Mam nadzieje ze wezmnie mniej bo juz budzet mam na maska nadwyrezony. Kupilem takie swiece
http://www.e-ngk.pl/ngk-dpower-67-swiec ... -3918.html
odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśnie
Moderator: Żandarmeria
Pokaż pierwszy nieprzeczytany post
Posty: 636
Strona 25 z 32
1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 32
-
mastersik2011 - Kierownik zmiany
- Posty: 183
- Dołączył(a): 27 lip 2015 09:16
- Lokalizacja: ok. Płocka
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1582 ON 115KM
2010, Comfort+
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Obecnie:
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
-
Slowik8609 - Dyrektor
- Posty: 633
- Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
- Lokalizacja: Radom
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
200 zł za sztukę to i tak tanio. Normalne ceny rynkowe to 300-400 zł/ szt. Cieszę się tylko, że nasza diagnoza była słuszna
- TomaszM
- Brygadzista
- Posty: 102
- Dołączył(a): 18 lip 2015 15:08
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
, Optimum+
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Panowie, czy w Ceed jeśli jakaś świeca nie grzeje, deska nie informuje migającą kontrolką świec jak w innych autach? Czy tylko na podstawie problemów z odpalaniem zimą diagnozuje się ich usterkę?
-
mastersik2011 - Kierownik zmiany
- Posty: 183
- Dołączył(a): 27 lip 2015 09:16
- Lokalizacja: ok. Płocka
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1582 ON 115KM
2010, Comfort+
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Raczej nie. U mnie padly wszystkie i tylko byl problem z paleniem rano. Zadna kontrolka nie pokazywala usterki.
Obecnie:
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
-
Slowik8609 - Dyrektor
- Posty: 633
- Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
- Lokalizacja: Radom
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
200 zł/szt to jak za darmo, pod warunkiem, że faktycznie jest magikiem a nie druciarzem! Trzymamy kciuki, bo to naprawdę jest operacja nie byle jaka
Zara zara.. a to Ty pytałeś o wykręcanie świec młotem udarowym czy inną spawarką
No pewnie To już wiesz teraz, że to robota raczej dla ginekologa a nie budowlańca Mam nadzieję, że następnych takich pomysłów będziesz "ze świecom" szukać i nie znajdziesz
Taki żarcik w rybim stylu, przyzwyczajaj się Ale jak wspomniałem w wątku o microcacie szacuneczek jest
Zara zara.. a to Ty pytałeś o wykręcanie świec młotem udarowym czy inną spawarką
mastersik2011 napisał(a):A czy warto do tego zastosowac udarowy klucz elektryczny? Co prawda nie jest za mocny ale jak do tej pory radzil sobie z najrozniejszymi śrubami i malymi i duzymi. Wiec moze i ze swiecom sobie poradzi?
No pewnie To już wiesz teraz, że to robota raczej dla ginekologa a nie budowlańca Mam nadzieję, że następnych takich pomysłów będziesz "ze świecom" szukać i nie znajdziesz
Taki żarcik w rybim stylu, przyzwyczajaj się Ale jak wspomniałem w wątku o microcacie szacuneczek jest
-
mastersik2011 - Kierownik zmiany
- Posty: 183
- Dołączył(a): 27 lip 2015 09:16
- Lokalizacja: ok. Płocka
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1582 ON 115KM
2010, Comfort+
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Wiadomo czasami zdesperowany człowiek szuka dziwnych pomysłów
Ogólnie świece wykręcałem delikatnie małym kluczem "grzechotką" bez jakiegokolwiek siłowania się szły. A te co się urwały to musiały być zapieczone na końcach i przepalone dość solidnie bo nie było żadnego większego oporu przy wykręcaniu.
Ten magik to http://www.ukladypaliwowe.pl/
Dziś dzwoniłem i samochód jeszcze nie ruszony z braku czasu. Może jak zdążą to jutro wygrzebią te świeczki. W każdym razie jak dostane samochód do rąk to napiszę co i jak i ile konkretnie wybuliłem
Ogólnie świece wykręcałem delikatnie małym kluczem "grzechotką" bez jakiegokolwiek siłowania się szły. A te co się urwały to musiały być zapieczone na końcach i przepalone dość solidnie bo nie było żadnego większego oporu przy wykręcaniu.
Ten magik to http://www.ukladypaliwowe.pl/
Dziś dzwoniłem i samochód jeszcze nie ruszony z braku czasu. Może jak zdążą to jutro wygrzebią te świeczki. W każdym razie jak dostane samochód do rąk to napiszę co i jak i ile konkretnie wybuliłem
Obecnie:
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
-
mastersik2011 - Kierownik zmiany
- Posty: 183
- Dołączył(a): 27 lip 2015 09:16
- Lokalizacja: ok. Płocka
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1582 ON 115KM
2010, Comfort+
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Odebralem dzis samochod. Zeszlo sie bo musieli turbine wykrecac bo nie bylo dostępu. Za cala przyjemnosc dogadalem sie i zaplacilem 400zl. Za dwie urwane dwiece to calkiem przyzwoita cena. Przy okazji dowiedzialem sie ze jakas rolka delikatnie szumi oraz niedlugo pasek do wymiany. Poza tym silnik igla.
Obecnie:
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
-
zielinciech
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Panowie co jest lepsze, żeby zagrzać świece:
1) Załączenie zapłonu i odczekanie kilkunastu sekund po zgaśnięciu kontrolki grzania?
2) 2-3 krotne załączanie zapłonu, żeby wydłużyć grzanie świec?
Bo rozumiem, że dioda na desce rozdzielczej jest z tego samego przekaźnika co grzanie?
1) Załączenie zapłonu i odczekanie kilkunastu sekund po zgaśnięciu kontrolki grzania?
2) 2-3 krotne załączanie zapłonu, żeby wydłużyć grzanie świec?
Bo rozumiem, że dioda na desce rozdzielczej jest z tego samego przekaźnika co grzanie?
- TomaszM
- Brygadzista
- Posty: 102
- Dołączył(a): 18 lip 2015 15:08
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
, Optimum+
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Tylko pytanie po co?
Przy sprawnych świecach, wystarczy raz i jak zgaśnie to odpalamy.
Przy sprawnych świecach, wystarczy raz i jak zgaśnie to odpalamy.
-
mastersik2011 - Kierownik zmiany
- Posty: 183
- Dołączył(a): 27 lip 2015 09:16
- Lokalizacja: ok. Płocka
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1582 ON 115KM
2010, Comfort+
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
TomaszM napisał(a):Przy sprawnych świecach, wystarczy raz i jak zgaśnie to odpalamy.
Dokładnie. 2-3 sekundy, kontrolka gaśnie i możemy odpalić.
Jeśli robisz tak kilka razy i ciężko odpala możesz mieć to co ja. Czyli wszystkie świece do wymiany. Żadna kontrolka niestety nie informuje nas o niesprawności świec.
Obecnie:
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
-
zielinciech
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Przy temperaturze ok. 0 stopni, po jednokrotnym rozgrzaniu, muszę kręcić 2-4 sekundy.
-
mastersik2011 - Kierownik zmiany
- Posty: 183
- Dołączył(a): 27 lip 2015 09:16
- Lokalizacja: ok. Płocka
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1582 ON 115KM
2010, Comfort+
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Ogólnie samochodowi trzeba dać zakręcić silnikiem. Więc te 2 sekundy nie powinno być problemem.
Jeśli będziesz dłużej kręcił to mogą być świece. Może sprawdź tak jak jeden z kolegów pisał wcześniej filtr paliwa. Też może być winowajcą dłuższego palenia.
Jeśli będziesz dłużej kręcił to mogą być świece. Może sprawdź tak jak jeden z kolegów pisał wcześniej filtr paliwa. Też może być winowajcą dłuższego palenia.
Ostatnio edytowano 11 mar 2016 14:26 przez mastersik2011, łącznie edytowano 1 raz
Obecnie:
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
mastersik2011 napisał(a):Też może być winowajcom
a nawet winowajcą
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
Slowik8609 - Dyrektor
- Posty: 633
- Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
- Lokalizacja: Radom
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Można sprawdzić jedynie czy pobierają prąd. Najprościej użyć miernik cęgowy z zakresem około 100 A DC. Szukasz przewód, który idzie do świec (po lewej stronie silnika ten kabel wychodzi na górę i jest wtyczka wiec to dobre miejsce do pomiaru), zamykasz cęgi na nim i włączasz pomiar A DC. Na zimnym silniku po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon na kilka sekund powinieneś zobaczyć na mierniku ok 80A. Każda świeca bierze około 20A, więc jeśli widzisz mniej niż 80 to już wiesz, że któraś leży. Teraz w ten sam sposób możesz określić która... Zamykasz cęgi na pojedynczym kabelku do konkretnej świecy i pomiar - tu już będzie ciasno.
Oczywiście ta metoda nie daje 100% pewności, ale jak któraś świeca jest uszkodzona tak, ze nie grzeje to ją znajdziesz. Niestety może być tak jak ja mialem, że prąd byl ok, a świeca zamiast grzać na koniuszku to grzała w polowie tego trzonka. I tu już pomoże tylko test z akumulatorem i obserwacja.
PS. Bez miernika też można to sprawdzić. Odkręcasz przewód, który przychodzi do świecy. Do dodatniej klemy aku montujesz grubszy kabel (tak żeby Ci go w rękach nie stopilo...), i dotykasz drugim końcem tego kabla do świecy (w miejsce gdzie byl przykręcony oryginalny przewód). Jeśli iskrzy to pobiera prąd i teoretycznie działa, jeśli nie to trup. Uważaj żeby tym przewodem nigdzie nie dotknąć bo w najgorszym wypadku możesz puścić auto z dymem. Nie polecam tej metody, ale da się.
Oczywiście ta metoda nie daje 100% pewności, ale jak któraś świeca jest uszkodzona tak, ze nie grzeje to ją znajdziesz. Niestety może być tak jak ja mialem, że prąd byl ok, a świeca zamiast grzać na koniuszku to grzała w polowie tego trzonka. I tu już pomoże tylko test z akumulatorem i obserwacja.
PS. Bez miernika też można to sprawdzić. Odkręcasz przewód, który przychodzi do świecy. Do dodatniej klemy aku montujesz grubszy kabel (tak żeby Ci go w rękach nie stopilo...), i dotykasz drugim końcem tego kabla do świecy (w miejsce gdzie byl przykręcony oryginalny przewód). Jeśli iskrzy to pobiera prąd i teoretycznie działa, jeśli nie to trup. Uważaj żeby tym przewodem nigdzie nie dotknąć bo w najgorszym wypadku możesz puścić auto z dymem. Nie polecam tej metody, ale da się.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
zielinciech
-
szymex - Kierownik
- Posty: 547
- Dołączył(a): 21 sty 2013 09:44
- Lokalizacja: MAZOVIA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009, Optimum
-
zielinciech
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
problemy z odpalaniem ciepłego auta
przez mareks68 » 09 cze 2021 20:22 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 2 Odpowiedzi / 2677 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
10 cze 2021 03:25
-
problemy z odpalaniem ciepłego auta
-
-
Problem z odpalaniem 1.6 crdi - winny akumulator?
przez wisniazio » 22 paź 2020 10:16 w Silniki i skrzynia biegów - 15 Odpowiedzi / 9647 Wyświetlone
- Ostatni post przez piter_55
22 cze 2022 09:54
-
Problem z odpalaniem 1.6 crdi - winny akumulator?
-
-
Kia Ceed 1.6 crdi traci moc albo gaśnie
przez MarcinCZ » 08 cze 2020 23:06 w Silniki i skrzynia biegów - 18 Odpowiedzi / 13203 Wyświetlone
- Ostatni post przez MarcinCZ
17 cze 2020 21:13
-
Kia Ceed 1.6 crdi traci moc albo gaśnie
-
-
1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
przez Yankee » 08 maja 2023 23:31 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 18 Odpowiedzi / 12597 Wyświetlone
- Ostatni post przez hsurim
19 cze 2023 08:52
-
1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
-
-
Problem z cee'd 1.4 szarpie i nie jedzie więcej niż 110.
przez szymek0888 » 20 lip 2019 12:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 5008 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymek0888
20 lip 2019 12:16
-
Problem z cee'd 1.4 szarpie i nie jedzie więcej niż 110.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 108 gości