1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
mjrPit
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

23 lip 2009 11:30

kuba_st napisał(a):Sprawdziłem, napewno nie jest to wina klimatyzacji. Ostatnio byłem w Lee Motors, podobno zrobili diagnostykę komputera i wszystko jest okey. Jak dla mnie to zdecydowanie nie jest okey. Druga sprawa, że jest wyjątkowo wysokie spalanie w mieście notuje. Jadąc na niskich obrotach, nigdy nie żyłuje spalanie wynosi 9,5 litra, a jeżdżę w takich miejscach gdzie nie stoi się w korkach. Znowu po za miastem, na trasie do Wrocławia, spokojna jazda nie mogę zejść poniżej 8,5 litra. Tu mi się wiele rzeczy nie podoba.

to może warto jednak podjechać gdzieś, żeby obejrzeć sprzęgło, objawy które podajesz pasują do ślizgania się sprzęgła, więc powinny być ślady nadpalenia itp. Ewentualnie może być jakiś problem z rozrządem (złe ustawienie), inne powody takiego zachowania silnika nie przychodzą mi do głowy.

AUTOR WĄTKU
Ladislao
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

07 sie 2009 11:33

Mam identyko. Zaczynam ostro przyspieszać na trójce (od min 2 tys obrotów) i przy 3 tys. łapię tą chwilową dziurę :(
Jak dla mnie ewidentnie coś jest nie halo ze sprzęgłem. Raz to zgłaszałem w ASO, ale standardowo zlano temat.

AUTOR WĄTKU
moon
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

07 sie 2009 15:01

To na 100% nie sprzęgło.
Sterowanie wtryskiem, same wtryski, pompa paliwa, jakiś czujnik temperatury lub Bóg wie czego, ewentualnie kwestia dotycząca zapłonu, może sonda l?
Sprzęgło czuć by było na niskich obrotach- uślizg charakterystyczny, lub podobny uślizg przy maksymalnym obciążeniu. Uślizg, a nie dziurę.

AUTOR WĄTKU
krisder
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

08 sie 2009 14:25

moon napisał(a):To na 100% nie sprzęgło.
Sterowanie wtryskiem, same wtryski, pompa paliwa, jakiś czujnik temperatury lub Bóg wie czego, ewentualnie kwestia dotycząca zapłonu, może sonda l?
Sprzęgło czuć by było na niskich obrotach- uślizg charakterystyczny, lub podobny uślizg przy maksymalnym obciążeniu. Uślizg, a nie dziurę.


Zgadzam się z moon! Przy niesprawnym sprzęgle nie dochodziło by do przyduszania silnika a jedynie do wzrostu obrotów silnika przy braku przyśpieszenia auta. W moim przypadku od niedawna występuje podczas rozpędzania auta na drugim biegu chwilowy spadek obrotów, jakby chwila zastanowienia. Dzieje się tak podczas ruszania np. z pod świateł, tylko na drugim biegu i przy nagrzanym silniku. Gdyby zjawisko to występowało na wszystkich biegach przy określonych obrotach silnika, to przyczyny można by było szukać po stronie układu rozrządu. A tak to sam już jestem głupi i jeżeli ten feler nie zniknie sam to wizyta w ASO pewna. :evil:

AUTOR WĄTKU
kuba_st
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

08 sie 2009 21:41

ale jest właśnie wzrost obrotów bez przyspieszania

AUTOR WĄTKU
ans
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

09 sie 2009 08:56

Mam to samo i napewno nie jest to wina sprzegla, wystepuje to pomiedzy 2-3 tys obrotow, u mnie raczej sporadycznie i chyba czesciej przy wlaczonej klimatyzacji. Mi to wyglada wyglada na jakis problem z elektronika. Jutro beda przejezdrzal kolo serwisu jak beda mial czs to podjade i zapytam, zobaczymy co powiedza

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

09 sie 2009 22:06

Jest coś takiego. Jak dla mnie, to efekt zmiennych faz rozrządu, szczególnie widoczny przy większych obciążeniach (i np. włączonej klimie - wtedy jest to po prostu bardziej widoczne). Na pewno nie jest to sprzęgło, bo jeżeli zrywałoby na 4-tym biegu, to na 5-tym byłoby to baaaaardzo widoczne, na dodatek, zerwana przyczepność sama z siebie by nie wróciła. IMO nie jest to powód do jakiegoś specjalnego niepokoju.
Wojtek Piszczek

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

12 sie 2009 07:03

TAK jak pisze wpiszczek -być może to właśnie rozrząd
WYSTĘPUJE/JEST ODCZUWALNE PRZY WŁĄCZONEJ KLIMIE i jeszcze większym obciążeniu
sprawdzone w OBU ceedach w obecnym jakby mniej -ale w czerwonym to była masakra każde przyspieszenie na trasie to dziura w obrotach -jakbym jechał na lpg i zapłony auto gubiło
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
misiek1
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

14 sie 2009 21:34

Nie wiem, czy mówimy o tym samym symptomie, ale w wielu autach sytuacja wygląda następująco- Auto zaczyna nabierać wigoru po przekroczeniu powiedzmy 2000obr, a pomiędzy ok 3000-4000 obr trochę słabnie. Powyżej wspomnianych 4000 obr łapie drugi oddech. Tak było w Civicu, Maździe 323 i kilku innych. Moim zdaniem dzieje się dlatego, że nie da się w małych motorkach utrzymać dobrego przebiegu momentu pełnym zakresie. W moim odczuciu- ten niższy zakres "powera" służy do sprawnego ruszanie, a ten wyższy do wyprzedzana. A dołek mocy przy ok 3000-4000 to może jest tak ustawiona mapa wtrysku, żeby pomiędzy tymi obrotami auto było jak najoszczędniejsze- to odpowiada prędkości 100-140km/h więc najczęściej używanej w trasie.

AUTOR WĄTKU
kuba_st
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

19 sie 2009 20:23

Wczoraj byłem w Lee Motors, jak na złość przy jeździe z mechanikiem nie ujawniła się sprawa. Wiec przyjechaliśmy z powrotem, wypełniłem papiery, wsiadam do samochodu a tu przy uruchamianiu od razu obroty 3000 :o słyszał to jeden z mechaników, więc stwierdził że to przepustnica, wyczyścili, przedmuchali wlot powietrza od filtra i pojechałem. Komputer nie ujawniał od samego początku żadnych błędów, było moim i ich zdaniem za duże spalanie. Dzisiaj rano uruchamiam silnik a na desce pali się lapka "check". Pojechałem znowu, teraz mi powiedzieli że napewno komputer coś wykazał, zasugerowałem że może to być sonda lambda bo kiedyś w innym samochodzie miałem podobnie. Dostaje telefon po 6 godzinach że jest sonda lambda do wymiany :D , że zamówili i jutro przyjedzie. Czekam, jutro odbiore i napiszę czy coś się zmieniło.

AUTOR WĄTKU
kuba_st
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

20 sie 2009 17:39

no i okazało się, że winowajcą jest sonda lambda, została wymieniona, samochód dostał kopa jakiego nie miał od nowości :D

Avatar użytkownika
arturo
Kierownik
 
Posty: 545
Dołączył(a): 09 lip 2008 09:57
Lokalizacja: Kaźmierz
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 100KM
2020, m classic

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

20 sie 2009 20:43

kuba_st napisał(a):no i okazało się, że winowajcą jest sonda lambda, została wymieniona, samochód dostał kopa jakiego nie miał od nowości :D

Gratulacje. clapping
Kia Ceed 1.4 C+ HB 2008r.
Obrazek
Kia Ceed 1.6 GDI L SW 2015r.
Obrazek

Avatar użytkownika
CEEDEEROM
Żandarmeria
 
Posty: 1113
Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

20 sie 2009 21:28

kuba_st napisał(a):winowajcą jest sonda lambda, została wymieniona, samochód dostał kopa jakiego nie miał od nowości

No to mamy przyczynę. Ale cośmy się namądrowali ... :D
Trzeba przyznać, że pierwsza to moon dobrze wskazała przyczynę :
moon napisał(a):może sonda l?

good

No to może wreszcie, Kuba, będziesz zadowolony z autka.
Pozdrawiam
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020

AUTOR WĄTKU
kuba_st
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

21 sie 2009 09:53

@CEEDEEROM ja zawsze byłem zadowolony z auta :) nie byłem zadowolony tylko przy wyprzedzaniu no i przy spalaniu :D

Ale muszę przyznać też punkt Lee Motors, bo pierwszy raz zostałem obsłużony dobrze 8-)

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

23 sie 2009 16:21

kuba_st napisał(a):...nie byłem zadowolony ... no i przy spalaniu :D

Na pewno jestes w stanie cos z tym zrobic.
W koncu tak male spalanie nie przystoi wręcz... ;)

AUTOR WĄTKU
Ladislao
 

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

03 wrz 2009 12:47

CEEDEEROM napisał(a):
kuba_st napisał(a):winowajcą jest sonda lambda, została wymieniona, samochód dostał kopa jakiego nie miał od nowości

No to mamy przyczynę. Ale cośmy się namądrowali ... :D
Trzeba przyznać, że pierwsza to moon dobrze wskazała przyczynę :


No nie do końca. Kuba miał inny problem, niz ten opisany przez kilka osób w tym poście (chwilowa czkawka) :(

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

11 kwi 2010 12:15

podrzucę temat - idzie lato klimę się włączy i znów będzie półodcięcie przy 4000 obrotach
w zimie i teraz zjawisko nie występuje latem występowało w obu moich ceedach
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

08 lip 2010 06:46

temat wrócił
odpalam wczoraj auto 42 stopnie w środku, włączona klima, auto obciążone pod górkę ( w Gorzowie dużo górek) 4000obrotów i wypada zapłon


więc temat istnieje i już - spytam na przeglądzie- oczywiście 1 raz będą słyszeć ale może nowy soft wgrają - może już to poprawili w KIA
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Rosanów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

13 maja 2012 19:31

Zaobserwałem to samo w moim 1.4 90KM.

Przyspieszenie do 2-3 tys obrotów ok, potem lekka czkawka, która trwa może 0,3-0,5 sekundy i dalej ciągnie. Pojawia to się raz na kilka przyspieszeń, póki co mnie to nie denerwuje.

Czy nadal sądzicie, że w każdym Ceedzie to sonda czy TTTM, czy może nalezy wgrać nowy soft? Oczywiście wiem, że odpowiedź najprędzej da mi ASO, ale być może przez te 2 lata temat został rozwiązany.
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)

13 maja 2012 21:56

Były poprawki do softu 1.4 90. Jeden z nich miał rozwiązywać podobny problem, ale czy tak jest to Ci nie powiem.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 24 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl