odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśnie

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
czaru$90
 

Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi

11 mar 2016 19:34

zielinciech napisał(a):Panowie co jest lepsze, żeby zagrzać świece:
1) Załączenie zapłonu i odczekanie kilkunastu sekund po zgaśnięciu kontrolki grzania?
2) 2-3 krotne załączanie zapłonu, żeby wydłużyć grzanie świec?
Bo rozumiem, że dioda na desce rozdzielczej jest z tego samego przekaźnika co grzanie?

Według mnie poczekać kilka sekund. Oczywiste jest, że świece po zgaśnięciu kontrolki nadal są dogrzewane. Jeśli świece są sprawne a np. czas nagrzewania jest nieco wolniejszy niż nowych to nie widzę sensu wymiany na nowe. W duże mrozy miałem podobnie z tym kręceniem. Wykręciłem wszystkie świece w celu sprawdzenia. Każda grzała się ładnie od czubka więc je wkręciłem. Teraz gdy mrozów nie ma auto pali ok.
http://zapodaj.net/7971b6d17a77e.jpg.html

AUTOR WĄTKU
Skilson
 

Ciężkie odpalanie 1.6 CRDi

30 kwi 2016 13:59

Witam
Jestem posiadaczem Kia Ceed 1.6 CRDi 115KM z 2008r. z DPF-em (sprowadzony z Włoch) od ponad roku i do tej pory byłem z niego bardzo zadowolony, ale dziś mimo że na zewnątrz 12 st. C miałem ogromne problemy z odpaleniem silnika. Najpierw musiałem kręcić bardzo długo(około 10s.), silnik przy odpalaniu bardzo mocno drgał, w końcu odpalił i po 3 sekundach nierównej pracy zgasł. Od razu poczułem wokół siebie bardzo mocno spaliny. Za drugim razem kręciłem prawie 20s. dopiero odpalił, strasznie przy tym szarpiąc. Popracował nierówno około 10s. i wszystko wróciło do normy. Sprawdziłem błędy po odpaleniu, przejechaniu 15 km oraz po skończonej trasie, żadnych nie pokazuje. Akumulator kupiony nowy BOSHowski jakieś 1,5 miesiąca temu. Dodam że wcześniej nie miałem takiej sytuacji i dość mocno się wystraszyłem. Szukałem czegoś podobnego na forum ale znalazłem tylko problemy opisujące problemy z odpaleniem silnika na mrozie. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Czy może być to objaw padających wtrysków? Nie wiem czy jest się czym martwić. Ciepły odpala bez problemu. Samochód przed odpalaniem od czwartku stał bez jazdy po 200km trasie.
Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam za ewentualne błędy
Proszę o pomoc i pozdrawiam

Avatar użytkownika
Gizmo121
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5406
Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: Ciężkie odpalanie 1.6 CRDi

30 kwi 2016 17:42

sprawdzałeś świece?
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje :)

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Ciężkie odpalanie 1.6 CRDi

30 kwi 2016 18:47

A może zacznijmy od tego czy kolega sprawdził, że istnieje coś takiego jak wyszukiwarka, a tematów o problemach z odpalaniem CRDi jest 55, z czego 4 mają "odpalanie crdi" w tytule, a jeden z nich ma 500 postów.
Jeżeli ciepły odpala bez problemu, a zimny nie, to mimo wszystko ma to jednak sporo wspólnego z problemami z odpalaniem na mrozie :twisted: Już w ogóle pomijając fakt, że najprędzej w tak rozbudowanym wątku pojawiają się wszelkie możliwe pomysły na takie problemy, ale nieeee - każdy chce mieć na tacy indywidualne rozwiązanie prosto ze szklanej kuli Ogoniastego... :pałka
Zacznij od świec zdecydowanie - to w każdym dieslu z takimi problemami pierwszy krok, tym bardziej, skoro sprowadziłeś go (osobiście ?) z Włoch, a Mariano Italiano płakał w grzebień jak sprzedawał, to ma nayebane z pińcet tysięcy i szlag wie kiedy świece zmieniane... :evil:
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

02 maja 2016 20:04

Przy takiej temperaturze ten silnik spokojnie zapala "bez świec". Na 99% zapowietrza Ci się układ paliwowy. Po dłuższym postoju paliwo się cofa.
Testowo możesz podpompować ręcznie na filtrze do oporu i wtedy spróbować odpalić.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

domin81
Przedszkolak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 05 mar 2016 19:58
Lokalizacja: lędziny
Grupa: GOP- Górny Śląsk

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

03 maja 2016 06:04

mnie to wygląda na przejscie kompa w stan awaryjny ,miałem te same objawy po wycięciu filtra cząstek stałych tak samo kopcił dopiero po przeprogramowaniu i wyłączenia obsługi dpf wruciło do normy.Sterownik ecu jak nie dostaje odpowiednich sygnałów z czujników przechodzi w stan awaryjny co za tym idzie kopci szarpie itd .proponuje podłączyć pod dobrego kompa i zczytac błędy dobrego w sensie np KTS Bosch ,na chinskich z allegro nie wiele odczytasz.
na początek poszukać elektryka samochodowego takiego z dobrą opinią który jest na rynku usług kilkad ładnych lat i ma doswiadczenie

domin81
Przedszkolak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 05 mar 2016 19:58
Lokalizacja: lędziny
Grupa: GOP- Górny Śląsk

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

15 maja 2016 19:26

Witam objawyw mojej kia były takie same, na zimn dym taki na niebiesko a jak był ciepły to nie kopcił ,przyczyną były spalone dwie swiece
ale nie radzę samemu wymieniać w 1.6crdi znajdują się z tyłu silnika od strony sciany grodziowej wiec dostęp kiepski,w moim przypadku doszło do urwania żarnika swiecy
czyli samej końcówki swiecy koszt usunięcia zerwanego żarnika bez zdejmowania głowicy 300zł od sztuki, warsztaty które się specjalizują w usługach wyiąganie zerwanych swiec i żarników mają swoje sposoby na wykręcenie swiecy bez zerwania ,mnie gość z warsztatu powiedział gdyby on ją wykręcał to by się nic nie zerwało

AUTOR WĄTKU
czaru$90
 

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

16 maja 2016 15:19

domin81 napisał(a):Witam objawyw mojej kia były takie same, na zimn dym taki na niebiesko a jak był ciepły to nie kopcił ,przyczyną były spalone dwie swiece
ale nie radzę samemu wymieniać w 1.6crdi znajdują się z tyłu silnika od strony sciany grodziowej wiec dostęp kiepski,w moim przypadku doszło do urwania żarnika swiecy
czyli samej końcówki swiecy koszt usunięcia zerwanego żarnika bez zdejmowania głowicy 300zł od sztuki, warsztaty które się specjalizują w usługach wyiąganie zerwanych swiec i żarników mają swoje sposoby na wykręcenie swiecy bez zerwania ,mnie gość z warsztatu powiedział gdyby on ją wykręcał to by się nic nie zerwało

A ja bym nie zniechęcał tak od razu. Miałem problemy z odpalaniem w ziemie i też wykręcałem wszystkie świecy co się okazało były dobre przyczyna leżała w zardzewiałej klemie co powodowało niedoładowywanie akumulatora i jego słabość. Wszystkie świece wykręciłem i wkręciłem. Jeśli ktoś się do tego bierze to robić to z WYCZUCIEM! :pałka Psiknąć WD zostawić na 5min i żadnych przedłużek zwiększających ramie.

domin81
Przedszkolak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 05 mar 2016 19:58
Lokalizacja: lędziny
Grupa: GOP- Górny Śląsk

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

21 maja 2016 21:43

Nie miałem zamiaru nikogo zniechęcać ,po prostu ostrzegam przed konsekwencjami jak coś pójdzie nie tak ,w moim przypadku swiece się wykręcały z lekkim oporem tak do połowy a potem poszło lekko paluszkami ale niestety żarnik ta końcówka swiecy została w głowicy a koszt wyciągnięcia bez zdejmowania głowicy tego żarnika 300zł od sztuki a koszt wykręcenia zapieczonej swiecy 100zł ,a więc proponuję się zastanowić gdy ktoś zabierze się za wykręcanie a swiece dośc opornie się wykręcają co się lepiej opłaca i czy warto ryzykować

AUTOR WĄTKU
czaru$90
 

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

22 maja 2016 18:47

Najbardziej opłaca się prysnąć jakąś miedzią za 18,99PLN albo pastą zabezpieczającą gwinty przez zapiekaniem i samemu wymienić oszczędzając 100 czy 300zł :good
Ale tak jak pisałem wcześniej: nic na siłę! Nie idzie to daj komuś to poradzi sobie lepiej niż Ty ;)
Tej części nie rozumiem:
domin81 napisał(a):w moim przypadku świece się wykręcały z lekkim oporem tak do połowy a potem poszło lekko paluszkami ale niestety żarnik ta końcówka swiecy została w głowicy

Przecież żarnik jest węższy od części z gwintem? Świeca się wykrzywiła czy może "przyspawała" do ścianki i to ją trzymało?
Możesz to wytłumaczyć?

AUTOR WĄTKU
szczur75
 

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

22 maja 2016 20:18

czaru$90 napisał(a):Najbardziej opłaca się prysnąć jakąś miedzią za 18,99PLN albo pastą zabezpieczającą gwinty przez zapiekaniem


Hmmm. Takie rzeczy używa się przy DOKRĘCANIU a nie przy ODKRĘCANIU... B)

czaru$90 napisał(a):Tej części nie rozumiem:


Kłania się brak wiedzy o budowie współczesnych silników.

czaru$90 napisał(a):Przecież żarnik jest węższy od części z gwintem?


No jest.

czaru$90 napisał(a):Świeca się wykrzywiła czy może "przyspawała" do ścianki i to ją trzymało?



Ani to, ani to. No dobra, trochę to drugie.


czaru$90 napisał(a):Możesz to wytłumaczyć?


Do komory spalania, przez otworek, wystaje tylko końcówka świecy żarowej. Niesprawna świeca żarowa nie ulega samooczyszczaniu, czego efektem bywa zapieczenie jej właśnie w tym małym otworze. Jako, że świeca jest dość długa i odległość od płaszczyzny ruchu klucza do miejsca zapieczenia jest dość duża, to moment skręcający świecę potrafi ją uszkodzić. Dlatego warto okresowo kontrolować stan świec żarowych i wymieniać je niezwłocznie.

Avatar użytkownika
mastersik2011
Kierownik zmiany
 
Posty: 183
Dołączył(a): 27 lip 2015 09:16
Lokalizacja: ok. Płocka
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1582 ON 115KM
2010, Comfort+

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

23 maja 2016 07:09

szczur75 napisał(a):Do komory spalania, przez otworek, wystaje tylko końcówka świecy żarowej. Niesprawna świeca żarowa nie ulega samooczyszczaniu, czego efektem bywa zapieczenie jej właśnie w tym małym otworze. Jako, że świeca jest dość długa i odległość od płaszczyzny ruchu klucza do miejsca zapieczenia jest dość duża, to moment skręcający świecę potrafi ją uszkodzić. Dlatego warto okresowo kontrolować stan świec żarowych i wymieniać je niezwłocznie.


Otóż to. Sam przerabiałem ten temat. Również żarnik się ukręcił tylko, że przy dwóch świecach. Świece były nie sprawne przez co żarniki zostały osłonięte nagarem i zapieczone. Z samym gwintem nie było żadnych problemów. W moim przypadku koszt operacji wyniósł 200zł/ szt.
Obecnie:
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008

Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996

AUTOR WĄTKU
czaru$90
 

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

25 maja 2016 18:25

szczur75 napisał(a):
czaru$90 napisał(a):Najbardziej opłaca się prysnąć jakąś miedzią za 18,99PLN albo pastą zabezpieczającą gwinty przez zapiekaniem

Hmmm. Takie rzeczy używa się przy DOKRĘCANIU a nie przy ODKRĘCANIU... B)

Dobrze że doprecyzowałeś teraz już nikt nie będzie miał wątpliwości :ok
szczur75 napisał(a):
czaru$90 napisał(a):Tej części nie rozumiem:

Kłania się brak wiedzy o budowie współczesnych silników.

Mechanikiem nie jestem ale uwierz mi świecę trzymałem w ręku i jak widzisz prawie trafnie wytypowałem przyczynę ukręcania żarnika natomiast wolałem się upewnić u bardziej doświadczonych aby nie opierać się na domysłach.
szczur75 napisał(a):
czaru$90 napisał(a):Możesz to wytłumaczyć?

Do komory spalania, przez otworek, wystaje tylko końcówka świecy żarowej. Niesprawna świeca żarowa nie ulega samooczyszczaniu, czego efektem bywa zapieczenie jej właśnie w tym małym otworze. Jako, że świeca jest dość długa i odległość od płaszczyzny ruchu klucza do miejsca zapieczenia jest dość duża, to moment skręcający świecę potrafi ją uszkodzić. Dlatego warto okresowo kontrolować stan świec żarowych i wymieniać je niezwłocznie.

Bardzo obrazowe wyjaśnienie, dziękuję :thanks

AUTOR WĄTKU
pinio555
 

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

18 cze 2016 10:41

No jeżeli to jest urwana świeca żarowa to nie zazdroszczę. Od razu polecam zgłosić się tutaj http://www.mechaniq.pl Ten człowiek specjalizuje się w takich naprawach. Cały proces trwa do kilkudziesięciu minut, wymaga użycia specjalistycznych narzędzi i kosztuj od 300 do 500 zł w zależności od dostępu. Lepiej nie zabierać się za to samemu.

AUTOR WĄTKU
bodziek
 

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

08 sty 2017 21:37

Niestety, mnie też czeka wymiana świec, mam nadzieję, że to one są przyczyną.
W piątek przy -12 po kilkukrotnym grzaniu i kręceniu nie zapalił. Dzisiaj (niedziela) również przy -12 spróbowałem jeszcze raz, tym razem grzejąc dłużej (nie do zgaśnięcia kontrolki, tylko do cyknięcia) - też nic z tego, ale akumulator już słabo kręcił. W związku z tym pożyczyłem prąd z drugiego samochodu i za trzecim razem zaskoczył, początkowo dławiąc się i chodząc bardzo nierówno. Nie zauważyłem za to jakiegoś białego czy niebieskawego dymu z rury wydechowej.

W związku z tym jutro będę próbował coś zdziałać, chociaż pewnie teraz będzie ciężko z terminami. Waszym zdaniem najlepiej szukać specjalisty od wykręcania świec (Śląsk), czy jechać do ASO (jechać... jeśli zapali)? Samochód niestety ze względu na 165 000 km przebiegu już po gwarancji.

I jeszcze, żeby się upewnić, chociaż to też będę dobierał po VIN - do 1,6 115 km z 2011 świece 367102A200 będą dobre? Czy warto kupić NGK Y-527J?

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

08 sty 2017 21:46

Może poczekaj na wyższe temperatury, bo może się okazać, że winne są nie świece a paliwo i parafina ?
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
bodziek
 

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

09 sty 2017 05:57

W wyższych (np. koło 0) też kręcił dość długo, po analizie forum wydaje mi się, że jednak za długo. Mam też porównanie do 1.4 D4D Toyoty, którego tankuję na tej samej stacji.
Wydaje mi się, że świece tak czy inaczej mogę sprawdzić, jeśli będą ok to chyba nie powinno być problemów z odkręceniem? Wtedy koszt też raczej nie będzie wysoki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

AUTOR WĄTKU
outlander38
 

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

09 sty 2017 06:07

I to właśnie jest problem nie przygotowania diesla do zimy . Filtr paliwa nie wymieniony , świece nie sprawdzone :) No ale my polacy tak mamy opony wymieniamy jak śnieg spadnie , klime naprawiamy w dzień urlopu . A gdyby to wszystko wcześniej sprawdzić obyło by sie bez nerwówki :)

cesik
Dopiero co...
 
Posty: 4
Dołączył(a): 08 lip 2015 23:52
Lokalizacja: Konin
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 90KM
2009

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

14 sty 2017 14:45

Bezpiecznik 80A sprawny.
Świece żarowe nowe.
Brak napięcia na listwie świec.
Przekaźnik świec sprawny - napięcie sterujące pojawia się po przekręceniu stacyjki i zanika dopiero po jej wyłączeniu.
Brak napięcia na stykach 70A przekaźnika.
Proszę o wskazówki co jest nie tak.

Avatar użytkownika
Slowik8609
Dyrektor
 
Posty: 628
Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
Lokalizacja: Radom
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +

Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni

14 sty 2017 14:50

no nie tak jest na pewno znajomość regulaminu u Ciebie...
Obrazek

Obrazek

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl