czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Re: 1,6 diesel czy 1,6benzyna

Postprzez dirtyweekender » 29 paź 2009 00:12

Ja na Twoim miejscu wybralbym diesla i doplacil do Optimum+. Ta benzynka 1.6 teraz ma 126 a nie 130 kucy i spelnia norme EURO5 co powoduje ze jest bardziej "zamulona" dodatkowymi czujnikami, ktore jakos za bardzo nie pozwalaja wykorzystac jej pelnej mocy. Poprzednia jednostka 1,6 miala 124 konie i osiagi lepsze niz ta 126 gdyz spelniala norme EURO4. Co do oszczednosci to napewno diesel. Ja mam 1,6 PB i przy 100km/h na trasie pali mi 7,5. Moze to przez laczki bo 225 oraz niska ostatnio temperature.
Pro_Ceed 1,6 DOHC Optimum+ Black Pearl 17"
dirtyweekender
Asystent Kierownika
 
Posty: 263
Dołączył(a): 19 lip 2009 21:49
Lokalizacja: Gdańsk
Marka i model samochodu: pro_ceed

Re: 1,6 diesel czy 1,6benzyna

Postprzez teon » 29 paź 2009 08:07

Przy trasie którą podałeś crdi powinno się zmieścić w około 5-5,5 L na 100 km przy normalnej jeździe (nie eco) w benzynie 2-2,5L więcej. Benzyna będzie cichsza przy rozruchu gdzie w dieslu będziesz słyszał delikatny klekot. Przy 110-120 i wyżej oraz podczas wyprzedzania, ciszej będzie w dieslu. W innych przypadkach poziom odgłosów jest podobny. Co do wywodów na temat 1.6. Miał on kiedyś 122 Km ale po pierwszym roku produkcji podnieśli ją do 126KM (nigdy nie było wersji 124 ani 130 KM). Silniki nawet po FL spełniają normę EURO4. Jedyny z normą EURO5 to 1.4 w wersji 90 KM i to nie na każdym rynku.
08' Procek 1.6 CRDI A/T Piston Grey, ESP, Sport + Eibach Prokit + 17" Borbet LV5... R.I.P. Romeo i Julia 1.4 MA 170 KM TCT coming soon...
Avatar użytkownika
teon
Derektor
 
Posty: 736
Dołączył(a): 03 paź 2007 00:47
Lokalizacja: Lubelskie

Re: 1,6 diesel czy 1,6benzyna

Postprzez adamg29 » 29 paź 2009 08:31

Zamiast teoretyzować po prostu przejedź się jednym i drugim...
Avatar użytkownika
adamg29
Asystent Kierownika
 
Posty: 257
Dołączył(a): 18 sty 2009 19:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1,6 diesel czy 1,6benzyna

Postprzez mjrPit » 29 paź 2009 09:00

A ja podchodząc do tematu z praktycznego i "księgowego" puntu widzenia pociłbym benzynkę, tańsza w zakupie, łatwiejsza w utrzymaniu, jeździ się fajnie, no ale przy podobnym stylu jazdy więcej pali niż diesel (w którym teraz można zamontować skrzynię 6 biegową).
Kierując się upodobaniami chyba jednak poleciłbym diesla 115 KM z 6 biegową skrzynią. Silnik jest bardzo dobrze oceniany, pali umiarkowanie (nie wiem skąd te 7 l średniej, niewiele więcej to ja mam w benzynie) tyle że w stosunku do benzynki wymaga lepszego traktowania (trzeba go rozgrzać, trzeba ostudzić, uważać na paliwo itp.)
Co do ciszy w samochodzie to diesel jest dodatkowo wygłuszany, więc przy wyższych prędkościach cichszy będzie diesel.
Ceed SW 1,6 DOHC C+ czerwony ze srebrnymi paskami ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
mjrPit
Derektor
 
Posty: 630
Dołączył(a): 03 mar 2009 20:25
Lokalizacja: Wrocek
Marka i model samochodu: Ceed SW 1,6 PB

Re: 1,6 diesel czy 1,6benzyna

Postprzez dirtyweekender » 29 paź 2009 10:03

92,7 kw = 124,3 km. no jednak sa takie silniki. bo ja taki posiadam :P
Pro_Ceed 1,6 DOHC Optimum+ Black Pearl 17"
dirtyweekender
Asystent Kierownika
 
Posty: 263
Dołączył(a): 19 lip 2009 21:49
Lokalizacja: Gdańsk
Marka i model samochodu: pro_ceed

Re: 1,6 diesel czy 1,6benzyna

Postprzez Kubeusz » 29 paź 2009 10:11

dirtyweekender napisał(a):92,7 kw = 124,3 km. no jednak sa takie silniki. bo ja taki posiadam :P

użyłeś przelicznika dla koni parowych? :)
bo dla mechanicznych wynosi on ~1,36
Kubeusz
Nadworny bimbrownik
 
Posty: 2087
Dołączył(a): 22 kwi 2008 19:16
Marka i model samochodu: zasadniczo to Subaru :)

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Postprzez dirtyweekender » 29 paź 2009 10:58

konwertera... uzylem. Dziwne bo przy 1,36 wychodzi 126 a teoretycznie powinien byc to motor 122 (wg sprzedawcy). Sam juz nie wiem...
Pro_Ceed 1,6 DOHC Optimum+ Black Pearl 17"
dirtyweekender
Asystent Kierownika
 
Posty: 263
Dołączył(a): 19 lip 2009 21:49
Lokalizacja: Gdańsk
Marka i model samochodu: pro_ceed

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Postprzez jjs » 29 paź 2009 11:04

dirtyweekender napisał(a):konwertera... uzylem. Dziwne bo przy 1,36 wychodzi 126 a teoretycznie powinien byc to motor 122 (wg sprzedawcy). Sam juz nie wiem...

bosz to proste, najpierw był 122 później..w procku pojawił się w wersji 126 i obecnie wszystkie 1.6pb mają 126. Na osiągi to nie wpływa bo moment obrotowy jest taki sam a +4KM nie wpływają na V max
PRO CEED 1.6pb
jjs
Derektor
 
Posty: 637
Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Postprzez rawemon » 29 paź 2009 12:27

Ja na jeździe testowej jechałem 1.6 ; najpierw dieslem , potem benzynowym.Zdecydowanie głośniej jest w dieslu, również turbodziura dla mnie jest irytująca.Dlatego wybrałem benzynę.
rawemon
Derektor
 
Posty: 729
Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
Lokalizacja: warszawa
Marka i model samochodu: Venga 1.6DOHC 6MT

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Postprzez teon » 29 paź 2009 12:34

Jeździłem 1.4PB 1.6PB 1.6 crdi Co najmniej po kilka tysięcy kilometrów każdym. Diesel jest głośniejszy tylko przez pierwsze kilka Km. Natomiast podczas szybszej jazdy jak i dynamicznej diesel jest cichszy ze względu na mniejszy zakres obrotów.
08' Procek 1.6 CRDI A/T Piston Grey, ESP, Sport + Eibach Prokit + 17" Borbet LV5... R.I.P. Romeo i Julia 1.4 MA 170 KM TCT coming soon...
Avatar użytkownika
teon
Derektor
 
Posty: 736
Dołączył(a): 03 paź 2007 00:47
Lokalizacja: Lubelskie

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Postprzez jjs » 29 paź 2009 15:46

teon napisał(a):Jeździłem 1.4PB 1.6PB [..].

i faktycznie elastyczność i ogólne subiektywne postrzeganie osiągów 1.6 jest tak zbliżone do 1.4 jak niektórzy twierdzą? czy jednak różnica jest zauważalna?
PRO CEED 1.6pb
jjs
Derektor
 
Posty: 637
Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Postprzez moon » 29 paź 2009 16:52

Zdecydowanie głośniej jest w dieslu, również turbodziura dla mnie jest irytująca.

Tak, głośniej jest jak stoi i rusza.

Turbodziura? Jezzuuu, a nie irytuje Cię, że przy 2 tys. o/min w benzynie jest meeeeggggaa dziura (bez przedrostka "turbo")?
Wystarczy trzymać auto na odpowiednich obrotach i nie ma turbodziury. Jak ciśnie się auto przy 1400 o/min to jest turbodziura i... uwaga, tak się nie jeździ. Jak trzymasz powyżej 1700-1800 to, zaręczam Ci- nie ma żadnej dziury, chyba, że w jezdni.

i faktycznie elastyczność i ogólne subiektywne postrzeganie osiągów 1.6 jest tak zbliżone do 1.4 jak niektórzy twierdzą

Tak. Nie ma. Względnie jest niewyczuwalna w czasie jazdy.
Subiektywne postrzeganie osiągów to, jak wskazuje ów przymiotnik, jest subiektywne. Obiektywnie różnica jest, ale ją mało czuć.

1 jeżdżę codziennie 50km przy czym z 8km -miasto następnie wypadam na trasę szybkiego ruchu (42km) i tam jadę z prędkościa ok 110-120km/h
2 rocznie robię ok 20-25tys km.
3 priorytetem jest cicha praca silnika żebym mógł sobie muzy posłuchać w tym czasie
4 mam do wydania 65k zl ni mniej ni więcej


Proste- dobrze wyposażona benzynę 1.4 w HB. Przy prędkości 110-120 osiągi 1.4 i 1.6 są niewyczuwalnie różne, 1.4 mniej pali, mniej kosztuje etc.
Przy jeździe tego typu benzyna i diesel są ciche. Wystarczająca. Jeżeli nie są- kup auto innej klasy. Przy Twoich przebiegach i kwocie- mozna pokusić się o dobre auto używane. Np. z JuSa.
moon

 

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Postprzez rawemon » 29 paź 2009 17:12

Mówiąc turbodziura w dieslu mam na myśli start spod świateł - tu nie ma cudów i benzynka rusza szybciej.Chyba,że piłujesz silnik na wciśniętym sprzęgle, to wtedy unikniesz muła na starcie, tylko szkoda sprzęgła.Natomiast nie ma żadnej turbodziury w benzynie 1.6 - ciągnie od dołu bardzo konsekwentnie.
rawemon
Derektor
 
Posty: 729
Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
Lokalizacja: warszawa
Marka i model samochodu: Venga 1.6DOHC 6MT

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Postprzez zucio1 » 29 paź 2009 17:27

jjs napisał(a):
teon napisał(a):Jeździłem 1.4PB 1.6PB [..].

i faktycznie elastyczność i ogólne subiektywne postrzeganie osiągów 1.6 jest tak zbliżone do 1.4 jak niektórzy twierdzą? czy jednak różnica jest zauważalna?

Mogę się wypowiedzieć w tym temacie (jeździłem 2 lata 1,4 a teraz mam 1,6).
Różnica jest wyczuwalna, 1,6 sprawia wrażenie dużo lżejszego. Elastyczność jest wyraźnie odczuwalna - potwierdziła to również moja małżonka. Co do spalania na razie jest podobne jak w 1,4 , ale to chyba zbyt krótko na rzetelną ocenę.
Obrazek
Kia ceed 1,6GDI M+comfort '13
Kia ceed 1,6 C+ '09
Kia ceed 1,4 C+ '07
Skoda Fabia 1,4 16V
Daewoo Matiz
VW Golf II 1,6
Polonez 1,6 Caro
Fiat 126p
Obrazek
Avatar użytkownika
zucio1
Koordynator Regionalny
 
Posty: 1082
Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
Lokalizacja: Olsztyn
Marka i model samochodu: kia ceed 1,6 GDI M+comfort '13

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Postprzez moon » 29 paź 2009 17:42

Mówiąc turbodziura w dieslu mam na myśli start spod świateł - tu nie ma cudów i benzynka rusza szybciej.Chyba,że piłujesz silnik na wciśniętym sprzęgle, to wtedy unikniesz muła na starcie, tylko szkoda sprzęgła.Natomiast nie ma żadnej turbodziury w benzynie 1.6 - ciągnie od dołu bardzo konsekwentnie.


W punktach;
1. Benzynka rusza szybciej, gdy jest mocniejsza i szybsza.
2. Diesel rusza szybciej, gdy jest mocniejszy i szybszy.
3. Są małe odstępstwa- np. 3.0TDI, na ogół, rusza szybciej od 3.0FSi, mimo, że jest słabsze.
4. Jeżeli przy ruszaniu, podkreślę raz jeszcze- przy ruszaniu, czujesz turbodziurę to- patrz punkt "5".
5. Proponuje Ci prawie darmowe lekcje obsługi samochodu wyposażonego w turbosprężarkę (lub nie- do wyboru), za jedyną kolację na Twój koszt. Jem dużo- przemyśl.
6. Być może 1.6, podobnie jak 1.4 i podobnie jak większość wolnossących benzyn, o pojemności poniżej 3000cm3, jak to ładnie określiłeś- ciągnie konsekwentnie, aczkolwiek z żalem muszę stwierdzić, że ja nie mam do tego ciągnięcia cierpliwości. Być może brak mi też konsekwencji i po chwili nuuuudy i braku reakcji, zmieniam bieg na niższy.
7. Jak wcześniej nadmieniłam- wszystko to kwestia oczekiwań i przesiadek. Oczywiście creodontia też mają w tym swój udział.



ps.
tak- jestem wredna, zarozumiała i ruda.
moon

 

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Postprzez dirtyweekender » 29 paź 2009 18:47

Moj sasiad kupil 1,4 - rowniez mial dylemat 1,4 czy 1,6.
Jak sie przejechal moim 1,6 to nie mogl uwiezyc jaki to "potwor" w porownaniu do swojego.
Moje odczucie bylo bardzo podobne.
Pro_Ceed 1,6 DOHC Optimum+ Black Pearl 17"
dirtyweekender
Asystent Kierownika
 
Posty: 263
Dołączył(a): 19 lip 2009 21:49
Lokalizacja: Gdańsk
Marka i model samochodu: pro_ceed

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Postprzez diabvp » 29 paź 2009 21:01

Czyli ogólnie wychodzi że mam brać benzynę 1.6. Możecie mi jeszcze wytłumaczyć co to znaczy że koszt utrymania diesla jest droższy.
diabvp

 

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Postprzez medart » 29 paź 2009 21:02

na razie drodzy koledzy jeszcze nic nie kupiłem cały czas czytam to całe forum o skodzie obojętnie jakiej nie ma mowy bo mojej drugiej połowie się nie podoba zresztą mnie też wszystko w nich jest toporne jak w volkswagenach.Dziekuję wszystkim za odpowiedzi widzę ,że większość z was kieruje mnie w kierunku benzyny godne to powtórnego przeanalizowania choć akurat kasa tu nie gra roli jak niektórzy zauważyli
medart

 

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Postprzez mjrPit » 30 paź 2009 08:23

diabvp napisał(a):Czyli ogólnie wychodzi że mam brać benzynę 1.6. Możecie mi jeszcze wytłumaczyć co to znaczy że koszt utrymania diesla jest droższy.

to znaczy że przy przeglądach co 20 tyś km (w benzynie i dieslu obecnie jest taki sam interwał przeglądów) więcej kasy zostawisz w serwisie za przegląd diesla, jak podają rożne źródła w zależności od serwisu różnica wynosi od 100 zł do 350 zł.
Ceed SW 1,6 DOHC C+ czerwony ze srebrnymi paskami ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
mjrPit
Derektor
 
Posty: 630
Dołączył(a): 03 mar 2009 20:25
Lokalizacja: Wrocek
Marka i model samochodu: Ceed SW 1,6 PB

Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB

Postprzez sabex » 30 paź 2009 10:29

mjrPit napisał(a):
diabvp napisał(a):Czyli ogólnie wychodzi że mam brać benzynę 1.6. Możecie mi jeszcze wytłumaczyć co to znaczy że koszt utrymania diesla jest droższy.

to znaczy że przy przeglądach co 20 tyś km (w benzynie i dieslu obecnie jest taki sam interwał przeglądów) więcej kasy zostawisz w serwisie za przegląd diesla, jak podają rożne źródła w zależności od serwisu różnica wynosi od 100 zł do 350 zł.

A czy teraz w dieslu nie ma przeglądu co 30tyś km?
sabex
Brygadzista
 
Posty: 111
Dołączył(a): 08 cze 2008 18:06
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Silniki i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron