem -- haha,,
Taki remont za niecałe 3000 tysie? Gdzie robiłeś?
-
Marco - Asystent Kierownika
- Posty: 338
- Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
- Lokalizacja: GTC
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT
Re: Stukające zawory
adik napisał(a):Taki remont za niecałe 3000 tysie? Gdzie robiłeś?
3 mln zł za remont to się chyba nie opłaca ?
Jest Ceed SW 1.5 T-GDI 160KM 7DCT GT Line Deluxe White+Premium+AEB 2021
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Stukające zawory
Hahahahahaha cięta riposta :-D
-
marco684
Re: Stukające zawory
Ostatnio zauwazylem ze przy odpalaniu jak stuka a wlacze ogrzewanie tylniej szyby to przestaje calkiem jak wy;acze znow stuka ciagle myslalem ze to luz na zaworze czy cos takiego ale teraz to juz nie wiem sam
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Stukające zawory
Ogrzewaniem bardziej obciążasz silnik i może przestawać stukać.
Tapatalk
Tapatalk
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
- ambresil
- Klubowicz
- Posty: 35
- Dołączył(a): 22 sty 2008 19:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Stukające zawory
Witam !
100kkm(1.6 PB/2007) przy obecnych temperaturach mój klekot coraz bardziej daje o sobie znać .
Pomierzyłem luzy zaworowe - w normie ( wg. dokumentacji ssące 0.2mm+/- 0.1mm , wydechowe 0.25mm +/- 0.1mm )
u mnie ssące 0.17 mm a wydechowe .28mm . Przy okazji sprawdziłem łańcuch rozrządu - naprężony ,nie do ugięcia .
Dźwięk przypomina odgłos wydawany przez stare ropniaki - najlepiej słyszalny na luzie w kabinie przy wyłączonym radiu i
nawiewie . Silnik nie bierze oleju , nie traci na mocy i dynamice . Czy ktoś wymieniał już z powodzeniem popychacze
zaworów , nigdzie poza serwisem nie znalazłem popychaczy ( szklanek) do tego silnika - chyba jakiś biały kruk . Zamówiłem
stetoskop diagnostyczny i będę osłuchiwał silnik , może to mnie naprowadzi na jakiś trop .
100kkm(1.6 PB/2007) przy obecnych temperaturach mój klekot coraz bardziej daje o sobie znać .
Pomierzyłem luzy zaworowe - w normie ( wg. dokumentacji ssące 0.2mm+/- 0.1mm , wydechowe 0.25mm +/- 0.1mm )
u mnie ssące 0.17 mm a wydechowe .28mm . Przy okazji sprawdziłem łańcuch rozrządu - naprężony ,nie do ugięcia .
Dźwięk przypomina odgłos wydawany przez stare ropniaki - najlepiej słyszalny na luzie w kabinie przy wyłączonym radiu i
nawiewie . Silnik nie bierze oleju , nie traci na mocy i dynamice . Czy ktoś wymieniał już z powodzeniem popychacze
zaworów , nigdzie poza serwisem nie znalazłem popychaczy ( szklanek) do tego silnika - chyba jakiś biały kruk . Zamówiłem
stetoskop diagnostyczny i będę osłuchiwał silnik , może to mnie naprowadzi na jakiś trop .
Ceed I 1.6 DOHC
Ceed II1.4 DOHC
Ceed II1.4 DOHC
-
Ignacy
Re: Stukające zawory
ale po co chcesz wymieniać szklanki skoro luzy zaworowe masz w normie?
-
marco684
Re: Stukające zawory
Wie ktos czy przy sprawdzaniu luzu trzeba lancuch zdejmowac ? czy wystarczy tylko pokrywe sciagnac ? Tak samo jakie jest dojscie do rozrzadu jest to duzo roboczogodzin wiaze sie to z wymiana oleju ?
-
szczur75
Re: Stukające zawory
marco684 napisał(a):czy przy sprawdzaniu luzu trzeba lancuch zdejmowac ?
Nie trzeba.
marco684 napisał(a):Tak samo jakie jest dojscie do rozrzadu jest to duzo roboczogodzin wiaze sie to z wymiana oleju ?
Hę?
-
marco684
Re: Stukające zawory
Spoko dzis bylem u mechanika w poniedzialek zostawiam na noc i zobaczymy powiedzial ze na poczatek oslucha to bedzie wiedzial czy zawory czy rozrzad .mial mowi podobny przypadek i byl to napinacz rozrzadu winny przy rozruchu slabo napinal w miare nagrzania lancuch sie kurczyl i tak nie klepalo jak na zimnym.No nic zobaczymy za tydzien.Wie ktos czy szklanki kupic mozna poza aso ?
-
mireda71
Re: Stukające zawory
marco684 napisał(a):Spoko dzis bylem u mechanika w poniedzialek zostawiam na noc i zobaczymy powiedzial ze na poczatek oslucha to bedzie wiedzial czy zawory czy rozrzad .mial mowi podobny przypadek i byl to napinacz rozrzadu winny przy rozruchu slabo napinal w miare nagrzania lancuch sie kurczyl i tak nie klepalo jak na zimnym.No nic zobaczymy za tydzien.Wie ktos czy szklanki kupic mozna poza aso ?
W miarę nagrzania to metal się raczej rozszerza a nie kurczy.
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości