Spalone sprzegło po 5500km i nieuznana gwarancja
Moderator: Żandarmeria
-
linsky - Kierownik zmiany
- Posty: 177
- Dołączył(a): 04 cze 2008 08:23
- Lokalizacja: Małkinia Górna
-
Damik
czegoś nie rozumiem. Jeśli auto jest na gwarancji muszą uznać reklamację klienta, który dotrzymuje jej warunków w innym przypadku sprawa musi trafić do sądu. Nie wierzę aby tej sprawy nie wygrać. Podobnie miałem w VW Caddy i po postraszeniu sądem reklamację uznali.
Być może kolega nie do końca jest szczery i nie wyjaśnił wszystkiego. A diabeł pewnie tkwi w szczegółach.
Być może kolega nie do końca jest szczery i nie wyjaśnił wszystkiego. A diabeł pewnie tkwi w szczegółach.
-
N_Jay - Dyrektor
- Posty: 701
- Dołączył(a): 28 cze 2008 02:29
- Lokalizacja: W-M
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2010
O ile dobrze pamiętam to na tarczę sprzęgłową nie ma gwarancji, za wyjątkiem ujawnionych wad fabrycznych w przeciągu 2 lat. Jest o tym napisane, zdaje się, na 9 stronie karty gwarancyjnej, u dołu.
A okładziny na tarczy się palą bo ten silnik tak ma, niezależnie od tego w jakim aucie jest zamontowany. Ponoć to kwestia zbyt niskiego momentu obrotowego w stosunku do mocy silnika.
Ale w sumie to kwestia przyzwyczajenia i nawyków jakich się nabyło w poprzednim samochodzie. U mnie już nie śmierdzi a zdarza się, że jeżdżę na półsprzęgle lub startuję pod górkę tyłem.
A okładziny na tarczy się palą bo ten silnik tak ma, niezależnie od tego w jakim aucie jest zamontowany. Ponoć to kwestia zbyt niskiego momentu obrotowego w stosunku do mocy silnika.
Ale w sumie to kwestia przyzwyczajenia i nawyków jakich się nabyło w poprzednim samochodzie. U mnie już nie śmierdzi a zdarza się, że jeżdżę na półsprzęgle lub startuję pod górkę tyłem.
-
jumko
Kolega jest szczery:)
i obecnie jest na etapie odwołania, w którym wzywa KIA do wywiązania się z umowy gwarancyjnej w związku z niewykazaniem w sposób obiektywny i jednoznaczny jego winy. Jeśli KIA dalej będzie się uchylać to sprawa skończy się w sądzie.
Oczywiście, że gwarancja jest tylko na wadę fabryczną tarczy. Problem jest taki, że stan tarczy to tylko skutek innej przyczyny: za słabego docisku, wadliwie działającego wysprzęglika, a na to jest już gwarancja, tylko że na razie KIA woli na mnie zwalić winę wymyślając wydumane przyczyny niż porządnie przejrzeć mechanizm i znaleźć prawdziwą przyczynę.
I żeby rozwiać wątpliwości nie jeżdżę na półsprzęgle bo to strasznie niewygodne, noga szybko cierpnie - sprawdziłem to na sucho:)
i obecnie jest na etapie odwołania, w którym wzywa KIA do wywiązania się z umowy gwarancyjnej w związku z niewykazaniem w sposób obiektywny i jednoznaczny jego winy. Jeśli KIA dalej będzie się uchylać to sprawa skończy się w sądzie.
Oczywiście, że gwarancja jest tylko na wadę fabryczną tarczy. Problem jest taki, że stan tarczy to tylko skutek innej przyczyny: za słabego docisku, wadliwie działającego wysprzęglika, a na to jest już gwarancja, tylko że na razie KIA woli na mnie zwalić winę wymyślając wydumane przyczyny niż porządnie przejrzeć mechanizm i znaleźć prawdziwą przyczynę.
I żeby rozwiać wątpliwości nie jeżdżę na półsprzęgle bo to strasznie niewygodne, noga szybko cierpnie - sprawdziłem to na sucho:)
-
Sajmon
Też czasami zdarzy mi się przypalić sprzęgło. Ale jak się normalnie jeździ, to i normalnie się ono zużywa. Dobijam już do 12 tysi i wszystko w porządku. Dlatego tak szybkie zuzycie wg mnie też nie jest normalne. Żeby spalić tarczę na takim dystansie, musiałbym chyba jeździć tylko po mieście, wciąż na półsprzegle i startować z piskiem oponz każdych świateł. Gorzej ze skrzynia biegów. Tego, co składał ten mechanizm w moim aucie, powiesiłbym za jaja nad głęboką przepaścią. Wrzucenie wstecznego to u mnie nadal ruletka. Podobnie jak redukcja z trójki na dwójkę. Czekam tylko do przeglądu i dam się wykazać ASO
-
N_Jay - Dyrektor
- Posty: 701
- Dołączył(a): 28 cze 2008 02:29
- Lokalizacja: W-M
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2010
Tak dla jasności to mój Ceed przejechał już ponad 25000 km i sprzęgło nadal działa. A wcześniej jeździłem dużym Fiatem (tarcza kiedyś się zużyła i zaczęła ślizgać - wiem jak to jest) a potem Polonezem, to moja noga nie była przyzwyczajona do takich delikatnych mechanizmów jak w Kijance. Ale jak już napisałem przejechane ponad 25kkm i nadal jest O.K.
Ceed HB 1.6 Opti + ESP, po FL - od 04/2010
Ceed HB 1.4 OptiPlus, So-Red - do 04/2010
Ceed HB 1.4 OptiPlus, So-Red - do 04/2010
-
Darek_Korbik
Sprzęgło
Witam,
U mnie na liczniku 61.500 km i sprzęgło od nowości ciągle to samo.
W Oplu Vectra Wymieniałem sprzęgło na 280.000 km - więc jak komuś pada sprzęło po 10.000 czy 50.000 km to jest coś nie tak i wg mnie musi to być jakaś wada. Pozdrawiam
U mnie na liczniku 61.500 km i sprzęgło od nowości ciągle to samo.
W Oplu Vectra Wymieniałem sprzęgło na 280.000 km - więc jak komuś pada sprzęło po 10.000 czy 50.000 km to jest coś nie tak i wg mnie musi to być jakaś wada. Pozdrawiam
-
qbix
Sajmon napisał(a):Też czasami zdarzy mi się przypalić sprzęgło. Ale jak się normalnie jeździ, to i normalnie się ono zużywa. Dobijam już do 12 tysi i wszystko w porządku. Dlatego tak szybkie zuzycie wg mnie też nie jest normalne. Żeby spalić tarczę na takim dystansie, musiałbym chyba jeździć tylko po mieście, wciąż na półsprzegle i startować z piskiem oponz każdych świateł. Gorzej ze skrzynia biegów. Tego, co składał ten mechanizm w moim aucie, powiesiłbym za jaja nad głęboką przepaścią. Wrzucenie wstecznego to u mnie nadal ruletka. Podobnie jak redukcja z trójki na dwójkę. Czekam tylko do przeglądu i dam się wykazać ASO
Przepraszam, ale moglbys wyjaśnić dlaczego uważasz że inni źle jezdżą? (...) W ogole nie rozumiem po co ludzie piszecie w stylu "u mnie 60tys i wszystko gra, a w polonezie to hoho jezdzilem 30lat.." . Czy 5000 innych uzytkownikow tez ma odpisac "u mnie 40tys i wszystko gra" na 100 stronach tego watku?
(...)
Wracajac do tematu u mnie sprzeglo tez smierdzi. Zglosilem to na pierwszym przegladzie. Pracownik pisal do centrali w tej sprawie i wciaz czeka na odpowiedz. Jesli nie bedzie odpowiedzi to zglosze te "przypadlosc" ponownie na pismie (mam na dowod rowniez uwage w zleceniu przegladowym).
Odnosnie gwarancji... Jest tez cos takiego jak rekojmia. I nawet jesli w karcie gwarancyjnej jest napisane ze czegos nie ma to z tytulu rekojmi mozna reklamowac wszystko, a KIA moze nas pocalowac...
moderacja - pioter
-
makler222
Z tymi naszymi sprzęgłami naprawde jest coś nie tak. Dałem ceeda dzisiaj ojcu i jak wjeżdzał do garażu przypalił, aż troche dymu było widać. Mam trawkę przed garażem i fakt było trochę mokro, ale to nie pierwszy raz i lipa. Ojciec ma TICO i mówił,że nigdy u swojego tego nie zauważył a jezdził nim po polu nie tylko
-
qbix
Proponuje aby wszystkie osoby ktore zauwazyly nieprawidlowa prace swojego sprzegla wyslaly do kogos chetnego i obytego w tych sprawach PM i wtedy mozna wystosowac wspolne pismo. Bedzie to tez dowod dla kazdej osoby ktora bedzie w przyszlosci sadzic sie z KIA, ze auto MA KONSTRUKCYJNA WADE i nie jest to odosobniony przypadek. W liczbie sila!!
Szukamy wiec ochotnika.
Szukamy wiec ochotnika.
-
pioteer
-
e2rdo
-
jumko
Drodzy dyskutanci,
jeśli macie problem ze sprzęgłem to zgłaszajcie go w ASO, jak zauważono w masie siła. Na razie KIA udaje, że nie ma problemu i się nim nie przejmuje a sprzęgło to nie wycieraczki jak komuś sfajczy samochód to nie będzie miło. Kolorki na mojej tarczy pokazują, że temperatura tam naprawdę jest wysoka.
jeśli macie problem ze sprzęgłem to zgłaszajcie go w ASO, jak zauważono w masie siła. Na razie KIA udaje, że nie ma problemu i się nim nie przejmuje a sprzęgło to nie wycieraczki jak komuś sfajczy samochód to nie będzie miło. Kolorki na mojej tarczy pokazują, że temperatura tam naprawdę jest wysoka.
-
07Pasikonik
Potwierdzam, u mnie też były takie objawy. mam benzyniaka 1,6. Śmierdzace sprzęgło przy cofaniu pod górę. Przejechałem od tego momentu jakieś 5kkm, smrodu już nie ma, ale pojawił się inny problem. Mainowicie w połowie wciskania pedału sprzęgła występuje jakby schodek. Raz on jest, raz go niema. Jakieś 2kkm byłem z tym w ASO i usunięto mi ten problem. Podobno przyczyną było to, ze jakaś część dźwigni, czy cięgno od pedału wchodzi w jakąś tulejke i jak jest sałbe smarowanie to moze taki schdek występować. No i dziś sie pojawił się problem ponownie. Sam nie wiem juz o co tu chodzi. A auto przejechane ma dopiero 14kkm. W robocie jeżdżę Ceedem CRDI, który ma 30kkm i nigdy smrodu sprzęgła nie czułem i oporu na pedale sprzęgła też nie ma. Więc coś tu jest chyba nie tak.
- Atom
- Brygadzista
- Posty: 116
- Dołączył(a): 19 wrz 2008 18:16
- Lokalizacja: Poznań
-
muzyk
coś niecos o tym sprzęgle mogę wam powiedzieć. Otóż będąc w serwisie Kii w jednym z miast(akurat nie w tym,gdzie mieszkam) pracownik serwisu "wygadał" mi się na temat sprzęgła w ceedach.Oni znają tę sprawę i problem wg nich polega nie na niskiej trwałości samego sprzęgła,ale na specyfice jego pracy.Otóż zgodzicie sie chyba z tym,że sprzęgło w ceedzie bierze wyjątkowo wysoko.No i ludziska,które nie chcą ryzykować,że im samochód będzie gasł na kazdym skrzyżowaniu,jeżdżą nagminnie na półsprzęgle,a czym to się w kończy.....Oczywiście każdy przypadek może być trochę inny,ale to kwestia przebiegu.Ten konkretny serwis jest na tyle łaskaw,że przy wymianie sprzęgła na nowe skraca jeden z elementów(jakiś bolec) i problem się już nie pojawia,bo sprzęgło bierze już w sposób bardziej cywilizowany.Podobno dotyczy to nie tylko Ceedów,ale także innych samochodów Kii.Ot i tyle.
-
Sajmon
qbix napisał(a):Sajmon napisał(a):Też czasami zdarzy mi się przypalić sprzęgło. Ale jak się normalnie jeździ, to i normalnie się ono zużywa. Dobijam już do 12 tysi i wszystko w porządku. Dlatego tak szybkie zuzycie wg mnie też nie jest normalne. Żeby spalić tarczę na takim dystansie, musiałbym chyba jeździć tylko po mieście, wciąż na półsprzegle i startować z piskiem oponz każdych świateł. Gorzej ze skrzynia biegów. Tego, co składał ten mechanizm w moim aucie, powiesiłbym za jaja nad głęboką przepaścią. Wrzucenie wstecznego to u mnie nadal ruletka. Podobnie jak redukcja z trójki na dwójkę. Czekam tylko do przeglądu i dam się wykazać ASO
Przepraszam, ale moglbys wyjaśnić dlaczego uważasz że inni źle jezdza (...) W ogole nie rozumiem po co ludzie piszecie w stylu "u mnie 60tys i wszystko gra, a w polonezie to hoho jezdzilem 30lat.." . Czy 5000 innych uzytkownikow tez ma odpisac "u mnie 40tys i wszystko gra" na 100 stronach tego watku?
(...)
Wracajac do tematu u mnie sprzeglo tez smierdzi. Zglosilem to na pierwszym przegladzie. Pracownik pisal do centrali w tej sprawie i wciaz czeka na odpowiedz. Jesli nie bedzie odpowiedzi to zglosze te "przypadlosc" ponownie na pismie (mam na dowod rowniez uwage w zleceniu przegladowym).
Odnosnie gwarancji... Jest tez cos takiego jak rekojmia. I nawet jesli w karcie gwarancyjnej jest napisane ze czegos nie ma to z tytulu rekojmi mozna reklamowac wszystko, a KIA moze nas pocalowac...
(...) Napisałem, że niektórzy maja problemy ze sprzęgłem i jakkolwiek by nie jeździli nie jest to ich wina, tylko sprzęgła. Tak samo jak u mnie skrzyni. Więc nie rozumiem tych Twoich złośliwości.(...)
moderacja - pioter
- stj
- Dyrektor
- Posty: 843
- Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
- Lokalizacja: Łódź
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
muzyk napisał(a):coś niecos o tym sprzęgle mogę wam powiedzieć. Otóż będąc w serwisie Kii w jednym z miast(akurat nie w tym,gdzie mieszkam) pracownik serwisu "wygadał" mi się na temat sprzęgła w ceedach.Oni znają tę sprawę i problem wg nich polega nie na niskiej trwałości samego sprzęgła,ale na specyfice jego pracy.Otóż zgodzicie sie chyba z tym,że sprzęgło w ceedzie bierze wyjątkowo wysoko.No i ludziska,które nie chcą ryzykować,że im samochód będzie gasł na kazdym skrzyżowaniu,jeżdżą nagminnie na półsprzęgle,a czym to się w kończy.....Oczywiście każdy przypadek może być trochę inny,ale to kwestia przebiegu.Ten konkretny serwis jest na tyle łaskaw,że przy wymianie sprzęgła na nowe skraca jeden z elementów(jakiś bolec) i problem się już nie pojawia,bo sprzęgło bierze już w sposób bardziej cywilizowany.Podobno dotyczy to nie tylko Ceedów,ale także innych samochodów Kii.Ot i tyle.
oooooooooooo mądrego to i dobrze posłuchac DOKŁADNIE TAK JEST
pamiętam jak byłem jeszcze na jazdach próbnych -kto nie wsiadł to dym ze sprzegła (ludzie którzy robią dzieśiątki tys km rocznie autami)
jak juz kupiłem to na początku kilka razy spaliłem ale zwróciłem na to uwage że wysoko bierze więc wystarczy wcisnąć do 1/2 i jest oki
jak juz kupiłem auto to paru znajomych robiło jazdy testowe i tez się paliło-wystarczyło powiedzieć że maja wciskac max do polowy i problem znikał
co nie zmienia sytuacji że wsteczny pod górkę albo szybkie manewry i też się zdarza przypalić
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Gwarancja na silnik vs LPG
przez raulmaster » 03 lip 2019 08:55 w Koszt utrzymania - 6 Odpowiedzi / 8585 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
05 lip 2019 18:37
-
Gwarancja na silnik vs LPG
-
-
Kasowanie informacji o potrzebie wypalenia DPF a Gwarancja.
przez maciekceed » 24 kwi 2023 12:17 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 8 Odpowiedzi / 3994 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
25 kwi 2023 12:35
-
Kasowanie informacji o potrzebie wypalenia DPF a Gwarancja.
-
-
[C3] 7-DCT sprzęgło
przez jerry » 19 lip 2022 20:58 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 3448 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
04 paź 2022 10:44
-
[C3] 7-DCT sprzęgło
-
-
2.0 crdi sprzęgło
przez kryzys » 10 sty 2023 11:38 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 5685 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
12 sty 2023 10:33
-
2.0 crdi sprzęgło
-
-
Sprzęgło do skrzyni DCT 6
1, 2, 3, 4przez KOMODO » 12 wrz 2022 12:25 w Silniki i skrzynia biegów - 78 Odpowiedzi / 24278 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
18 lis 2022 13:51
-
Sprzęgło do skrzyni DCT 6
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 41 gości