odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśnie
Moderator: Żandarmeria
-
teon
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Wydaję mi się że lalas o tym mówi. Przy takich temperaturach jak teraz dym jest mniejszy dopiero przy ujemnych temperaturach i po dłuższym postoju walnięta świeca daje o sobie znać. Ja miałem dokładnie takie objawy jak ma lalas czyli gdy było ciepło po nocny postoju miałem dymek. W serwisie posprawdzali niby wszystko OK. Dopiero jak przyszły mrozy to świeca dała się we znaki i objawy się pogorszyły. Przy rozgrzanym lub ciepłym silniku problem nie istniał.
-
lalas
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Dzisiaj udało mi się nakręcić mały filmik dymienia z wydechu, samochód odpalany o 10 rano, temperatura otoczenia 15 stopni, oglądajcie i komentujcie
http://www.youtube.com/watch?v=fH2xfsdyHj4
http://www.youtube.com/watch?v=fH2xfsdyHj4
- wchoyno
- Dyrektor
- Posty: 620
- Dołączył(a): 01 kwi 2009 10:03
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
No, wielka chmura to to nie jest - muszę to sprawdzić u siebie. Mały obłoczek też nie - pewnie jednak te świece.
Jakby co, to mogą ich nie mieć w ASO (w zimie im brakowało). W sklepie - 65 pln sztuka.
Jakby co, to mogą ich nie mieć w ASO (w zimie im brakowało). W sklepie - 65 pln sztuka.
CRDI 115 HB 2008/2009-2018,
STONIC 08-2018
STONIC 08-2018
-
lalas
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
No dokładnie, nie jest to wielkie, ale spokojnie widoczne po odpaleniu w boczny lusterku, w zależności jak zawieje w prawym lub lewym
- wchoyno
- Dyrektor
- Posty: 620
- Dołączył(a): 01 kwi 2009 10:03
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Jak mają internet (teraz przewaznie mają) w ASO to im to pokaż (albo w aparacie).
Powodzenia.
Powodzenia.
CRDI 115 HB 2008/2009-2018,
STONIC 08-2018
STONIC 08-2018
-
teon
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
U mnie przy tej samej temperaturze dokładnie tak to wyglądało (mam podobny filmik nagrany) więc najprawdopodobniej świeca, jak nie, to pisz, zastanowimy się co to może być jeszcze.
-
teon
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Ja bym najpierw sprawdził świece a później gdybał. U mnie było tak samo, najpierw mechanicy powiedzieli że na pewno paliwo złe zatankowałem (a tankowałem tylko na 3 stacjach shella i przeważnie v-power diesel), później że olej może jakiś nie taki, ja od razu sugerowałem że to świeca, no ale oni że to nie możliwe bo auto ma tylko 30 tys km i jeszcze nie mieli takiego przypadku. No i w końcu wyszło na moje a przejeździłem może z tą walniętą świecą 15 tys km bo auto normalnie paliło tylko dymka puszczało. Problemy z odpalaniem pojawią się dopiero przy ujemnych temperaturach a chmura rośnie do pokaźnych rozmiarów.
- wchoyno
- Dyrektor
- Posty: 620
- Dołączył(a): 01 kwi 2009 10:03
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
-
szady
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
http://www.youtube.com/watch?v=fH2xfsdyHj4
Kierowniku mamy widzę ten sam problem - u mnie jest identycznie
Ja ASO nawiedziłem jak pisałem - wszystko fajnie naprawione ale
co do tej usterki - TTTM
żartuje oczywiście. Nie właśnie tak nie ma - Myślę że to świeca.
Pan z serwisu powiedział że przy 80kkm postarają się i wybadają
co jest grane bo to nie robota na 5 minut - skoro tak mówi niech
tak będzie
Kierowniku mamy widzę ten sam problem - u mnie jest identycznie
Ja ASO nawiedziłem jak pisałem - wszystko fajnie naprawione ale
co do tej usterki - TTTM
żartuje oczywiście. Nie właśnie tak nie ma - Myślę że to świeca.
Pan z serwisu powiedział że przy 80kkm postarają się i wybadają
co jest grane bo to nie robota na 5 minut - skoro tak mówi niech
tak będzie
-
lalas
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Dzisiaj byłem na wymianie łaczników stabilizatora, znów pytałem o to kopcenie.
Mechanicy stwierdzili, że być może trzeba będzie wyczyścić zawór EGR, oczywiście stwierdzili że to nie podlega gwarancji, koszt takiej operacji między 400 a 500 zł, pytam dlaczego tak drogo a oni bo to i tamto, mogą się szpilki urwać przy kolektorze, trzeba będzie gwintować etc. Dziwi mnie to dlaczego nie podlega to naprawie gwarancyjnej
Następnie spytałem, czy są w 100% pewni że to zawór EGR, stwierdzili że nie. Być może jeszcze świece są tego powodem lub jeszcze coś innego.
Wydam w takim razie w serwisie prawie 1000 zł, a do końca nie będę pewien czy usterka zostanie wyeliminowana, toż to rozbój w biały dzień
Diagnostykę zleciłem w ASO Etrans w Łaziskach, coraz gorsze zdanie mam o tym serwisie, robi się tam normalna "masówa", coraz gorsza jakość świadczonych napraw.
Będę jeszcze interweniował w tej sprawie w EuroKas, zobaczę jak oni podejdą do tematu.
Mechanicy stwierdzili, że być może trzeba będzie wyczyścić zawór EGR, oczywiście stwierdzili że to nie podlega gwarancji, koszt takiej operacji między 400 a 500 zł, pytam dlaczego tak drogo a oni bo to i tamto, mogą się szpilki urwać przy kolektorze, trzeba będzie gwintować etc. Dziwi mnie to dlaczego nie podlega to naprawie gwarancyjnej
Następnie spytałem, czy są w 100% pewni że to zawór EGR, stwierdzili że nie. Być może jeszcze świece są tego powodem lub jeszcze coś innego.
Wydam w takim razie w serwisie prawie 1000 zł, a do końca nie będę pewien czy usterka zostanie wyeliminowana, toż to rozbój w biały dzień
Diagnostykę zleciłem w ASO Etrans w Łaziskach, coraz gorsze zdanie mam o tym serwisie, robi się tam normalna "masówa", coraz gorsza jakość świadczonych napraw.
Będę jeszcze interweniował w tej sprawie w EuroKas, zobaczę jak oni podejdą do tematu.
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Stawiam na świece (tak miałem w zimie - kopcił jak......) wymiana świec i dym znikł
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
Marcin79
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
lalas napisał(a):Dzisiaj byłem na wymianie łaczników stabilizatora, znów pytałem o to kopcenie.
Mechanicy stwierdzili, że być może trzeba będzie wyczyścić zawór EGR, oczywiście stwierdzili że to nie podlega gwarancji, koszt takiej operacji między 400 a 500 zł, pytam dlaczego tak drogo a oni bo to i tamto, mogą się szpilki urwać przy kolektorze, trzeba będzie gwintować etc. Dziwi mnie to dlaczego nie podlega to naprawie gwarancyjnej
Następnie spytałem, czy są w 100% pewni że to zawór EGR, stwierdzili że nie. Być może jeszcze świece są tego powodem lub jeszcze coś innego.
Wydam w takim razie w serwisie prawie 1000 zł, a do końca nie będę pewien czy usterka zostanie wyeliminowana, toż to rozbój w biały dzień
Diagnostykę zleciłem w ASO Etrans w Łaziskach, coraz gorsze zdanie mam o tym serwisie, robi się tam normalna "masówa", coraz gorsza jakość świadczonych napraw.
Będę jeszcze interweniował w tej sprawie w EuroKas, zobaczę jak oni podejdą do tematu.
Czyszczenie EGRu w ASO Fiata 50,00 Pln , ja bym na Twoim miejscu się zapytał ile kosztuje nowy zawór:)
-
karolfm
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
To ja mam bardziej słuchowe oznaki. Dymek lekki poleci ale po chwili znika ale. jak dziś odpalałem (wczoraj i przed w sumie też) autko popyrkało 2 minutki i ruszyłem bez dodawania gazu. Po dodaniu gazu przy około 1300 rpm silnik wydał dziwny jęk który po przekroczeniu obrotów minął.
Czytałem artykuł o jeżdżeniu dieslem gdzieś na forum ale to wersja przedliftowa i 5 biegowa. Czy ktoś to ma?
Czytałem artykuł o jeżdżeniu dieslem gdzieś na forum ale to wersja przedliftowa i 5 biegowa. Czy ktoś to ma?
-
jeleniak - Weteran
- Posty: 1248
- Dołączył(a): 06 paź 2010 08:33
- Lokalizacja: Jaworzno
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA I FL 1,7 CRDI
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
U mnie podobnie - nie zawsze ale tak raz na 4 dni rano po odpaleniu po calej nocy pusci bąka koloru bialo-siwego i w tym czasie silnik troche nierowno pracuje,ale po kilku sekundach juz jest ok. W serwisie oczywiscie powiedzieli,ze to wina paliwa bo ich komp zadnych bledów nie wychwycil,a tankuje albo na orlenie albo na shellu-zadnych malych tanich stacji. Dodam ze autko kupione w drugiej polowie sierpnia 2010,przebieg 4500km,a dymek sie pojawil juz po ok 300km. Oleju nie bierze,plyn czysty,pod korkiem od oleju zadnego "maślanego" nalotu. Zobaczymy co bedzie w zimie,czyli juz calkiem blisko do duzych mrozow. Na razie odpala od cyku i nie ma z tym problemu.
Dodatkowo po dluzej zamulajacej jezdzie na 6 biegu z predkoscia ok 90-100km/h przy naglym dodaniu gazu zadymi na czarno,ale nie duzo i tylko za pierwszym razem,pozniej juz wciskam i jest ok,nie dymi. Wiec tutaj sie pojawia pytanie,na ktore nie moge znalezc jednoznaczej odpowiedzi-nawet od serwisantow : 1,6 crdi 115km,po lifcie, posiada filtr czastek stalych? Na pytanie o ten filtr glowny serwisant przyjmujacy autko zaczal mi mowic,ze jest filtr paliwa...filtr kabinowy....czyli ze nic nie wie. Jest to nowy dizel,wiec wg norm europejskich powinien juz byc. A jesli juz jest ten filtr to raczej jakiekolwiek kopcenia, poza wypalaniem tego filtra(ale tez niekoniecznie), nie powinno wystepowac?? Ale niestety nie moge sie doszukac specyfikacji co do tego silnika. I w ogole ten silnik jest czyjej produkcji? Jest on przejety od kogos czy jest to konstrukcja kia/hyundai ?
Dodatkowo po dluzej zamulajacej jezdzie na 6 biegu z predkoscia ok 90-100km/h przy naglym dodaniu gazu zadymi na czarno,ale nie duzo i tylko za pierwszym razem,pozniej juz wciskam i jest ok,nie dymi. Wiec tutaj sie pojawia pytanie,na ktore nie moge znalezc jednoznaczej odpowiedzi-nawet od serwisantow : 1,6 crdi 115km,po lifcie, posiada filtr czastek stalych? Na pytanie o ten filtr glowny serwisant przyjmujacy autko zaczal mi mowic,ze jest filtr paliwa...filtr kabinowy....czyli ze nic nie wie. Jest to nowy dizel,wiec wg norm europejskich powinien juz byc. A jesli juz jest ten filtr to raczej jakiekolwiek kopcenia, poza wypalaniem tego filtra(ale tez niekoniecznie), nie powinno wystepowac?? Ale niestety nie moge sie doszukac specyfikacji co do tego silnika. I w ogole ten silnik jest czyjej produkcji? Jest on przejety od kogos czy jest to konstrukcja kia/hyundai ?
CEE'D SW 1,6 CRDI 115KM, C+, 2010 FL
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
jeleniak napisał(a):Wiec tutaj sie pojawia pytanie,na ktore nie moge znalezc jednoznaczej odpowiedzi-nawet od serwisantow : 1,6 crdi 115km,po lifcie, posiada filtr czastek stalych? Na pytanie o ten filtr glowny serwisant przyjmujacy autko zaczal mi mowic,ze jest filtr paliwa...filtr kabinowy....czyli ze nic nie wie. Jest to nowy dizel,wiec wg norm europejskich powinien juz byc. A jesli juz jest ten filtr to raczej jakiekolwiek kopcenia, poza wypalaniem tego filtra(ale tez niekoniecznie), nie powinno wystepowac?? Ale niestety nie moge sie doszukac specyfikacji co do tego silnika. I w ogole ten silnik jest czyjej produkcji? Jest on przejety od kogos czy jest to konstrukcja kia/hyundai ?
Silnik ten posiada filtr PDF. Cee'd z tym silnikiem był testowany w auto świecie poszukaj na ich stronie materiałów. Jest to konstrukcja kia/hyundai, natomiast technologia bodajże zakupiona od włochów od ich jtd.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Nie... Nie koniecznie. DPF jest seryjnie montowany w tym silniku dopiero w roku modelowym '11. Czyli ten może być jeszcze bez. Chyba, że to RM '11... Ale skoro odebrany jest w sierpniu to sądzę, że jest to RM '10 czyli bez DPF.
Wcześniejsze są z DPF i bez. Oficjalnie do polskiej sieci dystrybucji trafiały tylko bez [ze względu na cenę końcową]. Jednak trafiały się pojedyncze sztuki z DPF. Dodatkowo ECOdynamics o ile dobrze pamiętam też go mają.
Dokładnie
Wcześniejsze są z DPF i bez. Oficjalnie do polskiej sieci dystrybucji trafiały tylko bez [ze względu na cenę końcową]. Jednak trafiały się pojedyncze sztuki z DPF. Dodatkowo ECOdynamics o ile dobrze pamiętam też go mają.
Dlatego że rok modelowy 2010 spełniał normy emisji spalin Euro 4 i nie był on wymagany, natomiast od 2011 obowiązuje Euro 5.
Dokładnie
Ostatnio edytowano 06 paź 2010 12:39 przez ruszok, łącznie edytowano 3 razy
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Tak racja. Dlatego że rok modelowy 2010 spełniał normy emisji spalin Euro 4 i nie był on wymagany, natomiast od 2011 obowiązuje Euro 5. Sprawdziłem
P.S.
Czuj śię szczęściarzem że go nie masz!
P.S.
Czuj śię szczęściarzem że go nie masz!
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
witia_2005 napisał(a):Czuj śię szczęściarzem że go nie masz!
Czuję. Ale to był świadomy wybór Jeśli by miał ten filtr to odpadł by z mojej listy. Dodatkowy plus to łańcuch rozrządu...
jeleniak napisał(a):Dodatkowo po dluzej zamulajacej jezdzie na 6 biegu z predkoscia ok 90-100km/h przy naglym dodaniu gazu zadymi na czarno,ale nie duzo i tylko za pierwszym razem,pozniej juz wciskam i jest ok,nie dymi
To jest prawidłowy objaw. Czarny dymek po takiej jeździe jest ok, a nawet wskazany. Znaczy, że kolektory dolotowe i cały układ się przeczyściły. Nie jakaś zasłona dymna, ale lekki bączek jest ok.
jeleniak napisał(a):nie zawsze ale tak raz na 4 dni rano po odpaleniu po calej nocy pusci bąka koloru bialo-siwego i w tym czasie silnik troche nierowno pracuje,ale po kilku sekundach juz jest ok.
Też to miałem. Też byłem w ASo i: TTTM No ale po 4500 km już mu przeszło. Nawet teraz po tych zimnych nocach [okolice 0 stopni] nie pierdzi przy odpaleniu. Podejrzewam, że się świece "wyrobiły". Albo teraz układ sterowania świecami lepiej dogrzewa cylindry. W każdym razie już mi się tak nie dzieje.
A co do silnika to miała być ich autorska konstrukcja. Na pewno jest zbudowana na układzie Boscha II generacji. Także jest ok.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
jeleniak - Weteran
- Posty: 1248
- Dołączył(a): 06 paź 2010 08:33
- Lokalizacja: Jaworzno
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA I FL 1,7 CRDI
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
juz kiedys troche poszukalem po roznych forach i artykulach znanych gazet i niestety informacje o filtrze czastek stalych byly nie jasne - ze niby jest,gdzie indziej ze nie ma..generalnie w silniku 2,0 crdi jest to standard a w 1,6crdi miala to byc opcja,ale poki co wszelkie objawy wskazuja ze jednak go nie ma u mnie, co jest na plus. Wiem co jest u kumpla w nowej zafirze 1,9cdti 120km, jak mu sie wlacza to z rury odglos straszy,smród,wszystko strzela,temeparutra wydechu chwilowa ma siegac ponoc 600st. c, spalanie chwilowe 40-50 litrow itd... no i do lekkiego chipowania juz by musial go wycinac,a to juz koszty. Wiec przyjmuje wersje ze poki co, to go nie mamy w 1,6crdi,ale pewnie wprowadza juz do kazdego ropniaka.
Z tym kopceniem porannym to zobaczymy w zimie czy faktycznie swieca jakas nie bedzie robic w minusowych temperaturach problemow z odpalaniem-do przegladu jeszcze duuzo mi zostalo.
btw - robiliscie wymiane oleju zalecana,ale nie gwarancyjna przy 2-3 tys km ?sam chetnie bym go wymienil,ale boje sie ze jesli filtr oleju bedzie jednak troche inny niz maja na serwisie,to bedzie problem z gwarancja... W eurokas w katowicach zaproponowali mi 190zl olej+24zl filtr+robocizna 80zl,a mialem nadzieje ze skoro i tak maja 100% marży na oleju to usluga bedzie promocyjna(gratisowa),w oplu czy renault tak wymieniaja w nowych autkach,tylko koszty oleju i filtra.
I kolejna sprawa- jest juz jakis interfejs do naszych ceedow ?lubie na bierzaco monitowac co sie w kazdym moim autku dzieje,ale do ceeda nie moge nic namierzyc.
Z tym kopceniem porannym to zobaczymy w zimie czy faktycznie swieca jakas nie bedzie robic w minusowych temperaturach problemow z odpalaniem-do przegladu jeszcze duuzo mi zostalo.
btw - robiliscie wymiane oleju zalecana,ale nie gwarancyjna przy 2-3 tys km ?sam chetnie bym go wymienil,ale boje sie ze jesli filtr oleju bedzie jednak troche inny niz maja na serwisie,to bedzie problem z gwarancja... W eurokas w katowicach zaproponowali mi 190zl olej+24zl filtr+robocizna 80zl,a mialem nadzieje ze skoro i tak maja 100% marży na oleju to usluga bedzie promocyjna(gratisowa),w oplu czy renault tak wymieniaja w nowych autkach,tylko koszty oleju i filtra.
I kolejna sprawa- jest juz jakis interfejs do naszych ceedow ?lubie na bierzaco monitowac co sie w kazdym moim autku dzieje,ale do ceeda nie moge nic namierzyc.
CEE'D SW 1,6 CRDI 115KM, C+, 2010 FL
-
jeleniak - Weteran
- Posty: 1248
- Dołączył(a): 06 paź 2010 08:33
- Lokalizacja: Jaworzno
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA I FL 1,7 CRDI
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
aha,na papierkach widze ze jest wyprodukowany w czerwcu,odebralem w sieprniu,wiec RM2010 po lifcie
CEE'D SW 1,6 CRDI 115KM, C+, 2010 FL
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
problemy z odpalaniem ciepłego auta
przez mareks68 » 09 cze 2021 20:22 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 2 Odpowiedzi / 2661 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
10 cze 2021 03:25
-
problemy z odpalaniem ciepłego auta
-
-
Problem z odpalaniem 1.6 crdi - winny akumulator?
przez wisniazio » 22 paź 2020 10:16 w Silniki i skrzynia biegów - 15 Odpowiedzi / 9631 Wyświetlone
- Ostatni post przez piter_55
22 cze 2022 09:54
-
Problem z odpalaniem 1.6 crdi - winny akumulator?
-
-
Kia Ceed 1.6 crdi traci moc albo gaśnie
przez MarcinCZ » 08 cze 2020 23:06 w Silniki i skrzynia biegów - 18 Odpowiedzi / 13191 Wyświetlone
- Ostatni post przez MarcinCZ
17 cze 2020 21:13
-
Kia Ceed 1.6 crdi traci moc albo gaśnie
-
-
1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
przez Yankee » 08 maja 2023 23:31 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 18 Odpowiedzi / 12505 Wyświetlone
- Ostatni post przez hsurim
19 cze 2023 08:52
-
1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
-
-
Problem z cee'd 1.4 szarpie i nie jedzie więcej niż 110.
przez szymek0888 » 20 lip 2019 12:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 4998 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymek0888
20 lip 2019 12:16
-
Problem z cee'd 1.4 szarpie i nie jedzie więcej niż 110.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 138 gości