Strona 3 z 5

Re: 1,6 diesel czy 1,6benzyna

Napisane: 29 paź 2009 00:12
przez dirtyweekender
Ja na Twoim miejscu wybralbym diesla i doplacil do Optimum+. Ta benzynka 1.6 teraz ma 126 a nie 130 kucy i spelnia norme EURO5 co powoduje ze jest bardziej "zamulona" dodatkowymi czujnikami, ktore jakos za bardzo nie pozwalaja wykorzystac jej pelnej mocy. Poprzednia jednostka 1,6 miala 124 konie i osiagi lepsze niz ta 126 gdyz spelniala norme EURO4. Co do oszczednosci to napewno diesel. Ja mam 1,6 PB i przy 100km/h na trasie pali mi 7,5. Moze to przez laczki bo 225 oraz niska ostatnio temperature.

Re: 1,6 diesel czy 1,6benzyna

Napisane: 29 paź 2009 08:07
przez teon
Przy trasie którą podałeś crdi powinno się zmieścić w około 5-5,5 L na 100 km przy normalnej jeździe (nie eco) w benzynie 2-2,5L więcej. Benzyna będzie cichsza przy rozruchu gdzie w dieslu będziesz słyszał delikatny klekot. Przy 110-120 i wyżej oraz podczas wyprzedzania, ciszej będzie w dieslu. W innych przypadkach poziom odgłosów jest podobny. Co do wywodów na temat 1.6. Miał on kiedyś 122 Km ale po pierwszym roku produkcji podnieśli ją do 126KM (nigdy nie było wersji 124 ani 130 KM). Silniki nawet po FL spełniają normę EURO4. Jedyny z normą EURO5 to 1.4 w wersji 90 KM i to nie na każdym rynku.

Re: 1,6 diesel czy 1,6benzyna

Napisane: 29 paź 2009 08:31
przez adamg29
Zamiast teoretyzować po prostu przejedź się jednym i drugim...

Re: 1,6 diesel czy 1,6benzyna

Napisane: 29 paź 2009 09:00
przez mjrPit
A ja podchodząc do tematu z praktycznego i "księgowego" puntu widzenia pociłbym benzynkę, tańsza w zakupie, łatwiejsza w utrzymaniu, jeździ się fajnie, no ale przy podobnym stylu jazdy więcej pali niż diesel (w którym teraz można zamontować skrzynię 6 biegową).
Kierując się upodobaniami chyba jednak poleciłbym diesla 115 KM z 6 biegową skrzynią. Silnik jest bardzo dobrze oceniany, pali umiarkowanie (nie wiem skąd te 7 l średniej, niewiele więcej to ja mam w benzynie) tyle że w stosunku do benzynki wymaga lepszego traktowania (trzeba go rozgrzać, trzeba ostudzić, uważać na paliwo itp.)
Co do ciszy w samochodzie to diesel jest dodatkowo wygłuszany, więc przy wyższych prędkościach cichszy będzie diesel.

Re: 1,6 diesel czy 1,6benzyna

Napisane: 29 paź 2009 10:03
przez dirtyweekender
92,7 kw = 124,3 km. no jednak sa takie silniki. bo ja taki posiadam :P

Re: 1,6 diesel czy 1,6benzyna

Napisane: 29 paź 2009 10:11
przez Kubeusz
dirtyweekender napisał(a):92,7 kw = 124,3 km. no jednak sa takie silniki. bo ja taki posiadam :P

użyłeś przelicznika dla koni parowych? :)
bo dla mechanicznych wynosi on ~1,36

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Napisane: 29 paź 2009 10:58
przez dirtyweekender
konwertera... uzylem. Dziwne bo przy 1,36 wychodzi 126 a teoretycznie powinien byc to motor 122 (wg sprzedawcy). Sam juz nie wiem...

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Napisane: 29 paź 2009 11:04
przez jjs
dirtyweekender napisał(a):konwertera... uzylem. Dziwne bo przy 1,36 wychodzi 126 a teoretycznie powinien byc to motor 122 (wg sprzedawcy). Sam juz nie wiem...

bosz to proste, najpierw był 122 później..w procku pojawił się w wersji 126 i obecnie wszystkie 1.6pb mają 126. Na osiągi to nie wpływa bo moment obrotowy jest taki sam a +4KM nie wpływają na V max

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Napisane: 29 paź 2009 12:27
przez rawemon
Ja na jeździe testowej jechałem 1.6 ; najpierw dieslem , potem benzynowym.Zdecydowanie głośniej jest w dieslu, również turbodziura dla mnie jest irytująca.Dlatego wybrałem benzynę.

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Napisane: 29 paź 2009 12:34
przez teon
Jeździłem 1.4PB 1.6PB 1.6 crdi Co najmniej po kilka tysięcy kilometrów każdym. Diesel jest głośniejszy tylko przez pierwsze kilka Km. Natomiast podczas szybszej jazdy jak i dynamicznej diesel jest cichszy ze względu na mniejszy zakres obrotów.

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Napisane: 29 paź 2009 15:46
przez jjs
teon napisał(a):Jeździłem 1.4PB 1.6PB [..].

i faktycznie elastyczność i ogólne subiektywne postrzeganie osiągów 1.6 jest tak zbliżone do 1.4 jak niektórzy twierdzą? czy jednak różnica jest zauważalna?

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Napisane: 29 paź 2009 16:52
przez moon
Zdecydowanie głośniej jest w dieslu, również turbodziura dla mnie jest irytująca.

Tak, głośniej jest jak stoi i rusza.

Turbodziura? Jezzuuu, a nie irytuje Cię, że przy 2 tys. o/min w benzynie jest meeeeggggaa dziura (bez przedrostka "turbo")?
Wystarczy trzymać auto na odpowiednich obrotach i nie ma turbodziury. Jak ciśnie się auto przy 1400 o/min to jest turbodziura i... uwaga, tak się nie jeździ. Jak trzymasz powyżej 1700-1800 to, zaręczam Ci- nie ma żadnej dziury, chyba, że w jezdni.

i faktycznie elastyczność i ogólne subiektywne postrzeganie osiągów 1.6 jest tak zbliżone do 1.4 jak niektórzy twierdzą

Tak. Nie ma. Względnie jest niewyczuwalna w czasie jazdy.
Subiektywne postrzeganie osiągów to, jak wskazuje ów przymiotnik, jest subiektywne. Obiektywnie różnica jest, ale ją mało czuć.

1 jeżdżę codziennie 50km przy czym z 8km -miasto następnie wypadam na trasę szybkiego ruchu (42km) i tam jadę z prędkościa ok 110-120km/h
2 rocznie robię ok 20-25tys km.
3 priorytetem jest cicha praca silnika żebym mógł sobie muzy posłuchać w tym czasie
4 mam do wydania 65k zl ni mniej ni więcej


Proste- dobrze wyposażona benzynę 1.4 w HB. Przy prędkości 110-120 osiągi 1.4 i 1.6 są niewyczuwalnie różne, 1.4 mniej pali, mniej kosztuje etc.
Przy jeździe tego typu benzyna i diesel są ciche. Wystarczająca. Jeżeli nie są- kup auto innej klasy. Przy Twoich przebiegach i kwocie- mozna pokusić się o dobre auto używane. Np. z JuSa.

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Napisane: 29 paź 2009 17:12
przez rawemon
Mówiąc turbodziura w dieslu mam na myśli start spod świateł - tu nie ma cudów i benzynka rusza szybciej.Chyba,że piłujesz silnik na wciśniętym sprzęgle, to wtedy unikniesz muła na starcie, tylko szkoda sprzęgła.Natomiast nie ma żadnej turbodziury w benzynie 1.6 - ciągnie od dołu bardzo konsekwentnie.

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Napisane: 29 paź 2009 17:27
przez zucio1
jjs napisał(a):
teon napisał(a):Jeździłem 1.4PB 1.6PB [..].

i faktycznie elastyczność i ogólne subiektywne postrzeganie osiągów 1.6 jest tak zbliżone do 1.4 jak niektórzy twierdzą? czy jednak różnica jest zauważalna?

Mogę się wypowiedzieć w tym temacie (jeździłem 2 lata 1,4 a teraz mam 1,6).
Różnica jest wyczuwalna, 1,6 sprawia wrażenie dużo lżejszego. Elastyczność jest wyraźnie odczuwalna - potwierdziła to również moja małżonka. Co do spalania na razie jest podobne jak w 1,4 , ale to chyba zbyt krótko na rzetelną ocenę.

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Napisane: 29 paź 2009 17:42
przez moon
Mówiąc turbodziura w dieslu mam na myśli start spod świateł - tu nie ma cudów i benzynka rusza szybciej.Chyba,że piłujesz silnik na wciśniętym sprzęgle, to wtedy unikniesz muła na starcie, tylko szkoda sprzęgła.Natomiast nie ma żadnej turbodziury w benzynie 1.6 - ciągnie od dołu bardzo konsekwentnie.


W punktach;
1. Benzynka rusza szybciej, gdy jest mocniejsza i szybsza.
2. Diesel rusza szybciej, gdy jest mocniejszy i szybszy.
3. Są małe odstępstwa- np. 3.0TDI, na ogół, rusza szybciej od 3.0FSi, mimo, że jest słabsze.
4. Jeżeli przy ruszaniu, podkreślę raz jeszcze- przy ruszaniu, czujesz turbodziurę to- patrz punkt "5".
5. Proponuje Ci prawie darmowe lekcje obsługi samochodu wyposażonego w turbosprężarkę (lub nie- do wyboru), za jedyną kolację na Twój koszt. Jem dużo- przemyśl.
6. Być może 1.6, podobnie jak 1.4 i podobnie jak większość wolnossących benzyn, o pojemności poniżej 3000cm3, jak to ładnie określiłeś- ciągnie konsekwentnie, aczkolwiek z żalem muszę stwierdzić, że ja nie mam do tego ciągnięcia cierpliwości. Być może brak mi też konsekwencji i po chwili nuuuudy i braku reakcji, zmieniam bieg na niższy.
7. Jak wcześniej nadmieniłam- wszystko to kwestia oczekiwań i przesiadek. Oczywiście creodontia też mają w tym swój udział.



ps.
tak- jestem wredna, zarozumiała i ruda.

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Napisane: 29 paź 2009 18:47
przez dirtyweekender
Moj sasiad kupil 1,4 - rowniez mial dylemat 1,4 czy 1,6.
Jak sie przejechal moim 1,6 to nie mogl uwiezyc jaki to "potwor" w porownaniu do swojego.
Moje odczucie bylo bardzo podobne.

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Napisane: 29 paź 2009 21:01
przez diabvp
Czyli ogólnie wychodzi że mam brać benzynę 1.6. Możecie mi jeszcze wytłumaczyć co to znaczy że koszt utrymania diesla jest droższy.

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Napisane: 29 paź 2009 21:02
przez medart
na razie drodzy koledzy jeszcze nic nie kupiłem cały czas czytam to całe forum o skodzie obojętnie jakiej nie ma mowy bo mojej drugiej połowie się nie podoba zresztą mnie też wszystko w nich jest toporne jak w volkswagenach.Dziekuję wszystkim za odpowiedzi widzę ,że większość z was kieruje mnie w kierunku benzyny godne to powtórnego przeanalizowania choć akurat kasa tu nie gra roli jak niektórzy zauważyli

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Napisane: 30 paź 2009 08:23
przez mjrPit
diabvp napisał(a):Czyli ogólnie wychodzi że mam brać benzynę 1.6. Możecie mi jeszcze wytłumaczyć co to znaczy że koszt utrymania diesla jest droższy.

to znaczy że przy przeglądach co 20 tyś km (w benzynie i dieslu obecnie jest taki sam interwał przeglądów) więcej kasy zostawisz w serwisie za przegląd diesla, jak podają rożne źródła w zależności od serwisu różnica wynosi od 100 zł do 350 zł.

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Napisane: 30 paź 2009 10:29
przez sabex
mjrPit napisał(a):
diabvp napisał(a):Czyli ogólnie wychodzi że mam brać benzynę 1.6. Możecie mi jeszcze wytłumaczyć co to znaczy że koszt utrymania diesla jest droższy.

to znaczy że przy przeglądach co 20 tyś km (w benzynie i dieslu obecnie jest taki sam interwał przeglądów) więcej kasy zostawisz w serwisie za przegląd diesla, jak podają rożne źródła w zależności od serwisu różnica wynosi od 100 zł do 350 zł.

A czy teraz w dieslu nie ma przeglądu co 30tyś km?