Stuki w układzie napędowym
Moderator: Żandarmeria
- ryli1
U mnie też czuję lekkie puknięcie przy puszczaniu sprzęgłą po zmianie biegu z niższego na wyższy, ale tylko gdy zmieniam szybko i przy puszczaniu sprzęgła następuje spadek obrotów silnika do odpowiednich na wyższym biegu. Gdy z puszczeniem sprzęgła poczekam, aż obroty spadną i przy puszczaniu muszą wzrosnąć, to stuknięcia nie ma. Na razie tym sie nie przejmowałem, ale zgłoszę na przeglądzie.
- kotin
- Asystent Kierownika
- Posty: 314
- Dołączył(a): 31 paź 2008 11:17
- Lokalizacja: Tczew
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, optimum
Zemin napisał(a):Moj ojciec jeździł do niedawna Astrą II 1,7 CDTI ...195 tys. bez ŻADNEJ AWARII!!!!! NIC kompletnie NIC!!! Auto użytkowane służbowo po połowie Polski!!!
W październiku zeszłego roku sprzedałem Astrę I (z Gliwic) 1,6 benzyna z przebiegiem prawdziwym 299000 km. Córce kolegi. Była tydzień temu w Zakopanem tym autkiem. Przez 9 lat autko 2 razy się zepsuło w trasie. Raz spadł nie dokręcony przez mechanika przewód masy, a raz padł w trasie rozrusznik i zapalić musiałem na pych. Mam nadzieję że kijanka okaże się podobnie odporna, chociaż fakt że piszę w tym wątku świadczy że - też na przeglądzie poproszę o sprawdzenie poduszek pod silnikiem i skrzynią. Do waszych objawów (jeszcze nie stuk, raczej pokonanie pewnego "luzu") dochodzi małe "bujnięcie" silnikiem przy wyłączeniu go. Na razie jest to na tyle niewyraźne że nawet nie spróbuję pokazać tego mechanikom. Na bank powiedzą że nic się nie dzieje...
(Dla kolegi który wie że to On - nie jestem fanem niemieckiej motoryzacji).
SW 1,6 CRDi Beżowy oczywiście
- falco83
- Puhaal
kotin napisał(a):Do waszych objawów (jeszcze nie stuk, raczej pokonanie pewnego "luzu") dochodzi małe "bujnięcie" silnikiem przy wyłączeniu go. Na razie jest to na tyle niewyraźne że nawet nie spróbuję pokazać tego mechanikom. Na bank powiedzą że nic się nie dzieje...
Normalny objaw w dieslu czterocylindrowym. Miałem to samo w 307 HDi, Cerato 1.5 CRDi oraz obecnie w Ceedzie. Chyba, że objawy u Ciebie spowodowane są zużytymi poduszkami pod silnikiem, wtedy czeka Ciebie wymiana na nowe.
- falco83
- stj
- Dyrektor
- Posty: 843
- Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
- Lokalizacja: Łódź
- Seba_02
No i byłe ...
No i g**** zrobili, znaczy sie nic. poki co niewiele sie zmienilo, jest niby lepiej ale jak pukalo tak puka. choc panowie przy zglaszaniu usterki wygladali jakby doskonale wiedzieli o co chodzi...
bede sie umawial na robienie klapy (rdza) to wezme jednego z mechanikow na mala przejazdzke co by im wyluszczyc temat.
poki co jezdze z tym dalej.
No i g**** zrobili, znaczy sie nic. poki co niewiele sie zmienilo, jest niby lepiej ale jak pukalo tak puka. choc panowie przy zglaszaniu usterki wygladali jakby doskonale wiedzieli o co chodzi...
bede sie umawial na robienie klapy (rdza) to wezme jednego z mechanikow na mala przejazdzke co by im wyluszczyc temat.
poki co jezdze z tym dalej.
- ryli1
- Zemin
Seba_02 napisał(a):No i byłe ...
No i g**** zrobili, znaczy sie nic. poki co niewiele sie zmienilo, jest niby lepiej ale jak pukalo tak puka. choc panowie przy zglaszaniu usterki wygladali jakby doskonale wiedzieli o co chodzi...
bede sie umawial na robienie klapy (rdza) to wezme jednego z mechanikow na mala przejazdzke co by im wyluszczyc temat.
poki co jezdze z tym dalej.
Ja sie przejechalem z mechanikiem i powiedzial...tak ma być!!! A ja mu odpowiedziałem brutalnie bo mnie wkurzył ni ch....a nie ma tak być.
Nie stukało ,a stuka, macie robić tak , żeby nie stukało. Jeśli sobie nie poradzicie, wymieńcie samochód na nowy!
- Maikler
- gruby220
-
Marco - Asystent Kierownika
- Posty: 338
- Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
- Lokalizacja: GTC
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT
W przypadku mojego auta jest tak, że stuka (dokładnie tak jak napisał autor tematu) tylko wtedy, gdy auto jest dobrze rozgrzane. Gdy rano wyjeżdżam do pracy to brak jakichkolwiek stuków wskazujących na np. luzy w skrzyni, na przegubach itp. Po przejechaniu np. 70km stuki i szarpnięcia są bardzo wyraźne. W ASO powiedzieli TTTM na co ja im, że wcześniej tego nie było więc ich teoria się nie zgadza.
Kazali jeździć.
Kazali jeździć.
Jest Ceed SW 1.5 T-GDI 160KM 7DCT GT Line Deluxe White+Premium+AEB 2021
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
- falco83
-
Marco - Asystent Kierownika
- Posty: 338
- Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
- Lokalizacja: GTC
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT
- Seba_02
witam;
po kilku dniach od wizyty w aso dodam kilka refleksji,
po pierwsze jest ciutke lepiej, tzn puka rzadziej, ale puka. ...
po drugie dla tych co jeszcze tego nie zaobserwowali podam taki niezawodny (w moim aucie) sposób:
rozpędzamy autko tak do 70km/h wrzucamy 4 bieg już jest stuk i odczuwalne delikatne szarpniecie. teraz dodajemy gazu i puszczamy pedał w jednym momencie - mamy wyraźne PUK, dodajemy gaz nie za mocno ale płynnie i mamy drugie PUK. możemy powtórzyć ten manewr dowolna ilość razy na dowolnym biegu. jest tak na każdym biegu na rozgrzanym silniku, ale najlepiej wyczuwalne na 3, 4 i 5.
Do kolegi Gruby220 jak ja miałem 24tys km to tez nic nie pukało, a tak od 27-28 już nie przestaje.
pozdrawiam
po kilku dniach od wizyty w aso dodam kilka refleksji,
po pierwsze jest ciutke lepiej, tzn puka rzadziej, ale puka. ...
po drugie dla tych co jeszcze tego nie zaobserwowali podam taki niezawodny (w moim aucie) sposób:
rozpędzamy autko tak do 70km/h wrzucamy 4 bieg już jest stuk i odczuwalne delikatne szarpniecie. teraz dodajemy gazu i puszczamy pedał w jednym momencie - mamy wyraźne PUK, dodajemy gaz nie za mocno ale płynnie i mamy drugie PUK. możemy powtórzyć ten manewr dowolna ilość razy na dowolnym biegu. jest tak na każdym biegu na rozgrzanym silniku, ale najlepiej wyczuwalne na 3, 4 i 5.
Do kolegi Gruby220 jak ja miałem 24tys km to tez nic nie pukało, a tak od 27-28 już nie przestaje.
pozdrawiam
- gruby220
- Zemin
Seba_02 napisał(a):witam;
po kilku dniach od wizyty w aso dodam kilka refleksji,
po pierwsze jest ciutke lepiej, tzn puka rzadziej, ale puka. ...
po drugie dla tych co jeszcze tego nie zaobserwowali podam taki niezawodny (w moim aucie) sposób:
rozpędzamy autko tak do 70km/h wrzucamy 4 bieg już jest stuk i odczuwalne delikatne szarpniecie. teraz dodajemy gazu i puszczamy pedał w jednym momencie - mamy wyraźne PUK, dodajemy gaz nie za mocno ale płynnie i mamy drugie PUK. możemy powtórzyć ten manewr dowolna ilość razy na dowolnym biegu. jest tak na każdym biegu na rozgrzanym silniku, ale najlepiej wyczuwalne na 3, 4 i 5.
Do kolegi Gruby220 jak ja miałem 24tys km to tez nic nie pukało, a tak od 27-28 już nie przestaje.
pozdrawiam
Dokładnie też robiłem ten test już wcześniej i jest dokłądnie to samo!!!
- falco83
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Stuki w układzie kierowniczym
przez KiaBN » 24 sty 2022 10:49 w Zawieszenie - 4 Odpowiedzi / 3223 Wyświetlone
- Ostatni post przez pawdedi
12 mar 2022 09:32
-
Stuki w układzie kierowniczym
-
-
Dziwne stuki
przez flak » 07 maja 2020 22:23 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 16 Odpowiedzi / 11361 Wyświetlone
- Ostatni post przez Magikrealista
14 cze 2020 00:24
-
Dziwne stuki
-
-
Kia Cee'd 2011 SW dziwne stuki
przez przemlud » 30 sty 2020 20:51 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 3579 Wyświetlone
- Ostatni post przez przemlud
30 sty 2020 20:51
-
Kia Cee'd 2011 SW dziwne stuki
-
-
Stuki podczas przyspieszania
przez Spoksik » 24 wrz 2020 16:53 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 3153 Wyświetlone
- Ostatni post przez Spoksik
24 wrz 2020 21:50
-
Stuki podczas przyspieszania
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 139 gości