1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
kuba_st
 

1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

22 lip 2009 10:19

Witajcie,

mam taki problem, otóż ostatnio często podróżuje po autostradach, zauważyłem taki problem podczas wyprzedzania. Dzieje się to także na zwykłych drogach ale w momencie 4 tysięcy obrotów. Otóż jeżeli chcę wyprzedzić, daje 4 i przy 4 tysiącach, wciskam pedał gazu aby szybko wyprzedzić a tu zonk. Przy 4 tysiącach samochód traci przyspieszenie, obroty wzrastają a samochód przestaje przyspieszać. Dzieje się to chwilę, puszczę troszkę gaz to powraca do przyspieszania. Ale należy to u mnie robić delikatnie. To samo dzieje się na 5, przy 120 km, jak chcę szybko przyspieszyć to nic się nie dzieje. Moim zdaniem to nienormalne, macie może jakieś spostrzeżenia ?

pozdrawiam,
Kuba

AUTOR WĄTKU
szady
 

Re: 1.6 DOHC

22 lip 2009 10:49

może przepływomierz?

AUTOR WĄTKU
rmx
 

Re: 1.6 DOHC

22 lip 2009 12:25

Hmm - też mam silnik 1,6DOHC w swoim SW - i też miewam problemy z chwilowym "duszeniem się" auta. Nie dzieje się to regularnie, ale zdarza się często. Aczkolwiek to chyba co innego niż u Ciebie.

U mnie najlepiej czuć to na dwójce, przy dynamicznym przyspieszaniu i włączonej klimie. Gdzieś pomiędzy 3 a 4 tys obr. auto dostaje chwilowej dziury mocy - tak jakby na chwilę odciąć benzynę lub zdjąć nogę z gazu. Po chwili (ok sekunda, może mniej) auto zaczyna znów reagować i dalej przyspiesza.

Pytałem o to w serwisie - to na razie tylko poprosili żebym zaobserwował jak to się ma do włączonej/wyłączonej klimy. Bo ponoć jest szansa, że to kompresor wtedy rusza i powoduje chwilową dziurę mocy... Nie przekonuje mnie to, ale potestuję auto w tym kierunku.

Czy u Ciebie ma to jakiś związek z klimą?

AUTOR WĄTKU
DeeCann
 

Re: 1.6 DOHC

22 lip 2009 12:38

rmx napisał(a):Hmm - też mam silnik 1,6DOHC w swoim SW - i też miewam problemy z chwilowym "duszeniem się" auta. Nie dzieje się to regularnie, ale zdarza się często. Aczkolwiek to chyba co innego niż u Ciebie.

U mnie najlepiej czuć to na dwójce, przy dynamicznym przyspieszaniu i włączonej klimie. Gdzieś pomiędzy 3 a 4 tys obr. auto dostaje chwilowej dziury mocy - tak jakby na chwilę odciąć benzynę lub zdjąć noę z gazu. Po chwili (ok sekunda, może mniej) auto zaczyna znów reagować i dalej przyspiesza.

Pytałem o to w serwisie - to na razie tylko poprosili żebym zaobserwował jak to się ma do włączonej/wyłączonej klimy. Bo ponoć jest szansa, że to kompresor wtedy rusza i powoduje chwilową dziurę mocy... Nie przekonuje mnie to, ale potestuję auto w tym kierunku.

Czy u Ciebie ma to jakiś związek z klimą?


Mam dokładnie to samo i jest to wina klimy. Z wyłączoną tego nie ma. Za niedługo mam przegląd także odpytam się co i jak

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

Re: 1.6 DOHC

22 lip 2009 12:47

DeeCann napisał(a):Mam dokładnie to samo i jest to wina klimy. Z wyłączoną tego nie ma. Za niedługo mam przegląd także odpytam się co i jak

Witam w klubie Panowie :)
Wyglada na to, ze kwestia czkawki dotyczy nie tylko 1.6
U mnie na jedynce w trakcie ruszania w okolicach 3-4 tys. identyczne zachowanie.
Ale ponieważ trwa to ułamek sekundy - olałem temat :)

AUTOR WĄTKU
kuba_st
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

22 lip 2009 13:05

W gruncie rzeczy nie był by to dla mnie problem, ale przy wyprzedzaniu robi się problem, gdyż chcę ostro przyspieszyć a przy 4 tysiacach nagle dziura. Dla mnie to niedopuszczalne, tracę zaufanie do samochodu przy wyprzedzaniu. Dzisiaj wypróbuje czy dzieje się to bez klimy.

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

22 lip 2009 13:09

kuba_st napisał(a):W gruncie rzeczy nie był by to dla mnie problem, ale przy wyprzedzaniu robi się problem, gdyż chcę ostro przyspieszyć a przy 4 tysiacach nagle dziura. Dla mnie to niedopuszczalne, tracę zaufanie do samochodu przy wyprzedzaniu. Dzisiaj wypróbuje czy dzieje się to bez klimy.

I bardzo slusznie. Takie zachowanie moze byc wrecz niebezpieczne.
Daj znac co wykryles.

AUTOR WĄTKU
ryli1
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

22 lip 2009 13:33

kuba_st napisał(a):Witajcie,

Przy 4 tysiącach samochód traci przyspieszenie, obroty wzrastają a samochód przestaje przyspieszać. Dzieje się to chwilę, puszczę troszkę gaz to powraca do przyspieszania.



A to dziwne, jeśli obroty silnika wzrastają to chyba coś ze sprzęgłem...

AUTOR WĄTKU
mjrPit
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

22 lip 2009 13:45

kuba_st napisał(a):wciskam pedał gazu aby szybko wyprzedzić a tu zonk. Przy 4 tysiącach samochód traci przyspieszenie, obroty wzrastają a samochód przestaje przyspieszać. Dzieje się to chwilę, puszczę troszkę gaz to powraca do przyspieszania. Ale należy to u mnie robić delikatnie. To samo dzieje się na 5, przy 120 km, jak chcę szybko przyspieszyć to nic się nie dzieje. Moim zdaniem to nienormalne, macie może jakieś spostrzeżenia ?

Masz rację to nienormalne, w ogóle ciekawy objaw, dla mnie wygląda to na jakąś kwestię związaną ze sprzęgłem (uślizg, słaby docisk) bo sokoro obroty rosną a prędkość nie... dla przykładu podam, że u mnie (ten sam silnik) na 4 biegu przy 4 tyś rpm auto dostaje kopa i przyśpiesza bardzo żwawo. W zasadzie mam wrażenie, że szybciej przyśpiesza po osiągnięciu 100 km/h na czwórce niż przed przekroczeniem setki.

Avatar użytkownika
CEEDEEROM
Żandarmeria
 
Posty: 1113
Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

22 lip 2009 13:52

Też od razu pomyślałem o sprzęgle ale tylko przy 4 tys. obrotów ? :?
Kuba, a jak jedziesz pod górę to też masz to samo ?
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020

AUTOR WĄTKU
kuba_st
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

22 lip 2009 14:00

nie, gdyż pod górkę redukuje biegi na niższe, samochód super żwawy jest na 1,2,3, 4-tylko jak przekrocze 4 tysiące.

Avatar użytkownika
CEEDEEROM
Żandarmeria
 
Posty: 1113
Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

22 lip 2009 14:35

No to nie wiem :(
Wpadnij pojutrze na spot to pogadamy, sprawdzimy, doradzimy :)
viewtopic.php?f=10&t=3015&p=68441#p68441
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020

AUTOR WĄTKU
krisder
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

22 lip 2009 17:41

Nie wydaje mi się aby przyczyną Twoich problemów była klimatyzacja. Wyobraz sobie wpływ klimatyzacji na silnik o pojemności około 1 litra i mocy 50-60 KM. Bardziej pasuje już problem ze sprzęgłem. A to że występują problemy przy określonych obrotach silnika może być związane z przebiegiem momentu obrotowego i jego maksymalną wartością przy określonych obrotach. Również posiadam tę wersję silnikową ale nie pamiętam przy jakich obrotach występuje najwyższa wartość momentu obrotowego a i opisywanych przez Ciebie problemów u siebie nie zauważyłem.

AUTOR WĄTKU
mjrPit
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

22 lip 2009 18:46

krisder napisał(a):A to że występują problemy przy określonych obrotach silnika może być związane z przebiegiem momentu obrotowego i jego maksymalną wartością przy określonych obrotach. Również posiadam tę wersję silnikową ale nie pamiętam przy jakich obrotach występuje najwyższa wartość momentu obrotowego a i opisywanych przez Ciebie problemów u siebie nie zauważyłem.

Od 4200 rpm do odcięcia praktycznie jest max moment obrotowy

AUTOR WĄTKU
lookaszk
 

Re: 1.6 DOHC

23 lip 2009 06:25

DeeCann napisał(a):
rmx napisał(a):Hmm - też mam silnik 1,6DOHC w swoim SW - i też miewam problemy z chwilowym "duszeniem się" auta. Nie dzieje się to regularnie, ale zdarza się często. Aczkolwiek to chyba co innego niż u Ciebie.

U mnie najlepiej czuć to na dwójce, przy dynamicznym przyspieszaniu i włączonej klimie. Gdzieś pomiędzy 3 a 4 tys obr. auto dostaje chwilowej dziury mocy - tak jakby na chwilę odciąć benzynę lub zdjąć noę z gazu. Po chwili (ok sekunda, może mniej) auto zaczyna znów reagować i dalej przyspiesza.

Pytałem o to w serwisie - to na razie tylko poprosili żebym zaobserwował jak to się ma do włączonej/wyłączonej klimy. Bo ponoć jest szansa, że to kompresor wtedy rusza i powoduje chwilową dziurę mocy... Nie przekonuje mnie to, ale potestuję auto w tym kierunku.

Czy u Ciebie ma to jakiś związek z klimą?


Mam dokładnie to samo i jest to wina klimy. Z wyłączoną tego nie ma. Za niedługo mam przegląd także odpytam się co i jak


A ja myślałem że tylko w moim tak się dzieję :D
Ale w sumie nie mam się co tak cieszyć, bo pewnie w ASO usłyszę sławne "TTTM" :evil:
U mnie się objawia podobnie, lekkim "zająknięciem", "czkawką" czy jakkolwiek to nazwać. Poprostu na niezauważalną dla pasażera chwilę auto jakby się zastanawiało czy ma dalej przyspieszać (dzieje się to w okolicach 3200rpm, kilkukrotnie sprawdzone, klima nie ma wpływu)

AUTOR WĄTKU
novee
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

23 lip 2009 08:13

Może jest jak w nowych Hondach, tam sterowanie silnikiem i i-VTEC pracują w trybie ekonomicznym i sportowym (tak w przybliżeniu). Jak się jedzie spokojnie w sznurku aut, czyli eco, to jak się mocno depnie, to mija chwila zanim przejdzie w sport i jest taka chwila "niezdecydowania". W ASO Hondy wgrywają do benzynówek nowe softy i problem znika. W autach z fabryki chyba od połowy 2008 też już tego problemu nie ma. Inna sprawa, że każdą benzynową Hondę dobrze jest raz na jakiś czas porządnie przegonić po trasie pod 7000 obr., tak dla odmulenia :D

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

23 lip 2009 09:02

novee napisał(a):Inna sprawa, że każdą benzynową Hondę dobrze jest raz na jakiś czas porządnie przegonić po trasie pod 7000 obr., tak dla odmulenia :D

Ceeda tez :) Moze nie do 7tys. bo to byloby trudne ;)

AUTOR WĄTKU
kuba_st
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

23 lip 2009 09:41

Sprawdziłem, napewno nie jest to wina klimatyzacji. Ostatnio byłem w Lee Motors, podobno zrobili diagnostykę komputera i wszystko jest okey. Jak dla mnie to zdecydowanie nie jest okey. Druga sprawa, że jest wyjątkowo wysokie spalanie w mieście notuje. Jadąc na niskich obrotach, nigdy nie żyłuje spalanie wynosi 9,5 litra, a jeżdżę w takich miejscach gdzie nie stoi się w korkach. Znowu po za miastem, na trasie do Wrocławia, spokojna jazda nie mogę zejść poniżej 8,5 litra. Tu mi się wiele rzeczy nie podoba.

AUTOR WĄTKU
lookaszk
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

23 lip 2009 10:04

Kubeusz napisał(a):
novee napisał(a):Inna sprawa, że każdą benzynową Hondę dobrze jest raz na jakiś czas porządnie przegonić po trasie pod 7000 obr., tak dla odmulenia :D

Ceeda tez :) Moze nie do 7tys. bo to byloby trudne ;)


Tylko ze w Ceedzie silnik się poprostu tylko odmula po przegonieniu, a w Hondach (w silnikach V-Tec) silnik się przestawia w tryb pracy bardziej sportowej po przegonieniu.
No ale jaki silnik by nie był to dla zdrowia (i swojego, i silnika) należy go raz na jakiś czas przegonić (u mnie odcięcie działa wysmienicie) :twisted:

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

23 lip 2009 10:06

lookaszk napisał(a):No ale jaki silnik by nie był to dla zdrowia (i swojego, i silnika) należy go raz na jakiś czas przegonić (u mnie odcięcie działa wysmienicie) :twisted:

Działa, działa :)
Tylko troche za wczesnie ;)

Następna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl