Strona 8 z 10

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 04 mar 2012 15:02
przez paabu
To, że gwarancja jest małowartościowa wywnioskowałem na podstawie wielu tutejszych postów gdzie padały cytaty z ASO: "ten typ tak ma", "jeździć dalej" Swoją drogą ciekawe czy była by możliwość sprowadzonemu ceed założenia książki od nowa. Muszę zadzwonić do KMP.
Ale odbiegam od tematu wątku. @cyrix przypuszczasz, że opisywane stuki to zużyte łączniki stabilizatorów? I ASO sobie z tym nie radzą? Bo wielu tutaj pisze, że oddają do serwisu w tym celu a stuki jak były tak są.Podobno się nasilają jak auto się rozgrzeje. Gdyby to były łączniki to odgłos byłby słyszalny przez cały czas. Ja miałem okazję jechać tylko rozgrzanym ceed i bardzo mnie te stuki drażniły. Szkoda autko bardzo mi się podoba i byłem o krok od zakupu. Swoją drogą gdyby to były łączniki to ciekawe jaki by był koszt ich wymiany.?

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 03 maja 2012 13:42
przez kissiel021
Ponawiam temat. Czy ktos cos ustalil o co chodzi z tymi stukami? Teraz gdy temepratura na dworze bardzo ciepla, uklad przeniesienia napedu szybciej nagrzewa sie i stuki praktycznie caly czas-> zmiana biegow, wysprzeglanie :/ Nawet mistrzowskie operowanie tymi mechanizmami nie pomoze... :/

Re:

Napisane: 04 maja 2012 00:13
przez Vader
qzim napisał(a):czasami sie zastanawiam czy nie jestesmy przewrazliwieni...ostatnio jechalem ze znajomą, która na codzien jezdzi thalią. Ja podczas jazdy ciagle gdzies cos tam slysze i staram sie ignorowac, a ona w pewnym momencie mowi: jaki ten samochod cichy ,wogole nic nie slychac jak sie jedzie...

Tak myślę ,że to wszystko się nam wydaje jest w naszych umysłach :)
Po prostu nie umiemy uwierzyć w cud koreańskiej techniki.A tak na poważnie to one są ciche ludzie się dziwią ,że taki cichy disel naprawdę są pod tym względem nie spotykanie ciche.Lecz jak mi łączniki stabilizatora wysiadły to ludzie prawie wszyscy co tak stuka co tak stuka,więc jeśli inni tego nie słyszą to musi być przewrażliwienie.

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 22 maja 2012 10:09
przez roodie
Witam

Czy udało się komukolwiek wreszcie rozwiązać ten problem? :??

iiam

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 28 maja 2012 06:39
przez sherkan
Witam
Ja mam podobnie w moim Ceedzie 2009 przed FL, poki co było jedno zgłoszenie i znana odpowiedź "my nic nie słyszymy"
Czy komuś udało się coś zwojować w tej materii ??

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 20 cze 2012 22:31
przez kissiel021
hehe i nadal nici, a mnie to irytuje coraz mocniej. Taka gow.. usterka, ktorej nie mozna wykryc powoduje ze cala przyjemnosc operowania manualna skrzynia biegow/sprzeglem zostaje odebrana. W serwisie nic nie slysza wszystko jest okey. My jezdzimy, auto sie nagrzeje, zalacza sie pukanie i sie tylko denerwujemy, przez co skracamy zycie<pech?>. No nie wierze qrcze. Chyba juz z tym nic nie zrobimy. Moze rzeczywscie jakies oficjalne pismo, nie wiem, nie mam zielonego pojecia co z tym fantem zrobic. Gdyby tylko to sprzeglo dzialalo normalnie, zlego slowa na ceeda bym nie powiedzial! :|

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 22 cze 2012 20:18
przez Marco
Też mnie wku****** te stuki sprzęgła. :evil: :evil:
Oczywiście ASO nic nie słyszy i twierdzi, że jest ok(kompletne sprzęgło wymienione w zeszłym roku i znowu stuka).

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 24 cze 2012 15:15
przez kissiel021
Marco a zaraz po wymianie pierwwszy okres stukalo czy nie? Czy byl spokoj przez jakis i teraz znowu stuki powrocily?

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 27 cze 2012 22:49
przez Marco
Po wymianie było wszystko w porządku ale po kilku tysiącach znowu zaczęło stukać. Jak mi wymieniali sprzęgło to gościu mi pokazał tarczę sprzęgłową. Sama tarcza nie nosiła żadnych śladów zużycia.Wokół niej są sprężyny z jakimiś plastikami i podobno właśnie ten plastik się wyrabia i zaczyna stukać. W mojej tarczy były tak zużyte, że słyszałem stuki gdy machałem tarczą w prawo-lewo. Niedawno byłem w ASO z tymi stukami, stwierdzili, że pewnie do wymiany jest tarcza z powodu luzu na tych plastikach ale będzie to płatne bo sprzęgło ma gwarancję 2 lata od daty sprzedaży auta. :twisted:

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 28 cze 2012 06:30
przez witia_2005
Marco napisał(a):stwierdzili, że pewnie do wymiany jest tarcza z powodu luzu na tych plastikach ale będzie to płatne bo sprzęgło ma gwarancję 2 lata od daty sprzedaży auta

Ha,ha,ha tylko ktoś zapomniał sięprzyznać że masz nową gwarancję na tarczę sprzęgła. Każda część oryginalna wymieniona w ASO posiada 24 miesięczną gwarancję :!! :!! :!!

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 28 cze 2012 20:38
przez kropka1980
Witam,
Również męczę się z wspomnianymi stukami. Zgłaszałam to przy ok. 30 tys., stwierdzili, że nic nie słyszą. Oczywiście przejechali się beze mnie. Teraz mam 45 tys., nadal stuka. W poniedziałek lecę do ASO, bo przegląd mam tylko do końca lipca, a nie planuję przedłużać gwarancji. Tym razem to ja będę prowadzić B)
Do tego dochodzą stuki na nierównościach, pewnie łącznik. Już raz wymieniałam na własny koszt. Od 4 lat ciężko wchodzi 1 i wsteczny. Serwis na to, puścić sprzęgło i wbić bieg jeszcze raz :szok

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 01 lip 2012 21:32
przez kissiel021
czyli coś już wiemy na ten temat, wychodzi że stuki powodowane są przez tłumiki drgań skrętnych na tarczy sprzęgła lub powiązane z nimi elementy. I teraz pytanie do MArco, wsadziłeś kompletne fabryczne sprzęgło czy innego producenta (dobrej klasy zamiennik)? Być może receptą będzie znalezienie odpowiedniej tarczy z mocniejszymi tłumikami jakichś innych producentów, ewentualnie są też warsztaty które zajmują się wzmacnianiem sprzęgieł. No i tu by się wszystko zgadzało, w naszych 1.6 crdi nie ma dwumasu, które bierze na siebie drgania, zostają tylko właśnie te tłumiki drgań skrętnych, które biorą na siebie całe przeciążenie, przez co dość szybko się zużywają? Mój egzemplarz pochodzi z jazd testowych (gdy kupiłem na liczniku bylo 2300 km) i od kąd pamiętam były te stuki. Na początku myślałem, że nie wyczułem po prostu sprzęgła potem już wiedziałem, że jednak to nie moja wina:) Z tego wnioskuje, że brak wyczucia sprzęgła może prowadzić to szybszego wybijania się tych tłumików ( u mnie już od 2 tys. km - jazdy testowe). Co sądzicie o tym?

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 02 lip 2012 19:55
przez Marco
kissiel021 napisał(a):I teraz pytanie do MArco, wsadziłeś kompletne fabryczne sprzęgło czy innego producenta (dobrej klasy zamiennik)?

Prawdę mówiąc to nie zapytałem jakiego producenta jest sprzęgło,które mi zamontowali.
Widziałem tylko, że był to zupełnie nowy komplet wyjęty z kartonu. Jutro zadzwonię do nich i zapytam o markę.
.....
Właśnie sprawdziłem w moich zapiskach kiedy dokładnie miałem wymianę sprzęgła. 13 czerwca 2011r
W takim razie mam prawo domagać się bezpłatnej(gwarancyjnej) wymiany tarczy sprzęgła? Jeśli tak, to w jaki sposób im to udowodnić? Dodam jeszcze, że w ASO mi powiedzieli, że gdy już raz miałem wymienione sprzęgło to centrala nie wyrazi zgody na ponowną bezpłatną :evil: :twisted:

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 02 lip 2012 20:37
przez witia_2005
Marco napisał(a):Jeśli tak, to w jaki sposób im to udowodnić?

W UE obowiązuje dwu letnia gwarancja i tak jak wcześniej napisałem.
witia_2005 napisał(a):Każda część oryginalna wymieniona w ASO posiada 24 miesięczną gwarancję :!! :!! :!!

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 06 lip 2012 15:16
przez kissiel021
Co myślicie o takiej tarczy do naszych CRDI...?


http://swiatmotoryzacji.com.pl/index.ph ... taj&id=695

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 06 lip 2012 23:56
przez ruszok
Ja myślę tyle, że już masz takie sprzęgło.

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 08 lip 2012 14:10
przez kissiel021
Czyli w takim wypadku trzeba od tego uciekac:/

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 16 lip 2012 13:36
przez gabriel_o
Witam,

Mam podobny problem w 1.6 DOHC 126KM. Auto ma przejechane 12 tys km. Wydaje mi się, że stuknięcie przy wyciskaniu sprzęgła słyszę od około 7k km. Czy ktoś miał ten problem w benzynie? Czy udało się już go wyeliminować??
Wdzięczny będę za odpowiedź, gdyż wybieram się do ASO w tej sprawie i chciałby być przygotowany. Pozdrawiam

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 28 lip 2012 21:35
przez andromeda9
Witam,
Przed chwilą się zarejestrowałem. Miałem lekką stłuczkę, otrzymałem uderzenie w tył. Zderzak i belka do wymiany, klapa tylna do reperacji. Jednak montaż został wykonany wyjątkowo niechlujnie i wszystko trzeszczy i skrzeczy, a zwłaszcza klapa tylna. Będzie do poprawy. Przy okazji niejako wyszło, że na gorącym silniku przy zmianie biegów, bądź odpuszczeniu i dodaniu gazu TYLKO przy niskich obrotach silnika z auta dochodzi stukot. Początkowo myślałem, że jest to od klapy tylnej, która też rozgrzewa się, jednak po przeczytaniu postów nie jestem tego pewien. Dzisiaj jechałem na zimnym silniku i wszystko było OK. Samochód ma 3 lata i 48 tysięcy. Napiszę do KMP, może i do serwisu, czy można z tym jeździć lub czy jest to wada fabryczna. Podam link do tej strony. Prawdopodobnie są to jednak tłumiki drgań. Szkoda, że producent nie reaguje. Proszę o informacje, jak to naprawić poza Kia, może warto. Pozdrowienia,

Re: Stuki w układzie napędowym

Napisane: 29 lip 2012 09:26
przez kissiel021
Andromeda, daj znać jak uda Ci się coś ustalić. Ja czekam do przeglądu w październiku, wtedy też będę miał jakieś info, póki co jeżdżę z tym dalej.