czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

jjs
Dyrektor
 
Posty: 647
Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 11:11

moon napisał(a):
i faktycznie elastyczność i ogólne subiektywne postrzeganie osiągów 1.6 jest tak zbliżone do 1.4 jak niektórzy twierdzą

Tak. Nie ma. Względnie jest niewyczuwalna w czasie jazdy.
Subiektywne postrzeganie osiągów to, jak wskazuje ów przymiotnik, jest subiektywne. Obiektywnie różnica jest, ale ją mało czuć.


Moon..takiej Twojej odpowiedzi się spodziewałem i ...właśnie dlatego nie byłaś adresatką mojego pytania :D przyzwyczajenie do turbo sprawia, że prawie każdy wolnossący niewielkiej pojemności, który nie daje tego uczucia kopnięcia w plecy jak się włączy turbo wydaje Ci się mułem :) i trudno z tym dyskutować. Sądze, że gdybyś na codzień jeździła 1.6 i przesiadła się na chwilę do 1.4 albo odwrotnie to różnicę byś zauważyła. Jednak tak jak wcześniej napisałem silniki turbo są fajniejsze, przyjemniej się nimi jeździ i nie ma tu o co kopii kruszyć.

Co do turbodziury, o której niektórzy piszą..turbodziura jest wtedy kiedy ciągniemy silnik odpowiednio wysoko, a po wrzuceniu następnego biegu silnik spada do obrotów poniżej turbo i jest muł. Inaczej turbodziury nie ma tylko ktoś nie umie korzystać z charakterystyki silnika :twisted: Diesel może i ma gorszy start (bo trudno jest wystartować tak, żeby w chwili złapania sprzegła silnik znalazł się w zakresie granicznym włączenia się turbiny i albo jesteśmy poniżej i wtedy nic się nie dzieje albo powyżej i wtedy czujemy zapach gumy i tarczy sprzęgła) ale litości przecież ten moment zmulenia trwa bardzo krótko i jak tylko włączy się turbina to samochód odjeżdża.

Ja osobiście nie rozumiem ludzi którzy uzasadniają wybór benzyny, upodobaniem do wolnossącej charakterystyki albo strachem przed nietrwałością silnika itp..dla mnie wybór 1.4 i 1.6pb może mieć, tak jak w moim przypadku, uzasadnienie jedynie ekonomiczne (nie stać nas albo nie chcemy dopłacić do diesla), jeśli pominiemy kwestie finansowe turbo diesel jest lepszy pod każdym względem i wyszukiwanie argumentów za benzyną to jakaś demagogia :twisted:
PRO CEED 1.6pb

AUTOR WĄTKU
moon
 

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 11:12

A czy teraz w dieslu nie ma przeglądu co 30tyś km?

Niech sobie będzie nawet co 100tys. Widz w tym, że nowoczesne oleje, używane w TD nie nadają się do używania na takich przebiegach.

AUTOR WĄTKU
novee
 

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 11:44

jjs napisał(a):Ja osobiście nie rozumiem ludzi którzy uzasadniają wybór benzyny, upodobaniem do wolnossącej charakterystyki albo strachem przed nietrwałością silnika itp..dla mnie wybór 1.4 i 1.6pb może mieć, tak jak w moim przypadku, uzasadnienie jedynie ekonomiczne (nie stać nas albo nie chcemy dopłacić do diesla), jeśli pominiemy kwestie finansowe turbo diesel jest lepszy pod każdym względem i wyszukiwanie argumentów za benzyną to jakaś demagogia :twisted:


Sorry jjs, bez urazy i nic osobistego, ale to chyba Ciebie nie stac na dobrą benzynę, nie mówiąc o turbo benzynie. Dorabiasz teorię do turbodiesla i ekscytujesz się tym kopem między 2 a 3,5 tys. obr. zapominając że powyzej i poniżej jest to muł, co może Tobie nie przeszkadza, ale jest faktem. Diesel to silnik użytkowy, który ma mało palić, turbina to w tym przypadku proteza polepszająca parametry, ale tylko proteza. Charakterystyka benzyny czy wolnossącej czy turbo jest na pewno przyjemniejsza niż diesla, a wyższa awaryjność nowoczesnych t.diesli też jest faktem.
Przejedź się dobrą benzyną, a najlepiej jakąś turbo w rodzaju 1.8 czy 2.0 TSI to zobaczysz co to jest elastyczność, przyjemność jazdy itd.
Z tego co kojarzę, to diesla kupują własnie ci, którzy chcą oszczędzać (czasem to się okazuje mitem), rzadko odwrotnie.
Sam jeżdżę dieslem, ale następne auto na 99% będzie benzyna, chyba że dorwę schodzący model Legacy na wyprzedaży, bo auto fajne, tylko akurat w tym modelu silniki benzynowe są denne (na 3 litry mnie jeszcze nie stać).
Wracając do tematu, to wybór 1.6 benzyna czy diesel w Cee'dzie to wyłącznie kwestia preferencji kierownika i chwili kalkulacji. Ja na krótkie trasy wybrałbym benzynę, bo w relacji koszt/efekt diesel swojej przewagi nie pokaże w żaden sposób (ani niższe koszty, ani ta "elastyczność" w trasie).

jjs
Dyrektor
 
Posty: 647
Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 12:41

novee napisał(a):
jjs napisał(a):Ja osobiście nie rozumiem ludzi którzy uzasadniają wybór benzyny, upodobaniem do wolnossącej charakterystyki albo strachem przed nietrwałością silnika itp..dla mnie wybór 1.4 i 1.6pb może mieć, tak jak w moim przypadku, uzasadnienie jedynie ekonomiczne (nie stać nas albo nie chcemy dopłacić do diesla), jeśli pominiemy kwestie finansowe turbo diesel jest lepszy pod każdym względem i wyszukiwanie argumentów za benzyną to jakaś demagogia :twisted:


Sorry jjs, bez urazy i nic osobistego, ale to chyba Ciebie nie stac na dobrą benzynę, nie mówiąc o turbo benzynie. Dorabiasz teorię do turbodiesla i ekscytujesz się tym kopem między 2 a 3,5 tys. obr. zapominając że powyzej i poniżej jest to muł.

Nie zrozumieliśmy się..mówiłem wyłącznie w kontekście palety silnikowej ceed'a. W gamie tych jednostek moim zdaniem diesle są lepsze o benzyn i uważam, że jedyny argument za benzyną to cena.
Kop między 2 a 3.5? OK, ale to nie to samo co 1500obr w benzynie, bo przecież inne są przełożenia, w praktyce ten kop wystarcza do dynamicznego przyspieszenia od 100km/h do końca bez zmiany biegu. Więc 1500 obrotów to dużo w sensie zmiany prędkości.
Twoja uwaga wprawdzie nie była osobista jak mówisz, ale opowiem osobiście..owszem nie stać mnie na dobry uturbiony silnik benzynowy, zarówno w kwestii ceny zakupu jak i paliwa. Jeśli pominiemy kwestie finansowe to z duetu turbo diesel - turbo benzyna zawsze wybiore to drugie. Gdyby w ceedzie był silnik benzynowy 1.6 turbo, moje uwagi o wyższości diesla nad benzyną schowałbym do szuflady.
PRO CEED 1.6pb

AUTOR WĄTKU
novee
 

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 13:30

jjs OK, skupmy się na Cee'dzie. Dieselek 1.6 jest całkiem fajny, ale i bez przesadyzmu. Ta odczuwalna dynamika jest to wrażenie subiektywne. U mnie też ma kopnięcie, ale juz były na forum wrzucane czasy przyspieszeń niezależnie od biegu. Benzyna 1.6 jakoś gorzej od diesli nie wychodziła. Starając sie mysleć obiektywnie, szczególnie na krótkich trasach, dojazdach do pracy kupowanie diesla nie ma sensu. Tu decyduje odczucie kierownika czy woli kopa w dieslu przy 2000 obr., czy sobie zakręcić benzynę pod 6000 obr. i wyprzedzać tak samo albo lepiej. A ekonomicznie wyjdzie na +/- to samo w ogólnym rozrachunku.

BTW. Jakbym nie miał alergii na VW/Audi/Skode, to bez namysłu wolałbym Octavię 1.8 TSI niż mojego 2.0 CRDi. W Skodzie da się wywalczyć rabat, że auto kosztuje taniej niż mój, w trasie pali z pół litra więcej (u mnie 80-90% jazdy to trasu), a zasuwa bardzo przyjemnie i cichutko.

AUTOR WĄTKU
moon
 

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 13:41

Jakbym nie miał alergii na VW/Audi/Skode, to bez namysłu wolałbym Octavię 1.8 TSI niż mojego 2.0 CRDi. W Skodzie da się wywalczyć rabat, że auto kosztuje taniej niż mój, w trasie pali z pół litra więcej (u mnie 80-90% jazdy to trasu), a zasuwa bardzo przyjemnie i cichutko.


Zgadzam się z Tobą.
Choć jazda próbna rozczarowała mnie wysokością spalania. Ale zgadzam się.

Charakterystyka benzyny czy wolnossącej {...} jest na pewno przyjemniejsza niż diesla


Nie zgadzam się z Tobą.
Charakterystyka małych benzyna N/A jest tragiczna. Dużo gorsza niż tych sprzed 10 czy 15 lat.
Tak- można sobie redukować i wtedy osiągi są zbliżone. Tylko... czy Ty jeździsz po polskich drogach? Bo ja zgodnie z tym schematem- jadąc 30 kilometrów tzw. trasą krajową musiałabym jechać chyba non stop na trójce... wróć- często tak wychodzi właśnie, gdy mam okazje jechać benzyną.
Sorki- ale dla mnie to kijowa jazda. Zwyczajnie kijowa. Rozumiem przesiąść się na turbo benzynke lub auto o pojemności 4,2l, jasne... ale proszę Cię nie wmawiaj mi (innym) jak dzieciom, że komfort jazdy w aucie z wolnossącym silnikiem 1.6 jest taki sam, li tylko z powodu jakiejś tabelki.

Abstrahując całkiem od tego, ze w przypadku kosztów opłaca się ową benzynke nabyć. Tylko nie udowadniajmy przy tym, że łoś to samo co indyk. Zakończmy na kwestii opłacalności i rozsądnego wyboru.

jjs
Dyrektor
 
Posty: 647
Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 13:42

novee napisał(a):jjs OK, skupmy się na Cee'dzie. Dieselek 1.6 jest całkiem fajny, ale i bez przesadyzmu. Ta odczuwalna dynamika jest to wrażenie subiektywne. U mnie też ma kopnięcie, ale juz były na forum wrzucane czasy przyspieszeń niezależnie od biegu. Benzyna 1.6 jakoś gorzej od diesli nie wychodziła. Starając sie mysleć obiektywnie, szczególnie na krótkich trasach, dojazdach do pracy kupowanie diesla nie ma sensu. Tu decyduje odczucie kierownika czy woli kopa w dieslu przy 2000 obr., czy sobie zakręcić benzynę pod 6000 obr. i wyprzedzać tak samo albo lepiej. A ekonomicznie wyjdzie na +/- to samo w ogólnym rozrachunku.

BTW. Jakbym nie miał alergii na VW/Audi/Skode, to bez namysłu wolałbym Octavię 1.8 TSI niż mojego 2.0 CRDi. W Skodzie da się wywalczyć rabat, że auto kosztuje taniej niż mój, w trasie pali z pół litra więcej (u mnie 80-90% jazdy to trasu), a zasuwa bardzo przyjemnie i cichutko.

Tak odczuwalna dynamika w crdi jest subiektywna w tym sensie, że operując lewarkiem jestem w stanie swoim 1.6Pb wyprzedzić o ułamki sekund 1.6crdi..przy każdej prędkości, dlatego na torze wyścigowym wygrałbym z dieslem, ale na codzień liczy się raczej to żeby nie machać lewarkiem za wiele i tutaj po prostu diesel jest przyjemniejszy.
W palecie kii brakuje mocnej niedużej benzyny, już nawet nie musi być odpowiednik 1.8T vw ale chociażby coś na poziomie ichniejszego uturbionego 1.4, który w octavii w najsłabszej 120konnej wersji daje przyspieszenie poniżej 10sekund jak pamiętam.
PRO CEED 1.6pb

Kubeusz
Nadworny bimbrownik
 
Posty: 2125
Dołączył(a): 22 kwi 2008 19:16
Grupa: Mazowiecka

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 13:50

jjs napisał(a):Tak odczuwalna dynamika w crdi jest subiektywna w tym sensie, że operując lewarkiem jestem w stanie swoim 1.6Pb wyprzedzić o ułamki sekund 1.6crdi..przy każdej prędkości, dlatego na torze wyścigowym wygrałbym z dieslem, ale na codzień liczy się raczej to żeby nie machać lewarkiem za wiele i tutaj po prostu diesel jest przyjemniejszy.

To ja proponuję automat w takim razie :)

jjs
Dyrektor
 
Posty: 647
Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 13:54

Kubeusz napisał(a):
jjs napisał(a):Tak odczuwalna dynamika w crdi jest subiektywna w tym sensie, że operując lewarkiem jestem w stanie swoim 1.6Pb wyprzedzić o ułamki sekund 1.6crdi..przy każdej prędkości, dlatego na torze wyścigowym wygrałbym z dieslem, ale na codzień liczy się raczej to żeby nie machać lewarkiem za wiele i tutaj po prostu diesel jest przyjemniejszy.

To ja proponuję automat w takim razie :)

tia..jak będzie w kii odpowiednik DSG a nie anachroniczna 4 biegowa skrzynia (bo ogólnie skrzynie automatyczne lubie i doceniam:))
PRO CEED 1.6pb

Kubeusz
Nadworny bimbrownik
 
Posty: 2125
Dołączył(a): 22 kwi 2008 19:16
Grupa: Mazowiecka

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 14:07

jjs napisał(a):tia..jak będzie w kii odpowiednik DSG a nie anachroniczna 4 biegowa skrzynia (bo ogólnie skrzynie automatyczne lubie i doceniam:))

też tak myślałem, ale mi przeszło :)
teraz chciałbym mieć nawet anachroniczną 4 biegową skrzynię :D

AUTOR WĄTKU
moon
 

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 14:09

bo ogólnie skrzynie automatyczne lubie i doceniam


Oczywiście.
W 3.0TSi jak znalazł.
W 3.0TDi też może być.
Ekonomicznie i tanio:D

To ja proponuję automat w takim razie

... gdy KIA włoży do Ceeda nowego 2.2CRDI- myślę, że będzie to ciekawa alternatywa.
Nie miałam okazji jeździć benzyna Ceeda w automacie, ale odczuwam na myśl o takiej jeździe lekkie skurcze żołądka. Przysnęłabym pewnie i wyskoczyłoby mi drzewo na ulicę. O!

Jeszcze raz- rozsądnie;
Benzyna- w przypadku krótkich tras- niższa kwota zakupu, tańsza eksploatacja, teoretycznie mniejsza awaryjność. W przypadku jazdy miejskiej, podmiejskiej i okazyjnej w trasie- komfort będzie ok. Czyli on topik- dobrze wyposażona benzyna 1.4 w HB.

jjs
Dyrektor
 
Posty: 647
Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 14:41

moon napisał(a):
bo ogólnie skrzynie automatyczne lubie i doceniam


Oczywiście.
W 3.0TSi jak znalazł.
W 3.0TDi też może być.
Ekonomicznie i tanio:D

przesadzasz..7 stopniowa DSG w każdym silniku się sprawdzi
PRO CEED 1.6pb

Avatar użytkownika
mjrPit
Dyrektor
 
Posty: 636
Dołączył(a): 03 mar 2009 20:25
Lokalizacja: Wrocek
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 Pb 122KM
2008, L

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 14:58

moon napisał(a): Czyli on topik- dobrze wyposażona benzyna 1.4 w HB.

jako użytkownik benzynki 1,6 SW, który miał okazję jeździć benzyną 1,4 HB jednak poleciłbym benzynę 1,6 HB. Powyżej 3,5 tyś rpm lepiej ciągnie, szczególnie na 3 i 4 biegu a i na 5 przy 4 tyś nieźle się jeszcze zbiera, czego nie mogę powiedzieć o 1,4, który ciągnie równo i sumiennie ale wolniej i na 5 "się zastanawia" :D
Ceed SW 1,6 DOHC C+ czerwony ze srebrnymi paskami ;)
Optima SW 1,6 T-GDI 7DCT 2019
Obrazek

Kubeusz
Nadworny bimbrownik
 
Posty: 2125
Dołączył(a): 22 kwi 2008 19:16
Grupa: Mazowiecka

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 15:06

mjrPit napisał(a):
moon napisał(a): Czyli on topik- dobrze wyposażona benzyna 1.4 w HB.

jako użytkownik benzynki 1,6 SW, który miał okazję jeździć benzyną 1,4 HB jednak poleciłbym benzynę 1,6 HB. Powyżej 3,5 tyś rpm lepiej ciągnie, szczególnie na 3 i 4 biegu a i na 5 przy 4 tyś nieźle się jeszcze zbiera, czego nie mogę powiedzieć o 1,4, który ciągnie równo i sumiennie ale wolniej i na 5 "się zastanawia" :D

jako użytkownik benzynki 2,0 HB, który nie miał okazji jeździć benzyną 1,6 HB jednak poleciłbym benzynę 2,0 HB. Powyżej 3,5 tyś(...)(...) "się zastanawia" ;) :twisted:

MSPANC

AUTOR WĄTKU
potok
 

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 15:18

moon napisał(a):Niech sobie będzie nawet co 100tys. Widz w tym, że nowoczesne oleje, używane w TD nie nadają się do używania na takich przebiegach.


A nie "Wic" przypadkiem, miła księżyczko ?

Wracając do wątku, "diesel jaki jest każdy widzi", ja go wybrałem ponieważ nigdy wcześniej nie miałem diesla i procek jako mój 8-9 samochód spełnia oczekiwania, jest to też najmocniejszy silnik jaki posiadałem - 175KM. Bardzo mile wspominam też Audi 100 z lat 90-tych z 5-cylindrową benzyną 2,2 litra o mocy 138KM, miał nisko ułożony moment obrotowy 185Nm ale to połowa tego z ceed-a, był to automat miły w prowadzeniu ale łykający do 15 litrów wachy zimą w warunkach miejskich - w trasie spalał połowę tego. Ponieważ lubię jeździć, a jeżdżę głównie sam wystarczą mi dwoje drzwi i silnik o charakterystyce raczej trakcyjnej. Natomiast rozum podpowiada, że na krótkie przebiegi miejskie optymalnym wydaje się benzyna 1,4 litra, i to 4-drzwiowa - a jeśli ktoś regularnie wozi większe gabaryty to w wersji kombi. Nie wiem jak działa autom. skrzynia w ceed-ach ale w cyklu miejskim byłaby pomocna, słyszałem jednak na jej temat wiele niepochlebnych opinii. Generalnie podpisuję się pod kol. Vitarasem: nie pluj na ceed-a swego bo możesz mieć gorszego :P

AUTOR WĄTKU
novee
 

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 16:25

Charakterystyka benzyny czy wolnossącej {...} jest na pewno przyjemniejsza niż diesla




Nie zgadzam się z Tobą.
Charakterystyka małych benzyna N/A jest tragiczna. Dużo gorsza niż tych sprzed 10 czy 15 lat.
Tak- można sobie redukować i wtedy osiągi są zbliżone. Tylko... czy Ty jeździsz po polskich drogach? Bo ja zgodnie z tym schematem- jadąc 30 kilometrów tzw. trasą krajową musiałabym jechać chyba non stop na trójce... wróć- często tak wychodzi właśnie, gdy mam okazje jechać benzyną.


moon nie dramatyzuj :wink: Nie biorę pod uwagę popierdułek typu 1.2 i 80KM, bo to są zmotoryzowane wózki na zakupy, ale jak jeździłem Cifem 1.8 140KM i jakoś dawała radę, czasy miałem te same, spalanie podobne i rowerzyści mnie nie wyprzedzali. Zastępczym Focusem 1.6 115KM pojechałem na Słowację i z powrotem i też tragedii nie było (ale fakt że palił jak smok, jakby 2 litry miał pod maską). Śmiem nieśmiale przypuszczać, że odzwyczaiłaś się od benzyny i nie bardzo Ci to pasuje, bo dieslowskiego "kopa" nie ma, albo wsiadasz w auto i się jakiś Kuzaj czy Loeb w Tobie na zwykłej drodze budzi. Chociaż akurat do ścigania na trasie diesel też się średnio nadaje, bo ledwo kopa dostanie to się bieg i obrotomierz kończą, do szybkiej jazdy w trasie jak najbardziej, do ścigania nie.


A nie "Wic" przypadkiem, miła księżyczko ?
Chyba witz - to pisałem ja, prof. Mniodek :D :wink:

rawemon
Dyrektor
 
Posty: 723
Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Mazowiecka

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

30 paź 2009 17:07

Koleżanko moon ; fakty są oczywiste : przyspieszenie do setki 1.6 diesel 11.7s, 1.6 benzyna 10.9s. Mam dużą frajdę jak mój 1.6DOHC płynnie przyspiesza do 6 tysięcy obrotów. Diesel nie ma szans.

AUTOR WĄTKU
moon
 

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

31 paź 2009 10:59

Diesel nie ma szans.

Jeżeli jest wolniejszy to uwzględniając podobny poziom kierownika- może przegrać.
Mam dużą frajdę jak mój 1.6DOHC płynnie przyspiesza do 6 tysięcy obrotów.

Też mam dużą frajde, gdy po redukcji benzynka płynnie przyśpiesza od 4 tysięcy do odcięcia. Jest fajna frajda. Fajnowska.
Irytuje mnie to, że jadąc po trasie do Olkusza muszę non stop redukować, aby ta płynność zachować

A nie "Wic" przypadkiem, miła księżyczko ?

Chyba witz - to pisałem ja, prof. Mniode


Ja, ja...

AUTOR WĄTKU
potok
 

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

02 lis 2009 00:27

moon napisał(a):Irytuje mnie to, że jadąc po trasie do Olkusza muszę non stop redukować, aby ta płynność zachować



Ooo ? nie tylko ja jeżdżę do Olkusza z krzyżówki dąbrowskiej na dwu biegach, 5 i 6 (sporadycznie innych przy zatrzymywaniu) :D

AUTOR WĄTKU
diabvp
 

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

20 lis 2009 22:30

Ostatecznie po tej całej dyskusji muszę się wypisać z forum ceeda bo od 7 dni jestem posiadaczem vw jetta 1,4 TSI (benzyna) 122KM.
miało być 65k zl wyszło 72k zl ale muszę przyznać że jak dla mnie auto śmierdzi luksusem. Silnik dynamiczny i największy plus cisza i całkowity brak wibracji. Zrobilem 1800km miasto 9l- 11l/100km gasoliny, cykl mieszany (miasto 26km (okolo 1h)+ 130km trasy (okolo 1,5h)- 5,8- 6,5l/100km, autostrada 120km/h- 6,0l/100km, 140km/h- 7,5l/100km, 160km/h- 8l/100km, 180km/h- balem sprawdzić. No i raczej jesli chodzi o dynamikę to crdi nie podskoczy. Przegląd co 30tys km

Plusy Ceeda 1,6 crdi 115km optimum- 7letnia gwara, dwustrefowa klima, 7tys tańszy, USB w audio, Nie szajswagen, tańsze paliwo
VW Jetta 1,4 TSI 122km trendline+ pakiet 990- chyba 2 letnia gwara, półautomatyczna klima, 7 tys droższy, brak USB w radio ale pożądne audio, luksus szajswagena, ESP (ASR i EBD), wielki sedański bagażnik, lakier perłowy, alufelgi, cisza i brak wibracji,

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl