Spalone sprzegło po 5500km i nieuznana gwarancja

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

11 mar 2009 08:53

ja po prostu w cedzie nie wciskam do kńca sprzęgła max do połowy to nie 126p gdzie trzeba było do końca tu bierze na górze a nie na dole
i jak wciskasz w podłoge to potem -jest bardzo duży skok sprzęgła w cedzie -puszczesz i masz wrażenie że juz puściłeś a tu jeszcze te 3 mm do końca zostały i się slizga
z nr 1 robiłem test wsiadał inny kierownik i potrafił spalic =kazałem sprzęgło do połowy wciksać i wszystko oki nagle było
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
jumko
 

Odpowiedz od KMP

13 mar 2009 12:20

Właśnie dostałem odpowiedz od KMP na moje odwołanie i skargę na postępowanie. Oczywiście KMP dalej twierdzi, że to ja sobie z premedytacją popsułem sprzęgło i, chyba jako znak dobrej woli, proponuje powołanie wspólnego rzeczoznawcę(ze wskazaniem na PZM). Propozycja ciekawa tylko problem z niezależnością i obiektywizmem takiego fachowca. A dalej zostałem poinstruowany, że ich ASO i ich pracownicy do wybitni fachowcy i jeśli mówią, że tak jest to tak jest!!! i basta!!!
Z drugiej strony to jednak ciekawe, że taki niby poważny koncern szarpie się o 1700zl zniechęcając do siebie klienta i narażając się na nieprzychylny "PR" z jego strony. W dłuższej perspektywie to raczej strzelanie sobie w stopę!

AUTOR WĄTKU
bociek
 

Re: Odpowiedz od KMP

13 mar 2009 12:31

jumko napisał(a):Właśnie dostałem odpowiedz od KMP na moje odwołanie i skargę na postępowanie. Oczywiście KMP dalej twierdzi, że to ja sobie z premedytacją popsułem sprzęgło i, chyba jako znak dobrej woli, proponuje powołanie wspólnego rzeczoznawcę(ze wskazaniem na PZM). Propozycja ciekawa tylko problem z niezależnością i obiektywizmem takiego fachowca. A dalej zostałem poinstruowany, że ich ASO i ich pracownicy do wybitni fachowcy i jeśli mówią, że tak jest to tak jest!!! i basta!!!
Z drugiej strony to jednak ciekawe, że taki niby poważny koncern szarpie się o 1700zl zniechęcając do siebie klienta i narażając się na nieprzychylny "PR" z jego strony. W dłuższej perspektywie to raczej strzelanie sobie w stopę!


Możesz wkleić odpowiedź od KMP?

AUTOR WĄTKU
jumko
 

13 mar 2009 12:56

OKI. Wieczorkiem to zrobię.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

13 mar 2009 13:49

trzeba męczyć ASO - to wtedy jak mają X zgłoszęń to się biora poważnie dopiero do tematu już pisąłem o tym w 2007 roku:D

amorki tył -tylko mi stukały
deska tylko mi trzeszczała i się pojawiły bable
tylko mi słabo psikało na przednią szybe
radio, ręczny,klapa,łuszczyca-itd itp tylko w moim aucie

a po kilku miesiącach................

AUTOR WĄTKU
jumko
 

13 mar 2009 19:43

Ponieważ odpowiedzi jest ponad dwie strony to żeby nie zaśmiecać forum mogę przesłać jej skan zainteresowanym e-mailem. Jeśli ktoś chce poznać metodologię rozpatrywania skarg klientów przez KIA to służę wzorcem.

AUTOR WĄTKU
jumko
 

Uzupełnienie do pisma KIA

14 mar 2009 12:49

Po kolejnym przeczytaniu pisma od KIA chciałbym przytoczyć do ogólnej wiadomości i do przemyślenia wszystkim użytkownikom samochodów marki KIA najpiękniejsze stwierdzenie z niego pokazujące stanowisko KMP w przypadku spornych, niewygodnych dla niego kwestii. Cyt:
"Proszę zwrócić uwagę, że jako strona arbitrażowa nie opieramy się na faktach, za jedynie na konfrontacji przekazów informacyjnych. W swej ocenie możemy, zarówno założyć nieprawdziwość, bądz prawdziwość informacji przekazanych przez Strony sporu.
Mając na uwadze dotychczasową współpracę i znając poziom wykwalifikowania personelu technicznego ASO (nazwa firmy), który oceniamy wysoko brak jest podstaw, aby zarzucić Panom, w tej firmie pracującym niekompetencje i świadczenie nieprawde"
Koniec cytatu.
1)A wiec mamy, że gwarant jest "Panem Bogiem" i sędzią w swojej sprawie, którego zupełnie nie interesują fakty.
2)Jedyną wiarygodną stroną sporu są ASO
Do przemyślenia! :mrgreen:

AUTOR WĄTKU
less
 

14 mar 2009 16:49

To co jest w tej odpowiedzi to niestety prawda. NIKT z KMP przecież nie badał autka Kolegi. Rozstrzygnięcie KMP zostało wydane jedynie w oparciu o opisy usterki przez ASO i Kolegę.

Ale tak BTW to w sumie to skandal, że ie chcą zbadać auta (uszkodzonej części) i wydać opinię opartą na faktach

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

14 mar 2009 18:04

zobaczcie jak serwis naprawia samochód na gwarancji

http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34959,2035743.html

Avatar użytkownika
zucio1
Koordynator Regionalny
 
Posty: 1339
Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
Lokalizacja: Olsztyn
Grupa: Warmińsko-Mazurska

14 mar 2009 18:18

No zajefajne podejście. Znaczy się, że jak "głąbie" kupiłeś , to się teraz bujaj. Z G R O Z A.
Obrazek
Kia ceed 1,6GDI M+comfort '13
Kia venga 1,4 '12
Ceed 1,6 C+ '09
Ceed 1,4 C+ '07
Fabia 1,4 16V
Matiz
VW Golf II 1,6
Polonez 1,6 Caro
Fiat 126p
Obrazek

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

14 mar 2009 18:56

Powyższy link, nie dotyczy co prawda KIA tylko Forda ale oddaje metodologię postępowania serwisu przy uszkodzeniu np: wtrysków, sprzęgła, turbosprężarki. Zwalić winę na klienta i zaproponować wymianę na jego koszt.

AUTOR WĄTKU
jumko
 

14 mar 2009 18:58

less napisał(a):To co jest w tej odpowiedzi to niestety prawda. NIKT z KMP przecież nie badał autka Kolegi. Rozstrzygnięcie KMP zostało wydane jedynie w oparciu o opisy usterki przez ASO i Kolegę.


Ale oni są gwarantem, a ASO jest tylko wykonawcą. W momencie kiedy ja się odwołuje od decyzji ASO, przedstawiam fakty działające na moją korzyść i wzywam KIA do wywiązania się z roli gwaranta (gwarancje wystawia KIA a nie ASO) oczekuję uczciwego podejścia do sprawy i zweryfikowani w sposób obiektywny stanowisk stron i w efekcie ustalenia rzeczywistego stanu. Oni wobec nas są monopolistą.
W rzeczywistości takie podejście KIA do roli gwaranta powoduje, że uznanie gwarancji jest czysto arbitralną sprawą i opiera się na zasadzie jak chcę to dam, jak nie to nie dam (patrz cena naprawy: gdy cena wymiany łącznika amortyzatora ze stabilizatorem wynosiła ok 400zl to mi gwarancję uznali, gdy cena naprawy sprzęgło wyniosła już ok. 1700 to mi nie uznali, przypominam, że po naprawie sprzęgło dalej śmierdzi!). A ponieważ jedyną wiarygodną dla KIA stroną sporu jest ASO (dziwne, żeby współpracowali z kimś komu nie ufają) więc najprawdopodobniej każda sporna kwestia zostanie rozstrzygnięta na niekorzyść klienta. W świetle ich stwierdzenia nie ma żadnej formalnej, OBIEKTYWNEJ ścieżki dochodzenia gwarancji w ramach struktur KIA. Co ma ich zmusić do obiektywizmu?
W sumie jakby się miała niezbity dowód, że awaria nie nastąpiła z winy użytkownika, a ASO twierdziłby że z winy to czyjemu wyjaśnieniu dałaby wiarę KMP? Ich fakty nie interesują, a więc nie interesuje ich prawda.

Życzę koledze Less, żeby jego autko nie miła poważnej, ukrytej wady, która nie daj boże ujawni się po dłuższym czasie i w związku z nią będzie próbował dochodzić swoich prawa w oparciu o magiczne 7 lat gwarancji od KMP. Powodzenia!
Pozdrawiam

Tak dla ustalenia uwagi, pisma na które KMP odpowiedziała były skierowane do prezesa KMP (odwołanie i skarga), a pod pismem podpisał sie Kierownik Działu Serwisu.

AUTOR WĄTKU
less
 

14 mar 2009 21:30

jumko napisał(a):Życzę koledze Less, żeby jego autko nie miła poważnej, ukrytej wady, która nie daj boże ujawni się po dłuższym czasie i w związku z nią będzie próbował dochodzić swoich prawa w oparciu o magiczne 7 lat gwarancji od KMP. Powodzenia!


Chyba mnie źle zrozumiałeś. Ja nie mówię, że KMP zrobiła dobrze - wręcz przeciwnie. Ja tylko stwierdziłem w piśmie napisali prawdę, czyli że nie ustalali faktów tylko porównywali wersje Twoją i ASO. Tu jest według mnie problem na który zwróciłeś uwagę że nie ma żadnej procedury z ich strony badania zasadności odmowy wymiany gwarancyjnej przez ASO. Według mnie KMP powinno ustalić czy to wada czy nie poprzez badanie części, a nie bezkrytycznie wierzyć ASO

AUTOR WĄTKU
jumko
 

14 mar 2009 22:12

less napisał(a):Chyba mnie źle zrozumiałeś. Ja nie mówię, że KMP zrobiła dobrze - wręcz przeciwnie. Ja tylko stwierdziłem w piśmie napisali prawdę, czyli że nie ustalali faktów tylko porównywali wersje Twoją i ASO. Tu jest według mnie problem na który zwróciłeś uwagę że nie ma żadnej procedury z ich strony badania zasadności odmowy wymiany gwarancyjnej przez ASO. Według mnie KMP powinno ustalić czy to wada czy nie poprzez badanie części, a nie bezkrytycznie wierzyć ASO


Masz rację, przeinterpretowałem twój wpis. Przepraszam :)

Ja jestem już trochę zmęczony i zdegustowany bezpodstawnym pomawianiem mnie przez KMP o popsucie/psucie sobie samochodu z premedytacją. Na każde moje pismo aby przedstawili mi jednoznaczne dowody z weryfikacji warsztatowej pokazujące w sposób obiektywny i ilościowy( chyba coś takiego mają, na czymś się musieli oprzeć, bardziej obiektywnym niż "oko Staszka mechanika"), że ja jestem winny oni przysyłają mi pismo, które w żaden sposób nie odnosi się do moich merytorycznych argumentów na absurdalność ich tezy, krytyki sposobu weryfikacji stanu sprzęgła i krytyki stanu samochody bezpośrednio po naprawie (zupełnie rozstrojona zbieżność, samochód mocno i "radośnie" ściągało w lewo) i faktu, że samochód wciąż najprawdopodobniej jest niesprawy.
Skutek jest taki, że tak naprawdę ja nie wiem, czy jeżdżę sprawnym samochodem, czy niesprawnym, kosztownym bublem. Najprawdopodobniej będę musiał znaleźć rzeczoznawcę który dysponuję stanowiskiem badawczym pozwalającym bezpośrednio podejrzeć pracę sprzęgła (lub zastosować jakąś inna ilościową technikę kontroli) bo każda inna ekspertyza polegająca na obejrzeniu starych elementów sprzęgła i pojeżdżeniu sobie w kółko samochodem będzie tylko wróżeniem z fusów, takie oględziny i wrażenia można interpretować na wiele sposobów, a jak życie uczy KIA wierzy w to co jej wygodnie :D
Pozdrawiam

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

14 mar 2009 22:23

less napisał(a):nie ustalali faktów tylko porównywali wersje Twoją i ASO. Tu jest według mnie problem na który zwróciłeś uwagę że nie ma żadnej procedury z ich strony badania zasadności odmowy wymiany gwarancyjnej przez ASO. Według mnie KMP powinno ustalić czy to wada czy nie poprzez badanie części, a nie bezkrytycznie wierzyć ASO


A po co KMP ma ustalać gdzie jest prawda.
Przyjęli wersję ASO i już. Tak jest dla KMP taniej. Może klient popsioczy, w końcu machnie ręką i nie będzie chciał się procesować ? Ale tutaj popełnili błąd, ponieważ nie podparli swojej decyzji opinią rzeczoznawcy. Teraz załóżmy jumko przedstawia opinię niezależnego rzeczoznawcy świadczącą, że on ma rację i jest to wada sprzęgła. W tym przypadku jest duża szansa na wygraną w sądzie.

AUTOR WĄTKU
kawanagila
 

14 mar 2009 23:00

jumko, radzę ci dobrze - nie trać czasu na wymianę mniej lub bardziej zgryźliwej korespondencji z KIA tylko sam powołaj rzeczoznawcę i wtedy gwarantuję ci inne podejście ze strony KIA. wysyłasz kopię orzeczenia i pytasz się czy podać numer konta. A tak tylko się klawiatura niszczy od maili.. pozdrawiam i powodzenia

AUTOR WĄTKU
nero68
 

14 mar 2009 23:08

<span>jumko</span> napisał(a):Proszę zwrócić uwagę, że jako strona arbitrażowa nie opieramy się na faktach, za jedynie na konfrontacji przekazów informacyjnych. W swej ocenie możemy, zarówno założyć nieprawdziwość, bądz prawdziwość informacji przekazanych przez Strony sporu

Jezuuu... jakie strony sporu???Jaka strona arbitrażowa??? KMP ma dziwne podejscie do tematu. Im się wydaje, ze będą rozstrzygać spór pomiędzy klientem a ASO??? Przecież stroną jest KMP-ASO z jednej strony a z drugiej -klient. Co oni za bzdety wymyślają? Nadszedł chyba czas, żeby wyprostować, nieco skrzywione myślenie KMP. Drodzy Państwo z KMP!!!Nikt nie moze być sędzią we własnej sprawie!!! Arbitrażem zajmuje się SĄD!!! KMP nie ma ani żadnych uprawnień, ani żadnych instrumentów do rozstrzygania spornych spraw. AMENT

AUTOR WĄTKU
Woody
 

14 mar 2009 23:10

Po prostu KMP chce zniechecic wlasciciela- czyli nas od dochodzenia swoich praw, ktore nam sie naleza.

stj
Dyrektor
 
Posty: 843
Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
Lokalizacja: Łódź

15 mar 2009 00:27

KMP jako importer jest stroną w sporze i basta.Ich zawiłe i pokrętne tłumaczenie jest tylko i wyłącznie próbą zniechęcenia użytkownika do dochodzenia swoich praw .
PS.Woody ,jakiś duży ten Twój podpis :wink:
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6510
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

15 mar 2009 09:01

jumko, tak jak sugeruje mark - złap opinię niezależnego rzeczoznawcy i napisz pismo, że nie nie zgadzasz z opinią ASO/KMP i prosisz o zwrot kosztów. Jak znowu powiedzą NIE to nie pitol się - zakładaj sprawę w sądzie. W 75% przypadku po informacji o pozwie nagle producent/ASO wysyłają pismo, że wada jest sporna, ale że przecież dla nich zawsze klient jest najważnieszy :twisted: i w sumie OK, zapłacą za naprawę. Na słowne przepychanki szkoda prądu i czasu.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl